szytki
#182
Posted 16 August 2010 - 09:24
Uwaga, uwaga!
Szytki Vittoria Corsa CR 22-28" to gówno! ....
Kupiłeś może jakąś staroć i odrazu gówno, a jeżdziłeś na szytkach radzieckich?
zanim nakleisz szytkę na koło to naciągnij ją na jakieś stare koło i dobrze ją ułóż napompuj i niech sobie tak poleży trochę ( 2-3 dni) dopasuje się do boręczy. Potem zakładaj na właściwe koło i śmigaj napewno będzie ją łatwiej założyć i lepiej się dopasuje.
#184
Posted 16 August 2010 - 09:38
Po przebiciu vittori założyłem tufo, które w odróżnieniu od vittori dało się ułożyć bez najmniejszych problemów za pierwszym razem.
W tej chwili mam przełajówkę z szytkami tufo i zarówno "tańsze" (ok 170) primusy jak i "nieco" droższe flexusy primus (ok 330) da się ułożyć niemal idealnie i to pomimo 32mm szerokości.
Vittoriom raczej podziękuję.
Prędzej zainwestuję w dugasty.
#185
Posted 16 August 2010 - 09:56
pozdr
O! Widzę, że wykasowano moją sygnaturę. To znaczy, że jej treść dotarła. Bardzo mnie to cieszy.
#188
Posted 16 August 2010 - 18:04
#189
Posted 16 August 2010 - 21:51
Niestety obecnie wybór jest taki, że albo kupuje się coś taniego i trochę cierpi jakościowo(albo kabanowo) ale $ zostają w kieszeni, albo coś droższego bez kompromisów.Z szytkami jest ten problem że przynajmniej na nasze polskie możliwości nie ma dobrego wyboru jakościowego w kategoriach pomiędzy. Jakość nadal nie idealna, a kasy trzeba już sporo zapłacić.
Jak szytka bije góra dół i nie są to okolice zaworu, to chyba ciężko mówić o braku ułożenia na boki?Musiało by być to mega nierówno ułożone. :mrgreen:
Taśma może się odklejac bo klej klejowi nie równy.Jeden klej może rozpuszczać drugi. Np mieszanie Mastik One i Continental. Ale czy to przyczyna?Najczęsciej to wychodzi przy ściąganiu jak odrywasz szytkę, a z szytką schodzi taśma.Ale w tanich to po prostu pewnie słabsza jakość wykonania.Czego spodziewać się po najtańszej szytce?Rally http://www.cyklomani...ly-23-28-czarna albo milano?-fajnej jazdy na szytkach :-D (ale z mankamentami większymi lub mniejszymi).
#190
Posted 28 August 2010 - 10:27
Druga sprawa to właśnie jak wygląda łatanie szyten na obręczach o wysokim profilu. Przedłużka oczywiście wystaję ponad obręcz, ale właściwy wentyl jest wewnątrz. Jakim więc sposobem można go odkręcić, wlać płyn uszczelniający i ponownie zakręcić jeżeli wszystko jest ukryte w 50mm stożku?
Odnośnie szytek na polskie realia, wczoraj zagłębiłem się w temacie i znalazłem Continental Sprinter Gatorskin, ewentualnie Ultra Gatorskin. Podobno wyścigowo treningowe szytki, szybkie i trwałe to chyba coś dla nas krajanie. :-) Mają dobre opinie na zagr. forach i sklepach. Jeździł ktoś może na tym modelu?,
#191
Posted 30 August 2010 - 07:46
Zastanawia mnie kilka rzeczy w związku z tematem szytek. Wyczytałem gdzieś na zagr. forum że w przypadku łatania szytek przy pomocy płynu wlewanego przez otwór wentyla on także może się zalepić. Mieliście już podobne doświadczenia, ewentualnie jak sobie z nim radziliście?
Stosowałem płyn Tufo Extreme ale nie miałem problemów z zaworami.
Druga sprawa to właśnie jak wygląda łatanie szyten na obręczach o wysokim profilu. Przedłużka oczywiście wystaję ponad obręcz, ale właściwy wentyl jest wewnątrz. Jakim więc sposobem można go odkręcić, wlać płyn uszczelniający i ponownie zakręcić jeżeli wszystko jest ukryte w 50mm stożku?
Są dwa rodzaje szytek jeśli chodzi o zamocowanie zaworu :
- ze stałym zaworem
- z wykręcanym zaworem
W pierwszym przypadku stosujemy przedłużki, które nakręca się na sam zawór ( np. firmy KCNC) wcześniej poluźniając kranik zaworu (mała śrubka na górze), przedłużki takie powinny mieć gumkę uszczelniającą; tutaj uszczelniacze aplikujemy przez zawór i powinny to być uszczelniacze bez granulek (ryzyko zatkania zaworu);
przy drugim rodzaju zaworów przedłużki stosujemy tak: najpierw wykręcamy zawór, w jego miejsce wkręcamy przedłużkę (np. firmy Tufo) a na przedłużkę zawór więc wystaje on ponad obręcz i jest normalnie dostępny do pompowania lub wymiany. Tu można stosować uszczelniacze z granulkami lub bez granulek.
Odnośnie szytek na polskie realia, wczoraj zagłębiłem się w temacie i znalazłem Continental Sprinter Gatorskin, ewentualnie Ultra Gatorskin. Podobno wyścigowo treningowe szytki, szybkie i trwałe to chyba coś dla nas krajanie. Mają dobre opinie na zagr. forach i sklepach. Jeździł ktoś może na tym modelu?,
Nie jeździłem na tych modelach ale ostatnio też się nimi zainteresowałem. Właśnie, może ktoś z forowiczów ma doświadczenia z tymi szytkami?
O! Widzę, że wykasowano moją sygnaturę. To znaczy, że jej treść dotarła. Bardzo mnie to cieszy.
#192
Posted 30 August 2010 - 23:01
#193
Posted 30 August 2010 - 23:11
#194
Posted 31 August 2010 - 07:47
#196
Posted 01 September 2010 - 21:20
#197
Posted 03 September 2010 - 19:38
#198
Posted 04 September 2010 - 00:02
#200
Posted 04 September 2010 - 15:43