szytki
Started By
chris205
, 22 wrz 2008 09:39
1635 odpowiedzi w tym temacie
#144
Napisano 14 czerwiec 2010 - 21:24
Ja, zanim zaczął bym pruć szytkę najpierw bym jednak spróbował uszczelniacza np. Vittoria Pit Stop lub TUFO EXTREME albo Caffe latex . Pruć zawsze zdązysz ;-) a uszczelniacz i tak sie przyda do innych opon. Ja leję do wszystkich profilaktycznie i nigdy nie złapałem gumy inaczej niz przez dobicie (ale przed tym nic, oprócz dobrego cisnienia, nie chroni :mrgreen: ).
#146
Napisano 15 czerwiec 2010 - 16:41
Rally ma nierozbieralny wentyl,jak się zepsuje to niewiele da się zrobić.Wymiana całej dętki jest kłopotliwa bo wszystko trzeba rozpruwać, a potem równiutko zszyć.O ile fragment to nie jest jakis problem, o tyle całą dętkę to już bedzie robota.Na bank nie majac profesjonanych urządzeń nie wyjdzie Ci to najlepiej. Jeśli byłaby to droga szytka to nie było by nic do stracenia, ale przy taniej to się nie opłaca.
#150
Napisano 17 czerwiec 2010 - 13:07
Evo cx to wyścigowa opona,widziałem kiedyś opinie, (a więc tylko zasłyszane :-P ) że 3-4tys km da się zrobić na niej,pewnie trochę więcej przy rekreacyjnej jeździe.
Z innej beczki : jakich klejów używacie do przyklejania szytek?Kleiłem wcześniej Continentalem obręcze alu, ale coś mi się wydaje, że troche za szybko schnie,trzeba nawalić kleju bo inaczej za szybko wyschnie, zanim naciągnie się szytkę na obręcz. Można mieszać kleje tak w ogole?Np. na warstwę Continentala nałożyć Vittoria Mastik?
Z innej beczki : jakich klejów używacie do przyklejania szytek?Kleiłem wcześniej Continentalem obręcze alu, ale coś mi się wydaje, że troche za szybko schnie,trzeba nawalić kleju bo inaczej za szybko wyschnie, zanim naciągnie się szytkę na obręcz. Można mieszać kleje tak w ogole?Np. na warstwę Continentala nałożyć Vittoria Mastik?
#154
Napisano 18 czerwiec 2010 - 10:38
@maciej1986
Parę tysięcy zupełnie spokojnie - w zależności od intensywności jazd i jakości asfaltów - tak między 2-3 tysięcy jeżeli się dużo i ostro ścigasz. W zeszłym roku przejechałem cały sezon - w tym tylko parę wyścigów - i było OK - trafiły na zapas (zrobiły na pewno ok. 7 tysięcy)
Inną sprawą jest to, że masz tam lateksową dętkę - więc pompowanie co dwa/trzy dni.
Dość łatwo się nakładają i centrują - aczkolwiek zawsze mam problem żeby je ładnie ułożyć na obręczy przy wentylu.
Nowe - na sezon 2010 - mają wykręcany wentyl przy samej oponie - nie wykręcany. Genialne w swojej prostocie, bo przy wysokich obręczach kupujesz całą "obudowę" wentyla np na długość 80mm i wkręcasz całość - można więc bez obaw stosować płyny uszczelniające - zarówno te prewencyjne jak i stosowane przy złapaniu gumy. Jak się używa przedłużek nakręcanych na wentyl - nie da rady stosować tych środków.
Parę tysięcy zupełnie spokojnie - w zależności od intensywności jazd i jakości asfaltów - tak między 2-3 tysięcy jeżeli się dużo i ostro ścigasz. W zeszłym roku przejechałem cały sezon - w tym tylko parę wyścigów - i było OK - trafiły na zapas (zrobiły na pewno ok. 7 tysięcy)
Inną sprawą jest to, że masz tam lateksową dętkę - więc pompowanie co dwa/trzy dni.
Dość łatwo się nakładają i centrują - aczkolwiek zawsze mam problem żeby je ładnie ułożyć na obręczy przy wentylu.
Nowe - na sezon 2010 - mają wykręcany wentyl przy samej oponie - nie wykręcany. Genialne w swojej prostocie, bo przy wysokich obręczach kupujesz całą "obudowę" wentyla np na długość 80mm i wkręcasz całość - można więc bez obaw stosować płyny uszczelniające - zarówno te prewencyjne jak i stosowane przy złapaniu gumy. Jak się używa przedłużek nakręcanych na wentyl - nie da rady stosować tych środków.
#157 Gosc_KeNaJ_*
Napisano 28 lipiec 2010 - 19:31
Do tej pory jezdzilem na oponkach Michelin Krylion Carbon i bylem z nich bardzo zadowolony zrobione ponad 10tys km chyba 3 razy gumę złapalem. Nowe koła właśnie się składają więc przyszedł czas na wybór szytek. I bym wlasnie poszukiwal cos podobnego do tych miśkow. Głownie chodzi o wytzymalość i odporność na przebicia, na masie az tak mi nie zalezy. Więc co polecaja forumowicze?
#158
Napisano 28 lipiec 2010 - 21:16
Ja mialem na odwrot - najpierw szytki, pozniej Kryliony. Acz skladam zupelnie nowe kola na szytkach (znow ;-) ) - juz na lepsze/znane dobrze mi trasy. Mialem tylko tufo. Zasadniczo odpornosc na mikroprzeciecia itp. Kryliony maja lepsza, mimo ze tufo i tak sa mocne. Uzywalem glownie S33pro, pozniej kupilem s33 special - wedle opisow mysle ze beda to chyba jedne z najwytrzymalszych szytek od tufo. 2x gestszy oplot od s33pro + wkladka i chyba podobna ilosc mocnej gumy. Swoja rozwalilem po kilku dniach.. :mrgreen: , ale traktuje to jako pech - zakret + kaluza + szklo na drodze pod woda = bok szytki przeciety - czolo nie ruszone.
Troche bylo pisane o mozliwych przebiegach szytek, przewertuj watek.
Sam poki co sklaniam sie nadal w strone tufo acz calkiem mozliwe ze na probe wezme Vredestein fortezza tricomp.
Poza tym z kol na krylionach nie bede rezygnowal, rowniez jestem pelen uznania dla wytrzymalosci tych opon...
Troche bylo pisane o mozliwych przebiegach szytek, przewertuj watek.
Sam poki co sklaniam sie nadal w strone tufo acz calkiem mozliwe ze na probe wezme Vredestein fortezza tricomp.
Poza tym z kol na krylionach nie bede rezygnowal, rowniez jestem pelen uznania dla wytrzymalosci tych opon...
#159
Napisano 29 lipiec 2010 - 19:16
http://cyklomania.pl...cx-21-28-czarna
Dzisiaj znalazłem na necie.. Jak tylko zamówię obręcze i złożę koła, to pewnie je zamówię - za taką cenę warto widząc ceny w innych sklepach. Miał ktoś do czynienia z cyklomanią? (bo ja chyba coś u nich zamawiałem, ale nie kojarzę, więc musiało to być coś drobnego, jeśli robiłem tam zakupy..)
Dzisiaj znalazłem na necie.. Jak tylko zamówię obręcze i złożę koła, to pewnie je zamówię - za taką cenę warto widząc ceny w innych sklepach. Miał ktoś do czynienia z cyklomanią? (bo ja chyba coś u nich zamawiałem, ale nie kojarzę, więc musiało to być coś drobnego, jeśli robiłem tam zakupy..)