szytki
#501
Posted 20 February 2013 - 09:59
#503
Posted 20 February 2013 - 13:45
Czasem daje jeszcze drugą warstwę gruntu na szytkę jeśli ta ma "chłonną" (drobną/gładką) taśmę.
Ilość warstw zależy też od samych obręczy i szytek. Jakie mają profile i jak dobrze do siebie przylegają na sucho.
Przykładowo obręcz alu z podwójnymi oczkami i do tego szytka vittoria evo.
Na 1-2 warstwach na pewno by się nie skończyło. Obręcz ma dużo nierówności, a sama szytka jest w głupi sposób wyprofilowana w kształt litery V. Jakby tego było mało podczas pompowania wykręca się na jedną ze stron.
Te szytki to chyba jedne z najgorszych szytek do klejenia.
#505 Gosc_Pająk_*
Posted 21 February 2013 - 17:17
(Na Cyklomani Veloflex Criterium 220 zł, a Carbon 280 zł) Czy jest sens dopłacać.
Czy jest problem z używaniem uszczelniaczy do dętki lateksowej. Przeczytałem że przez uszczelniać można zepsuć szytkę, podczas pompowania po pozostawieniu jej bez powietrza i jeszcze czy da się rozpruć tą szytkę i załatać dętkę lateksową zwykłymi łatkami. Jak jest ogólnie z przebijalnością, ile mieliście defektów z szytkami Veloflex.
#506
Posted 21 February 2013 - 17:33
Nie ma problemu z uszczelniaczami, uzywalem vittoria pit stop i no tubes. Rowniez po dluzszym okresie nieuzywania szytek z uszczelniaczem, nie bylo zadnych problemow.
Te szytki sa recznie robione, klejone i szyte. Mozna je bez problemu rozpruc i zalatac detke.
Raz latalem Extreme. Uzywam zwyklych latek Rema TipTop. Mozna bawic sie w wycinanie latek ze starych detek lateksowych ale stwierdzilem, ze nie ma takiej potrzeby, kiedy w/w spisuja sie znakomicie. W normalnych oponach rowniez uzywam detki lateksowe.
PS
Zerknalem na strone cycklomani. Criterium jest starszym modelem 22mm. Na przelomie 2011-12 Veloflex poszerzyl swoje opony. Wczesniej Carbon i Criterium mierzyly 22mm, teraz 23mm. To jedyna roznica pomiedzy nimi.
#507 Gosc_martinSEA_*
Posted 22 February 2013 - 09:01
Carbon uwazam jest wtarczajaco rewelacyjny i wystarcza troche dlozej anizeli Extreme. Niektorzy laduja Extreme na przednie i Carbon na tylne - calkiem OK rozwiazanie ale nie mozna przekladac i kombinowac.
Jako treningowe uzywam Corsa 23 clinchery - z latex detkami sa najblizsze w performance do szytki.
Uwazam ze Veloflex jest No. 1.
Ciekaw jestem nowego kombo szytek Attack/Force od Conti. Te same clinchery sa calkiem nie zle. janie jestem zwolennikiem Conti i GO 4000S ale wazam ze z ich ofert Attack/Force kombo jest calkiem przyzwoite.
Jezdzilem na Vittoria Corsa CX II (szytki i clinchery) i sa rowniez OK ale nie za rewelacyjne w mokrych warunkach. Corsa SC sa lepsze ale Vitto maja teraz nowy model 2013 CX III posiadajacy ISOgrip ktory podobno jest bardzo OK na mokrej trasie.
Sprintery i Competition Continentala sa takie sobie. Z szytek w tej cenie wole Schwalbe Ultremo HT.
Jezeli chodzi o klejenie to ja nie tylko preferuje ale absolutnie zawsze klade dwie warstwy kleja na szytke i 3 na obrecz (nowe kola i szytki). 1 warstwa na szytce nie wsiaka odpowiednio i czesto sa problemy Na CX daje nawet wiecej ale te metode ma zupelnie inna wypelniajac 'dziure' w obreczy tasma i klejem jako ze opona jest duza szersza i nie wypelni dokladnie 'doliny' obreczy.
Tak wiec dodalem swoje 3 grosze :mrgreen:
#508 Gosc_martinSEA_*
Posted 22 February 2013 - 19:36
W pelni rozumiem ale daje z siebie wszystko ;-) Nie mam pojecia jak uzyc tego edytora - moja klawiatura nie ma PL znakow/liter. Sory!!!nie wiem czy nie za dużo tego "kleja" dajesz :mrgreen:klade dwie warstwy kleja
Czytanie Twojego posta to katorga, przykro, że kaleczysz tak nasz ojczysty język. Używanie edytora tekstu i znaków diakrytycznych nie boli.
http://informacje.ko...polski-jest-ą-ę
#509
Posted 22 February 2013 - 21:32
Ja przez swoje lenistwo jestem przeciwnikiem lateksu. Nie lubię pompować szytek co drugi dzień, no i wybuchły mi podczas pompowania dwie vitki evo po zalaniu uszczelniaczem, zostawieniu na kilka dni.
Na dodatek na nasze drogi wolę używać tańsze i bardziej odporne na ścieranie i przebicia kabany (tufo, conti sprinter kupione w zapasie), bo wszystkie drogie wysadziłem(te wyżej) albo rozciąłem na szkłach albo kamieniach. Z tańszymi odpukać nie ma tego problemu.
Taki offtop. Zainstaluj sobie drugi język klawiatury i przełączaj się za pomocą ctrl+shift.
#510 Gosc_martinSEA_*
Posted 22 February 2013 - 22:02
Tutaj drogi tez nie sa rewelacyjne ale dotychczasowo mialem szczescie z veloflex carbon, Vitto Corsa CX II i z letnimi clincherami (open tubulars) i wydaje mi sie ze podziekowac moge tutaj latexom - opony nieraz maja naciecia (nawet glebokie), dziury, itd ale latex nie zostaje przedziurawiony. 3 lata, jakies 40K kms i tylko jadna awaria - pekniecie laczenia latexowej detki w okolicach wentyla. ODPUKAC!!!!
Panowie, w sprawach jezykowych moze byc kiepsko. Owszem, z klawiatura moge cos wykombinowac (chociaz obawiam sie ze cale rozlokowanie liter na klawiaturze sie pozmienia i dopiero zacznie sie zabawa) ale co zrobic w sprawach rz/z, ch/h, u/o, nie wspominajac juz o skladni i slownictwie (slowa jak szytki, sztyce, mostki itd sa dla mnie absolutna nowoscia). Bede sie staral ale obawiam sie ze moze byc kiepsko - sory jeszcze raz.
#511
Posted 24 February 2013 - 00:25
#512 Gosc_martinSEA_*
Posted 24 February 2013 - 01:41
#514
Posted 24 February 2013 - 15:31
W którym miejscu masz bicie? Przy wentylu? Tam zawsze daję odrobinę więcej kleju, ale po założeniu szytki przysiadam na kole jeżdżąc nim po podłożu, żeby ją ułożyć.
#517
Posted 25 February 2013 - 11:07
#518
Posted 25 February 2013 - 12:05
Sciagnij szytke, zagruntuj ja. Odczekaj 12h, poloz warstwe kleju na obreczy i zakladaj. To jest jeszcze swiezy klej, mniemam po Twoich wpisach.
Jak znajdziesz na tasmie jakies wieksze zgrubienia kleju, mozna to zeskrobac.
#520
Posted 25 February 2013 - 16:28
Jak do wyrzucenia: przecinasz ja na obreczy i sciagasz, najszybsza metoda.
Jak jeszcze chcesz na niej jezdzic: trzeba miec mocne kciuki ;-). Musisz kciukami podwazac opone, jak najblizej obreczy, do momentu, kiedy laczenie kleju zacznie puszczac.
Jak masz alu obrecze mozesz pomoc sobie "czyms" plastykowym lub nawet metalowym, byle z rozwaga.