szytki
#561
Posted 28 May 2013 - 21:32
Ile razy gruntujecie NOWĄ obręcz? Zrobiłem to jeden raz, odczekałem 24h i i wtedy naklejałem szytki. Teraz czekam 24H i jazdaaaaaa
#563
Posted 28 May 2013 - 23:25
Ja będę kleił swoje pierwsze szytki na dniach - lecą do mnie Veloflexy Sprinter:) Wcześniej kupiłem Vittorie Rally ale po oględzinach stwierdzam że będą to szytki zapasowe niestety. Mam zamiar zagruntować obręcz i szytkę(wszystko nowe) i po wyschnięciu smarować tylko obręcz i kleić.Zobaczymy co mi wyjdzie.Dzisiaj pierwszy raz kleiłem szytki i bardzo mi się to podoba jutro popołudniu pierwsza jazda. Jak ktoś lubi grzebać przy swoim rowerze to cały ten "proces" klejenia jest dodatkowym fajnym zajęciem. O ile ma się drugi komplet kół. "Można poczuć więź łączącą człowieka z rowerem" jak mówią maniacy rowerowi
Ile razy gruntujecie NOWĄ obręcz? Zrobiłem to jeden raz, odczekałem 24h i i wtedy naklejałem szytki. Teraz czekam 24H i jazdaaaaaa
#564
Posted 29 May 2013 - 21:43
Zapewne, gdyby kabany Tufo, byly nadajace sie do jazdy, uzywano by ich w tourach. Konia z rzedem temu, kto takie widzial w pro-peletonie.
Tam sie jezdzi na tym co najlepsze, a jak nawet sponsorskie tegotamtego, to sie maluje glownego sponsora na "wiadomych" sztkach, podpowiedz, nie sa to Tufo :mrgreen:
Do amatorskiego bujania sie, to byle gowno wystarczy, kwestia tego, kto na ile jest wyczulony na jego smrod....
Ale jak sie masz zamiar mordowac o sekundy, to zdecydowanie pomysl o czyms sensownym.
#566
Posted 29 May 2013 - 22:07
Pierwsze słyszę aby Tufo były równe, może są pod tym względem lepsze od Vittori ale nie dorównują Veloflex'om czy Schwalbe. Jeździłem na wszystkich Tufo oprócz Elite i mogę o nich powiedzieć, że zawsze mają bicie większe lub mniejsze.garenge, kupuj tufo! O wadach i zaletach już było, więc nie będę powtarzał... Przynajmniej są równe i fajnie się je układa na obręczy.
O! Widzę, że wykasowano moją sygnaturę. To znaczy, że jej treść dotarła. Bardzo mnie to cieszy.
#570
Posted 30 May 2013 - 10:43
1. Vittoria to kawał kabana sztywnego,po wyjęciu z pudełka zagięcia nie chcą się rozprostować idealnie mimo iż kilka dni leży na obreczy na 7 atm - fakt że jest cieższa od Veloflexa o 50g
2.w okolicach zaworu tworzy się zgrubienie które powoduje że koło bije!! sama szytka też nie chce się ułozyć na obręczy prosto mimo pompowania do 10atm. - narazie bawie się na sucho bez kleju.
3.nie wspomne o niewykręcanym zaworku w Vittori i zwiazanymi z tym problemami.
4.kilka słów o Velofelxie - odrazu widać że to górna półka - szytki przyszły w podluznym pudle praktycznie nie pozaginane!katalogowa waga 225g ciutke zanizona - waga pokazała mi 230 i 231g.
5. Gorzej naciąga je sie na obręcze niż Vittorie mimo że są bardziej "miękkie" ale tragedii nie ma.
6.po naciągnięciu i napompowaniu do 7 atm szytka jest idealnie prosta - powtarzam idealnie - bicie praktycznie niewyczuwalne!!przy zaworze żadnych krzywizn i zgrubień! Pod tym względem Veloflex rządzi bezapelacyjnie.
Od wczoraj leżą sobie na obręczach napompowane na 7atm i w zasadzie są proste i na tyle mocno siedzą że zastanawiam się czy rzeczywiście jest potrzeba kleić je na całym obwodzie czy niewystarczyłoby punktowo ale raczej nie podejme się takich testów póki co:)
Jutro gruntowanie i klejenie.
#573
Posted 30 May 2013 - 14:37
#574
Posted 30 May 2013 - 14:56
Veloflexy w Cyklomani bywają w promocji,ostatnio były przez kilka dni Sprintery po229zł także uważam że warto poobserwować - przy cenie ok.200zl/szt. 20zł raczej nie robi różnicy tym bardziej że mówimy o produkcie z najwyższej półki.Tufo to kabany, a veloflexy są za drogie, szukam czegoś po środku szybkiego do 200-220zł sztuka
#576 Gosc_Pająk_*
Posted 30 May 2013 - 19:02
Ja je zakupiłem w tym roku bo poszły mi dwie Vittorie Corsa CX (nie dziwię się poprzedni cały sezon na nich przejeździłem i żadnej gumy). Zadowolony z nich jestem, na szytce jest do 14 bar. Jeden wyścig nich przejeździłem i nie czuję różnicy pomiędzy CX.
Mają butylową dętkę, więc powietrze nie schodzi.
A tak ogólnie przejeździłem rok na szytkach, nie raz na oponkach słabszych startowałem. Jest różnica, ale nie jakaś wielka. Trochę zawodników startuje nawet na Tufo S33PRO i mi je polecali ze względu na wytrzymałość. Jak walczysz o każdą sekundę to weź Corsy Cx albo Veloflexy, a tak to Sprintery czy te Corsy Elite w zupełności wystarczą nawet do ścigania. To jest moje zdanie.
#577
Posted 05 June 2013 - 00:23
#580
Posted 05 June 2013 - 12:08
Jedynym utrudnieniem moze tu byc "ciasna" kombinacja obreczy i szytki.
Dobrze jest przed pierwszym klejeniem, potrenowac proces zakladania i naciagania szytki na obrecz.