Skocz do zawartości


Zdjęcie

szytki


1635 odpowiedzi w tym temacie

#561 Jurek_1989

Jurek_1989
  • Użytkownik
  • 133 postów

Napisano 28 maj 2013 - 21:32

Dzisiaj pierwszy raz kleiłem szytki i bardzo mi się to podoba :) jutro popołudniu pierwsza jazda. Jak ktoś lubi grzebać przy swoim rowerze to cały ten "proces" klejenia jest dodatkowym fajnym zajęciem. O ile ma się drugi komplet kół. "Można poczuć więź łączącą człowieka z rowerem" jak mówią maniacy rowerowi :)

Ile razy gruntujecie NOWĄ obręcz? Zrobiłem to jeden raz, odczekałem 24h i i wtedy naklejałem szytki. Teraz czekam 24H i jazdaaaaaa :)

#562 garenge

garenge
  • Użytkownik
  • 862 postów
  • SkądPoznań/Inowrocław

Napisano 28 maj 2013 - 22:16

Ja już wiem, że ta szytka do wymiany. Raz mi wybuchło z tyłu, nie chcę mieć powtórki z przodu :-)
Temu szukam czegoś fajnego i taniego, ale max to 350zł za komplet i pytam o te różnice serio w jeździe i przełożeniu na wyniki, a nie wadze :)

#563 MrBike1

MrBike1
  • Użytkownik
  • 53 postów
  • SkądŁódź

Napisano 28 maj 2013 - 23:25

Dzisiaj pierwszy raz kleiłem szytki i bardzo mi się to podoba :) jutro popołudniu pierwsza jazda. Jak ktoś lubi grzebać przy swoim rowerze to cały ten "proces" klejenia jest dodatkowym fajnym zajęciem. O ile ma się drugi komplet kół. "Można poczuć więź łączącą człowieka z rowerem" jak mówią maniacy rowerowi :)

Ile razy gruntujecie NOWĄ obręcz? Zrobiłem to jeden raz, odczekałem 24h i i wtedy naklejałem szytki. Teraz czekam 24H i jazdaaaaaa :)

Ja będę kleił swoje pierwsze szytki na dniach - lecą do mnie Veloflexy Sprinter:) Wcześniej kupiłem Vittorie Rally ale po oględzinach stwierdzam że będą to szytki zapasowe niestety. Mam zamiar zagruntować obręcz i szytkę(wszystko nowe) i po wyschnięciu smarować tylko obręcz i kleić.Zobaczymy co mi wyjdzie.

#564 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 29 maj 2013 - 21:43

Poszukaj na slowtwich, tam jest sporo cyferek. Forum 3-tlonistow, opory aero, toczenia itp. sa tam przerabiane na poziomie PhD :-D
Zapewne, gdyby kabany Tufo, byly nadajace sie do jazdy, uzywano by ich w tourach. Konia z rzedem temu, kto takie widzial w pro-peletonie.
Tam sie jezdzi na tym co najlepsze, a jak nawet sponsorskie tegotamtego, to sie maluje glownego sponsora na "wiadomych" sztkach, podpowiedz, nie sa to Tufo :mrgreen:

Do amatorskiego bujania sie, to byle gowno wystarczy, kwestia tego, kto na ile jest wyczulony na jego smrod....
Ale jak sie masz zamiar mordowac o sekundy, to zdecydowanie pomysl o czyms sensownym.

#565 KAEM

KAEM
  • Użytkownik
  • 489 postów
  • SkądJawor

Napisano 29 maj 2013 - 21:49

garenge, kupuj tufo! O wadach i zaletach już było, więc nie będę powtarzał... Przynajmniej są równe i fajnie się je układa na obręczy.

#566 comet1

comet1
  • Użytkownik
  • 215 postów
  • SkądPolska

Napisano 29 maj 2013 - 22:07

garenge, kupuj tufo! O wadach i zaletach już było, więc nie będę powtarzał... Przynajmniej są równe i fajnie się je układa na obręczy.

Pierwsze słyszę aby Tufo były równe, może są pod tym względem lepsze od Vittori ale nie dorównują Veloflex'om czy Schwalbe. Jeździłem na wszystkich Tufo oprócz Elite i mogę o nich powiedzieć, że zawsze mają bicie większe lub mniejsze.

O! Widzę, że wykasowano moją sygnaturę. To znaczy, że jej treść dotarła. Bardzo mnie to cieszy.


#567 KAEM

KAEM
  • Użytkownik
  • 489 postów
  • SkądJawor

Napisano 29 maj 2013 - 22:33

szukam czegoś fajnego i taniego, ale max to 350zł za komplet

Pierwsze słyszę aby Tufo były równe, może są pod tym względem lepsze od Vittori ale nie dorównują Veloflex'om czy Schwalbe.

Cenę jak rozumiem uwzględniłeś ;-) ?

#568 garenge

garenge
  • Użytkownik
  • 862 postów
  • SkądPoznań/Inowrocław

Napisano 29 maj 2013 - 23:04

Jeśli naprawdę mam mieć różnicę paru minut na 90 km to jestem w stanie wydać większą kwotę, ale czy warto ;--)

#569 KAEM

KAEM
  • Użytkownik
  • 489 postów
  • SkądJawor

Napisano 30 maj 2013 - 06:16

garenge, chcesz tanio bierz tufo , chcesz konkret bierz veloflex - krótka piłka. ;-)

#570 MrBike1

MrBike1
  • Użytkownik
  • 53 postów
  • SkądŁódź

Napisano 30 maj 2013 - 10:43

Doszły do mnie Veloflexy Sprinter - mam bezpośrednie porownanie do Vittori Rally - oto co zauważyłem:
1. Vittoria to kawał kabana sztywnego,po wyjęciu z pudełka zagięcia nie chcą się rozprostować idealnie mimo iż kilka dni leży na obreczy na 7 atm - fakt że jest cieższa od Veloflexa o 50g
2.w okolicach zaworu tworzy się zgrubienie które powoduje że koło bije!! sama szytka też nie chce się ułozyć na obręczy prosto mimo pompowania do 10atm. - narazie bawie się na sucho bez kleju.
3.nie wspomne o niewykręcanym zaworku w Vittori i zwiazanymi z tym problemami.
4.kilka słów o Velofelxie - odrazu widać że to górna półka - szytki przyszły w podluznym pudle praktycznie nie pozaginane!katalogowa waga 225g ciutke zanizona - waga pokazała mi 230 i 231g.
5. Gorzej naciąga je sie na obręcze niż Vittorie mimo że są bardziej "miękkie" ale tragedii nie ma.
6.po naciągnięciu i napompowaniu do 7 atm szytka jest idealnie prosta - powtarzam idealnie - bicie praktycznie niewyczuwalne!!przy zaworze żadnych krzywizn i zgrubień! Pod tym względem Veloflex rządzi bezapelacyjnie.

Od wczoraj leżą sobie na obręczach napompowane na 7atm i w zasadzie są proste i na tyle mocno siedzą że zastanawiam się czy rzeczywiście jest potrzeba kleić je na całym obwodzie czy niewystarczyłoby punktowo ale raczej nie podejme się takich testów póki co:)
Jutro gruntowanie i klejenie.

#571 garenge

garenge
  • Użytkownik
  • 862 postów
  • SkądPoznań/Inowrocław

Napisano 30 maj 2013 - 12:56

Tufo to kabany, a veloflexy są za drogie, szukam czegoś po środku szybkiego do 200-220zł sztuka

#572 Rappid

Rappid
  • Użytkownik
  • 147 postów
  • Skądireland

Napisano 30 maj 2013 - 14:30

conti gp4000, ladnie sie ukladaja, super trzymaja no i sa bombproof :)

#573 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1130 postów
  • SkądLeszno

Napisano 30 maj 2013 - 14:37

A Continental Sprinter ? http://cyklomania.pl...sprinter-22x700 były też na Allegro niedawno za 125zł.

#574 MrBike1

MrBike1
  • Użytkownik
  • 53 postów
  • SkądŁódź

Napisano 30 maj 2013 - 14:56

Tufo to kabany, a veloflexy są za drogie, szukam czegoś po środku szybkiego do 200-220zł sztuka

Veloflexy w Cyklomani bywają w promocji,ostatnio były przez kilka dni Sprintery po229zł także uważam że warto poobserwować - przy cenie ok.200zl/szt. 20zł raczej nie robi różnicy tym bardziej że mówimy o produkcie z najwyższej półki.

#575 garenge

garenge
  • Użytkownik
  • 862 postów
  • SkądPoznań/Inowrocław

Napisano 30 maj 2013 - 18:06

Ok, dzięki ! :)
Widziałem conti competition za 220zł, ale czerwone. Też nad nimi pomyślę, a sprintery conti całkiem mi by pasowały. Jak mam złapać gumę to i tak złapię przez rozcięcie, a mleczkiem zawsze przed startem zalane

A Vittoria Corsa Elite?

#576 Gosc_Pająk_*

Gosc_Pająk_*
  • Gość

Napisano 30 maj 2013 - 19:02

Niedawno się pojawiły.
Ja je zakupiłem w tym roku bo poszły mi dwie Vittorie Corsa CX (nie dziwię się poprzedni cały sezon na nich przejeździłem i żadnej gumy). Zadowolony z nich jestem, na szytce jest do 14 bar. Jeden wyścig nich przejeździłem i nie czuję różnicy pomiędzy CX.
Mają butylową dętkę, więc powietrze nie schodzi.
A tak ogólnie przejeździłem rok na szytkach, nie raz na oponkach słabszych startowałem. Jest różnica, ale nie jakaś wielka. Trochę zawodników startuje nawet na Tufo S33PRO i mi je polecali ze względu na wytrzymałość. Jak walczysz o każdą sekundę to weź Corsy Cx albo Veloflexy, a tak to Sprintery czy te Corsy Elite w zupełności wystarczą nawet do ścigania. To jest moje zdanie.

#577 MrBike1

MrBike1
  • Użytkownik
  • 53 postów
  • SkądŁódź

Napisano 05 czerwiec 2013 - 00:23

Pierwsze klejenie szytek za mną. Nie będę oszukiwał - na początku była masakra - potem 20 minut czyszczenia wszystkiego rozpuszczalnikiem.Przy drugim kole opanowałem już mniej więcej technike:) Używałem kleju Mastik One Vittoria - kurcze jedyna jego wada to to że bardzo szybko gęstnieje przy nakładaniu na obręcz i praktycznie po nałożeniu szytki nie miałem nawet kilku sekund na korekte ustawienia bo złapał momentalnie!!Pompowanie do 10atm już niewiele daje wtedy.24h przed klejeniem obręcz i szytka zostały zagruntowane klejem.Cała operacja byłaby o wiele łatwiejsza jeśli klej byłby rzadszy i wolniej wysychał - wtedy byłby czas na korekte ustawienia szytki na obręczy. Ma ktoś pomysły czym i jak kleić?

#578 KAEM

KAEM
  • Użytkownik
  • 489 postów
  • SkądJawor

Napisano 05 czerwiec 2013 - 06:36

MrBike1, polecam Ci butapren (wodoodporny). Kto nie próbował tylko bazuje na teoriach niech się lepiej nie udziela... Serio idealnie się do tego nadaje i kosztuje grosze.

#579 MrBike1

MrBike1
  • Użytkownik
  • 53 postów
  • SkądŁódź

Napisano 05 czerwiec 2013 - 06:55

Dzięki, gdzieś właśnie czytałem o butaprenie i mam zamiar spróbować. Trzeba opracować własną najskuteczniejszą metode klejenia :-)

#580 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 05 czerwiec 2013 - 12:08

Klej potrzebuje troche czasu, zeby "zlapac". Uzywajac Mastik, mozna po samym klejeniu spokojnie, jak to piszesz, ustawic szytke. Mozna ja tez bez wiekszego wysilku sciagnac.
Jedynym utrudnieniem moze tu byc "ciasna" kombinacja obreczy i szytki.
Dobrze jest przed pierwszym klejeniem, potrenowac proces zakladania i naciagania szytki na obrecz.



Dodaj odpowiedź