szytki
Started By
chris205
, 22 Sep 2008 09:39
1635 replies to this topic
#21
Posted 27 November 2008 - 21:43
Klej jest o wiele bezpieczniejszy od jakiekolwiek tasmy! Kiedys widzialem jakas prace naukowa wlasnie o technikach klejenia, roznych rodzajach klejow i tasm. Ciekawe bylo to, ze rozne metody klejenia tym samym klejem owocowaly w zupelnie inne wyniki. Jedynie tasma np tufo Extreme sie lepiej spisze poza domem gdy zlapiemy pane i trzeba zmienic szytke. W zeszym tygodniu smietana Tufo nie zadzialala i przy 2*C klej za bardzo nie chcial lapac...
#25
Posted 27 November 2008 - 23:33
Ja swoje szytki przykleilem w nastepujacy sposob : po udanym naciagnieciu i ulozeniu szytki ( a swoja droga jak szybko ulozyc szytke aby nie miala bicia ) nabieram w strzykawke kleju odciagam szytke wpuszczam klej itd. aż cala szytkę posmaruje z jednej i z drugiej strony oczywiscie robie to w rekawiczkach gumowych , odstawiam sprawdzam czy dobrze pompuję i za 24 godziny jazda
#26
Posted 27 November 2008 - 23:41
Moja metoda to taka:
Conti: dzien w wodzie => na obrecz ustawic rowno i na kaloryfer. Jak wyschnie, raz klej na tasme, raz na obrecz i pozniej znowu na tasme klejenie i jest wszystko rowniotko. + odczekac noc az klej wyschnie.
Inne -> to samo tylko ze bez moczenia
Conti: dzien w wodzie => na obrecz ustawic rowno i na kaloryfer. Jak wyschnie, raz klej na tasme, raz na obrecz i pozniej znowu na tasme klejenie i jest wszystko rowniotko. + odczekac noc az klej wyschnie.
Inne -> to samo tylko ze bez moczenia
#27
Posted 28 November 2008 - 00:04
A ja najpierw naciągam szytkę na obręcz bez kleju, pompuję do wysokiego ciśnienia celem rozciągnięcia jej. Potem zdejmuję ją, smaruję cienko klejem taśmę bawełnianą - może wyschnąć, nie ma to znaczenie. To tylko po to aby ją zagruntować. Smaruję szybko obręcz i jak najszybciej naciągam szytkę. Klej nakładam bez pośrednio z kubki i nie bawię sie z pędzelkiem bo jest to brudna metoda. Klej jest bardzo ciągnący się i pędzlem porobił bym takie "wąsy", że całą obręcz bym pobrudził. Gdy kończę nakładać klej na obręcz to tam gdzie zaczynałem jest już lekko podeschnięty i ciągnący (tak jak klej do łatek). To najlepszy czas do przyklejenia szytki. Naciągam ją, lekko pompuję aby trzymała kształt, układam na obręczy, zarówno na boki jak i na bicie góra-dół. Pompuję ostatecznie na 7 atm. i zostawiam do następnego dnia.
#35
Posted 07 April 2009 - 15:07
mam taką szytkę
http://www.erowery.pl/photo/1229.jpg
ok, przedostałem się przez taśmę i mam kolejne pytania
Czym lepiej zakleić dętkę - łatką, czy kawałkiem starej dętki?
Czy zwykła nić może być dobra do zszycia szytki, czy lepiej jakąś mocniejszą?
Jakim klejem mam przykleić taśmę do szytki? Może być ten, co kleje szytkę do koła, albo drugi klej, co przyklejam łatki do dętki?
http://www.erowery.pl/photo/1229.jpg
ok, przedostałem się przez taśmę i mam kolejne pytania
Czym lepiej zakleić dętkę - łatką, czy kawałkiem starej dętki?
Czy zwykła nić może być dobra do zszycia szytki, czy lepiej jakąś mocniejszą?
Jakim klejem mam przykleić taśmę do szytki? Może być ten, co kleje szytkę do koła, albo drugi klej, co przyklejam łatki do dętki?
#36
Posted 07 April 2009 - 15:37
Lepiej daj jakas mocniejsza nic. Z latka to staraj sie, zeby byla jak najciensza. Klej normalny do szytek Ci przyklei tasme, sam sprawdzalem teraz uzywajac kleju Continental na takiej samej szytce co masz. Po przyklejeniu tasmy odczekaj kilka godzin (~24h) zeby klej dostal pelnej mocy przed przyklejeniem z powrotem na obrecz.
#40 Gosc_Stas_*
Posted 07 April 2009 - 21:44
Co ja się naszyłem szytek !!! Zeszyć szytkę nie jest prosto, ale nie jest też tragicznie trudno. Musisz uzyć mocnej szewskiej nici. W żadnym przypadku nie używaj zwykłych nici, szytka po napompowaniu rozleci się (wyjdzie balon). Uważaj abys nie przebił w czasie szycia igłą detki. Jeśli możesz przejdż na lekkie opony, a szytki używaj tylko na wyścigach.
Stas
Stas