Jump to content


Photo

szytki


1635 replies to this topic

#41 kuba259

kuba259
  • Użytkownik
  • 495 posts
  • Skądelbląg

Posted 08 April 2009 - 07:09

niestety nie mogę, bo mam tylko koła na szytki
szukałem kół do mojego rowery, ale takich, abym nie musiał wszystkiego zmieniac i niestety nie nie udało ( jeżdżę na klasyku) xD

#42 fau

fau
  • Użytkownik
  • 26 posts
  • Skądw-wa

Posted 14 April 2009 - 21:21

A propos szycia, nie mam w zasadzie żadnego doświadczenia z szytkami, ale mam odrobinę z maszynami do szycia. Musiałem wczoraj zszyć kawałek szytki i przy pomocy igły maszynowej, nitki identycznej jak poprzednia, pary zacisków i śrubokręta udało mi się w półtorej godziny odtworzyć 15 cm szwu identycznego z oryginalnym. Nie sprawdzałem jeszcze w praktyce, ale wydaje się trzymać jak oryginał a napięty jest nawet mocniej. Metoda dla cierpliwych i z mocnymi plecami, ale jeżeli kogoś interesuje to mogę podać dokładniejszy opis. Poza tym wydaje mi się, że każdy krawiec z odpowiednią maszyną mógłby to zrobić w kilka minut.

#43 jarek996

jarek996
  • Użytkownik
  • 645 posts
  • SkądMALM�

Posted 21 April 2009 - 20:06

Witam ! Poniewaz mam pierwsze w zyciu szytki zastanawia mnie pewna sprawa... Mam je nalozone ( jeszcze nie przyklejone ) na felgi i byly napompowane ( do ok. 10 bar ) . Po tygodniu stwiardzam , ze powietrza w nich PRAWIE nie ma ( no moze ze 3 bar , tak na "oko" ). Czy to normalne ??? W normalnych "detkowych " zestawach powietrze tez ucieka , ale nie tak brutalnie....

#44 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 21 April 2009 - 21:33

Tak, to normalne. Dętki tam są cieniutkie, a jeśli jeszcze jest lateksowa to bardzo szybko powietrze ucieka - przenika przez ścianki dętki.

#45 dyki

dyki
  • Użytkownik
  • 323 posts
  • SkądTwickenhamus

Posted 21 April 2009 - 22:17

jarek996, i tak dobrze trzymaly :) Moje Vittorie CX traca przez noc ok 5 atm tyl, przod ok 4 jak zapomne spuscic powietrze :lol: Tufo na butylowej detce trzymaja dlugo.

#46 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 22 April 2009 - 05:26

Quote

Witam ! Poniewaz mam pierwsze w zyciu szytki zastanawia mnie pewna sprawa... Mam je nalozone ( jeszcze nie przyklejone ) na felgi i byly napompowane ( do ok. 10 bar ) . Po tygodniu stwiardzam , ze powietrza w nich PRAWIE nie ma ( no moze ze 3 bar , tak na "oko" ). Czy to normalne ??? W normalnych "detkowych " zestawach powietrze tez ucieka , ale nie tak brutalnie....


U mnie tak nie schodziło, ale pewnie dlatego że miałem raczej treningowe szytki.
W lekkich szytkach, dętkach to normalne zjawisko. Najgorzej jest z latexem. Na imagisie stawałbyś ze dwa razy żeby dodymać parę atmosfer ;-)

#47 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1,130 posts
  • SkądLeszno

Posted 27 May 2009 - 19:58

Jaki klej mogę użyc do przyklejenia szytek ? Specjalnego do soboty bie zdąże kupic.. jakiś butapren ?

#48 Marco665

Marco665
  • Użytkownik
  • 178 posts
  • SkądWarszawa / Koszalin

Posted 27 May 2009 - 20:21

Na pewno nie silikonowy, butapren też nie bardzo - zbyt "miękki" jest. Klej montażowy to jedna wielka chała. Innych nie przerabiałem ;-)

#49 Jarek-LT

Jarek-LT
  • Użytkownik
  • 413 posts
  • SkądKolberg

Posted 28 May 2009 - 06:40

GRZEGORZ---całe życie jeżdze na BUTAPRENIE i nic jeszcze mnie nie spotkało.....
Zwykły BUTAPREN z tubki ,,,,,, ale najważniejsze aby było napisane WODOODPORNY..!!!!!!
kosztyje chyba 2,5zł.
Jarek-LT. :lol: :-P :lol:

#50 dyki

dyki
  • Użytkownik
  • 323 posts
  • SkądTwickenhamus

Posted 28 May 2009 - 09:26

Klej do szytek w wiekszosci to guma naturalna rozpuszczona w hexanie. ;-)

#51 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1,130 posts
  • SkądLeszno

Posted 28 May 2009 - 13:34

Dzięki , czyli klej do łatek rowerowych też się nada ?

#52 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 28 May 2009 - 21:55

GrzegorzP, hoduj ślimaki i na śluz przyklejaj szytki. Nie szkoda by Ci było szytek do smarowania ich takim byle czym?

#53 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1,130 posts
  • SkądLeszno

Posted 29 May 2009 - 09:48

Już nieaktualne, Poczta dała rade , ale chciałem miec jakąś alternatywe.

#54 Marco665

Marco665
  • Użytkownik
  • 178 posts
  • SkądWarszawa / Koszalin

Posted 30 June 2009 - 11:15

Dwa krótkie pytanka:

1. gdzie kupić (najlepiej w warszawie) uszczelniacz do szytek?
2. jeśli w szytce mam wentyl "wyścigowy" czyli nierozbieralny to jak wlać uszczelniacz do środka gumy?

#55 Amon

Amon
  • Użytkownik
  • 280 posts
  • SkądŚwieradów-Zdrój

Posted 30 June 2009 - 11:56

ad 2, uszczelniacze zazwyczaj w komplecie maja rurkę, której używa się w braku możliwości rozebrania wentyla, no przynajmniej te Tufo. Zresztą można użyć jakiejkolwiek innej gumowej rurki, byle pasowała. (nakąłdamy ją na wentyl i na "dzióbek" pojemika z uszczelniaczem i lejemy)
pozdr.

#56 Marco665

Marco665
  • Użytkownik
  • 178 posts
  • SkądWarszawa / Koszalin

Posted 30 June 2009 - 12:03

ok, dzięki za podpowiedź Amon, jeszcze tylko chciałbym znaleźć sklep z Tufo w warszawie, żeby nie czekać na przesyłkę ;)

#57 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 30 June 2009 - 21:09

Quote

2. jeśli w szytce mam wentyl "wyścigowy" czyli nierozbieralny to jak wlać uszczelniacz do środka gumy?

Presta? Nie rozbieralna? Przecież sam zawór się wykręca z rurki wentyla.

#58 Marco665

Marco665
  • Użytkownik
  • 178 posts
  • SkądWarszawa / Koszalin

Posted 30 June 2009 - 21:33

Zawór wyścigowy to nie jest presta, to jest jednolita konstrukcja z zaworkiem wciśniętym od wewnątrz:

Dołączona grafika

#59 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 01 July 2009 - 06:29

Quote

Quote

2. jeśli w szytce mam wentyl "wyścigowy" czyli nierozbieralny to jak wlać uszczelniacz do środka gumy?

Presta? Nie rozbieralna? Przecież sam zawór się wykręca z rurki wentyla.


Spróbuj wykręcić zawór z vittorii rally. Zawór jest dokładnie taki sam jak na zdjęciu powyżej. (Hm.. a to nie jest przypadkiem właśnie vittoria? ;-))

#60 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 posts
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Posted 01 July 2009 - 06:34

Właśnie z tymi wentylami to jest jakoś dziwnie. W dętkach michelin da się go wkręcić natomiast w żadnej innej jakie miałem nie dało się (conti, cst, accent). W szytkach mogli zrobić odręcany. Dodam także że w michelin'ce nie był nagwintowany wentyl aby nakręcić tą chudą nakrętkę którą się dokręca do obręczy aby wentyl nie latał, przy ciśnieniu szosowym zapewne jest to zbędne.



Reply to this topic


Rich Text Editor