Skocz do zawartości


Zdjęcie

szytki


1635 odpowiedzi w tym temacie

#1141 blazej

blazej
  • Użytkownik
  • 291 postów

Napisano 18 listopad 2016 - 20:55

Obecnie standard to 25mm, dają lepszy komfort i mniejsze opory toczenia. Węższą szytkę kupujesz jak obręcz nie pozwala założyć 25mm albo masz 22/23 mm w super cenie.

Wysłane z mojego SM-T815 przy użyciu Tapatalka



#1142 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 18 listopad 2016 - 21:12

A jeśli widły mam dość wąskie, bo opona 25mm (no może 26mm) na obręczy 14mm to już raczej bezpieczny maks, to spokojnie szytka 25mm też wejdzie, balon nie będzie jakoś szerszy lub/i wyższy?



#1143 blazej

blazej
  • Użytkownik
  • 291 postów

Napisano 18 listopad 2016 - 21:15

W tym wątku jest tabela obręczy i szerokości szytek do bezpiecznego stosowania

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka



#1144 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 18 listopad 2016 - 21:20

OMG, 57 stron :D 

Ok, dzięki, popatrzę



#1145 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 19 listopad 2016 - 10:21

Szytka bedzie miala takie same wymiary, bez wzgledu na co ja nakleisz. Przy obecnych ksztaltach obreczy, min to 23mm.
Poszukaj w sieci Vittorie Pave CG, wyprzedaze po zmianie ich asortymentu, bez porownania lepsza szytka od Tufo. Powinienes zmiescic sie w budzecie.
Jakis czas temu placilem cos ok £37 za sztuke 27mm. Vittorie zazwhyczaj sa wezsze od nominalnych wartosci.

#1146 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 19 listopad 2016 - 15:32

Acha, czyli 25mm opona teraz = 25mm na szytce?

 

Jest trochę tych Pave, ale jakieś różne wersje czy co? Jest Open Pave CG, Pave Evo CG - to jest to samo?

 

Chris, a powiedz mi jeszcze, jak oceniasz zwykłą Conti Sprinter? Chyba jest dość długowieczna, na suche powinna wystarczyć, wagowo mogła by być ze 40g lżejsza jedynie, ale za to cenowo fajnie wygląda bardzo. Nie wiem jednak jak jej noszenie pod kątem ścigania.



#1147 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 19 listopad 2016 - 19:07

Opona zakladana na rozne obrecze o roznej szerokosci bedzie zmieniala swoja szerokosc.
W przypadku szytki takie zjawisko nie zachodzi, szytka jest zamknietym ukladem.
Czyli jak szytka ma nominalnie 25 i tyle w rzeczywistosci, to tyle bedzie miala na kazdej obreczy.
Jesli szytka, to Pave CG III tubular, na planet x niecale £38 z 25% znizka, po dodaniu do koszyka dodawana jest automatycznie 25% znizka.
Nie znam Conti.

#1148 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 19 listopad 2016 - 20:17

OK, rozumiem, dzieki.



#1149 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 24 listopad 2016 - 22:17

Poszukaj w sieci Vittorie Pave CG, ...
Vittorie zazwhyczaj sa wezsze od nominalnych wartosci.

Normalne 27mm nie wejdzie mi w widelec na przodzie, to wiem na 100%. Vittorie zazwhyczaj sa wezsze od nominalnych wartosci - tzn? Czy w tym przypadku także, czy wersja 25 będzie miała 24, a w 27 wyjdzie 26mm?

 

A jeszcze zapytam - Schwalbe ONE Evo HT, czy one mają lateksowe dętki, jak wypadają w porównaniu do Veloflexów (trwałość, szybkość)? 

 

I jeszcze jedno pytanie techniczne, co sądzicie o zestawie 24 na przód i 26mm na tył? Ma to sens, czy przód nie powinien być szerszy, by lepiej trzymać w zakrętach? Tak się często robi w MTB.



#1150 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 25 listopad 2016 - 07:42

Tak z regulu to wyglada. Mam luzem Pave 27mm, postaram sie je dzisiaj zmierzyc. Co do zakladania roznych szerokosci, jak nie ma innego wyjscia, to tak sie jezdzi. Sam mam kombo 23/25.

#1151 Helium

Helium
  • Użytkownik
  • 141 postów

Napisano 25 listopad 2016 - 21:35

W szytkach przód może być węższy, to ma znaczenie  w aero, tył szerszy odpowiada za komfort. Przednie koło jest  w całości otwarte na wiatr czołowy, tylne jest częściowo schowane za rurą podsiodłową. 95 % ludzi jeździ jednak na tych samych rozmiarach przód/ tył.

Z tym aero żeby doprecyzować, ważne jest szytka "siedziała"  w obręczy Mam dwa komplety kół na szyitkę, jeden ma obręcz 20 mm, drugi 24,2. Na węższym szytka 25 wystaje na boki minimalnie Ponoć tworzy to turbulencje bardzo niepożądane jeśli chodzi o jazdę powyżej 35 km/h. Ja na tych samych szytkach odbieram szersze koła jako stabilniejsze. .Potwierdzam o czym wspomniał 1415chris, obojętnie na co nakleisz szytkę wymiary są stałe, wynika to  z tego że materiał który przyjmuje klej jest węższy od wszystkich znanych mi obręczy



#1152 blazej

blazej
  • Użytkownik
  • 291 postów

Napisano 25 listopad 2016 - 21:44

U mnie tył zazwyczaj po 1k km rozklepuje/odksztalca się o 1mm w szerokości

Wysłane z mojego SM-T815 przy użyciu Tapatalka



#1153 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 25 listopad 2016 - 23:18

Sprawdzilem, bez zakladania na obrecz, Pave III 27 ma 27mm.

#1154 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 26 listopad 2016 - 08:17

Ok, a rozwijając myśł kol. Helium, obręcze będę miał 25mm licząc szerokość powierzchni hamowania. Rozumiem, że najlepiej chyba byłoby przyklejenie szytki 25mm i nic by nie wystawało na boki. Za wąska (23) to chyba też nie najlepsze rozwiązanie do takiej obręczy z punktu widzenia aero?

#1155 blazej

blazej
  • Użytkownik
  • 291 postów

Napisano 26 listopad 2016 - 08:40

Chyba dywagujesz zagadnienie areo które powyżej 40km/h oszczędzi 0,005 wata ;-) raczej skupił bym się na tym, że węższa opona nie ochroni obręczy przy ewentualnym podjeździe pod krawężnik itp.

Wysłane z mojego SM-T815 przy użyciu Tapatalka



#1156 Helium

Helium
  • Użytkownik
  • 141 postów

Napisano 26 listopad 2016 - 10:28

Błażej abstrahując od watów a będzie ich więcej niż 0,005 W ;-) turbulencje miedzy szytka a kołem powodują niestabilność zestawu przy dużych prędkościach. Z jakiegoś powodu Mavic testował na torowych kołach taśmy miedzy obręczą a szytką. Osobiście przetestowałem dwa zestawy kół od jednej grupy producenckiej Fulcrum Speed Racing i Campagnolo Bora One mod. 2016 różnica na korzyść tych drugich jest spora.(tylko  z szytkami 25 c) W kołach  z obręczą 24,2 mm zauważalna jest tez większa sztywność.A przez to przyspieszenia itd Jeździłem szczególnie na tych pierwszych długie kilometry i mimo tego, że to ogólnie super jakościowe koła to cos mnie jednak popchnęło do spróbowania  z szerszą obręczą -nie żałuję zupełnie inne odczucia. Zacytuję ci Paula Lew szefa Engineeringu Reynoldsa gurtu świata aero.

 

"Początkiem była chęć stosowania szerszych Opon, Szytek dla ich zalet a odpowiedzią poszerzenie obręczy by dopasować je do tego trendu. Zaczęło się to na początku lat 2000'. Każdy kto miał okazję jeździć na gumach 22 c i 25 c raczej nie ma wątpliwości na czym się lepiej jeździ...

 

dla jasności jestem zdania ze nie sprzęt tylko sama jazda daje przyjemność a takie dywagacje interesują tylko tych którzy odczuwają te różnice.Zawsze decyduje noga;-) Nie ma to jednak jak pomęczyć się na czymś naprawdę szybkim;-)



#1157 blazej

blazej
  • Użytkownik
  • 291 postów

Napisano 26 listopad 2016 - 12:10

Mam Ksyriumy S na 25c i miałem jednoczesnie carbony stożek 50 o szerokości 19mm z szytkami 22c przy tych zestawach żadnych niestabilnosci nie zauważyłem. Obecnie doszły stożki 45mm o szerokości o jakiej pisałeś 24.2 z szytkami 25c i poza komfortem czuję znacznie lepszą odporność na boczny wiatr, natomiast stabilność na jak zawsze wysokim poziomie.We wszystkich zestawach Continental Competition i może kwestia sztywności bocznej opony robi różnicę?

Wysłane z mojego SM-T815 przy użyciu Tapatalka



#1158 Helium

Helium
  • Użytkownik
  • 141 postów

Napisano 26 listopad 2016 - 16:07

Niestabilność mam na myśli lekkie zjazdy około 50 km/h na wiatrach, wtedy pojawiała sie niestabilność. Koło szerokości 20 mm niepewność, 24,2 -zdecydowanie lepiej.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#1159 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 30 listopad 2016 - 09:10

Podpowiedzcie mi jeszcze, czy dętki szytek Veloflex można łatać tzn. rozpruć, wyjąć dętkę, zakleić i zszyć?Czym zatem zakleić latex?
Podobne pytanie, jakie inne firmy nadają się jeszcze do takiej naprawy: Vittorii, a z Conti Sprinter?

#1160 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 30 listopad 2016 - 10:53

Sprinter i Comp sa zaszywane, wiec spokojnie da sie je latac. Podobnie jak wszystkie veloflexy i Vittorie (tu nie wiem czy nizsze modele tez sa zaszywane).

Lateks najlepiej latac lateksem. Latki wycina sie ze starych detek lateksowych. Najlepiej do tego nadaje sie Vredestein, jest cienszy od innych.

Latane miejsce, jak i sama latke przemywasz spirytusem salicylowym (zadnych pamierow sciernych), zeby odtluscic powierzchnie i kleisz jak normalna latke na butylu.

Uzywam zielonego cementu Rema TipTop, bardzo szybko i ladnie lapie. 


  • Helium lubi to



Dodaj odpowiedź