szytki
#1145
Napisano 19 listopad 2016 - 10:21
Poszukaj w sieci Vittorie Pave CG, wyprzedaze po zmianie ich asortymentu, bez porownania lepsza szytka od Tufo. Powinienes zmiescic sie w budzecie.
Jakis czas temu placilem cos ok £37 za sztuke 27mm. Vittorie zazwhyczaj sa wezsze od nominalnych wartosci.
#1146
Napisano 19 listopad 2016 - 15:32
Acha, czyli 25mm opona teraz = 25mm na szytce?
Jest trochę tych Pave, ale jakieś różne wersje czy co? Jest Open Pave CG, Pave Evo CG - to jest to samo?
Chris, a powiedz mi jeszcze, jak oceniasz zwykłą Conti Sprinter? Chyba jest dość długowieczna, na suche powinna wystarczyć, wagowo mogła by być ze 40g lżejsza jedynie, ale za to cenowo fajnie wygląda bardzo. Nie wiem jednak jak jej noszenie pod kątem ścigania.
#1147
Napisano 19 listopad 2016 - 19:07
W przypadku szytki takie zjawisko nie zachodzi, szytka jest zamknietym ukladem.
Czyli jak szytka ma nominalnie 25 i tyle w rzeczywistosci, to tyle bedzie miala na kazdej obreczy.
Jesli szytka, to Pave CG III tubular, na planet x niecale £38 z 25% znizka, po dodaniu do koszyka dodawana jest automatycznie 25% znizka.
Nie znam Conti.
#1149
Napisano 24 listopad 2016 - 22:17
Poszukaj w sieci Vittorie Pave CG, ...
Vittorie zazwhyczaj sa wezsze od nominalnych wartosci.
Normalne 27mm nie wejdzie mi w widelec na przodzie, to wiem na 100%. Vittorie zazwhyczaj sa wezsze od nominalnych wartosci - tzn? Czy w tym przypadku także, czy wersja 25 będzie miała 24, a w 27 wyjdzie 26mm?
A jeszcze zapytam - Schwalbe ONE Evo HT, czy one mają lateksowe dętki, jak wypadają w porównaniu do Veloflexów (trwałość, szybkość)?
I jeszcze jedno pytanie techniczne, co sądzicie o zestawie 24 na przód i 26mm na tył? Ma to sens, czy przód nie powinien być szerszy, by lepiej trzymać w zakrętach? Tak się często robi w MTB.
#1150
Napisano 25 listopad 2016 - 07:42
#1151
Napisano 25 listopad 2016 - 21:35
W szytkach przód może być węższy, to ma znaczenie w aero, tył szerszy odpowiada za komfort. Przednie koło jest w całości otwarte na wiatr czołowy, tylne jest częściowo schowane za rurą podsiodłową. 95 % ludzi jeździ jednak na tych samych rozmiarach przód/ tył.
Z tym aero żeby doprecyzować, ważne jest szytka "siedziała" w obręczy Mam dwa komplety kół na szyitkę, jeden ma obręcz 20 mm, drugi 24,2. Na węższym szytka 25 wystaje na boki minimalnie Ponoć tworzy to turbulencje bardzo niepożądane jeśli chodzi o jazdę powyżej 35 km/h. Ja na tych samych szytkach odbieram szersze koła jako stabilniejsze. .Potwierdzam o czym wspomniał 1415chris, obojętnie na co nakleisz szytkę wymiary są stałe, wynika to z tego że materiał który przyjmuje klej jest węższy od wszystkich znanych mi obręczy
#1153
Napisano 25 listopad 2016 - 23:18
#1154
Napisano 26 listopad 2016 - 08:17
#1156
Napisano 26 listopad 2016 - 10:28
Błażej abstrahując od watów a będzie ich więcej niż 0,005 W ;-) turbulencje miedzy szytka a kołem powodują niestabilność zestawu przy dużych prędkościach. Z jakiegoś powodu Mavic testował na torowych kołach taśmy miedzy obręczą a szytką. Osobiście przetestowałem dwa zestawy kół od jednej grupy producenckiej Fulcrum Speed Racing i Campagnolo Bora One mod. 2016 różnica na korzyść tych drugich jest spora.(tylko z szytkami 25 c) W kołach z obręczą 24,2 mm zauważalna jest tez większa sztywność.A przez to przyspieszenia itd Jeździłem szczególnie na tych pierwszych długie kilometry i mimo tego, że to ogólnie super jakościowe koła to cos mnie jednak popchnęło do spróbowania z szerszą obręczą -nie żałuję zupełnie inne odczucia. Zacytuję ci Paula Lew szefa Engineeringu Reynoldsa gurtu świata aero.
"Początkiem była chęć stosowania szerszych Opon, Szytek dla ich zalet a odpowiedzią poszerzenie obręczy by dopasować je do tego trendu. Zaczęło się to na początku lat 2000'. Każdy kto miał okazję jeździć na gumach 22 c i 25 c raczej nie ma wątpliwości na czym się lepiej jeździ...
dla jasności jestem zdania ze nie sprzęt tylko sama jazda daje przyjemność a takie dywagacje interesują tylko tych którzy odczuwają te różnice.Zawsze decyduje noga;-) Nie ma to jednak jak pomęczyć się na czymś naprawdę szybkim;-)
#1157
Napisano 26 listopad 2016 - 12:10
Wysłane z mojego SM-T815 przy użyciu Tapatalka
#1158
Napisano 26 listopad 2016 - 16:07
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#1160
Napisano 30 listopad 2016 - 10:53
Sprinter i Comp sa zaszywane, wiec spokojnie da sie je latac. Podobnie jak wszystkie veloflexy i Vittorie (tu nie wiem czy nizsze modele tez sa zaszywane).
Lateks najlepiej latac lateksem. Latki wycina sie ze starych detek lateksowych. Najlepiej do tego nadaje sie Vredestein, jest cienszy od innych.
Latane miejsce, jak i sama latke przemywasz spirytusem salicylowym (zadnych pamierow sciernych), zeby odtluscic powierzchnie i kleisz jak normalna latke na butylu.
Uzywam zielonego cementu Rema TipTop, bardzo szybko i ladnie lapie.
- Helium lubi to