Skocz do zawartości


Zdjęcie

szytki


1635 odpowiedzi w tym temacie

#1521 stryjek

stryjek
  • Użytkownik
  • 819 postów
  • SkądSobótka

Napisano 09 marzec 2020 - 12:16

Oczywiście, że na taśmy. Szybko, czysto i wygodnie. Używam od 11 lat i gwarantuję siłę trzymania.

Ja też używam tylko taśmy, 5 minut i szytka założona. A z czyszczeniem też nie ma problemu, ostatnio taśmę tufo usunąłem w całości w niecałe pół godziny, łyżką do opon i benzyną ekstrakcyjną.
Od taśmy tufo jeszcze lepsza i łatwiej usuwalna jest velox jantex, do kupienia u naszego forumowego kolegi mikrosa.

#1522 MaciekTu

MaciekTu
  • Użytkownik
  • 431 postów
  • Skądwwwa

Napisano 05 kwiecień 2020 - 10:42

Sluchajcie a z ta taśma. Zdjalem stara szytke zdjalem tasme stara. Faktycznie 10 min. Ale warstwa kleju przyklejona do obreczy zostala. Mozna na ten stary klej lepic nowa tasme?? Czy czyscic. Bo ciezko idzie paznokcie sie odrywaja bable na kciukach i 1cm na minute idzie jak sie kciukiem ściąga.
Kleic na stara blonke z kleju czy doczyscic do golego karbonu ?
Pozdr

#1523 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8625 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 05 kwiecień 2020 - 13:55

Usuwasz tylko to, co się łuszczy albo samo odchodzi. To, co mocno przylega, nie zagraża jakości nowego łączenia.


  • MaciekTu lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1524 MaciekTu

MaciekTu
  • Użytkownik
  • 431 postów
  • Skądwwwa

Napisano 05 kwiecień 2020 - 15:15

Usuwasz tylko to, co się łuszczy albo samo odchodzi. To, co mocno przylega, nie zagraża jakości nowego łączenia.


Bardzo dobra wiadomosc :) bo juz sie balem ze od tarcia palcyma skora zejdzie z opuszkow razem z tym klejem.

#1525 patryk_60

patryk_60
  • Użytkownik
  • 369 postów
  • SkądLublin

Napisano 05 kwiecień 2020 - 16:26

Mi zdjęcie starej warstwy kleju z taśmy zajęło ze 3h. Dużo roboty fakt ale nie mogłem się pogodzić z klejeniem nowej czystej taśmy na brudną obręcz. Dobrze sprawdził się aceton i bawełniana szmatka.



#1526 Rappid

Rappid
  • Użytkownik
  • 147 postów
  • Skądireland

Napisano 10 kwiecień 2020 - 14:54

klej łatwo schodzi przy użyciu suszarki do włosów :)



#1527 MaciekTu

MaciekTu
  • Użytkownik
  • 431 postów
  • Skądwwwa

Napisano 09 maj 2020 - 16:19

Bujalem sie z tym troche ale sie udalo.. Szytka vittoria pave z zielonym paskiem niby odporna niby na ciezkie warunki zakladala sie latwo golymi rekami.   Zobaczymy. 

Czyszczenie starego kleju chyba tez z tasmy zajelo +-3 godziny ale ze 4 dni bo po 30-40 minutach bable na palcach i koniec .... Robilem to 1 raz w zyciu.

Z sama  tasma faktycznie 10 minut roboty. Nie wiem czy idealnie wyszlo szytka ma mikro falowania  ponizej 1mm na kole ledwo widoczne jak sie kreci choc ukladalem kilka razy ale to chyba nie bedzie wyczuwalne.  nie ma.co sie bac moze mniej pro i 10gr ciezej niz na klej ale za to prosto Czysto sucho pewnie  jak w podpaskach... :D 



#1528 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 09 maj 2020 - 17:51

Gdzie dostales te szytki? One juz nie sa w produkcji od ladnych kilkunastu lat. Ja mam ich nastepce, ostatnie Pave, cale czarne, leza i czekaja na swoja kolej. Na Pave ale wersji oponowej jezdzilem przez dwa zimowe sezony i bardzo dobrze je wspominam. Zapewniaja wieksza ochrone od typowo letnich opon ale caly czas ladnie sie tocza i sa super miekkie.
  • vpablov lubi to

#1529 MaciekTu

MaciekTu
  • Użytkownik
  • 431 postów
  • Skądwwwa

Napisano 09 maj 2020 - 18:13

Pave Evo wersja teamowa nie do dostania faktycznie jakies lezaki z olx ponoc od zawodnika ccc nie sa jakies lekkie bo 25 waza 299 i 294 wiec tak treningowo. 

Ale w zagranicznych sklepach widywalem ostatnie sztuki tez z paskiem zielonym po.+- 25-30E 



#1530 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 09 maj 2020 - 18:59

Treningowa? To jest normalna waga dla tego typu szytki w tym rozmiarze.

#1531 MaciekTu

MaciekTu
  • Użytkownik
  • 431 postów
  • Skądwwwa

Napisano 09 maj 2020 - 19:07

Czy ja wiem. Wyzsze modele jednak sa lzejsze.
Dobre opony 25 wyscigowe waza mniej niz 200
Moje poprzednie szytki wazyly 225 w rozmiarze 23 coprawda wiec 300gr to nie jest malo ale przeznaczenie na gorsze asfalty wiec cos za cos licze navwieksxy komfort i przyzwoita trwalosc.

#1532 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3724 postów

Napisano 09 maj 2020 - 23:39

Pave są w ofercie planetx

#1533 jamar

jamar
  • Użytkownik
  • 88 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 10 maj 2020 - 19:32

Kleiłem wiele szytek na taśmę. Też się wkurzałem na usuwanie starej, zajmowało to dużo czasu, palce bolały i robota okropna. W końcu zdecydowałem się na klej. Trochę się obawiałem, bo nie wiedziałem ile warstw i czy będzie trzymać... jakieś głupie obawy. Dziś twierdzę, że zdecydowanie jest to prostsze. Gruntuję szytkę klejem, jak wyschnie to druga warstwa, jedna warstwa kleju na obręcz i po wyschnięciu zakładam szytkę na obręcz (nie piszę już o wcześniejszym naciąganiu na sucho). Pompuję do wskazanego ciśnienia i na następny dzień jazda... Tak jest moim zdaniem lepiej, bo klej po zerwaniu starej szytki bez problemu odchodzi...


  • piotrkol lubi to

#1534 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 10 maj 2020 - 21:51

Jak klej odchodzi bez problemu, to raczej nie swiadczy to dobrze o jakosci klejenia.

#1535 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 21 maj 2020 - 08:43

Czy ja wiem. Wyzsze modele jednak sa lzejsze.
Dobre opony 25 wyscigowe waza mniej niz 200
Moje poprzednie szytki wazyly 225 w rozmiarze 23 coprawda wiec 300gr to nie jest malo ale przeznaczenie na gorsze asfalty wiec cos za cos licze navwieksxy komfort i przyzwoita trwalosc.

Ale co ty porównujesz? Szytki do opony? Do tych 200g opon dodaj sobie ok. 70g dętki, a wyjdzie ci 270g. Do tego taśma na obręczy i waga samej obręczy klinczerowej, a uzyskasz całość zagadnienia.

To samo z rozmiarem 23 vs 25.

Veloflex Arenberg (25mm), jedne z najlepszych szytek wyścigowych ważą prawie 300g, to normalna waga. Koniecznie chcesz lżej, to klej se 20mm i dawaj na tor :D

#1536 MaciekTu

MaciekTu
  • Użytkownik
  • 431 postów
  • Skądwwwa

Napisano 21 maj 2020 - 10:46

Mowie tylko ze sa szytki widocznie lzejsze w rozmiarach do uzywania. Wczesniej jezdzilem na 23-24mm wazacych 230-260 i zrobily duuzo km bez gum. 

Opona no jasne wiadomo detka obrecz ok. 

20 mm na publiczne drogi za darmo bym nie chcial :) 



#1537 thendzor

thendzor
  • Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 29 maj 2020 - 13:33

Cześć,

 

Potrzebuje wymienić szytki w starej, ponad 30letniej kolarzówce mojego ojca.

W instrukcji jest napisany rozmiar jako 27" x 1 1/4"

 

Pomożecie w odnalezieniu takiego rozmiary?

 

Dzieki!



#1538 Piotr92

Piotr92
  • Użytkownik
  • 765 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 29 maj 2020 - 14:48

Ten rozmiar to nic innego jak 700x32C. Producenci podają różne oznaczenia, rozmiaru 27" defakto nie ma, szerokość w calach wystarczy przemnożyć przez 25,4 mm i wychodzi szerokość w milimetrach. 



#1539 thendzor

thendzor
  • Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 04 czerwiec 2020 - 07:46

Ten rozmiar to nic innego jak 700x32C. Producenci podają różne oznaczenia, rozmiaru 27" defakto nie ma, szerokość w calach wystarczy przemnożyć przez 25,4 mm i wychodzi szerokość w milimetrach. 

znalazlem wlasnie zapasowe szytki, i tu pojawil sie problem... oznaczenie to 600 x 24 i 600 x 27 oraz jakies inne oznaczenia w jez. rosyjskim (w zalaczniku zdjecie)

 

Pomozecie to rozszyfrowac i dobrac odpowiednie rozmiary?

Załączone pliki



#1540 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 04 czerwiec 2020 - 17:51

Pierwsze to rozmiar szytki. Potem masz numer modelu (модель). Dalej numer sowieckiego standardu (ГОСТ - государственный стандарт). I na koncu pewnie MADE IN USSR (?) :)



Dodaj odpowiedź