szosówka i 105 kg
#45
Napisano 27 wrzesień 2008 - 08:01
Kross strasznie spieprzył sprawę stosując w szosach tak badziewne i marketowe ramy, Shimano 105, a do tego stalowy widelec w rowerze za ponad 2000, paranoja i kpina...
no bo to świadczy o podejściu firmy do klienta. wiadomo że jak ktoś się zna to od razu pozna badziew ale jak trafia na neofitę to błyszcząca kolorowa rama, shimano 105 itd to wzbudza u takiewgo pozytywne skojarzenia a prawda jest inna. wsadza się byle badziew tam gdzie przeciętny człowiek nawet nie spodziewa się że jakość ma tam naczenie. ot choćby szprychy. dla przeciętnego zjadacza chleba szprycha to kawał druta i nic pza tym a jak przyjdzie ktoś ze 105kg wagi to zaczną się kłopoty
szanująca się firma do taniego roweru da po prostu dobrą ramę i nie wciska tam klamotów z najwyższych grup czy jakichś bajerów żby potem napisać Scott na 105 kiedy ze 105 będzie tylko przednia przerzutka.
Ten speedster jeśli w dobrym stanie to można brać. w krótkim czasie można go upgradować choć cóż... wymiana sory na coś lepszego to duży wydatek
#47
Napisano 27 wrzesień 2008 - 11:54
#50
Napisano 27 wrzesień 2008 - 18:20
#51
Napisano 21 październik 2008 - 13:20
koło przednie - piasta: jakiś Novatec z grubym korpusem (kiedyś mi się wygiął cienki w piaście Shimano) na łożyskach maszynowych, obręcz Alexrims DA22.
koło tylne - piasta Shimano Ultegra, obręcz Alexrims DA28.
Szprychy - w obu kołach cieniowane Sapim Force 2,2 - 1,8 - 2,0 mm.
Tylne koło zaplecione z podkładkami pod nyplami - przy takim obciążeniu szprychy muszą być mocno naciągnięte, podkładki zapobiegają "zagryzieniu się" nypla w obręczy.
Gdybyś chciał, żeby koła były tańsze - tylna piastę możesz dać 105 zamiast Ultegry, szprychy niecieniowane - np. Mach1.
odswierzajac watek bo mam podobny problem wagowy jak autor chcialbym zapytac
jaki jest szacunkowy koszt takiego kola o ktorym pisze Skeeball ( w wersji z Ultegra i 105tka) oczywiscie po upleceniu go i ewentualnie gdzie/kto moze zrobic taka uslyge bo raczej chyba w swoim miescie nie znajde nikogo
kolejne pytanie o ramy Via Montana czytajac forum widze ze polecacie je bedzie na tyle mocna by sie nadawac pod moja wage?
i jeszcze chcialem zapytac o stery i widelec ...jakie beda najlepsze do tej ramy i do mnie w sensie wytrzymalosci? oczywiscie nie chodzi mi o karbon tylko cos przyzwoitego aluminiowego np w sensie ceny i wytrzymalosci
#54 Gosc_cigane_*
Napisano 27 styczeń 2009 - 12:16
Po za tym czy moja waga 97 kg nadaje się na ten rower ?
Giant scr 4 2008
* hamulce:Tektro TK521A
* kierownica:DR9B aluminium
* manetki:Shimano Sora 16 biegów
* mechanizm korbowy:TruVativ Touro 2.0 39/54
* obręcze: Alex DA22
* opony:Kenda Kontender 700x26mm
* pedały:brak
* przerzutki: Shimano Sora
* rama:Aluminium AluxX, Fluid Formed, Compact Road, IHS
* siodło:WTB Road Performance
* widelec:Stal CroMo, rura sterowa HiTen
* łancuch:KMC Z7
#55
Napisano 27 styczeń 2009 - 17:22
Cholerna sprawa nie dość że jeszcze dobrze nie mogę nóg wsadzić w noski, to dziwnie się czuję na moim nowym szosowym Giancie [poprzednio góral]...inna technika jazdy czy jak na razie idzie mi to jak po grudzie, dosyć niepewnie i boję się nim wjechać na skrzyżowanie, jak będę musiał stanąć, to czy się nie wywalę ? hehe...
Nie boj zaby oswoisz sie, z tym takze glowa do gory a , co do wagi to przydaloby sie troche zrzucic bo to prawie 100kg. Musisz uwazac na dziury w drogach zebys nie wpadl bo koleczka szybko moga sie pocentrowac .
A pedaly noski noskami jak bedziesz przy kasie to sobie kup inne pedaly to napewno bedzie ci sie dobrze jezdzic , bo noski ja wiem jakbys sie wpiol w looki albo spd to bys inaczej to czul ;-)
A jak zadowolony jestes z rowerka /? :-P
#56 Gosc_Anonymous_*
Napisano 27 styczeń 2009 - 17:37
Ojojoj ! Cigane ukręcisz to ? Jest co robić a i łańcucha krzyżować z dużymi tybami z tyłu nie należy. Ja w swoim rumaku po pięciu sezonach wywaliłem 52z na rzecz 50z.mechanizm korbowy:TruVativ Touro 2.0 39/54
Bez porównania, jakby mi nagle siły przybyło a zawsze można wrócic do poprzednich konfiguracji. A propos wagi to w okresie dobrobytu dochodziłem do 94 kg i jeździłem szosówką. Teraz mam górno-graniczne 80kg i muszę ciężko pracować aby nie przytyć.
Pozdrawiam. ;-)
#57
Napisano 27 styczeń 2009 - 18:26
To nie jest normalny ,standardowy zestaw. A lajcik o którym pisze Arnoldzik jest OK .
No chyba ,że masz zamiar ganiać za tirami ( nie mylić z tirówkami).
#59
Napisano 27 styczeń 2009 - 21:16
Rower szosowy jest krótszy od górala, żeby sie złapać klamek to trzeba nieco bardziej "zanurkować" niż w góralu. Oponki wąskie no i przednie koło sie wydaje jakby było od razu pod Tobą. Wiem, że na początku dziwnie i trochę mało swobodnie się człowiek czuje na kolarce, ale spodoba Ci się po kilku jazdach.
Obręcze są dobre, więc koła powinny wytrzymać Twoją masę. Zależy jeszcze jak są zbudowane - na pewno mają za słabo naciągnięte szprychy do Twojej masy, więc mogą trochę pływać. Ale ogólnie rower powinien wytrzymać bo nie ma "głupich" części.
#60
Napisano 27 styczeń 2009 - 22:33
cigane, dołączyłeś zatem do braci szosowej. Gratuluję. Jeśli mogę Ci coś doradzić, to kup jak najszybciej zatrzaski. Wtedy jest dopiero jazda. Bez obawy. Ja nauczyłem się wpinać i wypinać w jeden dzień. Ty też dasz radę. Jeszcze raz gratuluję maszyny.
Pozdrawiam Brać Szosową.