Skocz do zawartości


Zdjęcie

Chińskie koła karbonowe


965 odpowiedzi w tym temacie

#101 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 17 listopad 2012 - 18:42

moge je mieć i mam i sie z Twoim nie zgadza, tyle kół ile porobilem piasty chodzą dealnie czy to mtb czy szosa, nikt nigdy nie narzekał, i ja nie "gadam" bo jakby nie było robie i serwisuje takie piasty i koła .

a jeśli ktoś ma problem, czy części serwisowe szuka , być może bede mógł pomóc.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#102 maku

maku
  • Użytkownik
  • 101 postów

Napisano 18 listopad 2012 - 01:06

A jak się prezentują obręcze Farsports? Pytam bo mają w ofercie obręcze z bazaltową powierzchnią hamującą, czego HongFu jeszcze niestety nie sprzedaje. Ale gdyby się miało okazać, że wykonanie tych Farsports jest kiepskie, dajmy na to są nierówne, to nie ma sensu się w nie pchać. No i jak to jest z tym bazaltem? Daje coś realnie taka warstwa?

#103 patryk_60

patryk_60
  • Użytkownik
  • 369 postów
  • SkądLublin

Napisano 18 listopad 2012 - 16:08

A czy tewszystkie "markowe"produkty maja taki bajer w postacie powierzchni hamowania pokrytej bazaltem ? Jak wtedy wyglada kwestia klockow hamolcowych ?

#104 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 18 listopad 2012 - 16:43

nie wszystkie, Zipp nie ma na pewno , Reynolds chyba też

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#105 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8635 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 18 listopad 2012 - 17:03

W ramach uzupełnienia: Zipp ma po prostu inną powłokę, podobnie m.in. Easton i kilku innych producentów. Bazalt nie jest jedynym rozwiązaniem.

Co do klocków, rada jest prosta: wybierasz takie, jakie zaleca producent, albo na własne ryzyko eksperymentujesz :) Proste.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#106 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 18 listopad 2012 - 17:14

patryk_60 markowe obrecze, Enve, Zipp, AX, Reynolds to zupelnie inne bestie. Znajac chinska innowacyjnosc, kopiuja, to co juz ktos wymyslil. Jesli glosza o tej bazaltowej powierzchni, wnioskuje, ze cos podobnego jest stosowane w ww. Jest to moje bardzo subiektywne zdanie, tak zeby nie rzucac zapalki w stog siana ;-)

Dobre klocki robia kolosalna roznice. Jezdzilem na korkowych, ktore przyszly z obreczami (chinskimi). Na suchym, jak cie moge ale na mokrym.... zacznij hamowac juz wtedy kiedy jeszcze tego nie potrzebujesz.
Zmieniajac na zolte swissstopy, hamowanie mozna byloby porownac do srednio dzialajacych klockow na aluminiowych obreczach.
Apropo swissstopa, wypuscili nastepce zoltych klockow.

#107 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 18 listopad 2012 - 18:07

po prostu zaczyna byc efekt wciskania bajerów , chcieliście pod oponke karbon no to jest , chcecie mniej ścieralne powierzchnie , są - tylko po co ????

Karbonowe koła wieczne nie są , myśle ze sezon dobrego używania i sio , albo zmiana obręczy .

sam jestem ciekaw jak z trwałością chińskich obreczy, ile można natłuc km na tym ( wylączamy pow. hamujacą ) , czy to jest trwałe na tyle iż warto sie spinać na takie koła i je trzymać do upadłego ??
używa ktoś już dłużej niż 2 sezony , albo powiedzmy 20 tysiaków przejechal ??

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#108 maku

maku
  • Użytkownik
  • 101 postów

Napisano 18 listopad 2012 - 18:34

Na roadbikereview koła farsports są bardzo popularne, u nas jakoś mniej. Wyszukałem tylko taki test. Przypuszczam, że te koła mogą być właśnie na felgach fs z bazaltem. Za wiele z tego testu nie wynika, ale przynajmniej nie ma akcji z abs-em przy hamowaniu, czy jakiś innych niespodzianek.

#109 patryk_60

patryk_60
  • Użytkownik
  • 369 postów
  • SkądLublin

Napisano 18 listopad 2012 - 22:01

Chris dokładnie jest tak jak mówisz. Firmowe koła to zupełnie inna klasa i wiadomo nie ma co porównywać chińskich obreczy do Zipa za 4tyś ,ale tez nie przesadzajmy ,że jest jednorazowy produkt. Ciekawi mnie skąd Chińczyki ściągneli pomysł z powierzchnią bazaltową pewnie od jakiegoś większego producenta ,a może jednak ....
Wiadomo ,że takie koła będą mniej trwałe niż jakieś alu obręcze ,które mogą posłużyć kilka ładnych lat. Ja i tak nie będę jeżdził w deszczu bo do tego mam inny rower. Zresztą do codziennego ciuchania zakładać będę podstawowe koła. Może wytrzyma mi te przykładowe 20 tysiaków. A jak nie to jakoś przeboleję te 260$ i wymontuje potem piasty i szprychy. Gorzej jakby się Zipy "skończyły" ;-)
Zakładając ,że koła będą jeżdzone w dobrych warunkach pogodowych to myślę ,że plan się uda. Obecnie mam już któryś sezon standardowe klocki ultegry i stan zużycia jest mały. Koła nie jeżdzone w deszczu więc wiadomo dłużej taki set będzie służył.

#110 Rokos

Rokos
  • Użytkownik
  • 17 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 20 listopad 2012 - 14:14

Rokos pisal ,ze to no name piasty jakies z ebaja a to nie takie byle co.


Gwoli ścisłości, piasty kupowałem tutaj http://tnij.org/tat8 . Widzę, że teraz też są dostępne jakieś niby ceramiczne wersje :-) http://tnij.org/taui . Nawiasem mówiąc, nowateki też koleś ma http://tnij.org/taun .

#111 krzysztof1985

krzysztof1985
  • Użytkownik
  • 1682 postów
  • SkądWLKP

Napisano 20 listopad 2012 - 14:30

Gwoli ścisłości, piasty kupowałem tutaj http://tnij.org/tat8 . Widzę, że teraz też są dostępne jakieś niby ceramiczne wersje :-) http://tnij.org/taui . Nawiasem mówiąc, nowateki też koleś ma http://tnij.org/taun .


A ktore bys polecil na skaldane, kola wiesz cermiki mnie zbytnio, nie interesuja ale z tego co widze piasty novtaec`a poszly troche w gore ;-)

SPT_20130518_SOT_053_27640268_I1.jpg


#112 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 20 listopad 2012 - 15:56

Zeby nie bylo, ze ci co "najwiecej krzycza" nigdy z chinskimi wyrobami nie mieli do czynienia:


Kolo moze ma przejechane 1.5tys km. Na tyle nie ma takich zmarszczek ale tyl juz polegl (z mojej winy).
Moze wyroby roznia sie jakoscia, w zaleznosci gdzie sa produkowane ale generalnie, cudow radzilbym sie nie spodziewac.

#113 letki

letki
  • Użytkownik
  • 49 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 20 listopad 2012 - 16:24

Kolo moze ma przejechane 1.5tys km. Na tyle nie ma takich zmarszczek ale tyl juz polegl (z mojej winy).


To koło z bazaltem?
Co to znaczy, że z Twojej winy? Co mu zrobiłeś? ;)

#114 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 20 listopad 2012 - 19:33

jesli piasty to kupujcie na BHS majaszybszą wysyłke niż te ekonomiczne z chinów.

1415chris, zrobiłeś kola na felgach 315 g wydmuszkach i siedzisz 90 kg dupskiem to zmarszczy sie nawet asfalt przy hamowaniu :-P zadaj sobie dobre felgi choćby jak Rokos pokazywał czy ja wklejałem linka ( 370 g ) 24/28 , albo 20/28 hole Ci wystarczy nawet , daj szprychy Mac a nie cx-raye i koła będą jeździly długo .

Ja mam alu felgi 315 g i już pól roku sie zastanawiam w wolnej chwili jak je ugryżć , jak zrobić, aby kola żyły.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#115 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 20 listopad 2012 - 19:50

Problem w tym, ze te wzorki byly juz od nowosci, dopiero po czasie zaczely sie marszczyc.
Raczej odloze troche i kupie cos "makrowego".

#116 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 20 listopad 2012 - 20:08

baaaa jakby 202 byly dostepne solo .... i w cenie chinoli ...

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#117 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Napisano 20 listopad 2012 - 20:57

1415chris - to co widać to ewidentnie źle nałożona warstwa wykończeniowa carbonu - wcale nie musi to oznaczać, że struktura właściwa jest nieodpowiednia, ale też wcale tego nie wyklucza :)

Co zrobiłeś im ostatecznie, że poległy? Interesuje mnie skala siły.

#118 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 20 listopad 2012 - 21:43

Tyl polegl jak nie zdolalem uszczelnic detki i po ok 2km jazdy (max odciazajac tyl):
https://picasaweb.go...feat=directlink

Przednie, tak samo z siebie, zaczelo sie marszczyc...

A tu jeszcze pare innych obreczy:
W tym pierwszym linku jest sporo ciekawych opinii, szczegolnie o X-Bike obreczach (te moje pochodza od nich). Sporo ludzi, okazuje sie, mialo z nimi problemy.
Tak dla pewnosci, warto te obrecze (z piankowym rdzeniem) omijac, przy ewentualnym wyborze. Chinskie sklepy sa dystrybutorami tych samych obreczy. Wiec warto dobrze sprawdzic czym dokladnie jest obrecz, ktora sie kupuje.

http://weightweenies...tart=45#p932646

http://s274.beta.pho...tml?sort=3&o=26

#119 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 20 listopad 2012 - 22:16

widzisz , zanim Ty je zużyleś, to ja takie dostalem do zrobienia kól z 2 komplety ponad pól roku temu.
Pierwsze face to face z tym wyrobem i wyrok skazujacy - max do 60-65 kg rowerzysty i nie ma zmiłuj sie , ale spoko , goście chcieli na 80 kg prawie mieć - ja - odpowiedź prosta - zero gwarancji na nic .
podobnie jak z Dati....

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#120 patryk_60

patryk_60
  • Użytkownik
  • 369 postów
  • SkądLublin

Napisano 20 listopad 2012 - 22:20

Czyli chińska obręcz chińskiej nierówna. Wychodzi na to ,że trzeba kupować od sprawdzonych producentów/dostawców.
Chris z tego co pamiętam to rozwaliłeś to koło trochę z własnej winy. Nie dość ,że maksymalnie je wylajtowałeś to jechałeś na przebitej szytce. To nie ma co się dziwić ,że obręcz się połamała. Alu by się mogła zjechać ,a co dopiero carbon. Dobrze też wiedzieć ,żeby unikać tego typu obręczy co kupiłeś z pianką w środku. Trochę też szperałem po innych forach i nie tarfiłem zdjęcia rozwalonych obręczy. Jedynie pamiętam Twój przypadek.



Dodaj odpowiedź