Budżet 4.000zł - składać czy kupić??
Started By
jano_3
, 19 wrz 2012 10:14
34 odpowiedzi w tym temacie
#23
Napisano 20 wrzesień 2012 - 13:12
http://www.bikekatal...ery/938/foto:3/
ja mam 500. Tu jest w ogóle zagmatwane rura podsiodłowa cc ma 500 a pozioma 553 Jak stanę nad ramą i podniosę koło mam około 7cm zapasu. A teraz ubędzie 4cm jeśli dobrze rozumuje. Chyba, że w Focusie podają rozmiar ct i wtedy wszystko wygląda inaczej. Ale facet od, którego kupuje rower mówi, że wzrostem wpisuje się idealnie. Może na siłę szukam problemu.
Może rzeczywiście to rozmiar całej rury podsiodłowej?? Bo przecież nie jeźdiłbym na S.
ja mam 500. Tu jest w ogóle zagmatwane rura podsiodłowa cc ma 500 a pozioma 553 Jak stanę nad ramą i podniosę koło mam około 7cm zapasu. A teraz ubędzie 4cm jeśli dobrze rozumuje. Chyba, że w Focusie podają rozmiar ct i wtedy wszystko wygląda inaczej. Ale facet od, którego kupuje rower mówi, że wzrostem wpisuje się idealnie. Może na siłę szukam problemu.
Może rzeczywiście to rozmiar całej rury podsiodłowej?? Bo przecież nie jeźdiłbym na S.
#24
Napisano 20 wrzesień 2012 - 13:28
Napiszę jeszcze raz. Z rysunków geometrii Focusa na 2013 r. wynika, że rozmiar podsiodłówki mierzą ct. Myślę, że w 2012 r. też tak mierzyli. Jeśli byłoby to cc, to geometria Focusa byłaby bardzo oryginalna.
Oznacza to, że rozmiar M jest nawet troszkę mniejszy niż Twój Author. Na pewno rura górna jest w Focusie 1 cm krótsza. Ty najlepiej wiesz, co byś zmienił w geometrii Authora. Wtedy porównaj to z geometrią Focusa.
Mógłbyś też zmierzyć się w kalkulatorze, np. tym Wtedy byłoby łatwiej coś powiedzieć.
Oznacza to, że rozmiar M jest nawet troszkę mniejszy niż Twój Author. Na pewno rura górna jest w Focusie 1 cm krótsza. Ty najlepiej wiesz, co byś zmienił w geometrii Authora. Wtedy porównaj to z geometrią Focusa.
Mógłbyś też zmierzyć się w kalkulatorze, np. tym Wtedy byłoby łatwiej coś powiedzieć.
#25
Napisano 20 wrzesień 2012 - 13:32
Myślę, że w 2012 r. też tak mierzyli. Jeśli byłoby to cc, to geometria Focusa byłaby bardzo oryginalna.
ogromne dzięki za pomoc I dopiero teraz jak na to popatrzyłem to byłoby dziwnie jakby rura podsiodłowa miała cc 54 i górna 54.
http://www.focus-bik...vo-20-20-g.html
Rozmiar A mierzą ct .
w Focusie 1 cm krótsza.
Zgadza się zauważyłem to. Na Authorze było wygodnie, mam nadzieję, że 1 cm w długości dużo nie zmieni, co najwyżej coś pokombinuję mostkiem ewentualnie nawet siodełkiem.
Daję jeszcze 1 punkt pomógł ŁAŃCUCH BYŁ ZAŁOŻONY ODWROTNIE!!! Już przerzucony! Ogromne dzięki!
#26
Napisano 20 wrzesień 2012 - 13:50
Jak masz 176 cm wzrostu, to nie obawiałbym się, że M-ka będzie za duża, ale raczej za mała. Ale jak Twój Author ma podobne rozmiary i tylko rura górna różni się o 1 cm, to może M-ka będzie dobra.
Zrób trzęsienie ziemi (czyt. trzęsienie forum) :-D , żeby znaleźli się właściciele Focusów (nie wierzę, że nikt z forum nie jeździ na Focusie). A to byłaby duża pomoc w dobraniu odpowiedniego rozmiaru.
PS Nie przesadzasz z tym "pomógł"? ;-)
Zrób trzęsienie ziemi (czyt. trzęsienie forum) :-D , żeby znaleźli się właściciele Focusów (nie wierzę, że nikt z forum nie jeździ na Focusie). A to byłaby duża pomoc w dobraniu odpowiedniego rozmiaru.
PS Nie przesadzasz z tym "pomógł"? ;-)
#27
Napisano 20 wrzesień 2012 - 13:52
Nie mogę wyjść z szoku z tym łańcuchem . Facet dzwonił, że rzeczywiście źle założony już podmienili . Swoją drogą ciekawe co kombinowali z tym łańcuchem, bo raczej producent go w drugą stronę nie założył.
Znalazłem jeden temat gdzie opisuje się swoje rowery kolega jeździ na Cayo zaraz do niego napiszę. Tylko, że ostatnio logował się w czerwcu.
http://www.forumszos...pic.php?t=10560
Znalazłem jeden temat gdzie opisuje się swoje rowery kolega jeździ na Cayo zaraz do niego napiszę. Tylko, że ostatnio logował się w czerwcu.
http://www.forumszos...pic.php?t=10560
#28
Napisano 20 wrzesień 2012 - 17:29
Panowie, nie za duzo o tej podsiodlowce rozprawiacie? Ktos moze odniesc wrazenie, ze jest to determinujacy parametr doboru rozmiaru ramy.
Co za roznica, czy rurka jest pare cm krotsza lub dluzsza? Siodlo ma byc na odpowiedniej wysokosci, a to realizuje sie poprzez wysuniecie sztycy.
Do znudzenia: dlugosc gornej rury jest najwazniejszym parametrem doboru rozmiaru ramy!
Co za roznica, czy rurka jest pare cm krotsza lub dluzsza? Siodlo ma byc na odpowiedniej wysokosci, a to realizuje sie poprzez wysuniecie sztycy.
Do znudzenia: dlugosc gornej rury jest najwazniejszym parametrem doboru rozmiaru ramy!
#30
Napisano 20 wrzesień 2012 - 17:51
1415chris, problem w tym, że jeśli podsiodłowa miałaby 540 mierzone cc to miałbym lekkie problemy, żeby stanąć nad nią okrakiem nie stojąc na palcach. W tym cała rzecz.
A górna jest ok 1 cm krótsza niż w Authorze. Jadę jutro oglądać. Troszkę się rozemocjonowałem.
A górna jest ok 1 cm krótsza niż w Authorze. Jadę jutro oglądać. Troszkę się rozemocjonowałem.
#31
Napisano 20 wrzesień 2012 - 19:33
Tu masz jeszcze kilka testów rowerów na tej ramie (niestety po niemiecku):
1. http://www.tour-maga...-40/a10225.html
2. http://www.tour-maga...-10/a16811.html
3. http://www.roadbike....st.576472.9.htm - tu jest 7 stron artykułu, m.in. masz te niemieckie testy sztywności ram, kół, testy komfortu.
I osobno Focus http://www.roadbike....-0.576421.9.htm - tu są dwie strony artykułu.
Wynika z tego, że rama jest sztywna, waży niecałe 1300 g (rozm. XL, więc M-ka pewnie około 1200 g), widelec około 550 g. Nie jest to może najlżejszy zestaw, ale powinien posłużyć długo (przynajmniej nie ma "papierowych" ścinanek).
1. http://www.tour-maga...-40/a10225.html
2. http://www.tour-maga...-10/a16811.html
3. http://www.roadbike....st.576472.9.htm - tu jest 7 stron artykułu, m.in. masz te niemieckie testy sztywności ram, kół, testy komfortu.
I osobno Focus http://www.roadbike....-0.576421.9.htm - tu są dwie strony artykułu.
Wynika z tego, że rama jest sztywna, waży niecałe 1300 g (rozm. XL, więc M-ka pewnie około 1200 g), widelec około 550 g. Nie jest to może najlżejszy zestaw, ale powinien posłużyć długo (przynajmniej nie ma "papierowych" ścinanek).
#32
Napisano 21 wrzesień 2012 - 08:20
Trochę poprzeglądałem te artykuły, widzę raczej pochlebne opinie. I coraz bardziej utwierdzam się w opinii, że warto. Dziś jadę z kolegą, który będzie studził mój zapał i patrzył bardziej sceptycznie. Przekraczam budżet o 600zł, ale trudno mam nadzieję, że rower będzie już taką dłuższą inwestycją.
#33 Gosc_paulsen_*
Napisano 21 wrzesień 2012 - 10:13
Testy zeszłoroczne nie są do końca aktualne
bo w tym roku zmieniono w Cayo komponenty, widelec i koła
Tu słówko po angielsku
http://www.about-bic...-road-race.html
Rama zdaje się jest dość sztywna i komfort jazdy na dłuższych dystansach się nie poprawił.
Powodzenia z zakupem
bo w tym roku zmieniono w Cayo komponenty, widelec i koła
Tu słówko po angielsku
http://www.about-bic...-road-race.html
Rama zdaje się jest dość sztywna i komfort jazdy na dłuższych dystansach się nie poprawił.
Powodzenia z zakupem
#35
Napisano 21 wrzesień 2012 - 19:41
No i rowerek stoi już u mnie w domu.
Oczywiście jak się domyślałem nikt roweru w stanie idealnym nie sprzeda 2.000zł taniej. Porysowany widelec od wkładania w stojak i pęknięta opona. Dostałem rabat jeszcze 100zł. Zatem dałem 4.500zł. Reszta w stanie idealnym.
Dzięki wszystkim za pomoc.
Oczywiście jak się domyślałem nikt roweru w stanie idealnym nie sprzeda 2.000zł taniej. Porysowany widelec od wkładania w stojak i pęknięta opona. Dostałem rabat jeszcze 100zł. Zatem dałem 4.500zł. Reszta w stanie idealnym.
Dzięki wszystkim za pomoc.