To nie najlepiej świadczy o jakości tego smaru:-)Wepchaj ją na jakiś smar anty-zapieczeniowy. Ja pchałem sztycę posmarowaną ŁT-43 do ramy (carbo sztyca - alu rama) i nic się nie zapiekało ani nawet nie obsuwało mimo obecności smaru.
patent na wyjęcie sztycy z ramy
Started By
gres
, 09 Oct 2012 11:28
24 replies to this topic
#22
Posted 18 October 2012 - 08:54
Smar grafitowy
Wszędzie tam gdzie dochodzi do "zapieczenia".
Np. na gwint pedału wkręcanego w aluminiową korbę.
Żelazo z aluminium + woda
tworzą mini ogniwo -> hydroliza wody wywołuje korozję
Ja nie mogę np odkręcić synowi pedałów. Stal - stal.
Wiecie jak to zrobić ?
Pedały niedawno kupione. Korb szkoda.
Wszędzie tam gdzie dochodzi do "zapieczenia".
Np. na gwint pedału wkręcanego w aluminiową korbę.
Żelazo z aluminium + woda
tworzą mini ogniwo -> hydroliza wody wywołuje korozję
Ja nie mogę np odkręcić synowi pedałów. Stal - stal.
Wiecie jak to zrobić ?
Pedały niedawno kupione. Korb szkoda.
#23
Posted 18 October 2012 - 22:06
jarmarek, odwrócić rower, klucz imbusowy w gniazdo, na niego długą rurę i zrobić taką kontrdźwignię. Kiedyś wrzucałem nawet rysunek w paincie jak to ma wyglądać ;> Pamiętaj, żeby odkręcać odwrotnie do kierunku napędzania roweru, bo jak dokręcisz jeszcze bardziej, to może być problem.
Co do sztycy, ja zakładałem też dużego szweda przy jarzemku, rower między nogami i jazda z kręceniem ;]
Co do sztycy, ja zakładałem też dużego szweda przy jarzemku, rower między nogami i jazda z kręceniem ;]
#25
Posted 19 October 2012 - 08:53
Suszarka daje dwojaki efekt: rozgrzewa stal i prowadzi do jej rozszerzenia, ale też zmniejsza lepkość cieczy i tym samym poprawia penetrację WD40 czy innych penetrantów (ta sama prosta sztuczka znakomicie ułatwia zresztą m.in. smarowanie łańcucha gęstymi olejami
).

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


