Skocz do zawartości


Zdjęcie

Velominati - The Rules tłumaczenie


201 odpowiedzi w tym temacie

#41 marvelo

marvelo
  • Użytkownik
  • 3167 postów
  • SkądKrasnystaw

Napisano 14 listopad 2012 - 17:37

mad, dałbym zamiast szpilka dźwignia, dźwigienka.

Zasada #45 walnij sobie fajny mostek
Ilość podkładek pod mostkiem może wynosić max 2cm, ale zawsze nad mostkiem musi znajdować się podkładka na minimum 5mm.


Właśnie, mikroos ma rację . "Slam" sugeruje opuszczenie, "zrzucenie" mostka, najlepiej na sam dół, tuż nad stery.
http://idioms.thefre...y.com/slam down
Czyli walnij w niego pięścią, aby zjechał na sam dół, a podkładki się spłaszczyły. Preferowana pozycja mostka to mostek umieszczony bezpośrednio na górnej pokrywie (misce) sterów.
A teraz ubierzcie to ładnie w słowa.

#42 mad

mad
  • Użytkownik
  • 181 postów
  • SkądSompolno

Napisano 14 listopad 2012 - 17:57

marvelo, napisałeś praktycznie to samo i co to ma za sens? Równie dobrze mogę sobie przetłumaczyć od początku wszystko i wkleić. Nonsens. Poprawić błędy - owszem, ale pisać to samo?

#43 jano_3

jano_3
  • Użytkownik
  • 1977 postów
  • SkądWwa

Napisano 14 listopad 2012 - 18:15

Po pierwsze CIESZĘ SIĘ, ŻE WRESZCIE TEMAT OŻYŁ.

Po drugie, załapałem o co chodzi jak wyszedłem z pracy i zaraz wszystko poprawie. Sporo czasu spędziłem, szukając tłumaczenia jeśli chodzi stack height.

Zasada #45 "zgleb" swój mostek :)
Ilość podkładek pod mostkiem może wynosić max 2cm, ale zawsze nad mostkiem musi znajdować się podkładka na minimum 5mm. Preferowany jest totalnie zglebiony mostek (brak podkładek pod spodem, mostek bezpośrednio nad główką ramy).

Jeśli "zgleb" brzmi lipnie zmienię, ale na forach motoryzacyjnych często da się słyszeć "gleba".

Zasada #41 - popatrzę w to i spróbuję dobrać jakąś wspólną wersję, ale nie będzie mi łatwo.

#44 marvelo

marvelo
  • Użytkownik
  • 3167 postów
  • SkądKrasnystaw

Napisano 14 listopad 2012 - 20:02

marvelo, napisałeś praktycznie to samo i co to ma za sens? Równie dobrze mogę sobie przetłumaczyć od początku wszystko i wkleić. Nonsens. Poprawić błędy - owszem, ale pisać to samo?

Nie lubię wytykać komuś błędów, dlatego zamieściłem całe tłumaczenie Zasady 41 pisząc "Moja wersja". Ale skoro nalegasz, to proszę:

"Zasada #41 Zaciski powinny być starannie usytuowane.
Dźwignia przedniego zacisku powinna być skierowana ku górze napinając końce widelca, a kąt tylnego zacisku powinien być zawarty pomiędzy siodełkiem, a dolną rurką tylnego trójkąta. Jest dopuszczalne, by tylny zacisk był skierowany ku górze, gdy konstrukcja ramy lub haki nie pozwolą na preferowaną pozycję. W rowerach do jazdy na czas zaciski mogą być jedynie w poziomie skierowane ku tyłowi. To dla zmaksymalizowana aerodynamiki."

Teraz porównaj obie wersje i zwróć uwagę na fragmenty zaznaczone na czerwono. Czy na pewno sens logiczny zdania jest taki sam?
Teraz porównaj z oryginałem.
W angielskim ważny jest szyk wyrazów i w związku z tym zagadka:
Czy według zasady 41 w rowerach do jazdy na czas zacisk może być ustawiony inaczej, niż poziomo?

Już kiedyś pisałem, że tłumaczenie to praca w dużej mierze twórcza i wiele fragmentów można przetłumaczyć w różny sposób, zachowując jednak sens. Możemy próbować trzymać się bardziej oryginału lub tłumaczyć nieco swobodniej, aby dobrze to brzmiało w naszym języku. Tłumaczenie jako całość powinno też być konsekwentne, dlatego należałoby trzymać się jednego stylu. Nawet tłumaczenie takich słów jak "shall", "are to", "should", "must", "may" ma znaczenie. Ponieważ tekst ma postać bardziej literacką niż techniczną, takie detale decydują. By zachować ironiczno - humorystyczną warstwę tekstu trzeba rozważnie dobierać słowa, co nie jest łatwe, a w tłumaczeniu zbiorowym - wręcz niemożliwe. Ale próbujmy.

#45 jano_3

jano_3
  • Użytkownik
  • 1977 postów
  • SkądWwa

Napisano 14 listopad 2012 - 20:35

Na szczęście tłumaczymy zupełnie amatorsko.

A jak cały tekst będzie gotowy, to w tym momencie właśnie widzę czas na ujednolicenie i poprawki mające zapewnić jednorodność tekstu.

#46 marvelo

marvelo
  • Użytkownik
  • 3167 postów
  • SkądKrasnystaw

Napisano 14 listopad 2012 - 20:37

Zasada #45 "zgleb" swój mostek :)
Ilość podkładek pod mostkiem może wynosić max 2cm, ale zawsze nad mostkiem musi znajdować się podkładka na minimum 5mm. Preferowany jest totalnie zglebiony mostek (brak podkładek pod spodem, mostek bezpośrednio nad główką ramy).

Jeśli "zgleb" brzmi lipnie zmienię, ale na forach motoryzacyjnych często da się słyszeć "gleba".

Zasada #41 - popatrzę w to i spróbuję dobrać jakąś wspólną wersję, ale nie będzie mi łatwo.


"Zgleb" brzmi nieźle i chyba oddaje sens.
Ale to "minimum" musiałem zaznaczyć, bo w oryginale nie ma. Jest za to "single", czyli "pojedyncza" lub "jedna". No i trzeba powtórzyć "always", bo w oryginale jest dodane dla podkreślenia znaczenia tej podkładki nad mostkiem.

#47 jano_3

jano_3
  • Użytkownik
  • 1977 postów
  • SkądWwa

Napisano 14 listopad 2012 - 20:48

Zasada #45 "zgleb" swój mostek :)
Ilość podkładek pod mostkiem może wynosić max 2cm, ale zawsze i każdorazowo nad mostkiem musi znajdować się pojedyncza 5mm podkładka. Preferowany jest totalnie zglebiony mostek (brak podkładek pod spodem, mostek bezpośrednio nad główką ramy).

#48 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4571 postów
  • SkądKraków

Napisano 14 listopad 2012 - 21:05

dobre, od dzisiaj będe tłumaczyl przy montażu ze trzeba zglebić mostek a nie lepiej przetłumaczyć kontekst jako - obniż ??? chopyyyy

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl  ,  www.velotech.sklepna5.pl

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected] , [email protected]

 

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#49 jabko

jabko
  • Użytkownik
  • 124 postów
  • SkądChrzanów

Napisano 14 listopad 2012 - 21:05

http://slamthatstem.com/

ad rule 45.

Czemu? Gleba brzmi nieźle. Klientowi można powiedzieć, że mostek trzeba obniżyć, czyli zglebować w żargonie. Zresztą, nieważne czy glebujemy czy obniżamy, ważny jest efekt końcowy.

#50 mad

mad
  • Użytkownik
  • 181 postów
  • SkądSompolno

Napisano 14 listopad 2012 - 21:15

Dobra, tłumacz po swojemu. Zabieram grabki z piaskownicy.

#51 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2032 postów
  • Skądkrakow

Napisano 14 listopad 2012 - 21:49

A jakież to autorytety mówią, że mostek ma być totalnie zglebiony :idea: Zobacz propeleton, potem pisz z sensem. pozdr

#52 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 6300 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 15 listopad 2012 - 06:38

A jakież to autorytety mówią, że mostek ma być totalnie zglebiony :idea: Zobacz propeleton, potem pisz z sensem. pozdr

Najwyraźniej nie rozumiesz przesłania zasad Velominati :-)

Dla wyjaśnienia: te zasady należy traktować z przymrużeniem oka. Wiele z nich jest jak najbardziej słusznych, np. te dotyczące porządku w grupie w czasie jazdy, ale generalnie cały kodeks jest właśnie szyderstwem z pozerów, którzy zasady te traktują aż do śmieszności poważnie (np. na zasadzie "makymalnie obniż mostek, bo inaczej nie będziesz jak PRO").

Czy teraz jest to dla Ciebie jasne? :-)[/b]
rowerplus-logo-2.png
 
Produkty SRAM oraz LEZYNE od teraz w ROWERPLUS.PL!

#53 jano_3

jano_3
  • Użytkownik
  • 1977 postów
  • SkądWwa

Napisano 15 listopad 2012 - 08:32

dobre, od dzisiaj będe tłumaczyl przy montażu ze trzeba zglebić mostek


SPIKE popatrz sobie co znaczy "slam", zresztą to zostało dokładnie wyjaśnione. Chodzi o zachowanie przesłania. To nie jest instrukcja składania roweru, a tekst naszpikowany ironią i specyficznym poczuciem humoru. Jeśli w ten sposób rozmawiasz z klientami to oczywiście możesz mówić "zglebić". Ale wydaje mi się, że przy rozmowie z klientem obowiązuje bardziej formalny i techniczny język. Można by użyć "to lower", ale nie oddałbym tego co autor miał na myśli. Tak jest, że żargon rządzi się swoimi prawami.

"Don’t Play Leap Frog" nad tym też sporo myślałem jak przetłumaczyć, bo w żargonie nie ma bezpośredniego odpowiednika. Też się można czepić, że nie tak przetłumaczone. Itp. itd.

BTW zachęcam do włączenia się i podawania swoich propozycji.

A na koniec

Dla wyjaśnienia: te zasady należy traktować z przymrużeniem oka.



#54 jano_3

jano_3
  • Użytkownik
  • 1977 postów
  • SkądWwa

Napisano 15 listopad 2012 - 08:46

Dobra sklejam wszystko do kupy.

Jesteśmy Keepers of the Cog (opiekunami zębatek) . Wobec powyższego, podtrzymujemy święty tekst, w którym tkwią proste prawdy kolarskiej etykiety, znane jako The Rules (zasady). Naszym powiernictwem jest, podtrzymywać i aprobować listę tych reguł.

Dla tych zmagających się z tym, aby zrozumieć co znaczy być Rule Holist i próbujących pojąć te wszystkie zasady, zaleca się przejrzenie powyższego materiału:

http://www.velominat...chain-gangstaz/

Zasada #1: Przestrzegaj zasad

Zasada #2: Świeć przykładem
Surowo wzbronione jest, aby ktoś zaznajomiony z zasadami, świadomie sprzyjał temu, aby inna osoba je naruszała.

Zasada #3: Prowadź niewtajemniczonych
Nieważne jak dobry powód myślisz, że masz, by złamać zasady, nigdy nie jest on wystarczająco dobry.

Zasada #4: Zawsze chodzi o rower
Absolutnie, bez żadnych pytań, niezaprzeczalnie, wszystko kręci się wokół roweru. Każdy kto twierdzi inaczej oczywiście jest idiotą.

Zasada #5: Nie bądź ciotą, miej jaja

Zasada #6: Uwolnij umysł, a nogi same podążą
Twój umysł, jest Twoim najgorszym wrogiem. Przemyśl wszystko, zanim zaczniesz jeździć. Jak tylko pedały zaczną się kręcić, otul się wrażeniami z jazdy - zapach powietrza, dźwięk opon, wrażenie latania, gdy rower toczy się po jezdni.

Zasada #7: Powinieneś dbać o opaleniznę, tak by była ostra jak żyletka
Pod żadnym pozorem nie należy zwijać rękawków, ani nogawek, usiłując wyrównać linię opalenizny(???). Zabronione jest również noszenie koszulek bez rękawków.

Zasada #8: Siodła. kierownice i opony powinny być dobrze do siebie dopasowane

Prawidłowe opcje:
Dobierz kolor siodła zgodny z kolorem kierownicy, a opony wrzuć czarne,
Dobierz kolor kierownicy zgodny z malowaniem górnej rury, kolor siodła dobierz odpowiednio do koloru rury podsiodłowej, a kolor opon dobierz do koloru miejsca ramy najbliższego oponom.
Dobierz kolor siodła i kierownicy zgodny z kalkomanią ramy
Niech wszystko będzie czarne :D

Zasada #9 Jeśli jeździsz w złych warunkach atmosferycznych, to znaczy, że jesteś dobry skurwiel. Kropka.
Jazda w ładnej pogodzie jest luksusem zarezerwowanym na niedzielne popołudnia i szerokie bulwary. Ci, którzy jeżdżą w okropnej pogodzie, czy to zimnie, deszczu lub skwarze, są członkami specjalnego klubu kolarzy, którzy w poranek wielkiej przejażdżki/ważnego wyścigu, podnoszą zasłony, by sprawdzić pogodę i, widząc padający z nieba deszcz, pozwalają kąśliwemu uśmiechowi rozciągnąć się na ich twarzy. To jest kolarz, który kocha tę robotę.

Zasada #10: Nigdy nie jest łatwiej, po prostu jedziesz szybciej
Słynny cytat z Grega Lemana mówi, że trenowanie, wspinanie się i ściganie jest trudne. I trudne pozostaje. Z drugiej strony, cytując Grega Hendersona, „Trening jest jak walka z gorylem. Nie przestajesz kiedy jesteś zmęczony, przestajesz dopiero wtedy kiedy goryl jest zmęczony.” Wrzuć łańcuch na blat, ułomie :D .

Zasada #11: Pierwsze miejsce zarezerwowane jest dla roweru, nie rodziny
Sean Kelly udzielając wywiadu po wyścigu Amstel Gold 84, zauważył swoją żonę, opierającą się o Citroena AX. Przerwał wywiad i zwrócił uwagę by nie opierała się o karoserię. Żona odpowiedziała, w Twoim życiu na pierwszym miejscu stoi samochód, na drugim rower, a na końcu ja. Na co Sean odpowiedział, że pomyliła kolejność i pierwsze miejsce zajmuje rower.

Zasada #12: prawidłowa liczba posiadanych rowerów wynosi n+1
Podczas gdy minimalna liczba rowerów jakie powinieneś posiadać wynosi 3, prawidłowa liczba to n+1, gdzie n to liczba posiadanych obecnie rowerów. Równanie można także zapisać s-1 gdzie s to liczba rowerów jakie powodują rozpad Twojego obecnego związku :) .

Zasada #13: Jeśli wylosujesz numer 13, odwróć go do góry nogami
Paradoksalnie, ten sam umysł, który kontroluje całe ciało, jest przygnębiająco kruchy i podatny na przesądy. Łatwo wypełnia się wątpliwościami, i rozprasza się niepotrzebnymi szczegółami. Dlatego owijka musi być doskonała, maszyna cicha, strój kolarski nieskazitelnie czysty. Zatem jeśli wylosujesz nieszczęśliwy numer 13 odwróć go do góry nogami, aby odwrócić jego negatywną energię.

Zasada #14 Spodenki powinny być czarne
Drużynowe spodenki powinny być czarne, z wyjątkiem boku nogawek, które mogą być w barwach reszty stroju.

Zasada #15 Jeśli nosisz koszulkę lidera (etapu bądź wyścigu), zakładaj do niej czarne spodenki
Czarne spodenki, a przynajmniej spodenki drużynowe, muszą być noszone z koszulką lidera (etapu?? bądź wyścigu). Nie mieszaj strojów, bo będziesz wyglądał jak idiota.

Zasada #16 Szanuj koszulkę
Koszulkę lidera (etapu bądź wyścigu), powinieneś nosić wtedy, kiedy wygrałeś etap bądź wyścig.

Zasada #17 Zestawy drużynowe są dla członków drużyn
Noszenie profesjonalnych zestawów kolarskich, jest także wątpliwe, jeśli nie dostajesz za to pieniędzy (??). Jeśli musisz nosić (??) koszulki profesjonalnych drużyn, całe ubranie powinno być do siebie dopasowane. Np.: Nie noś koszulki Mapei ze spodenkami Kelmet i skarpetek Telekom.

Zasada #18 Nie zakładaj szosowych koszulek, ani koszulek z numerem startowym jeśli jeździsz w terenie.

Przełaj jest płaszczyzną porozumienia (przyp. red. :) między góralem a szosą). Najlepiej nosić specjalny zestaw: skin suit (kostium, strój idealnie dopasowany do skóry, ciała??). Żadnych wyjątków.


Zasada #19 Nie zakładaj koszulek ani spodni przeznaczonych do jazdy na rowerze górskim, jeśli jeździsz na szosie.
Przełaj jest płaszczyzną porozumienia (przyp. red. :) między góralem a szosą). Najlepiej nosić specjalny zestaw: skin suit (kostium, strój idealnie dopasowany do skóry, ciała??). Żadnych wyjątków.

Zasada #20 Są tylko 3 sposoby na pokonanie bólu
- Jeśli Twój mięsień czworogłowy zaczyna Cię palić, przerzuć bieg na wyższy, aby wykorzystać ścięgna podkolanowe (??) (mięsień z tyłu uda - nie wiem jak się nazywa, może ktoś jest bardziej oblatany jeśli idzie o anatomię) i łydki

- Jeśli ścięgna podkolanowe i łydki zaczną Cię palić, przerzuć z powrotem na niższy bieg, aby wykorzystać mięsień czworogłowy

-Jeśli jesteś sierotą i czujesz się słabo, popracuj nad zasadą numer #5 i trenuj więcej!

Zasada #21 Zestaw ubrań na zimną pogodę, jest zestawem, który powinno wykorzystywać się gdy jest zimno.
Nakolanniki, kamizelki (podkoszulki), ocieplacze na ramiona, pokrowce na buty, czapka pod kask (??), mogą sprawić, że będziesz wyglądał jak twardziel, jeśli pogoda rzeczywiście będzie zmuszała do ich użycia.

Zasada #22 Czapki kolarskie, powinny być noszone tylko podczas jazdy na rowerze
Czapki kolarskie mogą być noszone pod kaskiem, ale nigdy wtedy kiedy nie jeździsz, nie ważne jak fajnie myślisz, że w niej wyglądasz. To sprawi, że będziesz wyglądał jak idiota i powinieneś zostać publicznie zgromiony albo pobity. Jedyny moment, w którym możesz nosić czapkę kolarską, to wtedy kiedy jesteś bezpośrednio zaangażowany w czynności kolarskie i kiedy masz na sobie strój kolarski. Do tych czynności należą: działania przed i zaraz po jeździe, takie jak: tunning maszyny i pompowanie opon. Można do nich także zaliczyć, obecność w kawiarni, na kawkę przed jazdą (oczywiście espresso), a także w pubie po jeździe dla uzupełnienia paliwa złocistym napojem (pod warunkiem, że pub ma, zewnętrzne, słoneczne patio – nie wchodź do środka pubu ubrany w strój kolarski, chyba że chcesz zostać ceremonialnie pobity przez kolesi z gangu motorowego, ubranych w skóry). Pod tymi warunkami można nosić czapkę, mając ją odwróconą beztrosko, pod hulaszczym kontem, można powiedzieć, że tego wymaga moda i etyka. having your cap skull-side tipped jauntily at a rakish angle is, one might say, de rigueur (proszę o pomoc). Wszystkie dobre rzeczy powinny być robione z umiarem, jednak jest to przełomowe, że pozwalamy zdrowemu rozsądkowi i smakowi panować: dopóki nie weźmiemy łyka kawy bądź napoju wyskokowego, podczas gdy kropelki potu, śniegu bądź deszczu widoczne są na czole, możemy nosić czapkę. Jakkolwiek w momencie gdy to co zostaje na bruździe czaszkowej (cranial furrow) (??) to tylko sól, pora wziąć prysznic, założyć na siebie odpowiedni strój po-treningowy (przychodzi mi na myśl wełniany Molteni Arcore z okolic 73 roku) i wróć do baru, ze zwiniętym kolorowym dziennikiem w ręce, gotowy do formalnego uzupełnienia płynów. Pomocne jest także jeśli jesteś gigantem szosy (jak zaprezentowano na obrazku), a nie gigantycznym idiotą (??).

Zasada #23 pokrowców na buty używamy gdy jest zimno lub mokro
Jeśli nie jest zimno i mokro, a Ty nosisz ochraniacze na buty, to znaczy, że jesteś cipą.

Zasada #24 prędkość i odległość powinny być podawane i mierzone w kilometrach
Tyczy się to dyskusji w miejscu pracy, z współpracownikami, podając dalsze zadziwiające info o naszym sporcie w sieci ludziom z Neandertalskimi umiejętnościami poznawczymi.(??)
Na ich twarzach z pojedynczą brwią, pojawia się uczucie zmieszania, jak tylko niezobowiązująco wspomnisz, że golisz nogi (gdy wspomną Twoje ogolone nogi). Wszystkie kolarskie osiągnięcia mierzone w są systemie metrycznym i takie systemy jak angielski są zabronione.

Zasada #25 // Rower na dachu twojego auta powinien być cenniejszy niż samo auto.
Albo przynajmniej odpowiednio droższy. Krótko mówiąc, jeśli mocujesz swojego Rometa na Rollsie, to wiedz, że coś się dzieje, miszczu. Pamiętaj co powiedział Sean.

Zasada #26 Niech Twój rower będzie fotogeniczny
Kiedy fotografujesz swój rower, odpicuj go odpowiednio do zdjęcia. Niektóre parametry są stałe: wentyle na godzinie 6.Korby nigdy w pozycji 90 bądź 180 stopni. Reszta według uznania, ale dobrą praktyką jest, aby łańcuch był na blacie, a w koszyczkach nie było bidonów.

Zasada #27 spodenki i skarpety powinny wyglądać jak na zdjęciu u Philipa Gilberta
Ani za długie, ani za krótkie. (Sprostowanie: pomimo tragicznego wyboru długości spodenek Seana Yatesa jest on typowym twardzielem w kolarstwie i całe Velominati go podziwia, jakkolwiek długość spodenek i skarpet Armstronga jest źle dopasowana). Nie jeździj bez skarpetek, nie zakładaj skarpetek do kostki, je powinny nosić jedynie tenisistki.

Zasada #28 Skarpetki mogą być każdego cholernego koloru, jaki sobie zażyczysz.
Białe to old school, Czarne też są spoko, ale Teksańczyk nosząc je za długie, spowodował, że źle wyglądają. Jeśli musisz nosić kolorowe, sprawdź, żeby były dobrze dopasowane do Twojego stroju. Wskazóka: DeFeet Wool-E-Ators te skiery rządzą.

Zasada #29 Żadnych torebek podsiodłowych
Torebki podsiodłowe na rowerze szosowym są nieakceptowalne, można z nich korzystać na góralu i to w ekstremalnych przypadkach.


Zasada #30 Żadnych pompek montowanych na ramie
Żadnych naboi CO2 (nie wiem jak to się nazywa po Polsku, służy do pompowania opony) i mini pompek, wszystko to powinno być noszone w kieszeni koszulki. Jedynym wyjątkiem od tej zasady jest zamocowanie markowej pompki Silca w tylnym trójkącie ramy, ukośnie z główką pompki w stronę tylnego koła (??? potrzebna pomoc, albo foto) tak jak demonstrują to kolarze profesjonalnych drużyn 7-Eleven i Ariostea. Tak samo pompka może być mocowana do ramy, umieszczona do góry nogami i wzdłuż lewej strony rury podsiodłowej (??? potrzebna pomoc, albo foto). Oby dwa sposoby są europejskie i old skoolowe, tak więc akceptowalne. Ponownie przypominamy, że pompka pod żadnymi warunkami, nie może być firmy Zefal, a musi być robiona przez firmę Silca. Pompka powinna mieć dopasowaną głowicę Campagnolo. Dopuszczalne jest zamocowanie mini pompki do ramy, przy użyciu taśmy izolacyjnej (??), kiedy nie masz naboi CO2, a Twoje kieszonki są pełne zestawów naprawczych i żeli energetycznych. Aczkolwiek taki kolarz może zostać zatrzymany i poproszony o udowodnienie, że w jego kieszonkach nie ma miejsca na mini pompkę.

Zasada #31 Zapasowe dętki, narzędzia i zestawy naprawcze powinny być noszone w kieszonkach koszulki
Jeśli to absolutnie konieczne w specjalnie przekształconym bidonie, w koszyku na bidon,albo tak jak na zdjęciu.

Zasada #32 Garby są dla wielbłądów: żadnych camelbecków
Żaden kolarz na rowerze szosowym nie powinien nosić camelbecków. I niema się z tym co sprzeczać. Na góralu wyglądają fajnie.

Zasada #33 Ogól swoje strzelby
Nogi powinny być zawsze dokładnie ogolone. Jeśli z jakiś powodów nie możesz ogolić nóg, zacznij jeździć w grupie kolarzy, którzy tak jak ty boją się widoku żyletki, inaczej będziesz uważany za hipisa idiotę, będącego w drodze na Masę Krytyczną. Jak już użyjesz prostej żyletki lub noża myśliwskiego, wykorzystaj balsam Baxter, aby nogi były gładkie.

Zasada #34 Pedały i buty do jazdy na rowerze górskim, mają swoje miejsce w rowerze górskim

Zasada #35 Żadnych daszków na szosie
Szosowe kaski mogą być noszone, gdy jeździsz na góralu, ale nigdy odwrotnie. Jeśli chcesz osłony zobacz zasadę#22.

Zasada #36 Okulary powinny być przystosowane do jazdy na rowerze
Żadnych lotniczych przesłon, blue blockerów i nakładanych szkiełek na zwykłe okulary. (zilustrowane zdjęciami)

Zasada #37 Ramiona okularów zawsze powinny być noszone na paskach od kasków, a nie pod.
Żadnych wyjątków. Sposób noszenia okularów w ten sposób, wynika z wielu powodów, które mogą, ale nie muszą mieć znaczenia. Tak po prostu ma być.

Zasada #38 Kiedy ktoś Cię urwie nie szalej
Trenuj odpowiednio: jeśli ktoś Cię urwie, to nic osobistego, zaakceptuj to, że są kolarze silniejsi od Ciebie. A jeśli bardzo Ci to przeszkadza, trenuj mocniej. Ale nie skacz do przodu, tylko po to, żeby ktoś Cię znowu urwał (po kilka razy), dlatego, że nie możesz utrzymać tempa. Nie rób tak zwłaszcza, gdy urwała Cię kobieta. Serio, pogódź się z tym. :D

Zasada #39 Nigdy nie siadaj na rower bez okularów
Nie powinieneś uskuteczniać niezdrowych przyzwyczajeń siadania na rower bez okularów, aczkolwiek dozwolone jest to w wyjątkowych okolicznościach wliczając mgłę, przegrzanie i warunki oświetleniowe. Kiedy nie nosisz ich na nosie, mogą być porządnie schowane w otworach na kasku. A jeśli się nie mieszczą, to kup nowy kask. W szczególnym przypadku możesz nosić je z tyłu na plecach lub starannie schowane w kieszonkach koszulki, upewniając się by nie porysować ich narzędziami (spójrz na zasadę nr 31).

Zasada #40 Opony powinny być założone na obręcze tak by etykieta producenta była centralnie nad wentylem.
Profesjonalni mechanicy robią tak dlatego, ponieważ ułatwia to odnalezienie wentyla. Wy robicie to dlatego, że robią tak profesjonalni mechanicy. To pozwali ocalić cenne sekundy, podczas gdy wasze grube dupska siedzą na poboczu, a wy grzebiecie szukając naboju CO2 by naprawić gumę. Wygląda to także lepiej gdy robimy zdjęcie naszej maszynie. Uwaga: tyczy się to opon (zwijanych i drutówek), szytki nie dają wyboru (??).

Zasada #41 Dźwignie zacisków mają być w odpowiedniej pozycji.
Dźwignia przedniego zacisku ma być skierowana ku górze, zamykając się tuż za widelcem, a kąt dźwigni tylnego zacisku ma dzielić na pół kąt pomiędzy górnymi i dolnymi rurkami tylnego trójkąta ramy. Dopuszczalne jest natomiast, by tylny zacisk zamykał się ku górze, tuż za górnymi rurkami tylnego trójkąta, gdy konstrukcja ramy lub jej haków nie pozwolą na preferowaną pozycję. Jedynie w Rowerach Do Jazdy Na Czas dźwignie zacisków mogą być w poziomie skierowane ku tyłowi. To dla zmaksymalizowana aerodynamiki.

Zasada #42 Wyścig kolarski nie powinien być nigdy łączony z pływaniem i/lub bieganiem
Jeśli łączony jest z bieganiem i/lub pływaniem, nie nazywa się to wyścigiem kolarskim, a duthlonem, bądź triathlonem. Ani jeden, ani drugi nie jest wyścigiem kolarskim. Zapamiętaj także jedno: pływać trzeba aby zapobiec utonięciu, biegać wtedy gdy jesteś ścigany. I nawet wtedy powinieneś biegać tylko tak szybko, by nie zostać schwytany.

Zasada #43 Nie bądź bałwanem
Ale jeśli koniecznie nim musisz być, bądź zabawnym bałwanem. Zawsze pamiętaj, na szosie jesteśmy braćmi i siostrami.

Zasada #44 Pozycja ma znaczenie
Aby znaleźć punkt V (punkt w którym maksymalnie korzystasz z energii V), kierownica zawsze musi być niżej niż siodło. Jedyny wyjątek aby to zrobić, to wtedy kiedy przeprowadzasz rewolucje w sporcie (patrz zdjęcie), w tym przypadku musisz być przygotowany na pobicie światowego godzinnego rekordu. Minimalna dopuszczalna tolerancja to 4 cm. Maksymalna granica nie jest ustalona, ale ludzie mogą Cię zgromić jeśli uznają, że kierownicę masz za nisko.

Zasada #45 "zgleb" swój mostek :)
Ilość podkładek pod mostkiem może wynosić max 2cm, ale zawsze i każdorazowo nad mostkiem musi znajdować się pojedyncza 5mm podkładka. Preferowany jest totalnie zglebiony mostek (brak podkładek pod spodem, mostek bezpośrednio nad główką ramy).

#55 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4571 postów
  • SkądKraków

Napisano 15 listopad 2012 - 09:53

mam prośbe, jesli tłumaczysz tekst to tłumacz go "poetycko" dobierajac wyrazy i zdania do kontekstu , nie musi to odzwierciedlać na 100% obcego jżeyka bo sie nie da tłumaczyć dosłownie, jest jeszcze troche do poprawy i bedzie cudnie bo tak to jeszcze sie troche tekst zacina , nieskladnie, troszke pokoloryzuj delikatnie aby czytalo sie lekko i przyjemniej.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl  ,  www.velotech.sklepna5.pl

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected] , [email protected]

 

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#56 jano_3

jano_3
  • Użytkownik
  • 1977 postów
  • SkądWwa

Napisano 15 listopad 2012 - 11:20

mam prośbe, jesli tłumaczysz tekst to tłumacz go "poetycko" dobierajac wyrazy i zdania do kontekstu , nie musi to odzwierciedlać na 100% obcego jżeyka bo sie nie da tłumaczyć dosłownie, jest jeszcze troche do poprawy i bedzie cudnie bo tak to jeszcze sie troche tekst zacina , nieskladnie, troszke pokoloryzuj delikatnie aby czytalo sie lekko i przyjemniej.


Po pierwsze wydaje mi się, że takie poprawki stylistyczne, najlepiej będzie robić jak cały tekst będzie przetłumaczony, żeby zachować jednorodność (tłumaczenie tych samych wyrazów bądź zwrotów identycznie w każdym punkcie np. zwroty nakazujące bądź zakazujące, zachowanie strony czynna/bierna, itp). Jak ma się cały tekst przed oczyma jest łatwiej, bo człowiek nie skupia się na jednym punkcie, a może porównać do całości.

Po drugie SPIKE, łatwo siąść i rzucić tłumacz tak, żeby było fajnie, miło się czytało i było poetycko. Trudniej podrzucić jakąś poprawkę do konkretnego punktu, a najtrudniej wziąć i przetłumaczyć jakiś punkt. Więc i ja mam prośbę, podrzuć trochę konkretów, bo na razie to wygląda tak: "Wiesz ja nic nie zrobiłem i nie mam zamiaru nic robić, ale Ty mógłbyś zrobić to lepiej i się bardziej postarać, żeby mi się lepiej czytało." kilku robi, kilkudziesięciu stoi, opiera się o łopatę i ma mnóstwo do powiedzenia, na temat roboty tych kilku, zamiast się wziąć i pomóc.

#57 mikka

mikka
  • Użytkownik
  • 176 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 15 listopad 2012 - 13:03

przetłumaczyłbym to tak:

Zasada #45 mostek w dół
Ilość podkładek pod mostkiem może wynosić max 2cm, ale zawsze i każdorazowo nad mostkiem musi znajdować się pojedyncza 5mm podkładka. Preferowany jest totalnie opuszczony mostek (brak podkładek pod spodem, mostek bezpośrednio nad główką ramy).

nie pasuje mi tu słowo 'zglebiony' nie za bardzo czuję wtedy sens.

Zasada #46 Zachowaj odpowiednie nachylenie kierownicy

Kierownica ma być zamontowana równolegle do ziemii lub zadarta lekko do góry. Ale nigdy pod żadnym pozorem nie może być skierowana w dół; nachylenie uchwytów ma być od 180 do 175 stopni względem poziomu drogi. Dźwignie hamulców mają być zamontowane tak, żeby końce dźwigni hamulca znajdowały się nawet w dolnej części kierownicy. Nie zawsze jest to możliwe przy nowoczesnych kierownicach, więc tolerancja jest w takim przypadku dozwolona w granicach rozsądku. Rogi hamulców nie powinny zbliżać się do 45 stopni, tak jak dzieje się to u niektórych zawodników o fatalnym guście.

'Rogi hamulców' ??? Brake hoods - tutaj nie bardzo wiem jak przetłumaczyć

#58 jano_3

jano_3
  • Użytkownik
  • 1977 postów
  • SkądWwa

Napisano 15 listopad 2012 - 13:17

Brake hoods


chodzi chyba o kapę klamkomanetek, albo same klamkomanetki.

Proponuję kompromis :)

Zasada #45 mostek w dół
Ilość podkładek pod mostkiem może wynosić max 2cm, ale zawsze i każdorazowo nad mostkiem musi znajdować się pojedyncza 5mm podkładka. Preferowany jest totalnie opuszczony mostek (brak podkładek pod spodem, mostek bezpośrednio nad główką ramy).

Może być??

#59 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 6300 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 15 listopad 2012 - 13:44

Brake hoods to korpusy klamkomanetek.
rowerplus-logo-2.png
 
Produkty SRAM oraz LEZYNE od teraz w ROWERPLUS.PL!

#60 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4571 postów
  • SkądKraków

Napisano 15 listopad 2012 - 13:47

jano_3, czego sie czepiasz , sugestia delikatna a tu już skok w przestrzeń ....


nie zgleb tylko obniż , obniżaj , nie obniżaj, najniżej itd .....


przetłumaczyłbym to tak:

Zasada #45 mostek w dół
Ilość podkładek pod mostkiem może wynosić max 2cm, ale zawsze i każdorazowo nad mostkiem musi znajdować się pojedyncza 5mm podkładka. Preferowany jest totalnie opuszczony mostek (brak podkładek pod spodem, mostek bezpośrednio nad główką ramy).


może np:
Jesli montujesz mostek, staraj sie zastosować ilosć podkładek taką , aby wysokość między sterami a mostkiem nie wynosila więcej niż 2 cm ,
Jednocześnie, nad mostkiem powinna być zastosowana podkładka max 5 mm.
Preferuje się jednak montaż mostka w ten sosób, aby pod nim nie znajdowały sie żadne podkładki, jednakże w trakcie doboru komponentów należy dobrać dobrze długość i kąt wzniosu mostka.

no taki tam przykład, choć z niektorymi teoriami nie do końca można sie zgodzić .

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl  ,  www.velotech.sklepna5.pl

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected] , [email protected]

 

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo




Dodaj odpowiedź