Zaplotlem kolo (32szprychy/3 krzyze, piasta do tarczy ) i teraz - po prawidlowym ulozeniu obreczy w stosunku do piasty i wycentrowaniu mam naprezenie na stronie "hamulcowej" 120-135Kg a na "nie-hamulcowej" 75-85Kg . Wg producenta max naciag to 1200N czyli ok 120Kg.
Pytanie : czy tak jest dobrze ? ( nie : akceptowalnie, moze byc, chyba sie uda .... )
I drugie pytanie : gdzies znalazlem dane do naciagu i podaja tylko dla strony napedowej (tyl) i jezeli jest hamulec tarczowy z przodu - dla strony z tarcza. Jakby ta druga strona byla pod tym wzgledem bez znaczenia ... ??? Czy tak jest w rzeczywistosci ? Wazna jest tylko strona napedu/ tarczy ???
/ po cichu licze, ze Spike sie kreci kolo komputera
EDIT : sprawdzilem fulcrumy : 120Kg +- 5kg rowno prawa lewa przod tyl. bez znaczenia. ????
Tam zaplot jest "inny" , ale mimo wszystko...


