
Shimagnolo.shimergo wasze doswiadczenia
#21
Napisano 11 styczeń 2013 - 10:45
a może ktoś zrobić porównanie cen 2-3 grupy , jak to sie ma do siebie ??
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, velotech@vp.pl
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#22
Napisano 11 styczeń 2013 - 11:32
Właśnie po to te "kombinacje" żeby udowodnić sceptykom, że to działa i nie jakoś tam... tylko bardzo dobrze. Oczywiście można od razu zmienić napęd (klamki, przerzutki, kaseta...a jak kaseta to bębenek lub całe koła...) Nie wnikam w to... temat dotyczy właśnie "kombinowania" do czego zachęcam ;-)
#23
Napisano 11 styczeń 2013 - 19:51
dlatego prosilem obeznanego w cenach o porównanie shimano i campy po dwie najpopularniejsze grupy , bo ostatnio to shimano dochodzi do bezsensu w cenach .
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, velotech@vp.pl
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#24
Napisano 11 styczeń 2013 - 20:28
Dokładnego cennika nie mam przed sobą, ale kiedy przymierzałem się do wymiany napędu w mieszczuchu, cena wychodziła mniej więcej na poziomie 105=Centaur (biorąc pod uwagę realne ceny rynkowe).
Gdyby składać "po taniości", to sporo tańsze manetki 10-rz. ma Campa, za to Shimano ma dużo tańsze najtańsze przerzutki (2300/Sora są sporo tańsze nawet od Xenona). Tak to przynajmniej było, kiedy ostatnio sprawdzałem.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#25
Napisano 11 styczeń 2013 - 20:39
w shimano niby też kombinacje, a to tańsza bez logo korba , a to hamulce be loga itd .
Promocja na Veloce była za bodajże 1500 zł .... ok ,,, nie mieszając tematów , pomyśle i otworze odpowiedni do potrzeby.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, velotech@vp.pl
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#26
Gosc_marvelo_*
Napisano 11 styczeń 2013 - 22:38
Gdy już zajeździłem kasetę 7b do końca, kupiłem 8-kę Sram. Ponieważ przez wiele lat jeździłem na kasetach 7b o rozstawie 11-24 i byłem do nich przyzwyczajony (a wśród szosowych 8-ek nie mogłem znaleźć takiej, która by mi odpowiadała zakresem), kupiłem górską PG-850 (11-28) i po zdjęciu największej zębatki miałem superlekką (185 g) 7-kę o identycznych przełożeniach co poprzednia Shimano (11-24). Dodałem do tego łańcuch 9-biegowy Shimano (lżejszy od 8-biegowych o ok. 30 g na 106 ogniwach) i miałem nowy napęd za 100 zł, dodatkowo lżejszy od poprzedniego łącznie o ok. 70 g.
Dopiero niedawno postanowiłem wypróbować kombinację z kasetą 9b (wymagającą tego tricku z innym podpięciem linki) i ta również okazała się działać dobrze. Jedyny koszt tej operacji to była lekko używana kaseta Tiagra (z allegro za 40 zł), która akurat ładnie przyjęła też lekko już używany łańcuch z poprzedniej kombinacji.
Shimergo jest zatem tanim i lekkim zestawieniem (bo manetki Mirage tańsze nawet od Tiagry, a lżejsze o jakieś 140 g, a przerzutki, kasety i łańcuchy 8 i 9-biegowe Shimano tańsze od Campagnolo), a do tego uniwersalnym i otwartym na upgrade do pełnej Campy 10-biegowej (chociaż mnie wcale do tego nie ciągnie).
A jak potwierdził Kaem, jakość działania wcale nie musi być kompromisem i myślę, że większość nie byłaby w stanie wychwycić różnicy w ślepym teście.
#27
Napisano 30 lipiec 2013 - 11:11
http://www.bikepedia... Comp&Type=bike
który bym chętnie przerobił na wycieczkowo-sakwowy. Płaska kierownica mi nie odpowiada bo mało chwytów i ręce drętwieją i nie bardzo jest się jak ukryć przed wiatrem. Mam też na zbyciu parę części typu tylna i przednia przerzutka Shimano 105 starszego typu bodajże 9/10s i parę kierownic szosowych. Może dałoby się to wszystko jakoś połączyć żeby sprawnie działało? Z tym że hamulce są v-brake a nie caliper. Z kolei manetki szosowe Shimano mi nie odpowiadają ze względu na kształt, dłonie mnie od nich bolą. Łancuch w tym rowerze mam Campaq Record C9
#28
Napisano 11 październik 2014 - 11:08
Właśnie nabyłem z dniem dzisiejszym za śmieszne pieniądze klamkomanetki Campagnolo Record Titanium 8-biegowe i na przełajówce będę mieszał z napędem 7 biegowym Shimano. Prawdopodobnie w poniedziałek zdam relację jak się sprawuje. A co mnie skłoniło do kupna ich - otóż początkowo miałem kupić klasyczne shimanowskie ST-6400 lub ST-1055 bądź RX100 albo RSX (nic z nowszych generacji, bo mam jedne Ultegry i niestety po sporym kilometrażu trwałość kiepska), jednak zupełny brak ich w popularnych serwisach internetowych skłonił mnie do bardziej dogłębnego szukania i znalazłem tutaj z okolic owe Campagnolo. Niemal kompletny brak śladów zużycia wnętrza, mechanizm sprawiający wrażenie mało skomplikowanego i brak negatywnych opinii co do trwałości nieosłoniętych mechanizmów w ciężkich warunkach przekonał mnie do kupna.
Dodaj odpowiedź
