Pozycja na rowerze.
#1
Napisano 05 lipiec 2006 - 19:25
#4
Napisano 06 lipiec 2006 - 08:50
z mojej strony tylko przestroga zeby czesto zmieniac pozycje rak na kierownicy.
#5
Napisano 07 lipiec 2006 - 10:48
Na szosie powinieneś dość często zmieniać pozycję,wtedy kiedy możesz trzymaj za górny chwyt-odpoczywa kręgosłup.
Za dolny trzymaj jak jedziesz np. jakiś trening szybkościowy-musisz zmniejszyć opór powietrza(sportowa sylwetka),pewniej sie trzyma kierownicę za dolny chwyt...minus tego taki,że po kilkudziesięciu kilometrach mogą boleć plecy...ale ja i tak zdecydowanie wolę dolny chwyt
Podczas jazdy na torze górny chwyt stosujemy w klubie praktycznie tylko przy rozjeździe,kiedy po sprincie odpoczywasz jadąc spokojnie przy krawędzi toru...
Dolny chwyt to jak już wspominałem sportowa sylwetka,o wiele większa pewność trzymania kierownicy...
Co do pozycji...ja na torze jeżdżę w sumie tylko przy okazji,mamy treningi na torze 2 razy w tygodniu-jestem zdecydowanie bardziej szosowcem niż torowcem...starsi koledzy w kubie którzy jeżdżą prawie tylko na torze,nad pozycją,która ma ogromne znaczenie(na torze chyba większe niż na szosie)pracują na każdym treningu...coś nie pasuje?Ok,klucz i poprawiamy;)
#9
Napisano 13 sierpień 2006 - 15:05

Po prostu chce sie dowiedziec co trzeba robic dla zwiekszenia efektywosci jazdy i samej przyjemnosci.
You see lots of happy cyclists. When was the last time you saw a runner smiling?
#10
Napisano 13 sierpień 2006 - 17:30
#11
Napisano 13 sierpień 2006 - 17:49
You see lots of happy cyclists. When was the last time you saw a runner smiling?
#12
Napisano 13 sierpień 2006 - 17:59
Malik, Jestes w bledzie. Nie mam czasu za bardzo tlumaczyc dlaczego ale kazdy szosowy zawodnik, lub trener Ci to powie.
tia.
gdyby ustawiac wsio wedlug twojej metody przy dolnym chwycie podczas jazdy "w korbach" walilbys nogami o kiere, a leb bys mial 2 metry przed przednim kolem.
#15
Napisano 14 sierpień 2006 - 06:34
#16
Napisano 15 sierpień 2006 - 15:27
Siodło poziomo.
Gdy korby są na godzinie 3 i 9 i stopy wpięte w pedały to żepka powinna być tuż przed osią przedniego pedału.
Gdy trzymamy za klamkomanetki kierownica musi zasłaniać przednią piastę.
Niezachowanie chociaż jednego parametru utrudnia jazdę.
deschek, masz zbyt dużą ramę. Powinieneś mieć długość gónej rury 54 cm, lub max 55 cm.
P.S. Dla mnie rozmiarówka firm nic nie znaczy. Widziem już ramy 56 cm, których długość wachała się między 54,5, a 57 cm - a to są zupełnie inne geometie.
Dla mnie najważniejsza jest długość ramy, potem kąty, a dopiero na końcu długość podsiodłowej.
#18
Napisano 15 sierpień 2006 - 18:38
#20
Napisano 25 listopad 2006 - 18:25
tylko żeby skorzystać z programu 'fit system' który pobiera wszystkie dane o nas, wilcza i dobiera nam ramę, trzeba się najpierw zalogować


