Pozycja na rowerze.
#1
Posted 05 July 2006 - 19:25
#4
Posted 06 July 2006 - 08:50
z mojej strony tylko przestroga zeby czesto zmieniac pozycje rak na kierownicy.
#5
Posted 07 July 2006 - 10:48
Na szosie powinieneś dość często zmieniać pozycję,wtedy kiedy możesz trzymaj za górny chwyt-odpoczywa kręgosłup.
Za dolny trzymaj jak jedziesz np. jakiś trening szybkościowy-musisz zmniejszyć opór powietrza(sportowa sylwetka),pewniej sie trzyma kierownicę za dolny chwyt...minus tego taki,że po kilkudziesięciu kilometrach mogą boleć plecy...ale ja i tak zdecydowanie wolę dolny chwyt
Podczas jazdy na torze górny chwyt stosujemy w klubie praktycznie tylko przy rozjeździe,kiedy po sprincie odpoczywasz jadąc spokojnie przy krawędzi toru...
Dolny chwyt to jak już wspominałem sportowa sylwetka,o wiele większa pewność trzymania kierownicy...
Co do pozycji...ja na torze jeżdżę w sumie tylko przy okazji,mamy treningi na torze 2 razy w tygodniu-jestem zdecydowanie bardziej szosowcem niż torowcem...starsi koledzy w kubie którzy jeżdżą prawie tylko na torze,nad pozycją,która ma ogromne znaczenie(na torze chyba większe niż na szosie)pracują na każdym treningu...coś nie pasuje?Ok,klucz i poprawiamy;)
#9
Posted 13 August 2006 - 15:05

Po prostu chce sie dowiedziec co trzeba robic dla zwiekszenia efektywosci jazdy i samej przyjemnosci.
You see lots of happy cyclists. When was the last time you saw a runner smiling?
#10
Posted 13 August 2006 - 17:30
#11
Posted 13 August 2006 - 17:49
You see lots of happy cyclists. When was the last time you saw a runner smiling?
#12
Posted 13 August 2006 - 17:59
Malik, Jestes w bledzie. Nie mam czasu za bardzo tlumaczyc dlaczego ale kazdy szosowy zawodnik, lub trener Ci to powie.
tia.
gdyby ustawiac wsio wedlug twojej metody przy dolnym chwycie podczas jazdy "w korbach" walilbys nogami o kiere, a leb bys mial 2 metry przed przednim kolem.
#15
Posted 14 August 2006 - 06:34
#16
Posted 15 August 2006 - 15:27
Siodło poziomo.
Gdy korby są na godzinie 3 i 9 i stopy wpięte w pedały to żepka powinna być tuż przed osią przedniego pedału.
Gdy trzymamy za klamkomanetki kierownica musi zasłaniać przednią piastę.
Niezachowanie chociaż jednego parametru utrudnia jazdę.
deschek, masz zbyt dużą ramę. Powinieneś mieć długość gónej rury 54 cm, lub max 55 cm.
P.S. Dla mnie rozmiarówka firm nic nie znaczy. Widziem już ramy 56 cm, których długość wachała się między 54,5, a 57 cm - a to są zupełnie inne geometie.
Dla mnie najważniejsza jest długość ramy, potem kąty, a dopiero na końcu długość podsiodłowej.
#18
Posted 15 August 2006 - 18:38
#20
Posted 25 November 2006 - 18:25
tylko żeby skorzystać z programu 'fit system' który pobiera wszystkie dane o nas, wilcza i dobiera nam ramę, trzeba się najpierw zalogować


