Universal Jaguar
Started By
Gosc_Sliwu_*
, 14 lis 2012 21:43
47 odpowiedzi w tym temacie
#1 Gosc_Sliwu_*
Napisano 14 listopad 2012 - 21:43
Witam.
Rozpoczęty pod innym postem temat postanowiłem uporządkować jako nowy oddzielny, ponieważ chciałbym z Waszą pomocą odrestaurować ten egzemplarz na stan wzorowy.
Więc tak.
Po długich i ciężkich pertraktacjach z Panem Adamem w końcu stałem się posiadaczem Jaguara. Rower kupiłem od niesamowitego gościa, który (jak przynajmniej powiedział) wygrał go na jakichś zawodach dawno dawno temu.
Czytając dogłębnie internetowe fora dowiedziałem się wiele ciekawostek odnośnie tego modelu.
Mam prośbę o pomoc w określeniu, który to model jaguara i mniej więcej z którego roku?
Ponieważ Pan Adam unowocześnił kilka rzeczy, potrzebuję dokupić przerzutkę przednią i tylną, które niestety gdzieś mu się zapodziały. Najgorsze, że nie pamięta jakie tam były oryginalnie. I tu kolejne pytanie: czy powinny tu być Campy, czy Favority? Manetka podwójna jest Campagnolo, tylko nie wiem niestety, czy nie była przypadkiem wymieniana.
Na każdej z rur głównych rower ma wybite napisy REYNOLDS 531 BUTTED 19/22 (na poziomej i skośnej) oraz 21/24 (na pionowej).
Na zdjęciu na kołach RENAK z szytkami ruskimi.
http://imgup.pl/di/RXFA/PB120653.jpg
http://imgup.pl/di/Z0SF/PB130657.jpg
http://imgup.pl/di/VS2D/PB130666.jpg
http://imgup.pl/di/JD5A/PB040492.jpg
http://imgup.pl/di/8DB3/PB040497.jpg
http://imgup.pl/di/5MRY/PB040504.jpg
http://imgup.pl/di/OZC7/PB040515.jpg
http://imgup.pl/di/CIUO/PB040518.jpg
http://imgup.pl/di/TTAT/PB040517.jpg
Wiele czytałem na temat znaków szczególnych Jaguarów i proszę mi wierzyć, że co temat i sprawdzanie na moim egzemplarzu, to większe zdziwienie, tym bardziej, że Pan Adam był jedynym właścicielem i zarzekał się, że poza zmianą przerzutek rower jest oryginalny i nie zmieniany. Nie do końca chciał się pochwalić, gdzie go wygrał, co może sugerować, że był cenioną personą czasu owego ;-) .
Rower oczywiście powoli będzie wracał do stanu jak najbardziej oryginalnego. Na początek myślę o seledynowym proszkowym lakierze i jednobiegowej piaście z Wigry 3 buhahaha.
A tak na serio to jak myślicie, szukać mu Campagnolo czy raczej Favorita, bo jak widzę na Alledrogo udoskonalone Jaguary i oczywiście co drugi to Specjal, to mi się trzynastnica tworzy ze skrętu kiszek.
Mam nadzieję, że uda mi się go doprowadzić do należytego stanu.
Pozdrawiam
Rozpoczęty pod innym postem temat postanowiłem uporządkować jako nowy oddzielny, ponieważ chciałbym z Waszą pomocą odrestaurować ten egzemplarz na stan wzorowy.
Więc tak.
Po długich i ciężkich pertraktacjach z Panem Adamem w końcu stałem się posiadaczem Jaguara. Rower kupiłem od niesamowitego gościa, który (jak przynajmniej powiedział) wygrał go na jakichś zawodach dawno dawno temu.
Czytając dogłębnie internetowe fora dowiedziałem się wiele ciekawostek odnośnie tego modelu.
Mam prośbę o pomoc w określeniu, który to model jaguara i mniej więcej z którego roku?
Ponieważ Pan Adam unowocześnił kilka rzeczy, potrzebuję dokupić przerzutkę przednią i tylną, które niestety gdzieś mu się zapodziały. Najgorsze, że nie pamięta jakie tam były oryginalnie. I tu kolejne pytanie: czy powinny tu być Campy, czy Favority? Manetka podwójna jest Campagnolo, tylko nie wiem niestety, czy nie była przypadkiem wymieniana.
Na każdej z rur głównych rower ma wybite napisy REYNOLDS 531 BUTTED 19/22 (na poziomej i skośnej) oraz 21/24 (na pionowej).
Na zdjęciu na kołach RENAK z szytkami ruskimi.
http://imgup.pl/di/RXFA/PB120653.jpg
http://imgup.pl/di/Z0SF/PB130657.jpg
http://imgup.pl/di/VS2D/PB130666.jpg
http://imgup.pl/di/JD5A/PB040492.jpg
http://imgup.pl/di/8DB3/PB040497.jpg
http://imgup.pl/di/5MRY/PB040504.jpg
http://imgup.pl/di/OZC7/PB040515.jpg
http://imgup.pl/di/CIUO/PB040518.jpg
http://imgup.pl/di/TTAT/PB040517.jpg
Wiele czytałem na temat znaków szczególnych Jaguarów i proszę mi wierzyć, że co temat i sprawdzanie na moim egzemplarzu, to większe zdziwienie, tym bardziej, że Pan Adam był jedynym właścicielem i zarzekał się, że poza zmianą przerzutek rower jest oryginalny i nie zmieniany. Nie do końca chciał się pochwalić, gdzie go wygrał, co może sugerować, że był cenioną personą czasu owego ;-) .
Rower oczywiście powoli będzie wracał do stanu jak najbardziej oryginalnego. Na początek myślę o seledynowym proszkowym lakierze i jednobiegowej piaście z Wigry 3 buhahaha.
A tak na serio to jak myślicie, szukać mu Campagnolo czy raczej Favorita, bo jak widzę na Alledrogo udoskonalone Jaguary i oczywiście co drugi to Specjal, to mi się trzynastnica tworzy ze skrętu kiszek.
Mam nadzieję, że uda mi się go doprowadzić do należytego stanu.
Pozdrawiam
#9 Gosc_Sliwu_*
Napisano 22 listopad 2012 - 21:50
sadfreak, moja rama to 550, zważyłem ją na wadze odpowiadającej epoką, ale nie wiem czy dokładnością:
Z tym, że w główce pozostały miski, ponieważ nie wybijałem ich do czyszczenia.
Poza tym rama wyczyszczona jest dopiero wstępnie.
Wyszło mi, że waży około 2250/2260 gram.
Jeśli macie miski luzem to zważcie, zobaczymy ile trzeba odjąć od wagi właściwej.
mz, jeśli chodzi o polerowanie, to wstępnie papierek wodny 500, następnie 1000, a potem maszynowo. Wałek, silnik ok 1200 obr/min, na wałku kilka krążków filcu wełnianego białego. Na filc najpierw pasta biała (taka w kostce), a końcowo niebieska. Pasty dostępne w składach z metalami kolorowymi. Najlepiej na początek mocno docisnąć, gdy polerowany materiał rozgrzeje się, pasta robi się mocno wodnista i wtedy najlepiej poleruje. Przy tej operacji proponuję: maskę, okulary, a przede wszystkim grube rękawice, bo gorąco :mrgreen:
Z tym, że w główce pozostały miski, ponieważ nie wybijałem ich do czyszczenia.
Poza tym rama wyczyszczona jest dopiero wstępnie.
Wyszło mi, że waży około 2250/2260 gram.
Jeśli macie miski luzem to zważcie, zobaczymy ile trzeba odjąć od wagi właściwej.
mz, jeśli chodzi o polerowanie, to wstępnie papierek wodny 500, następnie 1000, a potem maszynowo. Wałek, silnik ok 1200 obr/min, na wałku kilka krążków filcu wełnianego białego. Na filc najpierw pasta biała (taka w kostce), a końcowo niebieska. Pasty dostępne w składach z metalami kolorowymi. Najlepiej na początek mocno docisnąć, gdy polerowany materiał rozgrzeje się, pasta robi się mocno wodnista i wtedy najlepiej poleruje. Przy tej operacji proponuję: maskę, okulary, a przede wszystkim grube rękawice, bo gorąco :mrgreen:
#10 Gosc_Sliwu_*
Napisano 22 listopad 2012 - 21:56
Jeszcze jedna uwaga odnośnie polerowania: jeśli polerujecie aluminium, nie polerujcie go filcem, którym wcześniej polerowaliście nierdzewkę lub chrom, ponieważ przez to aluminium w niedługim czasie zacznie korodować.
I powtarzam: grube rękawice (ja używam skórzanych motocyklowych), bo materiał powinien być mocno ciepły, żeby nie było ajjj ku....a ajjj ssssss parzy ku...a ajjj :mrgreen:
Pozdrawiam
I powtarzam: grube rękawice (ja używam skórzanych motocyklowych), bo materiał powinien być mocno ciepły, żeby nie było ajjj ku....a ajjj ssssss parzy ku...a ajjj :mrgreen:
Pozdrawiam
#13
Napisano 25 luty 2013 - 13:08
chyba naklejkę zrobię w prymitywnej technice kalkomanii wodnej z użyciem kleju akrylowego. chociaż ciągle nie mogę się zdecydować, czy jakoś dorabiać oznaczenia Universala do tego mojego wiśniowego Jaguara. no i oczywiście słusznie mówisz:
brak czasu... : (
Może jednak coś udało się zrobić przez ten prawie miesiąc? w każdym razie wrzucaj zdjęcia, bo wszystkie powyższe na prawdę cieszą oko: )
brak czasu... : (
Może jednak coś udało się zrobić przez ten prawie miesiąc? w każdym razie wrzucaj zdjęcia, bo wszystkie powyższe na prawdę cieszą oko: )
#14 Gosc_Sliwu_*
Napisano 25 luty 2013 - 22:32
W temacie prac niewiele się ruszyło, ale zawsze trochę bliżej końca.
Wstępnie wypolerowałem parę rzeczy, trzeba je jeszcze dopieścić.
[/IMG]http://imgup.pl/di/3HDX/p2251494.jpg[/IMG]
Poza tym po ściągnięciu szytki okazało się, że obręcz jest dodatkowo nawiercana. Spotkaliście się z czymś takim?
Tompajk, odnośnie owijki to właściwie jeszcze nie wiem sam. Może jakieś sugestie?
Szukałem i szukam przerzutek campy ale masakra ogólnie.
Na złomie znalazłem dawcę favoritek. Tył, przód i manetki w świetnym stanie, chyba złomiarz zauważył, że strasznie się napaliłem, bo mi policzył 50zł za cały rower ;-)
Wstępnie wypolerowałem parę rzeczy, trzeba je jeszcze dopieścić.
[/IMG]http://imgup.pl/di/3HDX/p2251494.jpg[/IMG]
Poza tym po ściągnięciu szytki okazało się, że obręcz jest dodatkowo nawiercana. Spotkaliście się z czymś takim?
Tompajk, odnośnie owijki to właściwie jeszcze nie wiem sam. Może jakieś sugestie?
Szukałem i szukam przerzutek campy ale masakra ogólnie.
Na złomie znalazłem dawcę favoritek. Tył, przód i manetki w świetnym stanie, chyba złomiarz zauważył, że strasznie się napaliłem, bo mi policzył 50zł za cały rower ;-)
#17 Gosc_Sliwu_*
Napisano 26 luty 2013 - 20:06
mz, Dzięki. Z ciekawości wrzuciłem deda elementi na allegro i wyskoczyły same z tłoczonym napisem. Ja chciałbym założyć coś bardziej epokowo wyglądającego. Zastanawiam się nad trzema kolorami: czarny, jasnobrązowy (pasujący do boku szytek ruskich) albo biały, ale nie wiem do końca. Siodełko jest przetarte w kilku miejscach i też pewnie będę coś musiał kupić. Brooksy są masakryczne cenowo (czyt. żona mnie z domu wyrzuci), a nie wiem co epokowo dobrze pasuje. Jakieś rady?
#18
Napisano 26 luty 2013 - 21:01
Sliwu świetnie Ci idzie! te piasty Renaka wyglądają super. Pewnie te obręcze teraz już nic nie ważą...
Co do owijek, to moim zdaniem właśnie tylko podane 3 kolory wchodzą w grę. Białe i czarne to oczywiście tylko "gładkie". Wcale też nie ma dużego wyboru takich owijek niestety.
U siebie myślałem nad owinięciem kierownicy na próbę taśmą do podszywania w kolorze beżowym, czy jakimś podobnym, ciągle się waham.
siodełka to bym szukał Favorita lub ZZR- pasowałyby do sztycy, nie są drogie. wybór nie zawsze jest interesujący, no i stan też pozostawia często dużo do życzenia.
Co do owijek, to moim zdaniem właśnie tylko podane 3 kolory wchodzą w grę. Białe i czarne to oczywiście tylko "gładkie". Wcale też nie ma dużego wyboru takich owijek niestety.
U siebie myślałem nad owinięciem kierownicy na próbę taśmą do podszywania w kolorze beżowym, czy jakimś podobnym, ciągle się waham.
siodełka to bym szukał Favorita lub ZZR- pasowałyby do sztycy, nie są drogie. wybór nie zawsze jest interesujący, no i stan też pozostawia często dużo do życzenia.
#19 Gosc_Sliwu_*
Napisano 26 luty 2013 - 22:33
Odnośnie tej owijki o której mówisz Tompajk, to faktycznie na mojej kierownicy po ściągnięciu trzech warstw owijek pokazała się taka jakby taśma, o której mówisz. Ciekawy pomysł. Jeśli masz chęci to nawiń takie coś, a ja może odgapię ;-)
Odnośnie polerowania to za bardzo pochwaliliście. Dziś chciałem dopracować mniejszą zębatkę i proszę co się stało:
Tak mi francę wciągnęło że odbiła się od ściany :-D
Pojawiły się stygmaty i właściwie tyle :-D
Najgorsze jest to, że potrzebuję takiej zębatki. Może macie na zbyciu?
Odnośnie polerowania to za bardzo pochwaliliście. Dziś chciałem dopracować mniejszą zębatkę i proszę co się stało:
Tak mi francę wciągnęło że odbiła się od ściany :-D
Pojawiły się stygmaty i właściwie tyle :-D
Najgorsze jest to, że potrzebuję takiej zębatki. Może macie na zbyciu?