Koła
#23
Napisano 22 listopad 2012 - 00:24
Ad 2 : probowalem wiele razy : nie maja, maja miec, nie wysylaja za granice, nie zaplace karta , nie ch sie wala...
mysle , ze tu inni ci bardziej pomoga. ja odpuscilem- choc chcialem byc patriota...
psy szczekaja, a karawana jedzie dalej.
porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos.
#25
Napisano 22 listopad 2012 - 00:37
i teraz probem czy moja klamkomanetka bedzie pasowala do 9 rzedowej kasety. Mam shimano sore. I przerzutke z tylu tez.
U mnie w takim układzie do niedawna działały ( bo chwilowo rower w rozbiorce) wszystkie biegi bez problemu i żadnego blokowania czy specjalnego prowadzenia linki. Nic nie przeskakiwało.
Manetki na to razie SORA ST-3300 ( NIBY NA 8 ) , przerzutka tył Tiagra RD-4601, kaseta PG-971 11-34 ,9 rzędowa, Lancuch PC-951 tez 9
#27
Napisano 23 listopad 2012 - 19:45
Ale nic nadzwyczajnego po prostu zmieniało biegi tak jak wcześniej na kasecie 8.
Może przy lepszych manetkach ( 105 ,Ultegra itd.) coś przeskakuje ale przy tej Sorze nie było najmniejszego problemu.
#28
Napisano 26 listopad 2012 - 12:11
Podepnę się pod temat.
Chce wymienić Aksiumy po tym jak 3 raz poszła mi szprycha w ciągu jednego sezonu. Mam już ich dosyć bo niestety z taką awarią nie ma żadnej opcji dotoczenia się do domu.
Waże okolo 75kg - rower Focud Cayo expert. Jazda głównie płasko i niewielkie pagórki.
Myślałem nad składaniem:
Novatec 291 przód i 482 tył + DT R450 lub RR1.1 i szprychy DT Competition lub Revolution. Wyszło by pomiedzy 1500 a 1600g za niecałe 1100 i miał by 32 szprychy - dosyć trwała sprawa.
Zastanawiam się też jednak nad opcją gotowych DT R1500. DT są o tyle fajniejsze niż Mavic że łatwo o części zamienne. W cenie mogę mieć podobnej. Koła wydają się bardzo porządne tylko tu już jedynie 24 szprych z przodu i 28 z tyłu ( DT Aerolite ). Zastanawiam się czy jak na czymś takim zerwę szprychę to mam szanse dojechać do domu czy tak samo jak Mavic - 100m i koniec.
Może jakieś inne opcje ? Z Fulcrumami boje się o dostępność części. Wolał bym też coś kupowanego w Polsce - łatwiej z gwarancjami etc.
Wiem że obecnie jest mod ana coraz mniej szprych, i owszem wygląda to fajnie, nawet Aksiumy wizualnie są świetne, tylko nie wiem czy to optymalne rozwiązanie dla amatora który lubi jeździć a nie robić przeglądy sprzętu.
pozdrawiam, i z góry dzięki za opinie.
#29
Napisano 29 listopad 2012 - 17:35
planuję złożyć koła pod szytkę; założenia
- głownie na płaskie mazowieckie trasy
- moja waga: do 95kg
- raczej alu niż karbon
- szprychy stal, aero
- piasty albo shimano na konusach, albo mack-i
- oczywiście im lżejsze tym fajniej, ale sztywność i wytrzymałość też ważne
jakie macie propozycje wynikające z własnych doświadczeń odnośnie: obręczy, rodzaju i ilości szprych, zaplotu etc.
dzięki za sugestie
#30
Napisano 29 listopad 2012 - 20:32
pod szytke nie ma za dużo obręczy wytrzymałych, sugeruje 32 otwory, szprychy cieniowane 2/1.8 zwłaszcza na tyle , aero Ci są niepotrzebne przy niskim profilu.
Piaty Macki należa do superlekkich dla lekkich .
znajdź obręcze jakie sa dostępne i zapytaj czy mają sens
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#32
Napisano 29 listopad 2012 - 21:08
tb 25 powinny być dobre, robiłem wersje 20/24 i ponoć dobrze sie sprawują , na 32 h nie tetstowano wagi jeszcze
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#33 Gosc_paulsen_*
Napisano 01 grudzień 2012 - 22:59
ad 1: to te trzy maja WSZYSTKO.
dodałbym ten sklep: http://www.roseversa...kes/road-bikes/
mają własne składane koła (własna marka obręczy extreme+szprychy DT i różne piasty). Dają 10 lat gwarancji na własne produkcje.
#34
Napisano 02 grudzień 2012 - 14:54
#36
Napisano 02 grudzień 2012 - 15:22
Proszę bardzo wedle życzenia:A jak mielibyscie polecac kola nie w komplecie tylko tyl i przod oddzielnie. Jakie lepsze na przod a jakie na tyl.
Koła Enve 1.45 obręcze szytkowe na piastach DT180 24 szprych przód i 28 tył.
http://www.enve.com/...ls/road/45.aspx
#38
Napisano 02 grudzień 2012 - 17:11
Kolega chyba nie taki przedział cenowy planował.
Na tył powinno być solidniejsze bo na nie działają większe siły i ono obrywa zwykle bardziej - więcej szprych, może być nieco wyższa obręcz.
Sam obecnie przymierzam się do zmiany kół, ale jeszcze się wacham, składane ( Dt RR1.1 + Novatec 291/482 + Mac424) czy może jednak gotowce ( Dt R1500)
pozdrawiam