Jump to content

Anorektyczna sylwetka kolarza

28 replies to this topic

#1 Gosc_Noob_*

Gosc_Noob_*
  • Gość

Posted 25 November 2012 - 20:58

Z góry zaznaczam, że nie chcę nikogo urazić - mam tylko kilka pytań. Trenuję kolarstwo już od 3 lat, wyniki w 1/10 stawki Roadmaraton na najwazniejszych maratonach, nie jest źle. Jednocześnie uczęszczam na siłownię, 5-6h w tygodniu, ale zawsze rower jest dla mnie n1, chcę być coraz lepszy... Dieta zapięta na ostatni guzik, treningi również. Jedyne, co mam do zrobienia to zastanawianie się nad masą ciała. Czuję niedosyt na podjazdach... Podczas gdy profil zaczyna się wznosić, puls b. szybko rośnie a nogi płoną. W skrócie, to podczas gdy anorektycy podjeżdżają na 80%HRmax, ja już zahaczam o próg beztlenowy :-/ jednak na płaskim czuję się potężnie... Nie wiem co dalej robić.
Ważę 66kg przy 171cm wzrostu (10kg więcej od przykładowego Pantaniego), proporcje i budowa ciała coś a'la Lance Armstong (9%BF, by zejść do skrajnych 7-8% musiałbym uciąć jeszcze z 1kg), jestem ze swego ciała mega dumny, poświęciłem jemu mnóstwo wyrzeczeń i godzin ćwiczeń na siłowni, nie chcę tego stracić. Czy ucięcie tego 1kg wpłynie jakoś na moją efektywność jazdy w górach? Czy znacie kolarzy amatorów i zawodowców, którzy mimo "górskiej nadwagi" nadrabiają siłą i wspinają się na równi z typowymi kozicami (Contador, Schleck)?
Zwyczajnie moim dylematem jest to, że chcę wyglądać jak mężczyzna a nie jak wieszak, sylwetka LA do jakiej doszedłem jest dla mnie idealna. Oglądam filmy jak LA się wspinał, ale dobiegają mnie głosy "przecież to doper!" i sam nie wiem, czy taki mini-koksu bez koksu właśnie byłby w stanie wymiatać podobnie...
Z drugiej strony Evans jest nawet cięższy ode mnie i wygrał generalkę TdF, ale nie przypominam sobie żadnego etapu górskiego w którym by zatriumfował.
A kolarstwo szosowe w Polsce (najważniejsze imprezy) to tylko jazda po górkach - TdPA, Pętla Beskidzka, Klasyk Beskidzki, Równica...