Mała ośka z Marcinem
@dmxzor może dołączyłbyś ktoregos wieczora po sąsiedzku?
Posted 16 May 2021 - 13:01
Środa: 111,06 km
Sobota: 150,09 km. Na 15 km wymiana dętki, opona jest dosyć glęboko nacięta.
Niedziela (dzisiaj): 66,64 km. Od 35 km deszcz, a momentami ulewa - nawet taka, że na kilkanaście minut musiałem się schronić. Dobrze, ze do kieszeni wziąłem przeciwdeszczówkę, bo byłoby niewesoło.
Posted 18 May 2021 - 10:04
3 dniowowa etapówka w Bieszczadach. Nogi do wymiany.
368 km , 4921 m przewyższenia
https://www.strava.c...ties/5296282219
https://www.strava.c...ties/5302475534
https://www.strava.c...ties/5309207035
Posted 23 May 2021 - 12:59
Środa: 113,16 km
Sobota: 91,97 km. Od około 45 km zaczęło padać i tak było do końca. Dobrze, ze wziąłem przeciwdeszczówkę.
Niedziela: awaria zakończyła jazdę na 55,75 km. Popsuła się piasta DT 240 EXP przy przrebiegu 2355 (!!!) km - przestała zazębiać i przenosić napęd, przy kręceniu korbą tylne koło stało w miejscu. Okazuje się, że jest to znany problem:
https://weightweenie...?f=113&t=165826
https://www.mtbr.com...roblem.1158241/
W oczekiwaniu na transport:
Posted 23 May 2021 - 13:36
Poprzednie takie były.
To jest nowy model. co nie zmienia faktu, iż jest ultratragedią, że firma z takim doświadczeniem i renomą w -wydawałoby się- stosunkowo prostej konstrukcji zrobiła taki bubel. Przecież to może spowodować sytuacje zagrażające zdrowiu czy życiu: całe szczęście, że w tym momencie jechałem wolniej w neutralnym miejscu, a gdyby taka awaria nastąpiła przy wspinaczce lub na środku skrzyżowania?
Jutro będę dzwonić do polskiego dystrybutora DT jak załatwić sprawę gwarancji - czy bezpośrednio przez DT czy za pośrednictwem sprzedawcy kół.
Posted 23 May 2021 - 13:43
Posted 23 May 2021 - 14:47
240 EXP - zajebiście, to pewnie mnie czeka to samo
Tak jak Dari napisał, DT się przyznało, że to grubszy problem. Niby zawiodła kontrola jakości. Ciekawostka jest taka, że pierwsze piasty ze Star Ratchet miały właśnie system z jedną sprężyną, a później zmienili to na dwie. Wychodzi na to, że teraz lepiej kupić nową 350. Waga porównywalna ze starą 240, do tego ratchet 36t starszego typu.
Posted 23 May 2021 - 14:48
240 EXP - zajebiście, to pewnie mnie czeka to samo
Podobno,po do staniu się do środka piasty, czasami udaje się to na chwilę odblokować, sugeuję więc na najbliższe jazdy wozić ze sobą klucz do kaset i bacik hehe.
Byłoby elegancko, gdyby coś takiego się wydarzyło np. pierwszego dnia na tygodniowym wyjeździe w góry hehe.
Posted 23 May 2021 - 14:58
teraz się zastanawiam, czy nie przejść się z tym kołem do jakiego serwisu, niech to rozbiorą i sprawdzą, bo na czerwcówkę Tatry kurde no wyrazy współczucia Dari, ale to i tak szczęscie w nieszczęściu że gdzieś na odludziu a nie między autami
nie chce mi się przebrniewać przez miliony tych postów - czy DT ustaliło co jest nie tak? czy to jest tylko ta sprężyna czy coś jeszcze?
Niepokojący jest komentarz tego gościa z MTB:
Posted 23 May 2021 - 15:59
nie chce mi się przebrniewać przez miliony tych postów - czy DT ustaliło co jest nie tak? czy to jest tylko ta sprężyna czy coś jeszcze?
.
Z tego co wyczytałem aktualna produkcja jest (podobno) poprawiona, do piast z wadą wysyłają albo zestaw
naprawczy, żeby dokonać wymiany we własnym zakresie albo odsyła się koło do DT.
Niektóre osoby miały problem już po kilkudziesięciu km.
Posted 24 May 2021 - 18:01
Posted 24 May 2021 - 18:20