fsa carbon pro
#21
Napisano 21 grudzień 2008 - 14:05
Widziałem ten test. Przytaczasz test, którego wyniki odbiegają od wszystkich wcześniejszych. Dla mnie są nieprawdziwe poniewasz korba DA jest dość znacząco sztywniejsza od Recorda. Jeśli wszyscy ciężcy kolarze piszę, że korby SRAM'a się uginają, a one wygrywają test to znaczy, że test jest pisany pod zamówienie SRAM'a. Kilka innych wyników również są wypaczone. Ciekawe czy jeśli w teście by były Easton'y EC90 jaki wynik by uzyskały. Dodam, że są to obecnie najsztywniejsze korby na rynku.
#22
Napisano 21 grudzień 2008 - 15:24
IMO pitolenie.
Załóż sobie red'a pokręć x tyś kmów, później zapakuj DA i za choinkę nie wyczujesz, która sztywniejsza. NIE MA BATA.
Co innego jakbyście się kłócili o to co jest sztywniejsze .. kwadrat czy HT2/UT/GXP itd. (są tacy którzy twierdzą iż różnica jest ledwo zauważalna... bez komentarza to pozostawie).
Ja bym brał tą korbę, która bardziej by pasowała do koncepcji bajka, ewentualnie taką na którą mnie obecnie stać.
Też tak myślę. Do koncepcji najbardziej podchodzi mi Sram Red lub FSA SLK light. Waga jest istotna, ale szczerze mówiąc dla 50 gram nie będę się poświęcać, no może dla 30. Wszystko z napędu będzie SRAM'owskie, komponenty takie jak mostek to albo Easton EC90, albo coś z nowej kolekcji 3T. Pójdę za głosem serca i portfela ;-)
P.S. Moim zdaniem ten test nie jest wiarygodny, bo takich wyników jeszcze nie widziałem. A dodam, że takich testów naczytałem się sporo.
#23
Napisano 21 grudzień 2008 - 15:31
Brak różnicy w sztywności kwadratów/ISIS/Octalink/integr to faktycznie pitolenie. Na jednych się tarcza kołysze na boki i łańcuch obciera o płytki FD, a w innych nie (integry).
#26
Gosc_felipe_*
Napisano 22 grudzień 2008 - 21:29
#27
Napisano 22 grudzień 2008 - 21:38
#29
Napisano 13 styczeń 2009 - 21:59
Wacham się miedzy dwoma korbami - Dura Ace 7700 na octalink i Sram Rival GXP. Mam 7700, ale zastanawiam się czy jej nie sprzedać i kupić Rivala, bo cenowo wyglądaja podobnie, a ta druga ma zintegrowaną oś. Czy taka zamiana ma sens, czy dać sobie spokój?
#30
Napisano 13 styczeń 2009 - 22:53
#31
Napisano 13 styczeń 2009 - 22:58
Czy to mozliwe zeby same lozyska suportu sram red kosztowaly 700zl?? W jakims sklepie internetowym była cena 699zl, jesli to prawda to to jest jakis zupelny kosmos.
#32
Napisano 14 styczeń 2009 - 00:40
#33
Gosc_tozik_*
Napisano 14 styczeń 2009 - 11:14
Poza sztywnością - na pewno waga i prostota konstrukcji a co za tym idzie łatwość serwisowania. Ale gdybym miał dziś kasę i miał wybierać - to chyba jednak wziąłbym Ultegrę SL. W patencie GXP nie podoba mi się jedna rzecz - że ta sama śruba mocuje ramię i jednocześnie kasuje luz "osiowy". Ponieważ wieloklin na lewym końcu osi jest minimalnie "stożkowaty" to aby skasować luz osiowy trzeba "na chama" dokręcać lewe ramię korby. (zawsze jakiś jest, bo przecież szerokość muf suportowych + szerokość misek suportu może się różnić o ułamki milimetrów w różnych ramach / suportach) W Shimano patent działa podobnie jak mostek a-head - najpierw kasujemy luz, potem jest "właściwy" montaż - ramię jest zaciskane wokół wielowpustu. Szkoda też, ze miski GXP nie są kompatybilne z Shimano (tak jak jest to w przypadku zintegowanych suportów FSA) bo chyba chętnie po zużyciu wymieniłbym jednak na shimanowskie.
Takie spostrzeżenia turysty.


