Skocz do zawartości


Rower do 2300zł


56 odpowiedzi w tym temacie

#21 D3biec

D3biec
  • Użytkownik
  • 318 postów
  • SkądPoznań

Napisano 27 styczeń 2013 - 11:53

A może coś takiego: http://allegro.pl/ro...2966058323.html

Opcja kompromisowa bo rower nie jest nowy a roczny z przebiegiem 800km jeżeli wierzyć sprzedawcy. Porównując ten rower do nowego który mógłbyś w tej cenie wyrwać widzę następujące + i -.

Zalety:
- Rama i widelec Trek (choć reszta to składak)
- Klamkomanetki Ultegra 6500 + przerzutka tył microshift powinny być precyzyjniejsze od sory
- Brak dzyndzla do zrzucania biegów jak w 2200 / starej sorze = ergonomia!
- 1 bieg więcej niż w nówce

Wady:
- Koła po obręczach przypuszczam, że kiepskie, choć nie będą gorsze niż w nówce w tej cenie. Bazując na informacjach w internecie obręcze Pro R-30 Aero są bardzo wytrzymałe i porządnie wykonane choć ciężkie (590g)
- Szkoda, że napęd jednak nie 10sp, a za tą cenę już można tego oczekiwać w używkach... Choć wtedy jednak i przebieg byłby większy i wracamy do punktu wyjścia. W nówce jednak 10 trybów z tyłu także nie uświadczysz.

Rozmiar 58 czyli powinno być ok. Jeżeli geometria Treka od zeszłego roku się nie zmieniła, to ma on wymiary: rura podsiodłowa 58 c-t, górna 57,3 c-c.

Dodam, że ten model treka z 2013 roku kosztuje ok 4 tys (Źródło)

#22 Gosc_Office_*

Gosc_Office_*
  • Gość

Napisano 27 styczeń 2013 - 12:19

Kurde sam juz nie wiem :/ Czy lepiej nowke ze sklepu czy używkę. A jaki rozmiar byłby najlepszy podemnie? 182wzrostu zperspektywą na 187cm ? Czy widziałbym dużą różnicę w jezdzie w tych osprzętach?

#23 D3biec

D3biec
  • Użytkownik
  • 318 postów
  • SkądPoznań

Napisano 27 styczeń 2013 - 12:54

Ad1.

Wszystko zależy czego oczekujesz od sprzętu.

Kupując rower nowy ze sklepu otrzymujesz gwarancję, z drugiej jednak strony na sprzedaży nowych przedmiotów np po roku czy dwóch (nie tylko rowerów) najwięcej się traci.

W przypadku kupna okazyjnie używki może się okazać, że odsprzedasz ją w cenie podobnej. Dochodzi jednak pewna niewiadoma co do zużycia osprzętu i poszczególnych elementów, dlatego taki przedmiot warto obejrzeć przed zakupem. Z drugiej jednak strony koszt wymiany napędu, łożysk, linek, pancerzy, ogólnego serwisu nie powinien przekroczyć 300zł - po tym zabiegu w zasadzie rower jeździ jak nowy, a zawsze to parę klas wyżej od kupionego w sklepie. Przy zakupie warto przede wszystkim zwrócić uwagę na stan opon, ponieważ jest to element, którego zużycie jest łatwo ocenić na podstawie zdjęć - koszt wymiany opon to conajmniej 100 zł.

Ad2.
Jestem znacznie od Ciebie niższy, jednak po przestudiowaniu kilku tematów z forum na ok 180 powinieneś mieć rower ok 56cm. Skoro urośniesz to kupno 58cm nie powinno być jednak złym pomysłem.

Najważniejszym wymiarem w rowerze jest długość górnej rury, a w zasadzie poziomej realnej odległości między główka ramy a środkiem sztycy.

Punktem wyjścia w doborze rozmiaru może być
ta strona

Ad3.
Moim zdaniem zaczynając przygodę z szosą nie zauważysz dużej różnicy w jakości sprzętu. A w zasadzie różnica ta nie będzie bardzo istotna. Nie jesteś w stanie ocenić np. sztywności ramy nie mając porównania - co więcej do jazdy amatorskiej rama bardziej wiotka może być strzałem w dziesiątkę bo będzie bardziej komfortowa.

Gdybym kupował rower dla siebie zwróciłbym uwagę na:
- Ciasno zestopniowaną kasetę i raczej miękką (13-26 lub klasyk 12-25) - w Poznaniu większość terenów to niziny i takie stopniowanie jest dla mnie wygodniejsze i bardziej ergonomiczne
- Brak wspomnianego dzyndzla na klamkomanetkach - jw. większa wygoda
- Mały luz roboczy w klamkomanetkach - miałem okazje jeździć na rowerze na jakieś starszej sorze - tam musiałem dość mocno wychylić ramie nim klamkomanetka zaczęła ciągnąc linkę. Denerwowało mnie to choć pewnie przyzwyczaiłbym się.
- Długość korb - musi być ona dobrana do wzrostu
- Dobre opony i lekkie koła - komfort jazdy, uczucie "lekkości" roweru
- Niską ogólną masę roweru - w połączeniu z kołami bardzo pomaga przy podjazdach.
- Oraz oczywiście na dobrze dobrany rozmiar względem wzrostu

Czyli po prostu kupiłbym rower, który spełniałby najwięcej powyższych podpunktów w danym budżecie - bez względu czy nowy czy używany. Myślę, że dla Ciebie lekki rower np poniżej 9kg na osprzęcie powyżej tiagry, nie zmaltretowany i przede wszystkim dobrany pod wymiar to już bardzo dobry materiał na start z kolarstwem.

#24 Gosc_Office_*

Gosc_Office_*
  • Gość

Napisano 27 styczeń 2013 - 14:24

D3biec widze ze umiesz pomóc. Razem z ojcem zdecydowałem że kupie nowy rower na 95% D Po prostu jestem nowy w tych sprawach i boje sie używek :) Nie wiadomo czy nie kradziona , ogólnie co sie z nią działo. Jestem twojego zdania że pewnie nie odczuje różnicy. Czy ta meridka była by na początek dobra: http://allegro.pl/ro...2959684127.html ? Czy jakis inny nowy rowerek?

#25 D3biec

D3biec
  • Użytkownik
  • 318 postów
  • SkądPoznań

Napisano 27 styczeń 2013 - 15:02

Jeżeli koniecznie musi być nowy to ta Merida na początek jest ok, choć boli brak widelca karbonowego i budowa klamkomanetek Sh-2300, cena też ok. Grunt abyś dobrze dobrał jej rozmiar.

Jednak ten model w niższej cenie był już proponowany w tym wątku wcześniej, o tutaj . Na tej stronie masz też geometrię ramy.

Dobrym pomysłem będzie się przejechać po sklepach rowerowych w poszukiwaniu tego modelu i przymierzenie się.

#26 Gosc_Office_*

Gosc_Office_*
  • Gość

Napisano 27 styczeń 2013 - 15:30

Jeżeli koniecznie musi być nowy to ta Merida na początek jest ok, choć boli brak widelca karbonowego i budowa klamkomanetek Sh-2300, cena też ok. Grunt abyś dobrze dobrał jej rozmiar.

Jednak ten model w niższej cenie był już proponowany w tym wątku wcześniej, o tutaj . Na tej stronie masz też geometrię ramy.

Dobrym pomysłem będzie się przejechać po sklepach rowerowych w poszukiwaniu tego modelu i przymierzenie się.

A ten widelec karbonowy poprawia komfort jazdy? Skorzystam z tej strony którą podałeś d doboru rozmiaru. Zapewne roweru nie kupie w internecie tylko w sklepie w okolicy, musze sie przymierzyc :D A jeśli danego roweru by nie było to taki http://rower.com.pl/...cPath=6_699_854 albo jakis inny moze byc?
PS: Jeśli moglibyście mi powiedzieć czy opłaca sie kupić licznik do 50-60zł? A jeśli tak to jaki?

#27 jano_3

jano_3
  • Użytkownik
  • 1982 postów
  • SkądWwa

Napisano 27 styczeń 2013 - 17:13

A ten widelec karbonowy poprawia komfort jazdy?


Poprawia.

Zapewne roweru nie kupie w internecie tylko w sklepie w okolicy


Jaka cena??

#28 Gosc_Office_*

Gosc_Office_*
  • Gość

Napisano 27 styczeń 2013 - 18:49

jano_3 Dopiero pojadę zobaczyć :) We wtorek lub w sobotę :D
A ten Vento jak wypada pod względem tej Meridki? http://rower.com.pl/...cPath=6_699_854
Czym sie różnią te meridy?:
http://www.skapiec.p...15/comp/3615504
http://www.skapiec.p...15/comp/3981210

#29 D3biec

D3biec
  • Użytkownik
  • 318 postów
  • SkądPoznań

Napisano 27 styczeń 2013 - 22:49

Różnica jest w geometrii. Podejrzewam że Vento brałbyś L, lub Meride 57cm. Wtedy górna rura w Vento będzie większa o 0,6cm oraz główka ramy wyższa o ok 2cm. Pozycja będzie więc w Krosie teorytycznie nieco bardziej wyprostowana - teorytycznie - bo jest to też zależne od ilości podkładek które znajdą się miedzy sterami a kierownicą, jeżeli byłoby ich mało - może być na odwrót.

Ponadto Vento ma kierownice kompaktową (płytszy drop i zasięg) a merida anatomiczną, co to dokładnie znaczy musisz doczytać.

Różnią się też korbą - Kross ma 3-rzędowa pod suport isis, a merida klasyczną pod kwadrat. Suport pod kwadrat jest w mojej opinie trwalszy, zaś 3 blat w korbie na niziny nieprzydatny.

Reasumując:
Kross będzie bardziej turystyczny (wyprostowana sylwetka, dodatkowy blat), a merida nieco bardziej agresywna (sylwetka nieco bardziej pochylona). Ale to niuanse. Bierz tego który akurat będzie dostępny lub tańszego/wygodniejszego/ładniejszego we własnej opinii.

#30 Gosc_Office_*

Gosc_Office_*
  • Gość

Napisano 29 styczeń 2013 - 13:32

A jeśli chodzi o Meride którą lepiej brać? http://www.skapiec.p...15/comp/3615504 czy tą? http://www.skapiec.p...15/comp/3981210

#31 xtremesystems

xtremesystems
  • Użytkownik
  • 159 postów
  • Skądxxx

Napisano 29 styczeń 2013 - 15:17

jesli mialbym wybrac ze wzgledu na rame bralbym krossa. sa to nowe modele,wysoko oceniane. pozatym 3 blaty sa bardziej uniwersalne

#32 jano_3

jano_3
  • Użytkownik
  • 1982 postów
  • SkądWwa

Napisano 29 styczeń 2013 - 15:20

http://www.forumszos...=kros&start=105 o szosówkach krosa. Polecam poczytać

#33 xtremesystems

xtremesystems
  • Użytkownik
  • 159 postów
  • Skądxxx

Napisano 29 styczeń 2013 - 16:58

wszystkie szosy do 3k tzw nowki z salonu maja padlo zamiast osprzetu. ale rama ladniejsza i nowsza od meridy

#34 Gosc_Office_*

Gosc_Office_*
  • Gość

Napisano 29 styczeń 2013 - 17:31

Czyli co . Słyszałem rozne opinie o Krosie. To czym sie różnią te meridy?
PS: Jaka jest waga takiej meridy bo nie moge znaleźć w internecie?
A co myslicie o takim Krosie? http://allegro.pl/sz...2926623360.html

#35 D3biec

D3biec
  • Użytkownik
  • 318 postów
  • SkądPoznań

Napisano 29 styczeń 2013 - 17:57

Ta merida z wyższą główką to Road Ride, ten z niższą to Road Race - są to 2 różne modele. Różnią się geometrią, widelcem i nieznacznie ceną. Road Ride pomieści ciut szersze opony (większy prześwit między widelcem a oponą)

Proszę:
Road Race
Road Ride

Road Race z 2010r. waży 10,4kg

Wszystkie te informację można łatwo znaleźć w internecie przy odrobinie chęci. Skoro Cię wyręczamy klikaj "pomógł" :)

#36 Gosc_Office_*

Gosc_Office_*
  • Gość

Napisano 29 styczeń 2013 - 17:59

A który z nich lepiej brac? A co sądzisz o tym krosie? http://allegro.pl/sz...2926623360.html

#37 xtremesystems

xtremesystems
  • Użytkownik
  • 159 postów
  • Skądxxx

Napisano 29 styczeń 2013 - 18:02

ten kross ma bardzo przyzwoity osprzet jak na ta cene. niestety nie wiem nic o jaksci ramy

#38 Gosc_Office_*

Gosc_Office_*
  • Gość

Napisano 29 styczeń 2013 - 18:04

Właśnie tak patrzylem ze taki za taką cene. Ale czy tego krosa opłaca sie kupic?

#39 vanluke

vanluke
  • Użytkownik
  • 40 postów
  • SkądKrK

Napisano 29 styczeń 2013 - 21:34

tragedia ten kross :P

#40 Gosc_Office_*

Gosc_Office_*
  • Gość

Napisano 30 styczeń 2013 - 19:25

Też tak popatrzyłem i chyba bym tego Krosa nie kupił.
Poza tym czytałem opinie... straszne :D
Czyli wybór pada na Meridę. Jade w sobote popatrzeć

Jeszcze mam pytanie. Czy szosówka która wazy 10,4kg to duzo?



Dodaj odpowiedź