
Rower do 2300zł
#21
Napisano 27 styczeń 2013 - 11:53
Opcja kompromisowa bo rower nie jest nowy a roczny z przebiegiem 800km jeżeli wierzyć sprzedawcy. Porównując ten rower do nowego który mógłbyś w tej cenie wyrwać widzę następujące + i -.
Zalety:
- Rama i widelec Trek (choć reszta to składak)
- Klamkomanetki Ultegra 6500 + przerzutka tył microshift powinny być precyzyjniejsze od sory
- Brak dzyndzla do zrzucania biegów jak w 2200 / starej sorze = ergonomia!
- 1 bieg więcej niż w nówce
Wady:
- Koła po obręczach przypuszczam, że kiepskie, choć nie będą gorsze niż w nówce w tej cenie. Bazując na informacjach w internecie obręcze Pro R-30 Aero są bardzo wytrzymałe i porządnie wykonane choć ciężkie (590g)
- Szkoda, że napęd jednak nie 10sp, a za tą cenę już można tego oczekiwać w używkach... Choć wtedy jednak i przebieg byłby większy i wracamy do punktu wyjścia. W nówce jednak 10 trybów z tyłu także nie uświadczysz.
Rozmiar 58 czyli powinno być ok. Jeżeli geometria Treka od zeszłego roku się nie zmieniła, to ma on wymiary: rura podsiodłowa 58 c-t, górna 57,3 c-c.
Dodam, że ten model treka z 2013 roku kosztuje ok 4 tys (Źródło)
#23
Napisano 27 styczeń 2013 - 12:54
Wszystko zależy czego oczekujesz od sprzętu.
Kupując rower nowy ze sklepu otrzymujesz gwarancję, z drugiej jednak strony na sprzedaży nowych przedmiotów np po roku czy dwóch (nie tylko rowerów) najwięcej się traci.
W przypadku kupna okazyjnie używki może się okazać, że odsprzedasz ją w cenie podobnej. Dochodzi jednak pewna niewiadoma co do zużycia osprzętu i poszczególnych elementów, dlatego taki przedmiot warto obejrzeć przed zakupem. Z drugiej jednak strony koszt wymiany napędu, łożysk, linek, pancerzy, ogólnego serwisu nie powinien przekroczyć 300zł - po tym zabiegu w zasadzie rower jeździ jak nowy, a zawsze to parę klas wyżej od kupionego w sklepie. Przy zakupie warto przede wszystkim zwrócić uwagę na stan opon, ponieważ jest to element, którego zużycie jest łatwo ocenić na podstawie zdjęć - koszt wymiany opon to conajmniej 100 zł.
Ad2.
Jestem znacznie od Ciebie niższy, jednak po przestudiowaniu kilku tematów z forum na ok 180 powinieneś mieć rower ok 56cm. Skoro urośniesz to kupno 58cm nie powinno być jednak złym pomysłem.
Najważniejszym wymiarem w rowerze jest długość górnej rury, a w zasadzie poziomej realnej odległości między główka ramy a środkiem sztycy.
Punktem wyjścia w doborze rozmiaru może być
ta strona
Ad3.
Moim zdaniem zaczynając przygodę z szosą nie zauważysz dużej różnicy w jakości sprzętu. A w zasadzie różnica ta nie będzie bardzo istotna. Nie jesteś w stanie ocenić np. sztywności ramy nie mając porównania - co więcej do jazdy amatorskiej rama bardziej wiotka może być strzałem w dziesiątkę bo będzie bardziej komfortowa.
Gdybym kupował rower dla siebie zwróciłbym uwagę na:
- Ciasno zestopniowaną kasetę i raczej miękką (13-26 lub klasyk 12-25) - w Poznaniu większość terenów to niziny i takie stopniowanie jest dla mnie wygodniejsze i bardziej ergonomiczne
- Brak wspomnianego dzyndzla na klamkomanetkach - jw. większa wygoda
- Mały luz roboczy w klamkomanetkach - miałem okazje jeździć na rowerze na jakieś starszej sorze - tam musiałem dość mocno wychylić ramie nim klamkomanetka zaczęła ciągnąc linkę. Denerwowało mnie to choć pewnie przyzwyczaiłbym się.
- Długość korb - musi być ona dobrana do wzrostu
- Dobre opony i lekkie koła - komfort jazdy, uczucie "lekkości" roweru
- Niską ogólną masę roweru - w połączeniu z kołami bardzo pomaga przy podjazdach.
- Oraz oczywiście na dobrze dobrany rozmiar względem wzrostu
Czyli po prostu kupiłbym rower, który spełniałby najwięcej powyższych podpunktów w danym budżecie - bez względu czy nowy czy używany. Myślę, że dla Ciebie lekki rower np poniżej 9kg na osprzęcie powyżej tiagry, nie zmaltretowany i przede wszystkim dobrany pod wymiar to już bardzo dobry materiał na start z kolarstwem.
#24
Gosc_Office_*
Napisano 27 styczeń 2013 - 14:24

#25
Napisano 27 styczeń 2013 - 15:02
Jednak ten model w niższej cenie był już proponowany w tym wątku wcześniej, o tutaj . Na tej stronie masz też geometrię ramy.
Dobrym pomysłem będzie się przejechać po sklepach rowerowych w poszukiwaniu tego modelu i przymierzenie się.
#26
Gosc_Office_*
Napisano 27 styczeń 2013 - 15:30
Cytat
A ten widelec karbonowy poprawia komfort jazdy? Skorzystam z tej strony którą podałeś d doboru rozmiaru. Zapewne roweru nie kupie w internecie tylko w sklepie w okolicy, musze sie przymierzycJeżeli koniecznie musi być nowy to ta Merida na początek jest ok, choć boli brak widelca karbonowego i budowa klamkomanetek Sh-2300, cena też ok. Grunt abyś dobrze dobrał jej rozmiar.
Jednak ten model w niższej cenie był już proponowany w tym wątku wcześniej, o tutaj . Na tej stronie masz też geometrię ramy.
Dobrym pomysłem będzie się przejechać po sklepach rowerowych w poszukiwaniu tego modelu i przymierzenie się.

PS: Jeśli moglibyście mi powiedzieć czy opłaca sie kupić licznik do 50-60zł? A jeśli tak to jaki?
#28
Gosc_Office_*
Napisano 27 styczeń 2013 - 18:49


A ten Vento jak wypada pod względem tej Meridki? http://rower.com.pl/...cPath=6_699_854
Czym sie różnią te meridy?:
http://www.skapiec.p...15/comp/3615504
http://www.skapiec.p...15/comp/3981210
#29
Napisano 27 styczeń 2013 - 22:49
Ponadto Vento ma kierownice kompaktową (płytszy drop i zasięg) a merida anatomiczną, co to dokładnie znaczy musisz doczytać.
Różnią się też korbą - Kross ma 3-rzędowa pod suport isis, a merida klasyczną pod kwadrat. Suport pod kwadrat jest w mojej opinie trwalszy, zaś 3 blat w korbie na niziny nieprzydatny.
Reasumując:
Kross będzie bardziej turystyczny (wyprostowana sylwetka, dodatkowy blat), a merida nieco bardziej agresywna (sylwetka nieco bardziej pochylona). Ale to niuanse. Bierz tego który akurat będzie dostępny lub tańszego/wygodniejszego/ładniejszego we własnej opinii.
#30
Gosc_Office_*
Napisano 29 styczeń 2013 - 13:32
#32
Napisano 29 styczeń 2013 - 15:20
#34
Gosc_Office_*
Napisano 29 styczeń 2013 - 17:31
PS: Jaka jest waga takiej meridy bo nie moge znaleźć w internecie?
A co myslicie o takim Krosie? http://allegro.pl/sz...2926623360.html
#35
Napisano 29 styczeń 2013 - 17:57
Proszę:
Road Race
Road Ride
Road Race z 2010r. waży 10,4kg
Wszystkie te informację można łatwo znaleźć w internecie przy odrobinie chęci. Skoro Cię wyręczamy klikaj "pomógł"

#36
Gosc_Office_*
Napisano 29 styczeń 2013 - 17:59
Dodaj odpowiedź
