Skocz do zawartości


Renowacja Starej szosówki Garelli prosze o porady.


15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gosc_Wolan_*

Gosc_Wolan_*
  • Gość

Napisano 09 luty 2013 - 16:24

Witam!

Jakiś czas temu chciałem sobie sprawić rower szosowy. Dziś chodząc po giełdzie staroci znalazłem starą kolarzówkę w nie najgorszym stanie. Z tego co przeczytałem z pościeranych napisów z ramy jest to rower Garelli, model chyba SPORT. Rower kupiłem za 150zł, a za 40 zł drugi niekompletny na części. Na każdej części widnieje albo made in germany, belgium albo japan czy france

Bardzo bym prosił bardziej doświadczonych ode mnie żeby doradzili mi jakie kupić opony, dętki , łańcuch, oraz sztyce.

Dodam ze na oponie widnieje napis 20x700c
na części chciałbym przeznaczyć kolo 150zl
Obecnie rower ma wyczyszczoną ramę i czeka na malowanie jaki najlepiej kolor wybrać tak żeby pasował do roweru z epoki ?

Proszę jeszcze jak możecie oceńcie czy rower dawca ma jakieś lepsze części niż rower biorca :)

Pozdrawiam Bartosz

zdj.

https://picasaweb.go...383455375/Szosa

#2 Hrehor

Hrehor
  • Użytkownik
  • 503 postów
  • SkądKraków

Napisano 09 luty 2013 - 16:43

Skarbonka bez dna. Te hamulce są bardzo, ale to bardzo słabe, napisz ocś więcej jak chodzą piasty, czy przerzutki w ogóle działają, jak kołą, czy proste czy nie... Dawca (zakładam że to drugie coś bez kół)... No cóż, to tak jakbyś trafił do szpitala i czekał na wątrobę, a dostałbyś ją w końcu od ćpuna lub pijaka absyntu.

#3 Gosc_Wolan_*

Gosc_Wolan_*
  • Gość

Napisano 09 luty 2013 - 16:47

koła o dziwo idealnie proste, suport zebatki jak nowe biegi przełączają się dobrze, jedynie łancuch zdało by się wymienić, rower bedzie uzywany na dojazdy na uczelnie we wrocławiu oraz do turystycznej jazdy. z Roweru dawcy napewno weznę klamki bo lepiej pracują i okładziny hamulcowe bo sa w lepszym stanie, Musze puki co kupić detki, opony, łanuch i sztyce. Resztę odnowię

#4 Hrehor

Hrehor
  • Użytkownik
  • 503 postów
  • SkądKraków

Napisano 09 luty 2013 - 16:50

eeee, a nie lepiej już z tego singla zrobić? To ogólnie ostateczność wg mnie, ale... no właśnie, wywalasz wszystko, nie pakujesz kasy w nic innego tylko tylne koło i hamulce?

#5 Gosc_Wolan_*

Gosc_Wolan_*
  • Gość

Napisano 09 luty 2013 - 17:02

wołał bym żeby wyglądał tak jak oryginał.

#6 Hrehor

Hrehor
  • Użytkownik
  • 503 postów
  • SkądKraków

Napisano 09 luty 2013 - 17:12

Czyli jednak wersja burżujska. No cóż, ciężko w ogóle znaleźć jakiekolwiek info o tym rowerze, ja nie znalazłem wcale, tylko tyle że ta firma robiła jakieś motorynki low levelowe. Jak chcesz lakier odrestaurować to - no właśnie jeśli oryginalny to metalli, to czeka Cię dość drogie lakierowanie, które rewelacyjnie trwałe nie jest, chociaż efekt rewelacyjny (lakierowałem swojej pannie i efekt bardz, ale to bardzo satysfakcjonujący), lakier proszkowy jest dużo grubszy i naprawde bardzo odporny, no ale - gubisz detale. Do tego naklejki. Takie lakierowanie to koszt około 150 zł ( ja zapłaciłem więcej, ale miałem drogie lakiery, podkład, i lakier ochronny). Proszkowe w Kraku kosztuje 150 ale podejrzewam żegdzie indziej taniej. Naklejki - musisz mieć odpowiedni krój pisma, jeśli ma być jak oryginał, jak robiłem renowacje speca, to ściągnąłem w wektorach i siadło ładnie na folii. Reszta - wolnobieg do wymiany, albo konserwacji, do tego musisz mieć dobry klucz - łańcuch do wymiany, siodło do wymiany, klocki hamulcowe, opony jakieś takie spoko to za 40 zł kupisz z sztuke - SPIKE pisał że ma jakieś tanie i dobre zwijki.

Edit: i sprawdź jak hulają linki i pancerze - żeby to dobrze działało to wypadałoby nawet najtańszy jakiś zestaw tam dać.

#7 Gosc_Wolan_*

Gosc_Wolan_*
  • Gość

Napisano 09 luty 2013 - 17:23

no to tak :
Malowanie wykonam sam bo mam do tego sprzęt i miejsce, myślałem o troszkę ciemniejszym ale brązowym metalikiem choć tu jeszcze się zastanowię
Aluminiowe rzeczy wypoleruje, a chromy jedynie odnowie na tyle ile się da
pancerze i linki tu oczywiście będa nowe bo stare już do wyrzucenia, myślę ze będzie ciekawy set jak skończę

Co do opon i dętek to tu wolę dac troche wiecej, ale żeby były wytrzymałe

#8 Hrehor

Hrehor
  • Użytkownik
  • 503 postów
  • SkądKraków

Napisano 09 luty 2013 - 17:33

no to zgłoś się do SPIKE'a bo on ma jakieś tam fajne oponki po naprawde niskich cenach. Jak masz sprzęt, piaskarkę, pistolet, czemu nie, postaraj sie jeszcze o dostęp do lakierów przez lakiernika, bo mają taniej, mogą Ci już przygotować od razu do malowania. A polerka tu będzie git wyglądać, skołój sobie jeszcze sztyce jakąś, jak Ci to zwisa i idziesz na retro wygląd to od starego mieszczucha, no i fajne by było jakieś miłe w wyglądzie siodło.

#9 Gosc_Wolan_*

Gosc_Wolan_*
  • Gość

Napisano 09 luty 2013 - 17:41

własnie siodło... tu już by się coś przydało coś ładnego ok zglosze się

#10 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 09 luty 2013 - 18:38

Wolan, retro kolory to takie brązowe, zielone butelkowe, granatowe, czasem metaliki itp
trysnąć rame nie jest tanio i prosto.
Najtaniej chyba proszek, ale jakbyś robił dla siebie to tylko pistolet i porządny lakiernik.

Alu wypoleruj itd , ale pamiętaj rower na uczelnie do miasta będzie zaraz brudny , poobijany, nikt nie szanuje rowerów na stojakach

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#11 Gosc_Wolan_*

Gosc_Wolan_*
  • Gość

Napisano 09 luty 2013 - 20:18

niestety zdaje sobie z tego sprawe, jak wyjdzie ładny to ogranicze to do minimum, bawię się w lakiernictwie dla siebie od paru lat więc sobie poradze, kolor pewnie brązowy ale metaliczny bym chciał. Jak z oponkami ? przydały by sie z białym paseczkiem po boku:)

#12 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 09 luty 2013 - 20:53

w rozmiarze 20 mm nie ma oponek ładnych , są jakieś zwykłe paskudniki w drucie.
Proponuje raczej 23 mm , tu wybór jest sporo większy.

20 mm oponki ciasno wchodzą na obręcze, cięzko znależć dobrej klasy takie oponki.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#13 Gosc_Wolan_*

Gosc_Wolan_*
  • Gość

Napisano 09 luty 2013 - 21:00

a mogę taką ubrać na moje felgi ?
była by z białym paskiem ? :mrgreen:

#14 Madman'87

Madman'87
  • Użytkownik
  • 67 postów
  • SkądTOS

Napisano 10 luty 2013 - 13:33

Jak z białym paskiem to bierz 700x23 Schwalbe Lugano. Polecam. W miarę tania i trwała oponka.

#15 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 10 luty 2013 - 14:03

To zależy w końcu jaki będzie kolor ramy , zrób lakier , zrób fotki na kołach i wtedy sobie dobierzesz kolor

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#16 grzegosz.

grzegosz.
  • Użytkownik
  • 623 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 10 luty 2013 - 18:30

chodzi Ci o biały pasek na oponie, czy bardziej o oponę typu tan wall? bo takie chyba bardziej pasują do retro klimatów. Jeśli o to drugie i chcesz w miarę wytrzymałą, to Michelin Dynamic Classic ponoć sobie nieźle radzą (polecane przez ostrokołowców :D)



Dodaj odpowiedź