Skocz do zawartości


Zdjęcie

jaka rama do pierwszej szosy.


34 odpowiedzi w tym temacie

#1 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 02 marzec 2013 - 16:12

Witam,
z faktu, że jest to mój pierwszy post na tym forum, chciałem wszystkim pozdrowić i z góry podziękować za kompetentne odpowiedzi.

A teraz do rzeczy :)

Na wiosnę tego roku chcę sobie kupić nowy rower :D, ale mam problem z wyborem materiału ramy: karbon czy aluminium.
Wiem, że było już dużo takich tematów co jest lepsze, ale mi chodzi o inną stronę tego zagadnienia.
W chwili obecnej mam 21 lat, 170cm, 72 kg wagi :P, rower chciałbym kupić na min. 5-6 lat (przez ten okres nie mam zamiaru wymieniać ramy).
I moje pytanie następujące, co jak materiał polecacie dla mnie, człowieka, który cały czas jeździł na mtb (rama aluminiowa). Czy opłaca się na pierwszą szosę brać ramę karbonową ?
Jak się zmienią właściwości jedne ramy karbonowej i aluminiowej za te 5-6 lat ?
No i może jakiego producenta polecacie, dobry serwis i obsługa.

To chyba tyle :)

#2 Dromik

Dromik
  • Użytkownik
  • 494 postów
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Napisano 02 marzec 2013 - 16:23

Ile na to masz?

#3 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 02 marzec 2013 - 16:27

max jestem w stanie dać za cały rower 9-10 tys,

#4 Dromik

Dromik
  • Użytkownik
  • 494 postów
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Napisano 02 marzec 2013 - 16:49

To nie ma się co zastanawiać nad aluminium tylko brać carbon

#5 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 02 marzec 2013 - 16:55

dużym przeciw dla karbonu jest upadek, a taki na 100% zdarzy się prze 5-6 lat użytkowania.
I co wtedy z taką ramą, raczej będzie do wywalenia, a aluminium się trochę przytrze, wygnie ale będzie się dalej dało jeździć.
Czy jestem w błędzie ?

#6 Dromik

Dromik
  • Użytkownik
  • 494 postów
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Napisano 02 marzec 2013 - 16:58

Bez przesady carbon to nie papier, co prawda pęka, ale zazwyczaj w takich sytuacjach kiedy aluminium też by nie dało rady.

#7 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 02 marzec 2013 - 17:00

a jakiś pomysł na rower ? jakiś look, spec, lapierre, focus ?

#8 borasad

borasad
  • Użytkownik
  • 202 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 02 marzec 2013 - 17:40

Powiedz nam jak planujesz używać tego roweru. Chcesz jeździć tylko dla przyjemności, startować w maratonach czy może ścigać się w wyścigach ze startu wspólnego? Ile rocznie pokonujesz kilometrów? Myślę, że przy takiej kwocie kupno roweru z aluminiową ramą byłoby ostatnią głupotą, chyba, że byłby to Cannondale CAAD10 lub Canyon Ultimate AL.

#9 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 02 marzec 2013 - 19:33

Roweru będę używał głównie dla siebie, może czasem jakiś start w zawodach.
Rocznie robię jakieś 8000 km

#10 Canyon990

Canyon990
  • Użytkownik
  • 184 postów

Napisano 02 marzec 2013 - 19:59

Canyon Ultimate AL. Najlepsza rama ALU, tylko CAAD 10 może jej dorównać.
W testach dostaje wysoki oceny, w MR aż 6 gwiazdek.
W zeszłych latach na PR i RV tej ramie ścigali się zawodnicy Katiuszy i Omegi.

Sam frameset kosztuje 3429zł.

Powiedz coś o osprzęcie, który chcesz mieć w swojej szosie.

#11 borasad

borasad
  • Użytkownik
  • 202 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 02 marzec 2013 - 21:05

A co powiesz na ramę stalową? Będzie znacznie trwalsza od aluminiowych i carbonowych, wytrzymalsza na uderzenia, wygodniejsza, wystarczająco sztywna i aerodynamiczna :mrgreen: Dodatkowo będziesz mógł zamówić ramę idealnie pod swój wymiar: dobierzesz dokładnie długość każdej rury, możesz mieć geometrię klasyczną, slopingową, wysoką lub niską główkę ramy. Malowanie również zależy tylko od Ciebie ;-) Za frameset w bardzo cenionych firmach Rychtarski lub Orłowski zapłacisz koło 3000zł. W porównaniu z zachodnimi producentami ram cena jest bardzo przystępna. Składając samemu rower będziesz mógł idealnie dobrać każdą część, co sprawia mnóstwo frajdy :-)

#12 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 02 marzec 2013 - 21:59

Stal odpada, jestem w XXI wieku :P
a tak serio to myślałem nad Canyonem, ale odstrasza mnie trochę kupno roweru przez neta.
Nie wiem jaka jest sytuacja z serwisem Canyona i jakie warunki trzeba spełnić żeby nie stracić gwarancji.
Ogólnie to myślałem nad specem Allez Race Rival Mid Compact lub Tarmac Elite Mid-Compact.
Zdaje sobie sprawę, że to nie są najlepsze rowery w tej cenie i płaci się głównie na napis na ramie, ale jestem z Wrocławia i serwis mam na miejscu (psychiczny komfort, coś się zrypie to nie muszę niczego gdzieś wysyłać czy jechać na 2 koniec PL) i druga sprawa, że serce mi cały czas podpowiada SPEC (mało logiczne uzasadnienie :D) bo mam taki jakiś nieuzasadniony sentyment do tej marki, może dlatego, że większość Polaków w Pro Turze jeździ ta tym sprzęcie :)
A co do osprzętu, jeśli rama karbonowa to raczej 105 (chyba, że Canyon to ultegra), jeśli aluminium to ultegra/rival albo mieszanka rival z force

#13 borasad

borasad
  • Użytkownik
  • 202 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 03 marzec 2013 - 09:30

Jeśli uważasz, że stal jako materiał do produkcji ram jest przeżytkiem to się niestety mylisz :) Często czyta się opinie, że kolarstwo zaczyna się na stali, przechodzi przez aluminium, carbon i dochodzi się spowrotem do stali. Nowoczesne rurki ze stali nierdzewnej pozwalają na zbudowanie ramy o wadze aluminium z zachowaniem wszystkich zalet ramy stalowej, w dodatku stal nierdzewna jest w 99% odporna na korozję. Tylko za taką ramkę trzeba niestety zapłacić tyle, ile chcesz przeznaczyć na cały rower. Na Twoim miejscu zainteresowałbym się tym tematem ;) Mógłbyś zbudować ramkę na rurkach Columbus Max/Spirit/Life albo Reynolds 853/753 :) Resztę komponentów także mógłbys dopasować idealnie pod siebie. Myślę, że to altrenatywa godna rozważenia :)

#14 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 03 marzec 2013 - 10:03

Borasad ciekawie piszesz :), ale mam jedno pytanie jeszcze: czemu World Tour nie jeździ na ramach stalowych skoro są ok, tylko na karbonie (taka moda, czy co :P)

#15 borasad

borasad
  • Użytkownik
  • 202 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 03 marzec 2013 - 10:21

Może dlatego, że w World Tourze nie potrzebują trwałej ramy? Kilka wyścigów lub sezon i rama idzie na treningówkę albo do sprzedania. A 0.5-1kg wagi ma dla nich dosyć istotne znaczenie w przeciwieństwie do amatorów :) W dodatku World-Tour jest sponsorowany przez wielkie firmy rowerowe, które raczej nie bawią się w produkcję trwałych, stalowych ram, gdyż jest to nieopłacalne, w końcu po co sprzedać ramę która wytrzyma 15 lat skoro można drożej sprzedać ramę na 4 lata i po 4 latach sprzedać nową.

#16 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 03 marzec 2013 - 10:29

Może to głupie i mało rozsądne, ale teraz chyba jestem bliżej aluminium niż karbonu :D
bo jakoś tak mi się wydaje, że metal to metal i jest w stanie przetrwać więcej niż karbon szczególnie jeśli chodzi o dłuższy okres czasu 5-6 lat

#17 borasad

borasad
  • Użytkownik
  • 202 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 03 marzec 2013 - 10:32

W tym momencie muszę Cię niestety zmartwić. Aluminium nie jest tak trwałe jak carbon, z biegiem czasu i z coraz większą ilością przejechanych kilometrów traci stopniowo swoją sztywność.

#18 roolez

roolez
  • Użytkownik
  • 87 postów
  • SkądBrodnica

Napisano 03 marzec 2013 - 10:35

Co do aluminium borasad ma całkowitą rację!
Mając taką kasę zrobiłbym sobie stalówkę na miarę u Orłowskiego!

#19 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 03 marzec 2013 - 10:42

Czy utrata sztywności w ramie aluminiowej będzie bardzo wyraźna np. po 3 latach ?
A może złotym środkiem jest tytan ? Wiem, że taka rama jest droga, ale może to dobra baza do budowy fajnego sprzętu ?
Czy może rzucić wszystkie rozmyślania i kupić Focusa IZALCO PRO 2.0 za 7 tys ? dodam, że rower jest nówką :D

#20 borasad

borasad
  • Użytkownik
  • 202 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 03 marzec 2013 - 14:50

W jakiej specyfikacji ten Focus? I z ktorego roku? Jeśli to model na mieszance Sram Red i Force + rozmiar ramy będzie pasował + nie będzie mial wymienionych kół na 2kg kloce to chyba nie masz się nad czym zastanawiać.



Dodaj odpowiedź