Skocz do zawartości


Zdjęcie

jaka rama do pierwszej szosy.


34 odpowiedzi w tym temacie

#21 Canyon990

Canyon990
  • Użytkownik
  • 184 postów

Napisano 03 marzec 2013 - 15:10

a tak serio to myślałem nad Canyonem, ale odstrasza mnie trochę kupno roweru przez neta.Nie wiem jaka jest sytuacja z serwisem Canyona i jakie warunki trzeba spełnić żeby nie stracić gwarancji.



Canyon ma stronę po Polsku, dodatkowo na Facebooku jest strona "Canyon Polska". Możesz ich tam o wszystko spytać.

Co do waluty to można w złotówkach i euro. Twój wybór

#22 danielasu2

danielasu2
  • Użytkownik
  • 523 postów
  • Skądirlandia

Napisano 03 marzec 2013 - 15:45

Zdecydowanie karbon .
Tu masz stronkę ze wszystkimi rowerami i przedzialoami cenowymi .
http://naszosie.pl/rowery-szosowe/
Jak chcesz rower na pare lat to warto zainwestować w porządny temat .

#23 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 03 marzec 2013 - 16:14

ten focus jest na red/force, kola mavic cosmic

#24 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 03 marzec 2013 - 17:55

Focus wszystko pięknie ładnie, ale widzę w nim coś co mnie martwi ;/
Przyjedzie taki czas, że trzeba będzie to i owo w osprzęcie wymienić lub coś zwyczajnie się popsuje i co wtedy.
Sram Red to bardzo drogi sprzęt i wymiana części z powrotem na reda generuje ogromne koszty, a raczej ciężko jest się przesiąść z czegoś najlepszego na coś średniego.
I czy mi jako początkującemu kolażowi szosowemu faktycznie jest potrzebny taki sprzęt w pierwszej szosówce ? czy nie lepiej mieć coś pokroju 105/ultegra albo apex ?
Co o tym sądzicie ?
Chyba nie ma sensu się zachłystywać Focusem tylko dlatego, że ma super sprzęt w super cenie ?

#25 Gosc_milosz216_*

Gosc_milosz216_*
  • Gość

Napisano 03 marzec 2013 - 18:01

105 ma najlepszy stosunek jakości do ceny ale ja w pierwszej szosie bym sie bardzo cieszył jak bym miał tiagre

#26 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 03 marzec 2013 - 18:10

W cenie 9-10 tyś zł spokojnie kupisz rower na ramie alu renomowanej firmy, która bez utraty sztywności pojezdzi co najmniej dekadę. Jak coś na fest się zepsuje, pęknie itd. - masz gwarancję, niekiedy dożywotnią jak u Treka.

Koledzy mają rację - stalowa rama na zamówienie byłaby najlepsza, ale też dobra rama aluminiowa to nie jakaś kupa, która za rok-dwa stanie się wiotka i zacznie pływac przy obrocie korby. Canonndale czy Canyon robią dobre ramy z aluminium, ale przecież to nie znaczy, że nie możesz wybrać Scotta, Specialized czy Treka. Są też inne firmy robiące piękne ramy ze scandium np. Koga-Myata. Dodaj to tego osprzet w miarę niezawodny, trwały, powszechnie dostępny i stosunkowo tani - czyli Ultegra/105 i masz śmigacza spokojnie poniżej ceny którą wymieniłeś, który spokojnie pojeździ kilkanaście lat.

#27 borasad

borasad
  • Użytkownik
  • 202 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 03 marzec 2013 - 19:59

Focus również nie jest złą firmą ;-) Wszystko zależy więc od funduszy, które chcesz przeznaczać na kolarstwo. Tylko nie próbuj wydawać 9-10 tysięcy tak jak napisał poprzednik: na rower z aluminiową ramą. W cenie 7 tysięcy nie kupisz nic nowego lepszego od tego Focusa. I w dodatku zostanie Ci sporo funduszy na części zamienne :) Nic nie szkodzi, żeby w przyszłości kasetę wymienić na tańszy model Rival, a łańcuch na coś od Shimano. Użytkowanie drogiego osprzętu nie musi więc wcale generować wysokich kosztów. W przypadku uszkodzenia także nie ma problemu z wymianą np. przerzutki Reda na Rivala. Cała reszta osprzętu nadal będzie najwyższej klasy ;-)
Dożywotnią gwarancję Treka można włożyć między bajki. Takie gwarancje nie obejmują uszkodzeń powstałych podczas wypadku lub przez bardzo intensywną eksploatację i naturalne zmęczenie materiału. To jest gwarancja na wady fabryczne :mrgreen:

#28 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 03 marzec 2013 - 20:52

Borasad Na karcie gwarancyjnej Treka pisze: ,,gwarancją objęte są uszkodzenia powstałe na skutek wad materiału lub wad produkcji''. Znaczy: jak mi pęknie rama, którą mam od nowości - tak zniczego, to ja to rozumiem jako wadę materiału.

#29 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 03 marzec 2013 - 21:14

nie twierdzę, że Focusy są złe (dobry sprzęt w dobrej cenie) tylko koszty utrzymania roweru mnie trochę przeraziły :D

#30 borasad

borasad
  • Użytkownik
  • 202 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 04 marzec 2013 - 08:33

Koszty utrzymania nie będą większe niż w żadnym 10-rzędowym rowerze :) I jednocześnie będą znacznie mniejsze niż np. w 11-rzędowej Campie, do której najtańsza kaseta to wydatek rzędu 400-500zł. Do Srama można zakładać 10-rzędowe kasety Shimano, dzięki czemu ceny utrzymania Sram Force i Shimano 105 mogą kształtować się bardzo podobnie ;-)

#31 Maitre

Maitre
  • Użytkownik
  • 483 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 04 marzec 2013 - 18:49

Dla ramy karbonowej 40.000-48.000 km (5-6 lat x 8.000 km) to jest dużo. Z samym karbonem nie powinno się nic dziać, ale już na łączeniach z aluminium (jeśli są takie elementy aluminiowe, np. haki) lub na hakach (karbonowych) może się coś dziać (jakieś rysy, rozklejanie się).
Taki przebieg to zresztą jest dużo dla każdej wycieniowanej szosy, też z innego materiału niż karbon. Wycieniowane ramy ze stali też nie wytrzymają długo.
Zależy czego chcesz. Lekkiej szosy (karbon), czy cięższej, ale wytrzymalszej (wtedy brałbym stal).
Ale szosa to nie jest rower na lata.
Poza tym miej na uwadze, że po około 3 latach rower zaczyna się już nudzić i trzeba kupić nowy. ;-)

#32 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 04 marzec 2013 - 21:37

a co z tytanem, bo słyszałem, że rama tytanowa jest nie do zajechania.

#33 Maitre

Maitre
  • Użytkownik
  • 483 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 05 marzec 2013 - 08:25

Może i jest nie do zajechania, ale taka rama, żeby była tak sztywna, jak np. aluminiowa będzie musiała ważyć więcej, pewnie będzie się zbliżać nawet do wagi dobrych ram stalowych. A ceny tytanowych ram nie są najniższe. Ostatnio kumpel z Włoch kupił rower tytanowy. Lekki, ale zapłacił 4.000 euro (i to była okazyjna cena).

#34 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 05 marzec 2013 - 11:25

Mam chyba już ostatnie pytanie :)

Czy linki hamulca, przerzutek, które są poprowadzone wewnątrz ramy nie działają gorzej (wolniej, mniej precyzyjnie ), bo słyszałem różne opnie i już nie wiem w co wierzyć :D

#35 camilsoze

camilsoze
  • Użytkownik
  • 38 postów
  • SkądWrocław

Napisano 04 kwiecień 2013 - 14:55

a tak serio to myślałem nad Canyonem, ale odstrasza mnie trochę kupno roweru przez neta.Nie wiem jaka jest sytuacja z serwisem Canyona i jakie warunki trzeba spełnić żeby nie stracić gwarancji.



Canyon ma stronę po Polsku, dodatkowo na Facebooku jest strona "Canyon Polska". Możesz ich tam o wszystko spytać.

Co do waluty to można w złotówkach i euro. Twój wybór



Nie obawiaj się zakupu przez neta. Ja rok temu kupiłem Canyona Ultimate AL na ukochanej campie (Compagnolo Athena, zawsze chcialem mieć campe i nie żałuję, molto bene). Jestem zachwycony, świetny rower. Świetny kontakt z canyonem, przyszedł pięknie zapakowany, nasmarowany z wypełniona kartą przeglądu serwisowego. W tym roku widzę, że dali jeszcze trochę lepsze koła mavica. O stosunku jakości i klasy podzespołów do ceny w przypadku canyona juz się wielu rozpisywało. Upewnij się jedynie, że bierzesz dobry rozmiar bo ten ich kalkulator nie jest idealny.



Dodaj odpowiedź