jaka rama do pierwszej szosy.
Started By
kaloo
, 02 mar 2013 16:12
34 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 02 marzec 2013 - 16:12
Witam,
z faktu, że jest to mój pierwszy post na tym forum, chciałem wszystkim pozdrowić i z góry podziękować za kompetentne odpowiedzi.
A teraz do rzeczy
Na wiosnę tego roku chcę sobie kupić nowy rower , ale mam problem z wyborem materiału ramy: karbon czy aluminium.
Wiem, że było już dużo takich tematów co jest lepsze, ale mi chodzi o inną stronę tego zagadnienia.
W chwili obecnej mam 21 lat, 170cm, 72 kg wagi , rower chciałbym kupić na min. 5-6 lat (przez ten okres nie mam zamiaru wymieniać ramy).
I moje pytanie następujące, co jak materiał polecacie dla mnie, człowieka, który cały czas jeździł na mtb (rama aluminiowa). Czy opłaca się na pierwszą szosę brać ramę karbonową ?
Jak się zmienią właściwości jedne ramy karbonowej i aluminiowej za te 5-6 lat ?
No i może jakiego producenta polecacie, dobry serwis i obsługa.
To chyba tyle
z faktu, że jest to mój pierwszy post na tym forum, chciałem wszystkim pozdrowić i z góry podziękować za kompetentne odpowiedzi.
A teraz do rzeczy
Na wiosnę tego roku chcę sobie kupić nowy rower , ale mam problem z wyborem materiału ramy: karbon czy aluminium.
Wiem, że było już dużo takich tematów co jest lepsze, ale mi chodzi o inną stronę tego zagadnienia.
W chwili obecnej mam 21 lat, 170cm, 72 kg wagi , rower chciałbym kupić na min. 5-6 lat (przez ten okres nie mam zamiaru wymieniać ramy).
I moje pytanie następujące, co jak materiał polecacie dla mnie, człowieka, który cały czas jeździł na mtb (rama aluminiowa). Czy opłaca się na pierwszą szosę brać ramę karbonową ?
Jak się zmienią właściwości jedne ramy karbonowej i aluminiowej za te 5-6 lat ?
No i może jakiego producenta polecacie, dobry serwis i obsługa.
To chyba tyle
#8
Napisano 02 marzec 2013 - 17:40
Powiedz nam jak planujesz używać tego roweru. Chcesz jeździć tylko dla przyjemności, startować w maratonach czy może ścigać się w wyścigach ze startu wspólnego? Ile rocznie pokonujesz kilometrów? Myślę, że przy takiej kwocie kupno roweru z aluminiową ramą byłoby ostatnią głupotą, chyba, że byłby to Cannondale CAAD10 lub Canyon Ultimate AL.
#10
Napisano 02 marzec 2013 - 19:59
Canyon Ultimate AL. Najlepsza rama ALU, tylko CAAD 10 może jej dorównać.
W testach dostaje wysoki oceny, w MR aż 6 gwiazdek.
W zeszłych latach na PR i RV tej ramie ścigali się zawodnicy Katiuszy i Omegi.
Sam frameset kosztuje 3429zł.
Powiedz coś o osprzęcie, który chcesz mieć w swojej szosie.
W testach dostaje wysoki oceny, w MR aż 6 gwiazdek.
W zeszłych latach na PR i RV tej ramie ścigali się zawodnicy Katiuszy i Omegi.
Sam frameset kosztuje 3429zł.
Powiedz coś o osprzęcie, który chcesz mieć w swojej szosie.
#11
Napisano 02 marzec 2013 - 21:05
A co powiesz na ramę stalową? Będzie znacznie trwalsza od aluminiowych i carbonowych, wytrzymalsza na uderzenia, wygodniejsza, wystarczająco sztywna i aerodynamiczna :mrgreen: Dodatkowo będziesz mógł zamówić ramę idealnie pod swój wymiar: dobierzesz dokładnie długość każdej rury, możesz mieć geometrię klasyczną, slopingową, wysoką lub niską główkę ramy. Malowanie również zależy tylko od Ciebie ;-) Za frameset w bardzo cenionych firmach Rychtarski lub Orłowski zapłacisz koło 3000zł. W porównaniu z zachodnimi producentami ram cena jest bardzo przystępna. Składając samemu rower będziesz mógł idealnie dobrać każdą część, co sprawia mnóstwo frajdy :-)
#12
Napisano 02 marzec 2013 - 21:59
Stal odpada, jestem w XXI wieku
a tak serio to myślałem nad Canyonem, ale odstrasza mnie trochę kupno roweru przez neta.
Nie wiem jaka jest sytuacja z serwisem Canyona i jakie warunki trzeba spełnić żeby nie stracić gwarancji.
Ogólnie to myślałem nad specem Allez Race Rival Mid Compact lub Tarmac Elite Mid-Compact.
Zdaje sobie sprawę, że to nie są najlepsze rowery w tej cenie i płaci się głównie na napis na ramie, ale jestem z Wrocławia i serwis mam na miejscu (psychiczny komfort, coś się zrypie to nie muszę niczego gdzieś wysyłać czy jechać na 2 koniec PL) i druga sprawa, że serce mi cały czas podpowiada SPEC (mało logiczne uzasadnienie ) bo mam taki jakiś nieuzasadniony sentyment do tej marki, może dlatego, że większość Polaków w Pro Turze jeździ ta tym sprzęcie
A co do osprzętu, jeśli rama karbonowa to raczej 105 (chyba, że Canyon to ultegra), jeśli aluminium to ultegra/rival albo mieszanka rival z force
a tak serio to myślałem nad Canyonem, ale odstrasza mnie trochę kupno roweru przez neta.
Nie wiem jaka jest sytuacja z serwisem Canyona i jakie warunki trzeba spełnić żeby nie stracić gwarancji.
Ogólnie to myślałem nad specem Allez Race Rival Mid Compact lub Tarmac Elite Mid-Compact.
Zdaje sobie sprawę, że to nie są najlepsze rowery w tej cenie i płaci się głównie na napis na ramie, ale jestem z Wrocławia i serwis mam na miejscu (psychiczny komfort, coś się zrypie to nie muszę niczego gdzieś wysyłać czy jechać na 2 koniec PL) i druga sprawa, że serce mi cały czas podpowiada SPEC (mało logiczne uzasadnienie ) bo mam taki jakiś nieuzasadniony sentyment do tej marki, może dlatego, że większość Polaków w Pro Turze jeździ ta tym sprzęcie
A co do osprzętu, jeśli rama karbonowa to raczej 105 (chyba, że Canyon to ultegra), jeśli aluminium to ultegra/rival albo mieszanka rival z force
#13
Napisano 03 marzec 2013 - 09:30
Jeśli uważasz, że stal jako materiał do produkcji ram jest przeżytkiem to się niestety mylisz Często czyta się opinie, że kolarstwo zaczyna się na stali, przechodzi przez aluminium, carbon i dochodzi się spowrotem do stali. Nowoczesne rurki ze stali nierdzewnej pozwalają na zbudowanie ramy o wadze aluminium z zachowaniem wszystkich zalet ramy stalowej, w dodatku stal nierdzewna jest w 99% odporna na korozję. Tylko za taką ramkę trzeba niestety zapłacić tyle, ile chcesz przeznaczyć na cały rower. Na Twoim miejscu zainteresowałbym się tym tematem Mógłbyś zbudować ramkę na rurkach Columbus Max/Spirit/Life albo Reynolds 853/753 Resztę komponentów także mógłbys dopasować idealnie pod siebie. Myślę, że to altrenatywa godna rozważenia
#15
Napisano 03 marzec 2013 - 10:21
Może dlatego, że w World Tourze nie potrzebują trwałej ramy? Kilka wyścigów lub sezon i rama idzie na treningówkę albo do sprzedania. A 0.5-1kg wagi ma dla nich dosyć istotne znaczenie w przeciwieństwie do amatorów W dodatku World-Tour jest sponsorowany przez wielkie firmy rowerowe, które raczej nie bawią się w produkcję trwałych, stalowych ram, gdyż jest to nieopłacalne, w końcu po co sprzedać ramę która wytrzyma 15 lat skoro można drożej sprzedać ramę na 4 lata i po 4 latach sprzedać nową.
#19
Napisano 03 marzec 2013 - 10:42
Czy utrata sztywności w ramie aluminiowej będzie bardzo wyraźna np. po 3 latach ?
A może złotym środkiem jest tytan ? Wiem, że taka rama jest droga, ale może to dobra baza do budowy fajnego sprzętu ?
Czy może rzucić wszystkie rozmyślania i kupić Focusa IZALCO PRO 2.0 za 7 tys ? dodam, że rower jest nówką
A może złotym środkiem jest tytan ? Wiem, że taka rama jest droga, ale może to dobra baza do budowy fajnego sprzętu ?
Czy może rzucić wszystkie rozmyślania i kupić Focusa IZALCO PRO 2.0 za 7 tys ? dodam, że rower jest nówką