Szosa Hercules, nowe koło na tył stary napęd
#1
Posted 16 March 2013 - 18:27
http://img706.images...08/dscf8386.jpg
http://img13.imagesh...16/dscf8388.jpg
http://img18.imagesh...0/dscf8376g.jpg
Czy jest możliwość założenia nowego koła na tył, a zostawienia starego napędu? Czy jest to raczej nie do zrobienia?
#2
Posted 16 March 2013 - 21:17
Napęd masz na wolnobieg , prawdopodobnie rozstaw ramy z tyłu to 125 mm ( albo 120 ) , wyjmij koło i zmierz.
Co sie dzieje z tylną piastą, nie pasuje czy jak ?? bo jak jest dobry stan to po co zmieniać .
Jak zła to już gorzej, bo można zrobić koło na rozstaw 130 na prostej pieście na wolnobieg, no na 125-6 już gorzej - kłopot z piastą .
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#4
Posted 16 March 2013 - 22:51
http://img227.images...38/dscf8358.jpg
#5
Posted 17 March 2013 - 00:21
Fajny masz na tej piaście wolnobieg - często takie starego typu są nie do zdarcia. Piasta bez szału szczególnie pod względem szczelności, której po prostu nie ma, ale zadbana ogólnie jest okej.
PS. Jeśli chcesz zmieniać mimo wszystko to koło na jakieś z liczbą biegów powyżej 5 to koniecznie trzeba zmienić łańcuch na odpowiednio węższy.
#7
Posted 17 March 2013 - 08:12
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#8
Posted 17 March 2013 - 08:42
Do demontażu szprych to trzeba albo rozebrać albo odkręcić z piasty wolnobieg...
Może po prostu spytaj ile wyniesie wymiana wraz ze szprychami na nierdzewne i nyplami na mosiężne - jak się Tobie opłaca to zmieniaj. Jak nie, a sama wymiana obręczy jest niedużym wydatkiem to po prostu bym próbował. ;-)
Ale nad zostawieniem szprych bym się zastanowił, bo mi to wygląda na markowe nierdzewki - tam na główkach nie ma przypadkiem koniczynki (Berg Union)?
#9
Posted 17 March 2013 - 10:10
36 zł - szprycha z nyplem komplet na koło to nie majątek, można na starych próbować jak klient lekki jest .
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#10
Posted 17 March 2013 - 12:02
Czyli koszt w sumie wyszedłby:
Np. ta obręcz: http://allegro.pl/ob...3083977926.html
60 zł obręcz + szprychy z nyplami ok 40 zł + robocizna w serwisie ok 35 zł = 135 zł.
W sumie nie wygląda to źle.
Dorzucając do tego nowe opony (już na dwa koła + dętki)
135 zł + dętki ok 40 zł + opony ok 100 zł = 275 zł.
Taka opona: http://allegro.pl/op...3052523651.html
#11
Gosc_marvelo_*
Posted 17 March 2013 - 14:48
#12
Posted 17 March 2013 - 15:58
Chcesz mam takie 2 sztuki do szosy ale czarne , stożek 30 mm na 36 otw dam Ci 40 zł za dwie , nówki nie jeżdżone, jedna była zaplatana tylko, wysyłka pewnie z 19 zł pocztą , bo ja na takich kół robić nie będe , nie chce tego nawet tykać .
Ja rozumiem jak ktoś robi ostre koło , ale do szoski na cienkich rurkach ......
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#13
Gosc_marvelo_*
Posted 17 March 2013 - 19:13
Mam zrobione jedno koło na takiej obręczy, kupiłem przy okazji większych zakupów bo szukałem jakiejkolwiek taniej obręczy. Koło wyszło nawet całkiem okrągłe :-) .
A tak wygląda w stalowej ramie:
#14
Posted 17 March 2013 - 19:43
aż sie zdenerwowałem .... prosze http://www.velotech....ilverblack.html jest lekka , robią na nich koła tanie do szosy i ostre jak widziałem po sieci...
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#15
Posted 17 March 2013 - 19:55
#16
Gosc_marvelo_*
Posted 17 March 2013 - 20:00
A możesz dać zdjęcie tej obręczy na wadze, bo nie uwierzę, zwłaszcza że podobny model na 32 szprychy waży 570 g? Jakim cudem?
http://www.velotech....2-h-silver.html
Oczywiście zawsze można dołożyć kolejne 15 zł, ale w tym przypadku to 1/3 ceny.
#17
Posted 17 March 2013 - 20:23
Na allegro jest tańsza, ale podana waga też inna: 640g.
http://allegro.pl/wy...3101786808.html
Macie może jeszcze jakieś ciekawe propozycje? Moja waga to 60-65 kg.
#18
Gosc_marvelo_*
Posted 17 March 2013 - 22:28
A wracając do obręczy Stars - ja w trakcie budowy koła i po krótkim na razie użytkowaniu złożonego koła nie mogę jeszcze nazwać ich "syfem". Udało się naprężyć szprychy bez pękania otworów, koło jest całkiem okrągłe, miejsce łączenia niezbyt równe, ale podobne widziałem w obręczach Remerx Grand Rock (miałem w góralu) czy Taurus (kolega ma szosówce - strasznie ciężko się zakłada na nie opony i jeszcze cięższe od tego Starsa).
Moje koło nie zgięło się na pierwszej dziurze w szosie, hamuje się całkiem normalnie, więc nie mam powodów do obrzucania tych obręczy błotem. Niska cena, niska ale akceptowalna jakość. Waga typowa dla większości tanich stożków o profilu ok. 30 mm. To wszystko.
#19
Posted 17 March 2013 - 23:12
http://allegro.pl/wy...3101786823.html
Swoją drogą oszczędności oszczędnościami, sam pieniędzmi nie s*am, ale nie dołożyć te 30-40 zł do dobrego mach1, to dla mnie nie zrozumiałe jest. Przynajmniej obręcz na długi czas, wytrzymałe, 460 gr około, stożek... Stop tego amelinium z którego jest robiony taurus, arriv - jest bardzo kiepski, reaguje na każde dobicie, także uważać. Taurus trochę lepszy, ale w praktyce to dramat jest. Żeby nie było - jeździłem, uczyłem się na tym zaplatać (bo jak szef twierdził - na gó*** najlepiej bo najtrudniej
#20
Gosc_marvelo_*
Posted 17 March 2013 - 23:36
Ponieważ Oweeen jest lekki, stare szprychy prawdopodobnie nierdzewki, to może dać lepszą obręcz (o takim samym ERD) i zostawić stare szprychy (no, może nyple nowe). Przy 36 szprychach, nawet jak jedna pęknie w trasie ( w co wątpię) to i tak da się jechać. Warto zaryzykować.
Jeśli szprychy w starym kole były mocno naprężone, to nie pracowały ponad miarę i nic im się nie stało. Kiedy szprycha najbardziej dostaje w kość - kiedy ktoś dłuższy czas jeździ na flakowatym kole, bo wtedy szprycha pracuje na główkach (na zagięciach), które nawet mogą się wycierać i osłabiać.
Stal jest na tyle cudownym materiałem, że pracując w granicach swojej sprężystości, bez odkształceń plastycznych, nie zużywa się.


