Szosa Hercules, nowe koło na tył stary napęd
#21
Napisano 17 marzec 2013 - 23:40
http://img197.images...1/obraz065j.jpg
Taka mam z przodu. Fajnie by było znaleźć coś podobnego. Szukałem na allegro, ale wszystkie na szytkę. Zaczynam się obawiać, że sam mam z przodu szytkę o czym nie wiedziałem i opon nie wymienię tak łatwo;/
#22
Napisano 17 marzec 2013 - 23:42
Masz napisane model stary i on wazy 570 g a te nowe kanciaste ważą po ok 465 g i nie wiecej i nie bede skakał po wage bo nie mam 5 lat .
masz pozycje i jest tam obręcz Stylus Racing 2010 stary http://www.velotech....2-h-silver.html tylko srebrny na 32 otwory, a nowe Stylus Race http://www.velotech....ilverblack.html jest różnica w nazwie , wygladzie, modelu !!!! i te nowe są tylko na 36 srebrne i czarne .
Czy jakieś inne wyjaśnienia Marvelo potrzebujesz , ?? czy czasu na przetrawienie , bo je siedze w temacie kół non stop jak wiesz i nie musze oszukiwać ludzi dla byle jakiej ideii.
Na Stylusach nowych sporo ludzi robi sobie koła takie do jazdy i do ostrego nawet , w sumie niedroga lekka obręcz .
Jęsli facet od kół co ma ręce popękane od szprych mówi że Arrivy są tandetne to są , nawet dzisiaj zaplatałem koło na takim Rodi tył do szosy, całkiem ładnie wychodzi , chociaż Rodi to też nie jakaś tam super firma .
a co do tańszych stozków to Accenty są jeszcze , to produkt Rigida/Weinmann
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#24 Gosc_marvelo_*
Napisano 18 marzec 2013 - 00:17
SPIKE, czekamy na zdjęcia na wadze modeli Rodi Stylus Race i Racing. Bo ktoś tu chyba buja.
Chyba widzisz, że miałem już tu świadomość odrębności tych dwóch modeli, a wyrażenie "ktoś tu chyba buja" może się również odnosić do sprzedawcy z Allegro (choć nie sądzę, aby ten świadomie zawyżał wagę modelu Racing, który według Ciebie waży 570 g).
Cóż, jest wolny rynek, jeśli nie chce Ci się skakać po wagę, to są tacy sprzedawcy, którym się chce. Ja nie muszę Ci ufać na słowo. Nie jesteś ostateczną wyrocznią na tym Forum.
A w ogóle jeśli chodzi o skromność, to nie masz sobie równych, SPIKE ;-) .
I zejdź w końcu trochę z tego mentorskiego tonu, wszyscy na tym skorzystamy. Pozdrawiam.
#25
Napisano 18 marzec 2013 - 00:19
Ja też tak uważam. Sam używam kół zaplatanych na używanych szprychach. Tylko z tyłu mogę trochę narzekać, ale na własne życzenie założyłem nadwyrężone - obręcz, która tam wcześniej była jest lekko popękana na oczkach... Bądź co bądź 3 szprychy trzasnęły i nie zapowiada się na więcej.onieważ Oweeen jest lekki, stare szprychy prawdopodobnie nierdzewki, to może dać lepszą obręcz (o takim samym ERD) i zostawić stare szprychy (no, może nyple nowe). Przy 36 szprychach, nawet jak jedna pęknie w trasie ( w co wątpię) to i tak da się jechać. Warto zaryzykować.
Ja już podawałem producenta - Saiko. Tam masz dużo niskoprofilówek w ofercie. Kupując na tył jakiś stożek zepsujesz klimat i w ogóle wygląd roweru. Po drugie czy warto? Nawet niziutkie obręcze komorowe dają radę w normalnej jeździe. Przy 36 szprychach i niskim profilu to co najwyżej niecieniowane szprychy założyć i szafa gra.
Po trzecie - nie rozumiem do końca idei dyskusji o tych obręczach, skoro zapewne kolega Oweeen jeszcze nie oddał koła do mechanika, by spróbował je wycentrować oczywiście naciągając szprychy rozsądnie? Warto od tego zacząć...
A jeszcze prostowanie co do piasty na rozstaw 126 mm - SPIKE nie ma racji, piasty są do dostania na Allegro bez problemu - nawet nówki, ale komplet przód+tył. Ale to tak pisząc przy okazji - bo meritum tematu tego nie obejmuje.
#26
Napisano 18 marzec 2013 - 00:25
Po trzecie - nie rozumiem do końca idei dyskusji o tych obręczach, skoro zapewne kolega Oweeen jeszcze nie oddał koła do mechanika, by spróbował je wycentrować oczywiście naciągając szprychy rozsądnie? Warto od tego zacząć...
Oddałem w tamtym sezonie. Powiedziano mi, że wycerowano na tyle ile się da i że prościej nie będzie, dlatego chciałbym tę obręcz zmienić. Zwłaszcza, że będę na pewno zmieniał opony z dętkami i fajnie by było to zrobić od razu.
Niekoniecznie muszą być stożki, ale są po prostu tanie. Poszukam jeszcze czegoś używanego. Tak jak napisałem wyżej chyba najlepsze by było takie jak mam z przodu (jak na zdjęciu w poście wyżej)
#27
Napisano 18 marzec 2013 - 00:31
Jeszcze jedna uwaga do postu SPIKE - to, że szprychy są elastyczne nic nie maja do tego, że mogą peknąć i vice versa - mam cieniowane właśnie Berg, oba komplety elastyczne i przód nic nie pęka. A o tylnym pisałem w poprzednim poście - kilka sztuk walnęło i spokój.
#28
Napisano 18 marzec 2013 - 00:34
#29
Napisano 18 marzec 2013 - 09:05
#30
Napisano 18 marzec 2013 - 10:01
Co do tanich piast na wolnobieg to szkoda gadać - makabra, pewnie stożki i oś załatwione? Już się nie produkuje porządnych piast tego typu - pod wolnobieg nakręcany to już tylko w starych lepiej szukać... Maillard, Shimano 600 itd.
Mavic 192 pod szytkę?
http://velobase.com/...89-bd4c4e97d79d
Velobase mówi co innego - oponowa, zastanawia tylko wersja 32 oczkowa. 36tek nie było? A ile tam masz szprych z przodu?
Ogólnie stare Mavic to dobre obręcze, ale też delikatne - lecz tylko pod względem naciągu. Bo mimo cienkich ścianek są dość wytrzymałe. Tylko trzeba pilnować poprawnego naciągu, dużo osób to olewa i potem są tak rozrypane, że szkoda gadać. :roll: Miałem 190FB, bardzo fajne obręcze, gdzieś czytałem, że podobne, 190NE są jak piórko - 393g sztuka.
Oczywiście przed kupnem używanej obręczy sprawdzić czy nie popękana, nawet minimalnie i niemal niewidocznie (szczególnie w okolicach otworów) i nie wygięta, zarówno ósemka jak i rant (dopuszczalne lekkie wygięcia na brzegu, ale naprawdę małe - choć to mówi tylko o niskim ciśnieniu, na jakim byłą jeżdżona obręcz). Wybulenia mogą być, ale co najwyżej minimalne i niemal niewidoczne. Takie np. :
...dyskwalifikują totalnie obręcz do użytku, chyba że na swoją odpowiedzialność - w każdej chwili może pęknąć mocniej i to porządnie. Zdjęcie z jednej aukcji obręczy Mavic 4 CD.
Przypadkiem linka znalazłem co do wyboru obręczy - dywagacji ciąg dalszy...
http://www.forumszos...19d040c8fa0fc8e
Dodatkowo Kup Teraz tylko do przemyśleń, bo niestety zakończona:
http://allegro.pl/ko...3020392758.html
Moim zdaniem to była ciekawa oferta, choć szprychy cieniowane nieco zmniejszają sztywność boczną koła. Piasty RX100 to nie synonim szczelności, ale coś tam już mają - dwa pierścionki na każdy stożek. Bądź co bądź piasty dość trwałe. ;-) Tylko bęben pod 8/9/10 - za szeroki na Twą ramę jeśli masz rozstaw 120 mm oczywiście - trzeba by zmienić bębenek na ten węższy, pod 7 biegów.
#32
Napisano 18 marzec 2013 - 20:41
http://velobase.com/...fe-837eb8b21b0e
Z tyłu stalowa Rigida. Opony mam teraz Schwalbe o wymiarze 700-25C.
Szprychy w obu kołach po 36.
Na szprychach z tyłu przy piaście jest jakaś koniczyna, z przodu jakaś tarcza z literą U w środku.
Z przodu taka piasta
http://velobase.com/...ae-892f21640453
#33 Gosc_marvelo_*
Napisano 18 marzec 2013 - 23:01
http://www.mrrabbit....heads/main.html
Chyba szukałbym więc obręczy pasującej do tej długości szprych, aby je wykorzystać (nie słuchaj SPIKE'a w tej kwestii - On pisze z pozycji serwisanta, któremu zawsze wygodniej wymienić szprychy na nowe, skasować za to dodatkowe kilkadziesiąt złotych i dać gwarancję, że wszystko będzie OK, bo troszczy się o swoją renomę (czytaj: przerośnięte EGO)).
Mówisz, że tylna obręcz to stalowa Rigida, więc nawet dosyć ciężka obręcz aluminiowa będzie sporo lżejsza (z wyjątkiem stożków Stars Circle o profilu 43 i 50 mm, to są faktycznie kloce ;-) ).
#34
Napisano 18 marzec 2013 - 23:20
Poza tym kolego Oweeen, podjedź do jakiegoś dobrego serwisu to Ci dobrze poradzą czy tak czy nie , sprawdzą naciąg starego koła, popatrzą i poradzą fizycznie .
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#35
Napisano 18 marzec 2013 - 23:20
PS. Ja też się trzymam opcji starych szprych. No chyba, że to tylko nikiel na nich widnieje (miałem taką jedną od Berg), a nie nierdzewka - magnes w dłoń! Stare nierdzewne szprychy mają o dziwo niemagnetyczne stopy, bo do np. współczesnych DT magnes się klei jak do jakiejś puszki...
#36
Napisano 18 marzec 2013 - 23:30
Koła stare , są po prostu stare, mają za słabe naciagi, z czasem , a za słaby naciąg nadwyręża szprychy w głóce, dajemy póżniej takie szprychy do nowego koła , naciągamy porządnie i ...... trzask prask pękają .
Oczywiscie to jest najczarniejszy scenariusz , ale wielu sie o tym przekonało, co nie oznacza że tak jest w tym przypadku, za dużo widziałem i macałem kół, aby wierzyć w cuda.
to ruletka .
DT współczesne sie kleją do magnesu ??? owszem ale te najtańsze , bo reszta modeli tej firmy go nie chyta , poza tym nie tylko Dt jest na rynku.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#37 Gosc_marvelo_*
Napisano 18 marzec 2013 - 23:40
Marvelo, sorry ale ....... jesteś , ech szkoda pisać ...
........
Czy jakieś inne wyjaśnienia Marvelo potrzebujesz , ?? czy czasu na przetrawienie , bo je siedze w temacie kół non stop jak wiesz i nie musze oszukiwać ludzi dla byle jakiej ideii.
........
Jęsli facet od kół co ma ręce popękane od szprych mówi że Arrivy są tandetne to są ....
SPIKE, ja Twojej wiedzy nie oceniam ani nie podważam, natomiast Ty czynisz to ciągle w stosunku do innych, którzy często w dobrej wierze dzielą się swoimi doświadczeniami, aby pomóc innym. Jeśli jakiekolwiek stwierdzenie kłóci się z Twoim pojmowaniem świata, przybierasz od razu pozę mentora, deprecjonując i lekceważąc wypowiedzi innych swoim prześmiewczym stylem.
Nie będę podawał więcej przykładów Twojego sposobu odnoszenia się do wypowiedzi innych, ale powiem tylko tyle, że merytoryczna dyskusja na tym cierpi.
Myślę, że nie tylko ja mam takie odczucia.
#38
Napisano 19 marzec 2013 - 11:17
Pozwolę sobie na dopiskę - Wątpię, żeby SPIKE tak mówił, bo myśli, że akurat gość do niego prześle koło, zapłaci za przesyłke itp itd - sztuka składania kół traktuje o tym jak to zrobić poprawnie, a nie po kosztach, sądzę, że tak na to patrzy osoba, która jest w tej kwestii profesjonalistą.
#39
Napisano 19 marzec 2013 - 23:41
Chciałbym podziękować wszystkim za rady i zaangażowanie. Dało mi to dużo do myślenia:) Myślę, że innym, którzy natkną się na temat na pewno też dużo ułatwi rozwiązanie podobnych dylematów:)
Jeszcze raz dziękuję wszystkim i każdemu z osobna:)