lepsza nowa Sora/Tiagra czy używana 105/Ultegra?
Napisano 02 kwiecień 2013 - 11:10
Od znajomego udało mi się wyrwać podstawę praktycznie nieużywanej szosy już o nowej geometrii w niskiej cenie i potrzebuję dokupić do niej osprzęt: przerzutki, kaseta, hamulce, klamkomanetki, korba. Tak jak pisałem w opisie jestem amatorem, na żadne wyścigi, maratony nie zamierzam się wybierać. potrzebuję roweru który wytrzyma już trochę latek bez specjalnego wkładu finansowego. W związku z tym nasuwa mi się pytanie czy kupić osprzęt nowy ale z niższej grupy czy używany ale z wyższej?
Bardzo dziękuje za pomoc.
Gosc_krystianzach_*
Napisano 02 kwiecień 2013 - 15:34
Napisano 02 kwiecień 2013 - 16:32
Mój rower własnej roboty Stealth Cx Homemade
Napisano 02 kwiecień 2013 - 16:48
Napisano 02 kwiecień 2013 - 18:22
1. Można szukac okazji- udało mi się trafić kompletną grupe Ultegra 6700 po około 400-500 km za niecałe 1500 zł- stan był zgodny z opisem i wszystko działa pięknie.
2. Wersja Bezpieczna czyli wszystko nowa Tiagra- masz nowe, wiesz że jest w super stanie i o nic się nie matrwisz
3. Nowy naped, nowe hamulce uzywane klamkomanetki 105 serii 5700- ponieważ mają schowane linki, wygodny chwyt. a nie są wcale takie awaryjne.
Wszystko zalezy od kasy jaką chcesz wydac bo nową grupę 105 mozna dorwac poniżej 2000 zł
Gosc_kobrys_*
Napisano 02 kwiecień 2013 - 19:35
Osobiście szukałbym czegoś na 10 biegów, kompatybilnego z nowymi rozwiązaniami.
Ja chyba na swojej ultegrze 6600 będę jeździł do końca świata - gleba była dopiero jedna - kilometrów przynajmniej z 10tys a nadal śmiga jak nowa (łańcuchy i kasetę wymieniam kiedy trzeba, i okładziny, no i linki co sezon).
pS
jeśli niższe grupy szosowe shimano (z którymi nie miałem do czynienia) są tak trwałe jak niższe grupy MTB do LX włącznie (z którymi miałem do czynienia) to nie polecam.