
lepsza nowa Sora/Tiagra czy używana 105/Ultegra?
#1
Napisano 02 kwiecień 2013 - 11:10
Od znajomego udało mi się wyrwać podstawę praktycznie nieużywanej szosy już o nowej geometrii w niskiej cenie i potrzebuję dokupić do niej osprzęt: przerzutki, kaseta, hamulce, klamkomanetki, korba. Tak jak pisałem w opisie jestem amatorem, na żadne wyścigi, maratony nie zamierzam się wybierać. potrzebuję roweru który wytrzyma już trochę latek bez specjalnego wkładu finansowego. W związku z tym nasuwa mi się pytanie czy kupić osprzęt nowy ale z niższej grupy czy używany ale z wyższej?
Bardzo dziękuje za pomoc.
#2
Gosc_krystianzach_*
Napisano 02 kwiecień 2013 - 15:34
#3
Napisano 02 kwiecień 2013 - 16:32
Mój rower własnej roboty Stealth Cx Homemade
#4
Napisano 02 kwiecień 2013 - 16:48
#6
Napisano 02 kwiecień 2013 - 18:22
1. Można szukac okazji- udało mi się trafić kompletną grupe Ultegra 6700 po około 400-500 km za niecałe 1500 zł- stan był zgodny z opisem i wszystko działa pięknie.
2. Wersja Bezpieczna czyli wszystko nowa Tiagra- masz nowe, wiesz że jest w super stanie i o nic się nie matrwisz
3. Nowy naped, nowe hamulce uzywane klamkomanetki 105 serii 5700- ponieważ mają schowane linki, wygodny chwyt. a nie są wcale takie awaryjne.
Wszystko zalezy od kasy jaką chcesz wydac bo nową grupę 105 mozna dorwac poniżej 2000 zł
#7
Gosc_kobrys_*
Napisano 02 kwiecień 2013 - 19:35
Osobiście szukałbym czegoś na 10 biegów, kompatybilnego z nowymi rozwiązaniami.
Ja chyba na swojej ultegrze 6600 będę jeździł do końca świata - gleba była dopiero jedna - kilometrów przynajmniej z 10tys a nadal śmiga jak nowa (łańcuchy i kasetę wymieniam kiedy trzeba, i okładziny, no i linki co sezon).
pS
jeśli niższe grupy szosowe shimano (z którymi nie miałem do czynienia) są tak trwałe jak niższe grupy MTB do LX włącznie (z którymi miałem do czynienia) to nie polecam.
Jedna kaseta wytrzymała kiedyś 100km smarowane błotem po czym nie przyjęła nowego łańcucha już... inna po ok 1k km nie dawała rady przyjąć nowego łańcucha ale to było w XC i innych warunkach.
#8
Napisano 02 kwiecień 2013 - 20:34
W zimówce mam kasetę Sory 8s, zrobiłem na niej już 6500km w deszczu, śniegu, błocie pośniegowym, ma teraz już czwarty łańcuch KMC (wymieniany po sprawdzeniu przyrządem na 0,75) i nie ma mowy o żadnym przeskakiwaniu.
#9
Gosc_kobrys_*
Napisano 02 kwiecień 2013 - 20:48
Uwielbiam te bzdury szerzone na forach, łańcuch 800km, kaseta 100km itd.
Kolego - kaseta leży u mnie w śmieciach na pamiątkę - chcesz? - możesz pooglądać - zapraszam do Krakowa! Z tego co pamiętam SPIKE kiedyś mi podobną własną historię opowiadał chociaż chyba w jego wypadku było to odrobinę więcej jak 100km.
No i kurcze czytaj ze zrozumieniem - pisałem o XC odnosząc się do tego, że nie mam pojęcia jak wygląda to na szosie bo tam inwestuję w wyższe grupy...
ale lepiej hejtować - oczywiście - tak najłatwiej, najprościej!
pS
Błoto pośniegowe != błoto w lesie...
#10
Napisano 02 kwiecień 2013 - 20:54
No i co? Która historia jest lepsza?
Do zimówki wkładam często najtańszy sprzęt i ma dużo cięższy żywot niż normalnie na szosie, widzę co się sprawdza, co nie- i akurat tanie kasety, jeśli odpowiednio zmieniamy łańcuch są ok.
PS
VIVA HATE :mrgreen:
#11
Gosc_kubapie_*
Napisano 02 kwiecień 2013 - 20:57
#12
Napisano 02 kwiecień 2013 - 22:39
+1. Sam jestem fanem używanego sprzętu. I sporo także z powodzeniem natłukłem i natłukę, nawet na taniej grupie - z tym, że to stara Exage, a teraz jak wygląda jakość? Dobre pytanie...Napęd w rowerze, tak jak w samochodzie świadczy o umiejętnościach kierującego
#13
Napisano 03 kwiecień 2013 - 07:42
Wracając do pytania kolegi :-Dczy kupić osprzęt nowy ale z niższej grupy czy używany ale z wyższej?
Ja na początku rowerowania (cztery sezony temu) kupiłem używaną DA 7700, miała natłuczone X... grubo km, i oprócz zmiany co sezon linek, pancerzy, łańcucha oraz systematycznego czyszczenia i smarowania nie robię więcej nic. Efekt... chodzi jak ta lala. Jedyna sugestia to sprzęt nie może być zakatowany przez poprzednika (patrzeć na klamki i przerzutkę tylną - te części najczęściej dostają przy wywrotkach bądź innych kraksach).
A tak to sam musisz wybrać czy warto kupić nową niższą grupę (jak wsiąkniesz w temat, i tak zmienisz na wyższą/droższą) w tym przypadku dłużej możesz sprzedawać niższą grupę i znając życie stracisz sporo na wartości. Kupując używaną grupę możesz trafić na coś z wyższej półki, a w razie czego, przy odsprzedaży nie będziesz tak stratny. :-D
A zahaczajac o temat "jakość sprzętu", to kiedyś miałem rower mtb na XTR, po kradzieży złożyłem sobie kolejny rower na XT, różnica była duża :-/ na niekorzyść XT. Podejrzewam że mimo wszystko w grupach szosowych jest podobnie.
#14
Napisano 03 kwiecień 2013 - 10:17
Z tego co się do tej pory dowiedziałem to nie można zastosować komponentów 10s do kasety 9s. Nie ukrywam że inwestycja w 10s jest sporo droższa a z tego co się dowiedziałem dla kompletnej amatorszczyzny raczej nieodczuwalna. Skoro wszystkie nowe przerzutki robione są na 10s to jak się bawię w nowy sprzęt to murze robić wszystko na 10s?
I kolejne pytanie, czy tak jak tysiące w numeracji odpowiadają grupie: 3000-sora, 4000-tiagra, 5000-105 itd. to czy setki odpowiadają ilo rzędowy jest osprzęt. tj. 700-10s to 600-9s a 500-8s?
#15
Napisano 03 kwiecień 2013 - 14:18
jeśli chodzi o numeracje modeli to liczba tysięcy idzie tym weżej im stoi grupa, natomiast liczba setek odpowiada modelowi, więc im nowszy tym liczba jest wyższa

#16
Napisano 03 kwiecień 2013 - 17:40
Można. Z tym, że mając łapy 10 biegowe to do współpracy z kasetą 9s wymaga odpowiedniego przepięcia linki na przerzutce. Sam śmigam na klamkomanetkach 9 z kasetą 7-biegową. Filmik za 40 minut.tego co się do tej pory dowiedziałem to nie można zastosować komponentów 10s do kasety 9s.
#18
Napisano 03 kwiecień 2013 - 18:39
Kaseta CS-HG70 7-biegowa Deore LX z początku lat 90, przerzutka Shimano Exage 500EX RD-A500, klamkomanetki ST-6501 Ultegra, niestety strasznie styrane... Jak widać działa dość dobrze, o dziwo poprzednie próby gorzej wyszły, a w trasie to działa znacznie lepiej. :-P
Dodaj odpowiedź
