Skocz do zawartości


Zdjęcie

lepsza nowa Sora/Tiagra czy używana 105/Ultegra?


25 odpowiedzi w tym temacie

#1 kubiako

kubiako
  • Użytkownik
  • 20 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 02 kwiecień 2013 - 11:10

Witam Serdecznie
Od znajomego udało mi się wyrwać podstawę praktycznie nieużywanej szosy już o nowej geometrii w niskiej cenie i potrzebuję dokupić do niej osprzęt: przerzutki, kaseta, hamulce, klamkomanetki, korba. Tak jak pisałem w opisie jestem amatorem, na żadne wyścigi, maratony nie zamierzam się wybierać. potrzebuję roweru który wytrzyma już trochę latek bez specjalnego wkładu finansowego. W związku z tym nasuwa mi się pytanie czy kupić osprzęt nowy ale z niższej grupy czy używany ale z wyższej?

Bardzo dziękuje za pomoc.

#2 Gosc_krystianzach_*

Gosc_krystianzach_*
  • Gość

Napisano 02 kwiecień 2013 - 15:34

Jeżeli nie planujesz brać udziału w żadnych wyścigach ani maratonach, nowa tiagra powinna ci wystarczyć. Chcąc kupić używana grupę lecz wyższą, musisz liczyć się z ewentualnymi wymianami (np klocki, łańcuch, blaty korby). Wyższe grupy kupują ludzie oczekujący coś od sprzętu. A z tym wiążą się wyższe przebiegi i większe zużycie. Takie jest moje zdanie niech inni się wypowiedzą.

#3 elcidx

elcidx
  • Użytkownik
  • 662 postów
  • Skądłódzkie, Rawski-Tomaszowski

Napisano 02 kwiecień 2013 - 16:32

Osobiście wybrał bym nową Tiagrę zamiast wyższej używki.

Mój rower własnej roboty Stealth Cx Homemade :)


#4 qqx

qqx
  • Użytkownik
  • 850 postów
  • SkądPiaseczno/Sochaczew

Napisano 02 kwiecień 2013 - 16:48

Ja jestem zwolennikiem nowych rzeczy, zdecydowanie wybrał bym nową Tiagrę, tym bardziej jeżeli rower ma służyć do wycieczek, a nie ścigania. Chyba, że wyższa grupa pochodzi ze sprawdzonego i pewnego źródła i wiadomo, że nie jest zakatowana. Wtedy można rozważyć zakup wyższej grupy.

#5 Emilo

Emilo
  • Użytkownik
  • 423 postów

Napisano 02 kwiecień 2013 - 17:53

też wybrał bym nową tiagrę niż używaną 105 jedyną rzecz na której bym się zastanowił to klamki 105 ze względu na schowane linki

#6 bikeservice

bikeservice
  • Użytkownik
  • 201 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 02 kwiecień 2013 - 18:22

Widzisz- wszystko zależy co i za ile.
1. Można szukac okazji- udało mi się trafić kompletną grupe Ultegra 6700 po około 400-500 km za niecałe 1500 zł- stan był zgodny z opisem i wszystko działa pięknie.

2. Wersja Bezpieczna czyli wszystko nowa Tiagra- masz nowe, wiesz że jest w super stanie i o nic się nie matrwisz

3. Nowy naped, nowe hamulce uzywane klamkomanetki 105 serii 5700- ponieważ mają schowane linki, wygodny chwyt. a nie są wcale takie awaryjne.

Wszystko zalezy od kasy jaką chcesz wydac bo nową grupę 105 mozna dorwac poniżej 2000 zł

#7 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Napisano 02 kwiecień 2013 - 19:35

Przypominam koledze, że nie uniknie wymiany łańcucha co 800 km (w praktyce przy amatorskiej bardzo słabej jeździe co 2k km), no i kaseta co ok 2-3 łańcuchy.

Osobiście szukałbym czegoś na 10 biegów, kompatybilnego z nowymi rozwiązaniami.
Ja chyba na swojej ultegrze 6600 będę jeździł do końca świata - gleba była dopiero jedna - kilometrów przynajmniej z 10tys a nadal śmiga jak nowa (łańcuchy i kasetę wymieniam kiedy trzeba, i okładziny, no i linki co sezon).

pS
jeśli niższe grupy szosowe shimano (z którymi nie miałem do czynienia) są tak trwałe jak niższe grupy MTB do LX włącznie (z którymi miałem do czynienia) to nie polecam.
Jedna kaseta wytrzymała kiedyś 100km smarowane błotem po czym nie przyjęła nowego łańcucha już... inna po ok 1k km nie dawała rady przyjąć nowego łańcucha ale to było w XC i innych warunkach.

#8 localhost

localhost
  • Użytkownik
  • 368 postów
  • SkądMazowsze

Napisano 02 kwiecień 2013 - 20:34

Uwielbiam te bzdury szerzone na forach, łańcuch 800km, kaseta 100km itd.
W zimówce mam kasetę Sory 8s, zrobiłem na niej już 6500km w deszczu, śniegu, błocie pośniegowym, ma teraz już czwarty łańcuch KMC (wymieniany po sprawdzeniu przyrządem na 0,75) i nie ma mowy o żadnym przeskakiwaniu.

#9 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Napisano 02 kwiecień 2013 - 20:48

Uwielbiam te bzdury szerzone na forach, łańcuch 800km, kaseta 100km itd.


Kolego - kaseta leży u mnie w śmieciach na pamiątkę - chcesz? - możesz pooglądać - zapraszam do Krakowa! Z tego co pamiętam SPIKE kiedyś mi podobną własną historię opowiadał chociaż chyba w jego wypadku było to odrobinę więcej jak 100km.
No i kurcze czytaj ze zrozumieniem - pisałem o XC odnosząc się do tego, że nie mam pojęcia jak wygląda to na szosie bo tam inwestuję w wyższe grupy...

ale lepiej hejtować - oczywiście - tak najłatwiej, najprościej!

pS
Błoto pośniegowe != błoto w lesie...

#10 localhost

localhost
  • Użytkownik
  • 368 postów
  • SkądMazowsze

Napisano 02 kwiecień 2013 - 20:54

A ja mogę opowiedzieć inną historię, kaseta ma za sobą kilka wypadów przełajowych, w tym jeden wyścig.
No i co? Która historia jest lepsza?
Do zimówki wkładam często najtańszy sprzęt i ma dużo cięższy żywot niż normalnie na szosie, widzę co się sprawdza, co nie- i akurat tanie kasety, jeśli odpowiednio zmieniamy łańcuch są ok.

PS
VIVA HATE :mrgreen:

#11 Gosc_kubapie_*

Gosc_kubapie_*
  • Gość

Napisano 02 kwiecień 2013 - 20:57

Napęd w rowerze, tak jak w samochodzie świadczy o umiejętnościach kierującego. Jeden zrypie sprzęgło po 20kkm a drugi zrobi nim 250k bez wymiany tarczy. Się dba, się ma. Sam na 2200 przjechałem kilka tysięcy km. Sprzedałem i koleś wesoło robi kolejne tysiące. ;-)

#12 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 02 kwiecień 2013 - 22:39

Napęd w rowerze, tak jak w samochodzie świadczy o umiejętnościach kierującego

+1. Sam jestem fanem używanego sprzętu. I sporo także z powodzeniem natłukłem i natłukę, nawet na taniej grupie - z tym, że to stara Exage, a teraz jak wygląda jakość? Dobre pytanie...

#13 RafalK

RafalK
  • Użytkownik
  • 457 postów
  • SkądPoznań

Napisano 03 kwiecień 2013 - 07:42

czy kupić osprzęt nowy ale z niższej grupy czy używany ale z wyższej?

Wracając do pytania kolegi :-D
Ja na początku rowerowania (cztery sezony temu) kupiłem używaną DA 7700, miała natłuczone X... grubo km, i oprócz zmiany co sezon linek, pancerzy, łańcucha oraz systematycznego czyszczenia i smarowania nie robię więcej nic. Efekt... chodzi jak ta lala. Jedyna sugestia to sprzęt nie może być zakatowany przez poprzednika (patrzeć na klamki i przerzutkę tylną - te części najczęściej dostają przy wywrotkach bądź innych kraksach).
A tak to sam musisz wybrać czy warto kupić nową niższą grupę (jak wsiąkniesz w temat, i tak zmienisz na wyższą/droższą) w tym przypadku dłużej możesz sprzedawać niższą grupę i znając życie stracisz sporo na wartości. Kupując używaną grupę możesz trafić na coś z wyższej półki, a w razie czego, przy odsprzedaży nie będziesz tak stratny. :-D
A zahaczajac o temat "jakość sprzętu", to kiedyś miałem rower mtb na XTR, po kradzieży złożyłem sobie kolejny rower na XT, różnica była duża :-/ na niekorzyść XT. Podejrzewam że mimo wszystko w grupach szosowych jest podobnie.

#14 kubiako

kubiako
  • Użytkownik
  • 20 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 kwiecień 2013 - 10:17

A czym się różni Tigra RD-4600 od RD-4601? na stronie shimano jest tylko 4600 a na polskim allegro głownie 4601
Z tego co się do tej pory dowiedziałem to nie można zastosować komponentów 10s do kasety 9s. Nie ukrywam że inwestycja w 10s jest sporo droższa a z tego co się dowiedziałem dla kompletnej amatorszczyzny raczej nieodczuwalna. Skoro wszystkie nowe przerzutki robione są na 10s to jak się bawię w nowy sprzęt to murze robić wszystko na 10s?

I kolejne pytanie, czy tak jak tysiące w numeracji odpowiadają grupie: 3000-sora, 4000-tiagra, 5000-105 itd. to czy setki odpowiadają ilo rzędowy jest osprzęt. tj. 700-10s to 600-9s a 500-8s?

#15 haligówka

haligówka
  • Moderator
  • 853 postów
  • SkądRzeszów/Kraków

Napisano 03 kwiecień 2013 - 14:18

4601 mówi, że przerzutka ma dlugi wózek, natomiast 4600 posiada zwykły.
jeśli chodzi o numeracje modeli to liczba tysięcy idzie tym weżej im stoi grupa, natomiast liczba setek odpowiada modelowi, więc im nowszy tym liczba jest wyższa :)
Strava
Instagram
Z blatu po świecie- zapraszam na mój fotoblog!

#16 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 03 kwiecień 2013 - 17:40

tego co się do tej pory dowiedziałem to nie można zastosować komponentów 10s do kasety 9s.

Można. Z tym, że mając łapy 10 biegowe to do współpracy z kasetą 9s wymaga odpowiedniego przepięcia linki na przerzutce. Sam śmigam na klamkomanetkach 9 z kasetą 7-biegową. Filmik za 40 minut.

#17 pajak

pajak
  • Użytkownik
  • 383 postów
  • SkądGdynia

Napisano 03 kwiecień 2013 - 18:24

Hehe.. W mieszczuchu mam bębenek 7sp, na nim kaseta 8sp (bez jednej zębatki), a sterują tym manetki 9sp. Chodzi bez linki "od drugiej strony", a problemów nie słychać. Może dlatego, że łańcuch jest 9sp..

#18 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 03 kwiecień 2013 - 18:39

Filmik:
Kaseta CS-HG70 7-biegowa Deore LX z początku lat 90, przerzutka Shimano Exage 500EX RD-A500, klamkomanetki ST-6501 Ultegra, niestety strasznie styrane... Jak widać działa dość dobrze, o dziwo poprzednie próby gorzej wyszły, a w trasie to działa znacznie lepiej. :-P

#19 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 03 kwiecień 2013 - 20:59

h/k, widzę, że używasz gwiazdek ninja zamiast kółek przerzutki ;>

Mój napęd musi działać dobrze. Przy dość dobrym działaniu chyba bym oszalał.

#20 meaculpa

meaculpa
  • Użytkownik
  • 158 postów
  • SkądLublin

Napisano 06 kwiecień 2013 - 11:14

Z pewnego źródła wolałbym używkę ultegrę niż nową tiagrę.



Dodaj odpowiedź