Skocz do zawartości


Zdjęcie

lepsza nowa Sora/Tiagra czy używana 105/Ultegra?


25 odpowiedzi w tym temacie

#1 kubiako

kubiako
  • Użytkownik
  • 20 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 02 kwiecień 2013 - 11:10

Witam Serdecznie
Od znajomego udało mi się wyrwać podstawę praktycznie nieużywanej szosy już o nowej geometrii w niskiej cenie i potrzebuję dokupić do niej osprzęt: przerzutki, kaseta, hamulce, klamkomanetki, korba. Tak jak pisałem w opisie jestem amatorem, na żadne wyścigi, maratony nie zamierzam się wybierać. potrzebuję roweru który wytrzyma już trochę latek bez specjalnego wkładu finansowego. W związku z tym nasuwa mi się pytanie czy kupić osprzęt nowy ale z niższej grupy czy używany ale z wyższej?

Bardzo dziękuje za pomoc.

#2 Gosc_krystianzach_*

Gosc_krystianzach_*
  • Gość

Napisano 02 kwiecień 2013 - 15:34

Jeżeli nie planujesz brać udziału w żadnych wyścigach ani maratonach, nowa tiagra powinna ci wystarczyć. Chcąc kupić używana grupę lecz wyższą, musisz liczyć się z ewentualnymi wymianami (np klocki, łańcuch, blaty korby). Wyższe grupy kupują ludzie oczekujący coś od sprzętu. A z tym wiążą się wyższe przebiegi i większe zużycie. Takie jest moje zdanie niech inni się wypowiedzą.

#3 elcidx

elcidx
  • Użytkownik
  • 662 postów
  • Skądłódzkie, Rawski-Tomaszowski

Napisano 02 kwiecień 2013 - 16:32

Osobiście wybrał bym nową Tiagrę zamiast wyższej używki.

Mój rower własnej roboty Stealth Cx Homemade :)


#4 qqx

qqx
  • Użytkownik
  • 850 postów
  • SkądPiaseczno/Sochaczew

Napisano 02 kwiecień 2013 - 16:48

Ja jestem zwolennikiem nowych rzeczy, zdecydowanie wybrał bym nową Tiagrę, tym bardziej jeżeli rower ma służyć do wycieczek, a nie ścigania. Chyba, że wyższa grupa pochodzi ze sprawdzonego i pewnego źródła i wiadomo, że nie jest zakatowana. Wtedy można rozważyć zakup wyższej grupy.

#5 Emilo

Emilo
  • Użytkownik
  • 423 postów

Napisano 02 kwiecień 2013 - 17:53