Tylne koło Mavic Ksyrium SL
#1
Napisano 26 kwiecień 2013 - 22:56
Kupiłem niedawno nowe koła jak w temacie.
Zauważyłem dziwną rzecz i nie wiem czy jest to wynikiem wady fabrycznej, czy "tak ma być"?
Mianowicie w tylnym kole otwór na wentyl w obręczy nie jest wywiercony idealnie na środku obręczy, jest przesunięty ok 3 mm w stronę krawędzi rafki.
W przednim kole jest idealnie na środku. Miałem już kilka kół Mavic w szosie i mtb, ale nigdzie nie spotkałem się z taką sytuacją.
Czy ktoś z Was, jeżdżący na tych kołach mógłby zerknąć na swój egzemplarz?
Z góry dzięki.
#3
Napisano 29 kwiecień 2013 - 10:24
Moje Ksyrium mają na obręczach srebrne frezowania pomiędzy nyplami, w ES ten frezowania byłych polakierowane na czarno.
W Harfie powiedziano mi, że ze względu na asymetryczną tylną obręcz, otwór na wentyl nie jest na środku i "tak ma być".
Wg przeczytanej przeze mnie instrukcji producenta, otwór jest wywiercany w obręczy pod kątem, ale nie wiem czy jest to jednoznaczne z jego umiejscowieniem nie na środku obręczy ale na jej brzegu...
Czy ktoś z forowiczów jest posiadaczem takich kół i mógłby coś podpowiedzieć?
Z góry dzięki.
#4
Napisano 29 kwiecień 2013 - 10:37
Obecnie posiadam ES ale przed nimi miałem srebrne SL i w jednych i drugich otwory miałem idealnie na środku.
prześlij może fotkę to postaram się porównać z kimś kto ma takie same i wykonać podobne zdjęcie porównawcze wyślij je do Harfy i niech wymyślą inną bajkę....
#5
Napisano 29 kwiecień 2013 - 11:25
Zdjęcia:
http://s4.ifotos.pl/...ejs_nhwswhp.jpg
http://s4.ifotos.pl/...ejs_nhwswha.jpg
Trochę za drogie koła, na takie fabryczne niedoróbki. Choć może się mylę i wyjdzie, że cierpię na rowerową hipochondrię.
#7
Napisano 29 kwiecień 2013 - 16:38
morning bell, ewidentna wada obteczy. otwor ma byc ZAWSZE na srodku. A pier...lenie,
ktos kolo puscil przez QC, ktos kupil taniej, ktos teraz wciska klientowi kit...
psy szczekaja, a karawana jedzie dalej.
porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos.
#8
Napisano 29 kwiecień 2013 - 19:31
Jak nic się z kołem przez to nie dzieje to raczej szkoda zachodu na wymiany, gwarancje itp.
Jak są na gwarancji wymienił bym bez zastanawiania.
Kosztują kupę kasy więc dlaczego mają mieć jakąkolwiek wadę ...
Wygląda to fatalnie !!!
postaram się zrobić fotki porównawcze w tym tygodniu i wymieniaj! na idealne
#9
Napisano 29 kwiecień 2013 - 20:04
To może dotyczyć otworów na nyple, ale na pewno nie otworu na zawór. To zresztą norma, że HH dość ciężko przychodzi pozytywne rozpatrywanie reklamacji - ten typ tak ma ;-)W Harfie powiedziano mi, że ze względu na asymetryczną tylną obręcz, otwór na wentyl nie jest na środku i "tak ma być".

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#11
Napisano 29 kwiecień 2013 - 20:21
#13
Napisano 30 kwiecień 2013 - 22:49
Rozmawiałem z kolegą, który ma Ksyrium Elite. Powiedział mi, że w jego egzemplarzu otwór na wentyl również nie jest wywiercony na środku. Jest przesunięty na stronę napędu.
Dodatkowo, znalazłem na bikeradar to zdjęcie:
http://www.bikeradar...othing-17247/9/
Zdjęcie jest co prawda z 2009 roku, ale sytuacja wygląda dokładnie tak jak u mnie.
Dodatkowo, biorąc pod uwagę zdjęcia MINI-MAN, mam zagwozdkę na maksa.
#14
Napisano 30 kwiecień 2013 - 22:58
Ogladalem ostatnio obrecze asymetryczne i wentyl jest centralnie. Obejrzalem swoje Mavici,- centralnie, ... Inne moje kola- centralnie.
NIE MA WATPLIWOSCI. ma byc centralnie.
Mavic przepuszcza to to przez kontrole jakosci, ale to nie znaczy , ze jest dobrze.
psy szczekaja, a karawana jedzie dalej.
porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos.
#15
Gosc_marvelo_*
Napisano 01 maj 2013 - 05:45
Spójrzmy choćby profil R-Sysów i wyobraźmy sobie wywiercenie otworu na wentyl w tym profilu, który miałby przechodzić przez środek dolnej ścianki:
http://www.bikyle.co...RSysRims_08.jpg
#16
Napisano 01 maj 2013 - 06:49
A propos : ta obrecz jest "asymetryczna" ? Na pewno ??? ( bez zwiazku z felernie wywierconym otworem na wentyl )
psy szczekaja, a karawana jedzie dalej.
porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos.
#17
Napisano 01 maj 2013 - 07:08
2. Jeśli na ileś tam kół jedno czy dwa wyjdzie im krzywo to jest to fuszerka i pomimo, że być może nie wpływa to na komfort, bezpieczeństwo, osiągi to z pewnością wpływa na cenę przy ewentualnej odsprzedaży....
To tak jak by sprzedawali koła z porysowanym lakierem, przecież w użytkowaniu nie ma to żadnego znaczenia a jednak nikt z nas nie chciał by takich dostać w paczce zamawiając nowe koła...
reasumując -
Ja takich kół bym nie kupił, chyba, że kosztowały by połowę ceny rynkowej.
Więc skoro są nowe i na gwarancji to wymieniaj je pręciutko...
ps. sprawdziłem drugie ksyriumy i też otwór jest w nich centralnie.
#19
Gosc_marvelo_*
Napisano 01 maj 2013 - 14:44
Masz racje. Tylko jego otwor nie jest pod katem , tylko nie w tym miejscu. Nawet na twoim rysunku widac, ze otwor wypada na srodku obreczy.
A propos : ta obrecz jest "asymetryczna" ? Na pewno ??? ( bez zwiazku z felernie wywierconym otworem na wentyl )
Petri, ale ten otwór na rysunku to nie otwór na wentyl, tylko na nypel. No i spójrz jeszcze raz, czy wiercąc otwór w tej tylnej obręczy pionowo przez środek wewnętrznego "łoża" jego wylot nie wypadnie przy prawej stronie na dole obręczy? Chyba logiczne?


