Jump to content


Photo

Scott Foil 20


  • Please log in to reply
38 replies to this topic

#1 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1,761 posts
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Posted 02 May 2013 - 20:09

Jako szczęśliwy ujeżdżacz tego wyśmienitego roweru ogłaszam co następuje:

Rozpiska szpejowo-wagowa:
Posted Image

I fotky:
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
https://lh5.googleus...40/DSC_0055.JPG

Póki co czekam na lepsze warunki pogodowe, aby wybrać się z aparatem w plener i zrobić sensowne zdjęcia; te potraktujcie więc jako orientacyjne i tymczasowe.
Waga z rozpiski nie obejmuje kół, ponieważ docelowych jeszcze nie ma. Na powyższych zdjęciach są koła (FFWD F4R), które pożyczył mi do testów majówkowych nasz forumowy kolega Bury (dzienx men!). Moje obecne to Easton 90SLX.
A więc zestaw ważący 4960g +
* kompletne FFWD - 1950g --> 6910g
* kompletne Easton - 2130g --> 7090g

Wprawne oko wyłapie kilka szczegółów. Czekam więc na spostrzegawczych ;-)

#2 krzysztof1985

krzysztof1985
  • Użytkownik
  • 1,682 posts
  • SkądWLKP

Posted 02 May 2013 - 20:19

Caly secik miły dla oka przyczepic sie mozna tych, podkladek carbonowych pod mostek ale to pewnie, zalezy ci na wygodzie osobiscie bym obcial rure sterowa...

Druga sprawa to blat korby chetnie widzialbym, tam cos w desen jakas czern dodała bv smaczku temu scottow`i koszyki na bidon szukaj Elite custom race nie speca ;-)

SPT_20130518_SOT_053_27640268_I1.jpg


#3 danielasu2

danielasu2
  • Użytkownik
  • 523 posts
  • Skądirlandia

Posted 02 May 2013 - 20:27

Czarne matowe ładne ale standardowe , ciekawe kiedy ta moda minie .
Wielu km życzę

#4 Alex2310

Alex2310
  • Użytkownik
  • 170 posts
  • SkądCzarne/Szczecinek

Posted 02 May 2013 - 20:34

Kilka szczegółów? :
- bardzo ciekawe korki do kierownicy
- śruba do regulacji wysokości "wklejona" w ramę
- oryginalny "łapacz" łańcucha w ramie.

O tego rodzaju szczegółach mówiłeś ? ;-)

Wracając do roweru, to po tym co pisałeś na czacie spodziewałem się czegoś bardziej wystrzałowego, ale to też wyszło całkiem fajnie.

Milionów na rowerze życzę!

#5 mad

mad
  • Użytkownik
  • 181 posts
  • SkądSompolno

Posted 02 May 2013 - 20:36

Przepiękny. Ja pomykam póki co na speedsterze.

#6 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1,761 posts
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Posted 02 May 2013 - 20:50

przyczepic sie mozna tych, podkladek carbonowych pod mostek ale to pewnie, zalezy ci na wygodzie

Ta pod mostkiem zapewnia mi optymalną pozycję kokpitu; ta nad mostkiem musi zostać, bo nie mogę obecnie przyciać sterówki; nie mogę też skrócić sztycy podsiodłowej - to są 'nietykalne' rzeczy dające mi gwarancję ... przedłużenia gwarancji producenta ramy ;)
Podkładki ewentualnie wymienię na matowe.

Druga sprawa to blat korby chetnie widzialbym, tam cos w desen jakas czern dodała bv smaczku temu scottow

Oryginalny blat w tej korbie jest czarny, ale ten, który widzisz, czyli od korby Exogram bardziej pasuje wizualnie do srebrnych/szarych motywów malowania ramy i nie jest przy tym tak 'pospolity'.

Czarne matowe ładne ale standardowe , ciekawe kiedy ta moda minie .

Miałem do wyboru ów czarny mat lub biały połysk, a że biały wydał mi się zbyt delikatnym kolorem, to pozostała jedyna opcja.

O tego rodzaju szczegółach mówiłeś ?

Nie. Szukaj dalej ;-)

Wracając do roweru, to po tym co pisałeś na czacie spodziewałem się czegoś bardziej wystrzałowego, ale to też wyszło całkiem fajnie.

A co ja tam niby takiego rewolucyjnego pisałem?

#7 Mikip

Mikip
  • Użytkownik
  • 323 posts
  • SkądSzczecin

Posted 02 May 2013 - 21:14

Bardzo fajny rower! A tak jak napisał krzysztof1985 koszyki Elite custom race ładnie by wyglądały a zwłaszcza czarno-białe

#8 Gosc_łukasz_*

Gosc_łukasz_*
  • Gość

Posted 02 May 2013 - 21:41

Travisb teraz to mnie rozwaliłeś na maxa , nie mam żadnych uwag :shock:

#9 Gosc_krystianzach_*

Gosc_krystianzach_*
  • Gość

Posted 02 May 2013 - 23:06

Moje wprawne oko widzi ładnie ukryta linkę tylnej przerzutki. Przez całą ramę jest prowadzona w pancerzu?
Nie doczekałeś się klamek red'a? Ogólnie niezły muszkieter wyszedł.

#10 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1,761 posts
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Posted 03 May 2013 - 00:35

krystianzach, wewnętrzne prowadzenie linek jest charakterystyczne dla tej ramy, ale to nie o ten szczegół mi chodziło. Wewnątrz ramy nie ma pancerza.
Klamkomanetek Red'a nie tyle się nie doczekałem, co świadomie zdecydowałem się na Force, bo z technicznego p-tu widzenia nie różnią się - minimalna różnica jest tylko w wadze/materiałach użytych do produkcji i (tu już większa) w cenie.

#11 ojcie_c

ojcie_c
  • Użytkownik
  • 312 posts
  • SkądRzeszów

Posted 03 May 2013 - 03:28

Jako fan Formuły 1 muszę się przyczepić tylko do nazwy - prawidłowa pisownia to F01L :mrgreen: :mrgreen: Miał być Scott F1 ale Bernie Ecclestone powiedział "nie nada" (kto zna genezę tego modelu, wie o co chodzi).

Poza tym - gratuluję roweru, niech służy długie lata.

#12 s2power

s2power
  • Użytkownik
  • 285 posts
  • SkądSilesia

Posted 03 May 2013 - 05:43

Fajny rowerek tylko trudno mi dac wiare tej wadze. Jezdilem i przymierzalem sie do Foil 10 w oryginalnej konfiguracji. W rozmiarze S wazyl bez pedalow 6.95 (katalogowo 6.9 dla M chyba). Ten patent ze sruba w ramie do rury podsiadlowej trzyma Ci jak nalezy, czy modyfikowales cos? Scott mial z tym problem w serii Foil.

Giant TCR Advanced 0 Modified
V max 102 km/h Dst max 297 km


#13 severall

severall
  • Użytkownik
  • 690 posts
  • SkądRzeszów

Posted 03 May 2013 - 06:24

Fajny rowerek tylko trudno mi dac wiare tej wadze. Jezdilem i przymierzalem sie do Foil 10 w oryginalnej konfiguracji. W rozmiarze S wazyl bez pedalow 6.95 (katalogowo 6.9 dla M chyba).


Bo ta masa jest bez kół. Zauważ że pod koniec postu kolega podaje też masę z kołami :)
A rowerek bardzo ładny, sam myślę o Foilu na przyszły sezon.

#14 s2power

s2power
  • Użytkownik
  • 285 posts
  • SkądSilesia

Posted 03 May 2013 - 06:43

Severall, wlasnie o te masy mi chodzi. Katalog podaje dla Foil 20 mase 7.4 kg. Autor tematu podaje wage z kolami ciezszymi o 200 gram mniejsza o 500 gram od tej podanej przez producenta z kolami o 200 gram lzejszymi. Zysk wagowy 700 gram na reszcie osprzetu i wiekszej ramie wydaje sie bardzo malo prawdopodobny. Tym bardziej, ze ten osprzet nie jest specjalnie "wylajtowany". Nie wspominajac o dodatkowych 300 gramach na pedaly i licznik, ujetych w specyfikacji autora. To by dawalo okolo 1 kg zysku!!

Giant TCR Advanced 0 Modified
V max 102 km/h Dst max 297 km


#15 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1,761 posts
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Posted 03 May 2013 - 09:11

Ten patent ze sruba w ramie do rury podsiadlowej trzyma Ci jak nalezy, czy modyfikowales cos? Scott mial z tym problem w serii Foil.

Trzyma jak należy, ale też i dla pewności lekko zmodyfikowałem - na klin ściskający wewnątrz ramy nakleiłem kawałeczek dwustronnej taśmy klejącej, aby 'skleić' ów klin ze sztycą. Wydaje mi się to pewniejszym patentem niż użycie dedykowanej do karbonowych połączeń pasty.
Co do gramatury: wersja sklepowa jest na Ultegrze 6700 i kołach Mavic Cosmic. Łatwo można porównać wagę 6700 do obecnego mixu Sram'owskiego i Eastonów z Cosmicami. Oprócz tego zmianie uległy 'sklepowe' siodło oraz kierownica + mostek; wszystko cięższe.
Po południu wrzucę zdjęcie z F01L'em (dzięki za trafną uwagę ojcie_c ;-)) na wadze hakowej - dla wagowych onanistów :mrgreen:

#16 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 03 May 2013 - 09:38

Trudno miec jakies watpliwosci, kiedy wszystko jest rozpisane i zakladam, ze wazone.
Wez pod uwage, ze 7.4kg jest na Ultegrze, a ta lekka nie jest.
Porownujac same manetki i przerzutki do w/w, daje ok 200g roznicy.
Kolejna rzecz, kola Mavica to prawie 1800g, a wymienione powyzej sa juz ogumione.
Jak kola od Burego, to przypuszczam, ze Veloflex Carbon (2x250g), czyli same kola ok 1450g. Swoja droga, dziwnie wygladaja napisy na tych oponach, jakos tak wysoko... Pedaly, to nie 300g ale 190g itd.

Przesuniecie pinu w zebatkach, w Sramie 2013 jest "hidden bolt"....? (w kwestii szczegolow)

Tak poza tym, wyszedl fajny sprzecik.

#17 morning bell

morning bell
  • Użytkownik
  • 101 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 03 May 2013 - 09:56

Piękny!
W tym malowaniu wygląda trochę jak "Batmobil" :-)
Nic tylko jeździć w czarnej pelerynce.

#18 s2power

s2power
  • Użytkownik
  • 285 posts
  • SkądSilesia

Posted 03 May 2013 - 10:04

Policzylem raz jeszcze i moze to nawet pasowac, prawie :) Ile juz na nim natrzaskales kilometrow? Jak tam twardosc ramy? Nie daje "po dupie"? Jezdzac na Foil 10 mialem wrazenie, ze przy wielogodzinnych jazdach ta rama moze troszke meczyc swoja twardoscia (nie mylic ze sztywnoscia). jesli zas chodzi odesign to bardzo ladny rower, zdecydowanie przyjemniejszy niz Specialized Venge. Ciekawe jak w boju sprawdzi sie nowy Giant Propel :)

Giant TCR Advanced 0 Modified
V max 102 km/h Dst max 297 km


#19 kris91

kris91
  • Użytkownik
  • 1,314 posts
  • SkądKrotoszyn

Posted 03 May 2013 - 10:36

Wygląda CosmiCnie ;) ;-)

#20 biker1974

biker1974
  • Użytkownik
  • 458 posts
  • SkądMirków/Wroclaw

Posted 03 May 2013 - 10:38

Ogladalem wlasnie strone Ritcheya i nie znalazlem owalnej sztycy z serii PRO a ty ja masz.To jakas podrobka czy linia specjalna dla Scotta?