Zamów do salonu, najwyżej zwrócisz i weźmiesz xl.
Decathlon - Seria Triban
#2202
Napisano 27 lipiec 2016 - 08:32
Cześć, potrzebuje pomocy przymierzam się do wymiany łańcucha w moim Tribanie 500 zamierzam kupić łańcuch shimano hg93 i tu pojawia się mały problem, łańcuch sprzedawany jest w odmianach z 114 lub 116 ogniwami a mój star łańcuch ze spinką (KMC Z Super Narrow) który mam od nowości ma 106 ogniw. Który łańcuch mam wybrać ?? Czy będę musiał skrócić nowy łańcuch ?? Będę wdzięczny za pomoc
#2205
Napisano 02 sierpień 2016 - 15:56
@samogona ,
1. Standardowy ściągacz.
2. Długość łańcucha zależy też od duzego blatu w korbie i długości w cm od osi suportu do osi tylnego koła.
3. Zależy do jakiego napędu i ile rzędów
Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka
#2207
Napisano 08 sierpień 2016 - 21:50
T300
Powie mi ktoś jak ustawić przednią przerzutkę? Przeczytałem masę poradników i dalej mi nie wychodzi...
Na którym biegu powinny być te dwa stopie?
Jak ustawię troszkę niżej przerzutkę to ociera łańcuch, trochę wyżej to z drugiego biegu robi się trzeci...
#2208
Napisano 08 sierpień 2016 - 22:03
Może to nie będzie pomocne ale ja ustawiam "na oko".
Patrze żeby było równo z blatem, dokręcam, potem ciągne ją na najwyższy blat i sprawdzam czy jest na dobrej wysokosci, jak nie to poprawiam. Na luźnej lince ustawiam wychylenie na najmniejszej tarczy, zakładam linkę, baryłką ją dociagam jak trzeba. Wrzucam manetka na duży blat i sprawdzam czy wychylenie jest dobre, sprawdzam czy nie trze na jakichś przelozeniach, skrajne w ogóle olewam.
Jak wszystko się kręci to wsiadam i jade. Reszta wychodzi w trasie.
Ja mam taki sposób, na ile on jest zgodny z prawem powszechnie stosowanym to mnie nie obchodzi, u mnie działa.
Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka
Poza tym, według mnie te przerzutki typu tourney, claris itp. są toporne w regulacji.
Z tyłu mam 105, a z przodu ultegre - to się w sumie samo reguluje, a jak kumplowi tylnego tourneya regulowalem to balem sie ze urwe baryłkę bo kręciłem i nic się nie działo. Ja wiem, że najtańszy model, dużo zrozumiem ale baryłka akurat powinna być od tourneya do Djurejsa taka sama.
Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka
#2209
Napisano 26 sierpień 2016 - 08:52
Witam wszystkich.
Mam do Was pytanie od kilku lat regularnie włóczę się po lasach na rowerze mtb, od dwóch regularnie dojeżdżam na nim do pracy (20km asfalt w lini prostej). Do rowerów szosowych zawsze (nie wiedzieć czemu miał awersję), aż do czasu kiedy udało mi się jednym przejachać i tu od razu pojawił się pomysł zakupu względnie taniej dojazdówki do pracy. Od wspomnianej jazdy na myśl o podróży asfaltem na mtb bronię się rękami i nogami ...
Mam więc pytanie czy taki Triban 500 byłby sensownym rozwiązaniem ? Czy może celować w wersję 520 (słyszałem, że do niech wchodzą szersze opony).
Patrzyłem również jako alternatywę dla ww. rowerów na Rometa Urban Mistral (aczkolwiek zależało mi na kierownicy z barankiem).
Za wszelką pomoc będę wdzięczny
#2210
Napisano 25 wrzesień 2016 - 15:44
#2212
Napisano 25 wrzesień 2016 - 16:23
Moim zdaniem zastanów się między L a M , XL będzie na bank za duży
Przy wzroście 178 jeździłem na L czyli 57, obecnie jeżdżę na innej ramie i o innej geometrii ale rozmiar to 54 + mostek 120mm
Według Decatlona przy wzroście 187 i dł krocza 89 powinienem celować w XL.
Powaga powinienem brać pod uwagę tylko M i L ?
Najlepiej było by zrobić przymiarkę tylko że do Decatlonu mam ponad 100km.
#2214
Napisano 25 wrzesień 2016 - 16:32
Dzisiaj wiem, że XL byłby za duży, bo czasem L wydaje się za długa po kilkudziesięciu kilometrach.
Co do serii 500/520, w sklepie po kilkominutowej przymiarce do rowerów w obu rozmiarach, XL wydawał się wygodny, a L jakby lekko za krótki, ale po kilkuset kilometrach pewnie okazałoby się, że L to dobry wybór. Wzrost 190 noga 90.
Wysłane z mojego PSP7530DUO przy użyciu Tapatalka
#2216
Napisano 25 wrzesień 2016 - 16:41
Decyzja zapadnie w ciągu tygodnia zobaczę na co finanse pozwolą, wydaje mi się że lepiej dołożyć grosza i kupić 520.
Panowie może macie rację kupiłem crossa rok temu rozmiar 21"
Przy dłuższych trasach 50+ czuję że rama jest za długa i za wysoka, stojąc w rozkroku nad ramą kroczem dotykam ramy.
Nie chciał bym popełnić drugi raz tego błędu żeby nieodpowiedni rozmiar ramy zabierał mi przyjemność z jazdy.
#2219
Napisano 25 wrzesień 2016 - 16:54
Może i faktycznie najlepiej przekonać się na własnej skórze, tylko że trzeba jeszcze mieć jakieś pojęcie na temat szosówek, myślę że kilka minut przejechane na rowerze po sklepie nie odpowie mi na pytanie jak będę się na nim czuł powiedzmy po 100km.
Panowie byłem dzisiaj w Decatlonie nie miałem zbytnio czasu, ale po wstępnych przymiarkach wydaję mi się L była by lepsza.
Problem w tym że wizualnie triban 520 moim zdaniem jest po prostu brzydki