Bardzo dobra informacja bo nieustannie hamulce uważam za najsłabszy punkt mojego roweru (triban 500). Tak dla pewności zapytam, masz triban 500? Skoro piszesz że masz kasetę i klamki od microshiftu to pewnie tak.
Wszystko pasowało bez problemu?
Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka
Mam starszego tzn. poprzednika, Tribana T3 (czyli 3setka), konstrukcyjnie powinno być to samo. Z tego co kojarzę nazwę zmienili i kolorystykę robiąc niezłe zamieszanie, 500tka wcześniej była na sorze z widelcem karbonowym.
Pasuje wszystko, ale... do hampli 105/5800 nie upchasz raczej większej opony od 28mm, trzeba o tym pamiętać. Z taką oponą wygląda to tak:
https://zapodaj.net/...c9072e5d23d.jpg
Co do różnic - 105-tka jest masywniejsza i lepiej się "kupy" trzyma:
https://zapodaj.net/...92e91f48b34.jpg
... są w niej odrębne punkty mocowania dla każdego z ramion przez co większa siła ścisku (tzw. SLR-EV)
https://bike.shimano...ils/slr-ev.html
Można porównać B'Twina z pierwszym zdjęciem:
https://zapodaj.net/...f49a71c4624.jpg
Ogólnie dla tych hamulców problemem stają się już tylko wąskie opony, które nie mają wystarczającej powierzchni styku z drogą w stosunku do siły hamowania którą się uzyskuje.
IMHO jak już je zakładać to z dobrymi pancerzami (np. SLR).
Siara pisał o klockach. Jeżeli o nie chodzi u mnie wymiana w oryginalnych hamulcach B'Twina (btw. są to rebrandowane tektro nie pamiętam modelu, jakieś podstawowe) nie dała pozytywnych efektów. Wymieniałem również pancerze i linki na lepsze niż to co było. No ale próbować można, najwyżej zostaną na później.