Jump to content


Photo

Decathlon - Seria Triban


2332 replies to this topic

#521 Maciejas

Maciejas
  • Użytkownik
  • 103 posts

Posted 31 May 2014 - 22:13

witam!

 

Ponawiam pytanie bo potrzebuje fachowej odpowiedzi. Czy jesli mam 175 cm  wzrostu to wzi±æ 54 cm czy 57?

 

Mierzyłem dzisiaj ramę Tribana 300 w rozmiarze 57. Teoretycznie to ta sama rama co w 500tce. Według mnie rura pozioma ma 56cm (mierzone poziomo c-c, nie po rurze). Przy moim wzroście (181cm) i mostku 10cm oś kierownicy ledwo pokrywa się z osią piasty (oś piasty jest minimalnie przed osią kierownicy). Teoretycznie +/- rama trafia w mój rozmiar przy pomiarze statycznym. Pewnie przy dopasowaniu pozycji siodełka wyglądałoby wszystko ok. Według mnie rama 57 będzie za duża na 175cm wzrostu.



#522 nicnasile

nicnasile
  • Użytkownik
  • 40 posts
  • SkądPoznań

Posted 31 May 2014 - 23:29

nicnasile, ta Alsolia to faktycznie raty 0%? Rety, od dawna zastanawiam się, czy w Deca są raty, zamiast zadzwonić czy zapytać - nawet tu, na forum ;) Łoś ze mnie.

A o co kaman z tą kartą?

Jak najbardziej, Alsolia to raty 0%, albo 5, albo 10 rat. To jest karta kredytowa, zakładasz ją  w Decathlonie, niby to kosztuje 25zł rocznie, ale Decathlon zwraca te 25zł w postaci bonu do wydania w sklepie. Jak po spłaceniu rat nie chcesz mieć już karty- zamykasz ją i tyle. Jak chcesz mieć, to kolejny rok 25zł płacisz. Do Deca przychodzisz tylko z dowodem i tam weryfikacja z BIKiem trwa 30 sekund po uzupełnieniu danych. 
Druga opcja to raty oprocentowane. Ile rat, tyle % się płaci. ;) 

Nie wiem co Wam mówią w tych sklepach, ale w Poznaniu jakoś 500 bywają, sprzedają się, przychodzą kolejne, wtf???!!! Z 300 natomiast nie powinno być problemów żadnych, nigdzie, bo będą w reklamowanej ofercie na lato, choć z Decathlonem to jednak różnie bywa ;P 



#523 Maciejas

Maciejas
  • Użytkownik
  • 103 posts

Posted 31 May 2014 - 23:50

Z 300 natomiast nie powinno być problemów żadnych, nigdzie, bo będą w reklamowanej ofercie na lato, choć z Decathlonem to jednak różnie bywa ;P 

 

...a to mogę potwierdzić :-) W Kraku na sklepie jest parę Tribanów 300 w różnych rozmiarach. Do wyboru do koloru, można przebierać i wybierać. No ale 500tek brak  :-(



#524 Żyrafa

Żyrafa
  • Użytkownik
  • 14 posts

Posted 01 June 2014 - 07:45

Maciejas - ja też się przeszedłem i mi wyszło, że rozmiary ram (przymierzałem t300 54 i 57) różnią się li tylko długością rury podsiodłowej co mnie zdziwiło, a co potwierdzili mi sprzedawcy działu rowerowego. Dla mnie to trochę dziwne, bo zdaje się, że rura pozioma ma większy wpływ na komfort/ergonomię jazdy rowerem. Jeśli chodzi o dostępność t500 mi powiedziano, że ma przyjść do magazynu w Portugalii, ale nie ma daty kiedy więc trudno cokolwiek przewidywać. Żeby było śmiesznie do Portugalii trafią z fabryki na Węgrzech :). Ja powoli zaczynam wątpić i szukam alternatywy. Niestety trzeba szykować 1k zł więcej :(.



#525 szynder

szynder
  • Użytkownik
  • 162 posts
  • SkądGrodków

Posted 01 June 2014 - 07:58

Jak najbardziej, Alsolia to raty 0%, albo 5, albo 10 rat. To jest karta kredytowa, zakładasz ją  w Decathlonie, niby to kosztuje 25zł rocznie, ale Decathlon zwraca te 25zł w postaci bonu do wydania w sklepie. Jak po spłaceniu rat nie chcesz mieć już karty- zamykasz ją i tyle. Jak chcesz mieć, to kolejny rok 25zł płacisz. Do Deca przychodzisz tylko z dowodem i tam weryfikacja z BIKiem trwa 30 sekund po uzupełnieniu danych. 
Druga opcja to raty oprocentowane. Ile rat, tyle % się płaci. ;)

Na stronie internetowej niby jest napisane, że całkowity koszt kredytu wynosi 0 zł, ale wiadomo to napisane jest w internecie, a jak jest rzeczywiście? Naprawdę 0 zł/0% ? Czy można przy podpisywaniu umowy znaleźć coś niepokojącego? 


"...Jest! Jest! Rafał finiszuj! Pchamy, pchamy! Wygrał! Musi! Idzie! Jedzie! Wygrywa..." Tomasz Jaroński  :-D


#526 chauazz

chauazz
  • Użytkownik
  • 49 posts

Posted 01 June 2014 - 08:35

(...) Niestety trzeba szykować 1k zł więcej :(.

Za 1k więcej u konkurencji nie uswiadczysz pełnej Sory, ani widelca z karbonu, co najwyżej linki poprowadzone wewnątrz ramy.

#527 Gosc_Iker88_*

Gosc_Iker88_*
  • Gość

Posted 01 June 2014 - 09:59

vikem- ja też mam 175 cm wzrostu i kupiłem 54. Wydaje mi się, że dla tego wzrostu ten rozmiar jest zdecydowanie najlepszy. No ale jak nie jesteś pewny, to spróbuj się przymierzyć w sklepie i wtedy będziesz miał pewność.



#528 Maciejas

Maciejas
  • Użytkownik
  • 103 posts

Posted 01 June 2014 - 10:13

Maciejas - ja też się przeszedłem i mi wyszło, że rozmiary ram (przymierzałem t300 54 i 57) różnią się li tylko długością rury podsiodłowej co mnie zdziwiło, a co potwierdzili mi sprzedawcy działu rowerowego. Dla mnie to trochę dziwne, bo zdaje się, że rura pozioma ma większy wpływ na komfort/ergonomię jazdy rowerem. 

 

...a widzisz tego to akurat nie wiem, nie mierzyłem 54, wzrokowo wydawała się oczywiście mniejsza.

Pozioma ma bezpośredni wpływ na to o czym napisałeś. Zresztą jest dużo postów na forum w tym temacie, można poczytać. 

 

 

Jeśli chodzi o dostępność t500 mi powiedziano, że ma przyjść do magazynu w Portugalii, ale nie ma daty kiedy więc trudno cokolwiek przewidywać. Żeby było śmiesznie do Portugalii trafią z fabryki na Węgrzech :). Ja powoli zaczynam wątpić i szukam alternatywy. Niestety trzeba szykować 1k zł więcej :(.

 

No widzisz, zaczyna się robić statek widmo niby chodzą słuchy, że jest a jednak go nie ma  :-)

 

Ja z kolei zastanawiam się czy nie dać sobie spokoju z 500tką i łyknąć 300tkę. 500zł w kieszeni a... podchodząc realnie do sprawy i w jednym i w drugim rowerze nie oszukujmy się jest nienajlepszy osprzęt. Kiepskie koła, tragiczne siodło a widelec karbonowy nie jest dla mnie kryterium do ochów i achów. Poza tym zawsze można coś karbonowego po sezonie dokupić ;-)

Druga sprawa jeżeli byłbym pewny, że szosa mi się spodoba to pewnie kupiłbym coś od razu na Tiagrze lub 105tce  :-D



#529 szynder

szynder
  • Użytkownik
  • 162 posts
  • SkądGrodków

Posted 01 June 2014 - 11:07

Bardzo dziwne to co Żyrafa pisze.

Wg tego mają albo dobrą ściemę albo złe informacje. 

Z tym siodełkiem to nie wiadomo... może akurat podejdzie pod szanowną du*e i nie będzie kłopotów i wydatków na nowe siodełko. :D

 

 

 


"...Jest! Jest! Rafał finiszuj! Pchamy, pchamy! Wygrał! Musi! Idzie! Jedzie! Wygrywa..." Tomasz Jaroński  :-D


#530 chauazz

chauazz
  • Użytkownik
  • 49 posts

Posted 01 June 2014 - 14:43

siodełko nie jest złe, trzeba je tylko dobrze ustawić. Wiadoma rzecz, że za jakiś tam czas się je wymieni, ale póki co daje radę. Kwestia przyzwyczajenia



#531 barthas

barthas
  • Użytkownik
  • 439 posts
  • Skądwziąć na nowy rower?

Posted 01 June 2014 - 17:38

Ktoś tu jest zdecydowany na jakiegoś Tribana? Mogę go spróbować zamówić. Do dobioru będzie ew. Wrocław lub Poznań.



#532 nicnasile

nicnasile
  • Użytkownik
  • 40 posts
  • SkądPoznań

Posted 01 June 2014 - 18:40

...a widzisz tego to akurat nie wiem, nie mierzyłem 54, wzrokowo wydawała się oczywiście mniejsza.

Pozioma ma bezpośredni wpływ na to o czym napisałeś. Zresztą jest dużo postów na forum w tym temacie, można poczytać. 

 

 

 

No widzisz, zaczyna się robić statek widmo niby chodzą słuchy, że jest a jednak go nie ma  :-)

 

Ja z kolei zastanawiam się czy nie dać sobie spokoju z 500tką i łyknąć 300tkę. 500zł w kieszeni a... podchodząc realnie do sprawy i w jednym i w drugim rowerze nie oszukujmy się jest nienajlepszy osprzęt. Kiepskie koła, tragiczne siodło a widelec karbonowy nie jest dla mnie kryterium do ochów i achów. Poza tym zawsze można coś karbonowego po sezonie dokupić ;-)

Druga sprawa jeżeli byłbym pewny, że szosa mi się spodoba to pewnie kupiłbym coś od razu na Tiagrze lub 105tce  :-D

Nie wiem co takiego tragicznego jest w tym siodle? Przejechałam z 700km na nim, dzień w dzień po paredziesiąt km, najdłużej ok 3h na nim i...ZERO problemów. Ale każdy ma inną dupę, więc ja tam nie wiem... 

Na stronie internetowej niby jest napisane, że całkowity koszt kredytu wynosi 0 zł, ale wiadomo to napisane jest w internecie, a jak jest rzeczywiście? Naprawdę 0 zł/0% ? Czy można przy podpisywaniu umowy znaleźć coś niepokojącego? 

Naprawdę. To jest tak, wybierasz sobie towar za co najmniej 300zł. Idziesz do Punktu Kredytowego. Najlepiej jakbyś miał już wcześniej Kartę Stałego Klienta, bo jest konieczna przy kredycie Alsolia. (Generalnie spoko opcja przy kupnie roweru, bo już nabijają się pkt, itp, itd, pracownik Ci opowie). I teraz tak, masz ze sobą tylko dowód osobisty. Podajesz dane, zarobki, coś pyk, kwotę maksymalną i mininmalną, na jaką chciałbyś wziąć kredyt. Np rower kosztuje 1000, więc minimalna 1000, ale jakbyś chciał z tej karty korzystać częściej to max limit miesięczny bierzesz no 1500. W moment przychodzi odpowiedź z BIKu, i jak jest zgoda to decydujesz się i podpisujesz umowę. Ubezpieczenie kosztuje, ale tego prawie nikt nie bierze, bo jak nie chce korzystać z karty to nie potrzebuje tego. Karta Alsolia kosztuje rocznie 25zł. Decathlon te 25zł oddaje w bonie do wydania w sklepie. To są faktyczne raty 0% :) 



#533 Żyrafa

Żyrafa
  • Użytkownik
  • 14 posts

Posted 01 June 2014 - 20:01

Za 1k więcej u konkurencji nie uswiadczysz pełnej Sory, ani widelca z karbonu, co najwyżej linki poprowadzone wewnątrz ramy.

 

A na przykład Focus Culebro 4 z zeszłego roku ? Jest za 3200. Co o tym sądzisz ?



#534 Gosc_konr@d_*

Gosc_konr@d_*
  • Gość

Posted 01 June 2014 - 20:16

Ktoś tu jest zdecydowany na jakiegoś Tribana? Mogę go spróbować zamówić. Do dobioru będzie ew. Wrocław lub Poznań.

Hej, jak będziesz miał pewność co do dostępności to chętnie wezmę 500tkę w rozm. 57.

 

A na przykład Focus Culebro 4 z zeszłego roku ? Jest za 3200. Co o tym sądzisz ?

To jest zdecydowanie lepszy rowerek i na wyższym osprzęcie. Cena jednak wyższa o 60%. Mając kasę nawet bym się nie zastanawiał. W wertykalu do tego dodają jeszcze fitting w pół ceny.



#535 steja

steja
  • Użytkownik
  • 110 posts

Posted 01 June 2014 - 20:25

A gdzie ten Focus jest dostępny? Na wertykal jest w rubryce dostępność: brak informacji...

#536 Gosc_konr@d_*

Gosc_konr@d_*
  • Gość

Posted 01 June 2014 - 20:28

http://wertykal.com....ULEBRO-4.0/1580



#537 Maciejas

Maciejas
  • Użytkownik
  • 103 posts

Posted 01 June 2014 - 21:45

Nie wiem co takiego tragicznego jest w tym siodle? Przejechałam z 700km na nim, dzień w dzień po paredziesiąt km, najdłużej ok 3h na nim i...ZERO problemów. Ale każdy ma inną dupę, więc ja tam nie wiem... 

 

... sie wytłumaczę trochę i odszczekam trochę to co napisałem. Kiedyś kupowaliśmy dla żony rowerek MTB Krossa w wersji "lady", było tam siodło męskie podobne kształtowo do tego w Tribanie.  Zasugerowałem się tym i opiniami znalezionymi necie.

Siodła z tamtego Krossa nie życzę nikomu, żona od razu zadecydowała, że siodło wylatuje. Było lekkie więc przełożyłem je do swojego roweru do testów... od razu miałem bóle pleców w lędźwi promieniujące wyżej.

Po raz pierwszy siedząc na Tribanie w sklepie zacząłem mieć wspomnienia z siodła żony ;-).

No ale do rzeczy.

 

Podjąłem decyzję i kupiłem Tribana 300tkę, przejechałem do domu z 10km i.. o dziwo faktycznie siodło nie wywarło na mnie negatywnego wrażenia, nie jest to Lookin do którego jestem przyzwyczajony no ale ... wydaje się akceptowalne. W jakich granicach?Czas pokaże.

 

Z pierwszych wrażeń, dla innych mogę jeszcze napisać. Faktycznie napęd pracuje dość głośno ale też bez przesady. Zobaczymy jak będzie po przesmarowaniu łańcucha czymś do tego  stworzonym.

Siła hamowania hamulców nie powala (w MTB/turystyku mam full LX i V-ki, zdecydowanie silniejsze, w skrajnym przypadku można przelecieć przez kierownicę), ale zahamować awaryjnie się jakoś tam da.

Osprzęt microshift patrząc na przerzutki zrobiony po taniości, ale o dziwo w akcji.. hmmm.. dobrze wszystko działa, nie mogę się doczepić. Dla mnie bardzo wygodne klamkomanaetki, działają ok i z wyraźnym klikiem.

Pedały - uważam, że do wylotu, marketowe z noskami czego nie akceptuje. Dyskomfort - po postojach ciągle trzeba trafiać, obracać  itd. Wkręce na razie jakiegoś SPDa, do którego posiadam buty i jestem przyzwyczajony.

 

Na razie z zakupu jestem zadowolony jak na bardzo budżetowy rower jest naprawdę dobrze.



#538 chauazz

chauazz
  • Użytkownik
  • 49 posts

Posted 01 June 2014 - 22:36

(...)

Z pierwszych wrażeń, dla innych mogę jeszcze napisać. Faktycznie napęd pracuje dość głośno ale też bez przesady. Zobaczymy jak będzie po przesmarowaniu łańcucha czymś do tego  stworzonym.

Siła hamowania hamulców nie powala (w MTB/turystyku mam full LX i V-ki, zdecydowanie silniejsze, w skrajnym przypadku można przelecieć przez kierownicę), ale zahamować awaryjnie się jakoś tam da.

(...)

A ja tam bym nie narzekał na hamulce, lecz na ich linki, bo podobno to one są winne tego że sie gorzej hamuje. Barziej bym zwrócił uwagę na OEMowe opony - Equinoxy 2. Podczas hamowania na górce przy prędkości ok 50km/h okazało się że prędzej wpadnę w poślizg tylnym kołem niż szybciej to wyhamuję. Jak ten zestaw się zajeździ to wymienię go chyba na jakieś Vittoria Zaffiro pro albo coś.

 

A ten Focus to zacna maszyna, nie specjalnie mogę coś więcej o nim powiedzieć, bo nie zagłębiałem się w temat rowerów z tej półki cenowej. Tylko znowu mamy tu rower gdzie hamulce to nie Tiagra tylko jakiś Focusowy XYZ.



#539 Maciejas

Maciejas
  • Użytkownik
  • 103 posts

Posted 01 June 2014 - 23:10

A ja tam bym nie narzekał na hamulce, lecz na ich linki, bo podobno to one są winne tego że sie gorzej hamuje. 

 

Nie narzekam, hamować, hamują ale w sumie porównałem budżetową grupę B'Twin z Shimano LX z okładzinami XTR. Tak na zdrowy rozsądek nie ma się co dziwić, że jest zauważalna różnica. Pancerze może faktycznie biorą w tym jakiś udział, z drugiej strony ile ich tam cm jest ;-)

 

 

Barziej bym zwrócił uwagę na OEMowe opony - Equinoxy 2. Podczas hamowania na górce przy prędkości ok 50km/h okazało się że prędzej wpadnę w poślizg tylnym kołem niż szybciej to wyhamuję. Jak ten zestaw się zajeździ to wymienię go chyba na jakieś Vittoria Zaffiro pro albo coś.

 

Tego to jeszcze nie wiem o Equinoxach:) obym się nie musiał dowiadywać. Szczerze, jeżeli dotrze do mnie, że są fatalne na deszczu to pewnie je wymienię na  np. Schwalbe Durano. Od lat jeżdżę na ich oponach i jest ok. Guma nie parcieje z upływem lat, a przyczepność na mokrym z roku na rok świetna.



#540 DanielK

DanielK
  • Użytkownik
  • 14 posts

Posted 01 June 2014 - 23:11

To może i kilka słów ode mnie o T3. Przedni napęd po regulacji chwile podziałał cicho, ale po trasie 120km znów coś go boli. Siodełko to kwestia bardziej indywidualna, ale zrobiłem na nim już ponad 1100km przy czym maksymalnie 180 jednym ciągiem i nie jest tak źle. Hamulce - raz prawie wypadłem przez kierownicę, generalnie odpowiadają mi, fakt - pancerze się ściskają podczas hamowania co nieco zmniejsza siłę. Opony śliskie, tył od razu blokuje. Ogólnie rzecz biorąc, jest dobrze :)


B'Twin Triban 3




Reply to this topic