Jump to content


Photo

Decathlon - Seria Triban


2332 replies to this topic

#621 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1,384 posts
  • SkądSzczecinek

Posted 09 June 2014 - 19:09

Amator w ogóle jest w stanie rozróżnić widelec karbon/stal?
Sytuacja robi się o tyle ciekawa, że skoro Microshift jest na poziomie Sory to do T500 dopłacamy za mniejszą wagę i większą podatność widelca na uszkodzenia? 

Ja jestem amator i różnicę czuję. Jeździłem na 300-tce i jeżdże na 5-tce. Do T5-tki dopłaciłem bo mam 9 przełożeń w Sorze a Microshift ma 8. To czuć po skoku łańcucha na kasecie. Dopłaciłem bo mam widelec który lepiej tłumi drgania. Dopłaciłem bo mam korbę na HT2 która jest szytwniejsza co też czuć.



#622 SitexTHC

SitexTHC
  • Użytkownik
  • 11 posts

Posted 10 June 2014 - 06:35

ktora pompka z  decathlonu bedzie dobra do tribana 3 ?

http://www.decathlon...id_8224360.html

 

http://www.decathlon...id_8303660.html

 

http://www.decathlon...id_8303706.html

http://www.decathlon...id_8110170.html

http://www.decathlon...id_8151137.html



#623 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 837 posts

Posted 10 June 2014 - 07:14

Z ciekawości, czy jest ktoś w stanie wykazać, że karbon lepiej tłumi drgania od stali, która jest przecież sprężysta sama z siebie?
Czytam, szukam i widzę, tylko tyle, że karbon jest najnajsuper (głównie testerzy na stronach), a o stali, że dobrze tłumi drgania.
Technologicznie sprawa wygląda tak, że aby w ogóle można było mówić o tłumieniu w przypadku karbonu, rury muszą być odpowiednio wykonane, typów tego materiału i technologii jest sporo. Jak producenci robią, tego nie wie nikt, ale pewnie po taniości :)
Amator w ogóle jest w stanie rozróżnić widelec karbon/stal?
Sytuacja robi się o tyle ciekawa, że skoro Microshift jest na poziomie Sory to do T500 dopłacamy za mniejszą wagę i większą podatność widelca na uszkodzenia? 

 Ponieważ mam do czynienia z rowerami gdzie jedną ramę mam na rurkach Reynoldsa 531( stalówka Cro-Mo), pełną 6061(alu) i taką też z widelcem i tylnym mostem kompozytowym (Triban5), to przyjmując przy tym samym rodzaju opon i ciśnieniu w nich, oraz siodełku, najlepiej z nich wszystkich tłumi stalówka.

 

 Dopłaciłem bo mam korbę na HT2 która jest szytwniejsza co też czuć.

A nie czasem ISIS?


CykloOpole !!! :)


#624 chauazz

chauazz
  • Użytkownik
  • 49 posts

Posted 10 June 2014 - 07:58

Miałem na studiach badania materiałów kompozytowych o różnych przekrojach włókien karbonu. Nawet ten najtanszy, o grubych wloknach, kompozyt (włókna + epoksyd) zaczyna sie odkształcać sprężyście przy mniejszych używanych siłach niż stał, lecz niestety ma mniejsza odporność na naprężenia dynamiczne (udarność)
Bardzo istotne jest to, jak w danym elemencie z kompozytu są ustawione włókna, jeśli będą po skosie to będą lepiej rozpraszac drgania, ale też przez to dany element będzie się inaczej zachowywał pod obciążeniem

#625 heja_banana

heja_banana
  • Użytkownik
  • 79 posts

Posted 10 June 2014 - 08:41

 Ponieważ mam do czynienia z rowerami gdzie jedną ramę mam na rurkach Reynoldsa 531( stalówka Cro-Mo), pełną 6061(alu) i taką też z widelcem i tylnym mostem kompozytowym (Triban5), to przyjmując przy tym samym rodzaju opon i ciśnieniu w nich, oraz siodełku, najlepiej z nich wszystkich tłumi stalówka.

 

A nie czasem ISIS?

 

a ramy triban 300 i 500 mają takie same?



#626 hofier

hofier
  • Użytkownik
  • 67 posts

Posted 10 June 2014 - 10:10


A nie czasem ISIS?

zarówno triban 500 jak i starszy T5 mają korby ze zintegrowaną, sztywną osią a.k.a hollowtech II :)

#627 SitexTHC

SitexTHC
  • Użytkownik
  • 11 posts

Posted 10 June 2014 - 10:12

 



#628 hofier

hofier
  • Użytkownik
  • 67 posts

Posted 10 June 2014 - 10:50

SilexTHC, o pompkach stacjonarnych (m.in. zefala i btwina) jest kilkanascie postów i kilka stron w podforum obok - łatwo sobie opinię wyrobić i podjąć decyzję :) do tribanów i reszty szos pompka jest taka sama, byleby miała preste i cisnienie do 8-9bar

#629 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 837 posts

Posted 10 June 2014 - 10:56



zarówno triban 500 jak i starszy T5 mają korby ze zintegrowaną, sztywną osią a.k.a hollowtech II :)

 Masz rację, popierdzieliły mnie się systemy.



a ramy triban 300 i 500 mają takie same?

 Kiedyś się różniły nie znacznie, bo stary T5 miał tylny most kompozytowy.

 

big_800PX_37324816.jpg

 

big_fa49205283a94ba6bc2c4f5e5f6a4c30.jpg

 

Teraz natomiast  są to te same ramy.

 

big_7f8f00c84ab54944b5aa75d568a0de25.jpg

 

big_61c164e5f8f745598edbf82267d39462.jpg


CykloOpole !!! :)


#630 x8hexagon

x8hexagon
  • Użytkownik
  • 3 posts

Posted 10 June 2014 - 15:07

T500 są dostępne na stronie w rozmiarze 54 i 60. 
Właśnie złożyłem zamówienie na 54. Planowana dostawa - 10.06 - zobaczymy co z tego wyjdzie. 
 

 

 

Wyjdzie to, ze będziesz miał go na czas, jak ja swojego miałem.

 

Przyznam szczerze, wątpiłem w to, że otrzymam rower a zwłaszcza, że dostarczą go na czas zgodnie z zamówieniem. 

Podsumowując: zamówienie złożone na stronie 3.06 o godz 19, dziś tj 10.06 godz 11 odebrałem przesyłkę. 

Jestem w szoku :) jednak nie jest to "wirtualny" rower jak niektórzy o nim piszą :) wystarczy śledzić stronę :)

zdj_cie_2.jpg



#631 szynder

szynder
  • Użytkownik
  • 162 posts
  • SkądGrodków

Posted 10 June 2014 - 15:17

Gratulacje. Trafiłeś wtedy ;) Pamiętam, że były dostępne tylko chwilę.


"...Jest! Jest! Rafał finiszuj! Pchamy, pchamy! Wygrał! Musi! Idzie! Jedzie! Wygrywa..." Tomasz Jaroński  :-D


#632 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1,384 posts
  • SkądSzczecinek

Posted 10 June 2014 - 15:38

x8hexagon gratuluje! Teraz tylko kluczyk w dłoń i sprawdź dokręcenie korb i mostka! Bo fancuzi bardzo delikatnie dokręcają wszystko i można ruszać w drogę;-)



#633 gilmore

gilmore
  • Użytkownik
  • 10 posts
  • SkądSandomierz

Posted 10 June 2014 - 16:34

Na stronie decathlon dostępny jest triban 500 z ramą 60 cm jak komuś pasuje to można zamawiać :)



#634 barthas

barthas
  • Użytkownik
  • 439 posts
  • Skądwziąć na nowy rower?

Posted 10 June 2014 - 18:14

Triban 300 - 54 i 57 - Wroclaw Korona



#635 SitexTHC

SitexTHC
  • Użytkownik
  • 11 posts

Posted 11 June 2014 - 05:09

08250845495459200692.png

jak sie zmienia na tej klamce przelozenia? hamulcem w lewo/prawo?



#636 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2,263 posts
  • SkądSheffield

Posted 11 June 2014 - 07:14

Tą klamką pod hamulcem. Zrzucasz cynglem z boku.

 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#637 hofier

hofier
  • Użytkownik
  • 67 posts

Posted 11 June 2014 - 08:00

to raczej nowa sora więc operujesz klamką hamulcowa i łopatka ktora jest pod nią wychylając ją do wewnątrz. siara, ten cyngiel z boku to chyba wyjście do linki, w starej sorze nie było łopatki pod klamką :-D

#638 Gosc_Iker88_*

Gosc_Iker88_*
  • Gość

Posted 11 June 2014 - 09:38

łopatką pod hamulcem do wewnątrz wrzucasz na cięższe przełożenie, a całym hamulcem również do wewnątrz zbijasz biegi :)



#639 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2,263 posts
  • SkądSheffield

Posted 11 June 2014 - 10:29

Słabo u mnie na telefonie to widać. Pomieszałem.

 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#640 System

System
  • Użytkownik
  • 643 posts
  • Skądz netu

Posted 11 June 2014 - 10:40

x8hexagon

Gratki, ładny ten rower.

Przyszedł w takiej postaci tylko ze skręconą kierownicą ?

Siodełko jest trochę za bardzo do tylu, chyba że to już Twoje nastawy.

 

Nawet ma dzwonek - jak masz ścieżki rowerowe to go zostaw. :)





Reply to this topic