Skocz do zawartości


Zdjęcie

Decathlon - Seria Triban


2332 odpowiedzi w tym temacie

#1081 Gosc_rowerowyninja_*

Gosc_rowerowyninja_*
  • Gość

Napisano 17 październik 2014 - 23:06

Trwa, to trwa. Grunt, że sprzęt działa i można jeździć, a co do wymiany, wymienią.

 

Nie mam osobistych doświadczeń z serwisem Decathlonu, ale mój brat ujeżdża Btwin Fit, który do jego potrzeb mu poleciłem i jest zadowolony. Głównie dlatego, że zależnie od chwili mieszkam od niego ~200 albo ~1000 kilometrów, a serwis ma w Warszawie pod bokiem. Więc kiedy po zakupie okazało się, że nie umie obsłużyć presty i zepsuł to pojechał do sklepu i zmienili mu dętkę oraz pokazali co i jak. Jak tylne koło miało bicie -podejrzewam, że od początku, a jego jazda tylko dobiła- to pojechał do sklepu i szprychy naciągnęli. Jak przy glebie zgiął wózek tylnej przerzutki, to mu wymienili. Wszytko w ramach gwarancji.

 

Otarcia i rysy na lakierze (rzucenie roweru, gdzie popadnie), brud inne ślady świadczące o ewidentnym nieszanowaniu roweru nie miały znaczenia. 



#1082 Ultek

Ultek
  • Użytkownik
  • 1695 postów

Napisano 19 październik 2014 - 08:08

Aż tak dobrze jest, że wymienili zgiętą przerzutkę w ramach gwarancji? Nie do wiary. Jak będę w sklepie, to udam głupa i spytam, czy mi pomogą, bo uszkodziłem swoją.



#1083 Gosc_Voltek_*

Gosc_Voltek_*
  • Gość

Napisano 19 październik 2014 - 08:33

@Ultek - to zależy na kogo trafisz. Są krowy i krowiszcza, są ludzie i ... patefony  ;-)


  • Filkry22 lubi to

#1084 Karolkrns

Karolkrns
  • Użytkownik
  • 5 postów

Napisano 20 październik 2014 - 10:32

żeby móc w przyszłości skorzystać z gwarancji trzeba gdzieś jeszcze zarejestrować zakup tego roweru?;> czy starczy faktura i karta stałego klienta na którą byl zakupiony rower?;>



#1085 macdziabek

macdziabek
  • Użytkownik
  • 45 postów

Napisano 20 październik 2014 - 10:34

Sama karta stałego klienta powinna wystarczyć jak najbardziej :) oczywiście jeżeli masz nabity zakup roweru na tej karcie. Sprawdzisz to na stronie decathlonu

#1086 tomi74

tomi74
  • Użytkownik
  • 22 postów

Napisano 20 październik 2014 - 16:32

Ja swojego Tribana odebrałem w środe. Podobnie jak Ty, też mam Clarisa zamiast Sory. Zglosiłem sprawę na infolinię i uzgodniłem, że sklep który im wskazałem zamowi korbe i suport na wymianę. Pani na infolinii mowila jeszcze, ze dostane bon na 100 zl na zakupy u nich w ramach rekompensaty. Oprócz tego na kierownicy tez nie mam tych niebieskich dodatków a tylne koło ma lekkie bicie. Jutro kupie klucz do szprych i moze uda mi sie to poprawić. Generalnie rower bardzo mi sie podoba.


Wczoraj zaliczyłem pierwszą jazdę 30 km. Ujawnił się kolejny problem. Na drugiej zębatce z tylu łańcuch przeskakiwał. Podejrzenie padło na łańcuch. Po zmierzeniu okazało się, że jego szerokość wynosi nieco ponad 7 mm. Wg literatury dla napędów 9 rzędowych powinno być 6,6 mm. Sprawdźcie jak jest u was.

Wysyłane z mojego LG-P760 za pomocą Tapatalk 2



#1087 Karolkrns

Karolkrns
  • Użytkownik
  • 5 postów

Napisano 21 październik 2014 - 12:48

u mnie wszystko się zgadza i zaczynam chyba doceniać jakie szczęście miałem.. w jakich rozmiarach te wybrakowane Tribany?



#1088 barthas

barthas
  • Użytkownik
  • 439 postów
  • Skądwziąć na nowy rower?

Napisano 21 październik 2014 - 12:58

W Decathlonie wszystko wymienią wam za darmoszke i na gwarancji wystarczy tylko być stanowczym i mówić, że to nie wasza wina a regulacji roweru itp.



#1089 LawinaPytań

LawinaPytań
  • Użytkownik
  • 78 postów

Napisano 21 październik 2014 - 13:17

Co powiecie o ramach tribanów?


Nie sprzęt lecz technika...

#1090 tomi74

tomi74
  • Użytkownik
  • 22 postów

Napisano 21 październik 2014 - 13:22

u mnie wszystko się zgadza i zaczynam chyba doceniać jakie szczęście miałem.. w jakich rozmiarach te wybrakowane Tribany?


Rozmiar 57

Wysyłane z mojego LG-P760 za pomocą Tapatalk 2



#1091 tomi74

tomi74
  • Użytkownik
  • 22 postów

Napisano 25 październik 2014 - 15:28

Ja swojego Tribana odebrałem w środe. Podobnie jak Ty, też mam Clarisa zamiast Sory. Zglosiłem sprawę na infolinię i uzgodniłem, że sklep który im wskazałem zamowi korbe i suport na wymianę. Pani na infolinii mowila jeszcze, ze dostane bon na 100 zl na zakupy u nich w ramach rekompensaty. Oprócz tego na kierownicy tez nie mam tych niebieskich dodatków a tylne koło ma lekkie bicie. Jutro kupie klucz do szprych i moze uda mi sie to poprawić. Generalnie rower bardzo mi sie podoba.


Korba i łańcuch zostały dzisiaj wymienione. W ramach rekompensaty otrzymałem 150 zł na zakupy w ich sklepie internetowym. Teraz wszystko jest tak jak powinno być od początku. Dla zainteresowanych w Decathlon Franowo w Poznaniu stoi jeden nowy Triban 500 w promocji za 1799 zł w rozmiarze 57.

Wysyłane z mojego LG-P760 za pomocą Tapatalk 2



#1092 hummel

hummel
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 05 listopad 2014 - 08:33

Witam, 

Niedawno podjąłem decyzję o kupnie pierwszej szosy, jako że będzie to raczej amatorska przygoda dlatego też wybór padł na Triban 300, po przeczytaniu większości postów na tym forum doszedłem do wniosku że warto dołożyć 500 zł i zakupić Triban 500, jednak ostatnio przeglądając oferty rowerów szosowych natrafiłem na markę Dema. Czy warto zainteresować się np modelem 

Dema LEONY 1.0, lub Dema LEONY 3.0? 



#1093 samogona

samogona
  • Użytkownik
  • 172 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 05 listopad 2014 - 08:53

Zależy od wielu czynników ;)
Dema 1.0 czy 3.0 prezentują się wyjątkowo kiepsko z osprzętem (2300 i Claris, w sumie to to samo). MicroShift dobrze wyregulowany działa bardzo dobrze, sora w t500 działa podobno dużo lepiej (proponuje wymianę łańcucha). Za t500 przemawia cena, dożywotnią gwarancja jaki i fakt, że zastosowano DWA widelce carbonowe ;)

Teraz piłka o osprzęcie.
do amatorskiej jazdy MicroShift, Sora czy nawet claris się nada, dlatego szkoda przepłacać... Chyba że nagle odkryjesz ,,kurde, kolarstwo fajniejsze niż cycki" i zaczniesz jeździć więcej, dokupisz lepsza grupę osprzętu :) T500 t300 jaki i dema nadają się znakomicie jako baza. Jak bedziesz miał 40czy 50lat, coś się stanie w rowerku (ugnie rama czy cos) to masz jeszcze gwarancje na tribany.

twój wybór to : lepszy osprzet, carbon i doz.gwarancja + 200zl w kieszeni (-50zl za lancuch) ew.t300 (full aluminium, Micro Shift + 600zl w kieszeni (-50zl lanuch) albo dema 1.0 lub 3.0 (też nie głupia opcja, pomimo osprzętu który nie jest zły (najniższą grupa)) masz siodełko SanMarco i te same łańcuchy ;) a gwarancja 5lat :) pozdrawiam
  • Filkry22 lubi to

#1094 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1384 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 05 listopad 2014 - 09:11

Dwa widelce carbonowe? Szukam i szukam i tylko jeden widzę...

Wysłano z mojej Xperia Z1 przy użyciu taptalka



#1095 tomi74

tomi74
  • Użytkownik
  • 22 postów

Napisano 05 listopad 2014 - 09:16

Triban 500 ma jeden widelec karbonowy. Ja bym się nie zastanawiał tylko brał Tribana 500. Tydzień temu w Decathlon Franowo mieli jedną sztukę w promocji z okazji wyprzedaży serii za 1799 zł. Tribana 300 też mieli w dużych ilościach ale bez promocji.


#1096 samogona

samogona
  • Użytkownik
  • 172 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 05 listopad 2014 - 09:20

Ciężko znaleźć dobry rozmiar, ja po swój musiałem jechać do krakowa w niedzielę w nocy (żeby w poniedziałek rano kupic). Mimo iż miałem rezerwację, było na t300 roz. 54 chyba 3 w kolejce ;) tylko jeden był

#1097 hummel

hummel
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 05 listopad 2014 - 10:18

Zależy od wielu czynników ;)
Dema 1.0 czy 3.0 prezentują się wyjątkowo kiepsko z osprzętem (2300 i Claris, w sumie to to samo). MicroShift dobrze wyregulowany działa bardzo dobrze, sora w t500 działa podobno dużo lepiej (proponuje wymianę łańcucha). Za t500 przemawia cena, dożywotnią gwarancja jaki i fakt, że zastosowano DWA widelce carbonowe ;)

Teraz piłka o osprzęcie.
do amatorskiej jazdy MicroShift, Sora czy nawet claris się nada, dlatego szkoda przepłacać... Chyba że nagle odkryjesz ,,kurde, kolarstwo fajniejsze niż cycki" i zaczniesz jeździć więcej, dokupisz lepsza grupę osprzętu :) T500 t300 jaki i dema nadają się znakomicie jako baza. Jak bedziesz miał 40czy 50lat, coś się stanie w rowerku (ugnie rama czy cos) to masz jeszcze gwarancje na tribany.

twój wybór to : lepszy osprzet, carbon i doz.gwarancja + 200zl w kieszeni (-50zl za lancuch) ew.t300 (full aluminium, Micro Shift + 600zl w kieszeni (-50zl lanuch) albo dema 1.0 lub 3.0 (też nie głupia opcja, pomimo osprzętu który nie jest zły (najniższą grupa)) masz siodełko SanMarco i te same łańcuchy ;) a gwarancja 5lat :) pozdrawiam

Dzięki za szybką odpowiedź.
W takim razie nie pozostaje mi nic innego jak wybrać się po T500.:)



#1098 samogona

samogona
  • Użytkownik
  • 172 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 05 listopad 2014 - 10:25

Zadzwoń I dopytaj się o rozmiar ;) te rowery mają spore zainteresowanie (szczególnie 51-57 size)
Pozdrawiam ;)

#1099 turistas

turistas
  • Użytkownik
  • 16 postów

Napisano 06 listopad 2014 - 16:08

Witam

 

Jako że dzięki informacjom na tym forum zdecydowałem się kupić tribana 500, postanowiłem dołożyć cegiełkę i podzielić się swoimi doświadczeniami i zapytać o radę.

 

Zanim kupiłem tribana nie jeżdziłem na szosie, ba nawet nigdy na szosie/kolarce nie siedziałem :) także świeżynka w temacie

Po przejrzeniu ofert różnych producentów, okazało się że triban jest bezkonkurencyjny - sora, wideł karbonowy, dożywotnia gwarancja na ramę i bardzo dużo pozytywnych opinii użytkowników.

 

Wycieczka do decathlonu, wg. tabelki dla mnie rozmiar to 54 (170cm, noga wew. 79cm) przymiarka plus parę okrążeń sklepu no i niby jest git.

W między czasie w intersporcie trafilem na promocję i można było zrobić bike fitting za 1zł, po zmierzeniu wyszło że optymalny jest dla mnie rower o długości rury poziomej 530 (Giant Defy w rozmiarze S - 46,5 podsiodłowa, 530 górna). 

Po przymiarce odniosłem wrażenie że rower jest dla mnie sporo za mały i poprosiłem o rozmiar M (50 podsiodłowa i 545 górna czyli podobnie jak triban w rozmiarze 54), na którym czułem się dużo wygodniej więc kupiłem Tribana 500 w rozmiarze 54

 

Rowerem przejechałem już 1000km.

Najważniejszy minus to montaż roweru, w moim przypadku przednia przerzutka była zamontowana za wysoko przez co ciężko było ją wyregulować, po obniżeniu bez problemu mogę obsłużyć całą kasetę z blatu (używając półbiegu dla największych koronek), nic nie obciera nie zacina się - miód malina.

Kolejna sprawa to luźne szprychy, po około 400km "zaczęły grać" :) oraz koło dostało delikatne bicie, po wycentrowaniu i naciągnięciu również jest miód malina :)

Piasta z przodu zdecydowania za mocno skręcona, poprawione przy okazji centrowania koła.

 

No i to by było na tyle z minusów, jak dla mnie rower w takiej konfiguracji za takie pieniądze jest rewelacyjny.

 

Nic tylko jeżdzić, no i zacząłem jeżdzić, i się zaczeło ...

 

po kilku trasach w okolicach 100km stwierdzam że jednak rower jest za duży, o ile w dolnym chwycie i chwycie a'la MTB jest ok to gdy chcę pojezdzić z dłońmi na klamkomanetkach w górnym chwycie jestem za bardzo wyciągnięty. Optymalnie by było gdyby klamkomanetki były jakieś 2-3cm bliżej. Oprócz "fajnie by było", po dłuższych trasach pojawiają się bóle karku (na szczęście delikatne)

 

I tu pojawia się pytanie - co robić, jak żyć ??

 

Myślałem o sprzedaży i kupnie rozmiaru 51 jednak nie jestem pewien co do wielkości kół, czy oby na pewno są tak jak w 54 i wyżej - 700, no i niestety ciężko w ogóle dostać tribany...

Kolejna opcja która przeszła mi przez myśl to kupno ramy Accent Apex w rozmiarze 500 (i ewentualnie dłuższy mostek) i przerzucenie gratów.

Jest jeszcze tańsza opcja - mostek 80mm i sztyca bez offsetu ale jakoś nie jestem przekonany.

 

Jakaś podpowiedź jak rozwiazać ten problem nie wydając wiecej niż 500-600zł ?

 

Pozdrawiam

 

 

 

 



#1100 Koniunl

Koniunl
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądHolandia

Napisano 06 listopad 2014 - 17:51

@turistas - praktycznie w każdym temacie na rozmiaru roweru bardziej doświadczeni sugerują, by w miarę wątpliwości brać ramę mniejszą, a mimo wszystko i tak nikt im nie wierzy :). Początkujący popełniają ten błąd wybitnie często, w Twoim przypadku doszło jeszcze zignorowanie wskazówek z bike fittingu. Nie chodzi mi tu o krytykowanie Ciebie, jestem przekonany że przemyślałeś zakup a zgubił Cię zwyczajnie brak doświadczenia, ale może takie studium przypadku przyda się komuś w przyszłości.

 

Możesz spróbować np. zmienić kierownicę, wrzucić krótszy mostek (masz tam teraz 100mm zakładam) itp, ale jeśli to jazda na klamkach jest głównym problemem, to czemu nie przesuniesz ich testowo nieco bliżej na początek? Nic Cię taka zmiana nie kosztuje, a przy okazji poćwiczysz zakładanie owijki.





Dodaj odpowiedź