Decathlon - Seria Triban
#1202
Posted 13 January 2015 - 12:40
No i wewnątrz ramy prowadzona linka hamulca ;-).
Patrząc na tabelę rozmiarów dla w/w modelu widzę, że podają rozmiar S jako ramę 54cm dla wzrostu 163-170. Polemizowałbym, ale już wystarczająco było napisane ;-). W tym przypadku raczej opcja XS (aczkolwiek i tak ta XS jest dość spora...)
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#1204
Posted 13 January 2015 - 12:43
Witam wszystkich forowiczów :-o
Przejrzałem wątek i skłaniam się do zakupu TRIBANA 500 (rower pod kątem debiutu w triathlonie, jazdy treningowej na szosie i trójmiejskich ścieżkach rowerowych - bez szaleństw),
Nie wchodząc w techniczne szczegóły (nie znam się na tym) mam pytanie:
Chciałbym poznać Wasze zdanie na temat wyboru między rowerami z podobnej półki cenowej: TRIBAN 500, Vento 1 Krossa oraz Delfy 5 Gianta. Miotam się z myślami, nigdy nie byłem "rowerowy", na osprzęcie się nie znam (ale z forum wynika, że dobrze aby to była Sora), ale chciałbym zakupić fajny szybki rower, optymalny w cenie +/- 2000 złotych.
Czytając wątek wynotowałem, że potencjalnymi minusami Tribana 500 mogą być: wygląd oraz opony, coś jeszcze Wam przychodzi do głowy wśród minusów?
Pozdrawiam
Piotr z Gdańska
#1205
Posted 13 January 2015 - 13:03
Najlepsza opcja pisana na każdym forum szosowym tu lub za granicą stawia na Tribana 500. W Polsce jest teraz problem z dostępnością oraz chyba powoli wypierają Sorę na rzecz Claris <- Gorszy zestaw. Jeżeli spotkasz Tribana 500 w Sorze, nie ma nad czym się zastanawiać. Chociaż ja Kupiłem Tribana 500SE to na pierwszy rower szosowy jest spoko. Jeżdżę mało bo ciągle pada i wieje mocny wiatr. Problemu z odsprzedażą też nie powinno być jeżeli poczujesz iż Szosa jest tym czym szukasz i zechcesz mieć lepszy rower po sezonie lub dwóch.
#1207
Posted 13 January 2015 - 14:14
Czytając wątek wynotowałem, że potencjalnymi minusami Tribana 500 mogą być: wygląd oraz opony, coś jeszcze Wam przychodzi do głowy wśród minusów?
Haha Wygląd to rzecz względna jak to mówią. ;-) Mi osobiście dużo bardziej się podoba na przykład triban 500 niż 300.
Ja, mężczyzna 170cm wzrostu wychaczyłem 54cm w Krakowie. Przejechałem na nim już troszkę. Jedyny dyskonfort jaki odczuwam powoduje za długi mostek.
Skąd jesteś? Mi udało się dogadać z 2 kolesiami z tego forum, że wpadne do nich i pozwolą mi przejechać się na 54 i 51
Jest możliwość, żeby kolega dał namiary na tych użytkowników? Też chętnie bym porównał oba rozmiary, do Krakowa mam kawałek, aczkolwiek w następnym tygodniu tam będę.
Może ktoś chce się umówić na wspólne mierzenie rowerów w Decathlonie?
- samogona likes this
#1208
Posted 13 January 2015 - 14:59
Koledzy byli z Rzeszowa, ja sam ,,ganiałem" specjalnie do Krakowa po rower Jedyna 54. T300 dostępna od ręki na całym południu Polski
51 na 26' co do 54 na 28' wyglądały dość proporcjonalnie. 51 była zauważalnie lżejsza, ale różnicy jeśli chodzi o jazdę - nie odczułem. Rower jest po prostu dużo mniejszy, niby te 2' roznicy w kołach, ale już inaczej się wsiada.
Uparłem się na 28' i mam, teraz czeka mnie wymiana mostka
- samogona likes this
#1211
Posted 13 January 2015 - 15:10
Chodziło mi bardziej o to, czy kolega dał by się karnąć na swoim Tribanie, bo wywnioskowałem, że osoba ów rower posiada.
Też wkrótce planuję kupić i nie mam za bardzo jak przetestować, a cały czas się waham między rozmiarami 51&54...
Aczkolwiek wspólnej przejażdżki również nie wykluczam.
#1212
Posted 13 January 2015 - 20:53
[...] chyba powoli wypierają Sorę na rzecz Claris <- Gorszy zestaw. Jeżeli spotkasz Tribana 500 w Sorze, nie ma nad czym się zastanawiać.[...]
Trafiła się partia Tribanów 500 z (chyba) korbami Clarisa, jednak Decathlon tłumaczy to jako wypadek przy pracy, a konkretniej montażu. Jeżeli ktoś dostał takowy, Deca wymieniał element na Sorę.
#1213
Posted 13 January 2015 - 22:26
Trafiła się partia Tribanów 500 z (chyba) korbami Clarisa, jednak Decathlon tłumaczy to jako wypadek przy pracy, a konkretniej montażu. Jeżeli ktoś dostał takowy, Deca wymieniał element na Sorę.
Słucham?
Zatem można spodziewać się, że następna... partia Tribanów 500 będzie na Sorze? W pełni?
Kross Grand Jocker > Unibike Crossfire GTS > Merida Speeder T1 > Scott Speedster 40
#1215
Posted 13 January 2015 - 22:59
Takiej odpowiedzi udzielił mi pracownik w Deca, gdy zapytałem o co chodziło z Clarisem w Triban 500.
Kurdę, oby tak było.
Kiedy ja się pytałem co się stało z Tribanami ( oczywiście mowa o korbach Clarisa ) powiedział mi, że rowery zbyt szybko schodziły, więc musieli wstawić jakiś gorszy komponent...
Moim zdaniem odpowiedź średnio przemyślana.
Całe życie Tribany ( 500 ) na PEŁNEJ Sorze, za te 1999, aż nagle po takim czasie wstawiają Clarisa "bo im się nie opłacało".
Ale cóż...
Kross Grand Jocker > Unibike Crossfire GTS > Merida Speeder T1 > Scott Speedster 40
#1216
Posted 14 January 2015 - 08:01
Tu się pojawiły jakieś ploty o nowych tribanach:
http://triban3owners...ge-lots-tribans
Niestety nigdzie nie znalazłem potwierdzenia powyższego
#1218
Posted 14 January 2015 - 11:46
Całe życie Tribany ( 500 ) na PEŁNEJ Sorze, za te 1999, aż nagle po takim czasie wstawiają Clarisa "bo im się nie opłacało".
Ale cóż...
To, że im się nie opłacało, to już Twoje dopowiedzenie.
Z tego co ja zrozumiałem, to po prostu mogą sobie pozwolić na wstawienie tańszej korby, bo i tak ten model szybko schodzi.