Skocz do zawartości


Zdjęcie

Decathlon - Seria Triban


2332 odpowiedzi w tym temacie

#1361 heja_banana

heja_banana
  • Użytkownik
  • 79 postów

Napisano 10 luty 2015 - 07:14

Być może, trzeba obrócić przerzutkę na ramie, bo oś wózka nie jest równoległa do linii łańcucha.

 

dokładnie, mó serwisant też to stwierdził i będę to robić niedługo.



#1362 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1384 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 10 luty 2015 - 08:43

Toż to dwa machnięcia kluczem i idzie od razu? zmień serwisanta!

Wysłano z mojej Xperia Z1 przy użyciu taptalka



#1363 samogona

samogona
  • Użytkownik
  • 172 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 10 luty 2015 - 10:13

Najlepszym serwisantem jest nasza osoba :)
Warto zainwestować w trochę narzędzi, nawet żeby potomstwo się uczyło. Wszystkie poradniki są w internecie!

#1364 heja_banana

heja_banana
  • Użytkownik
  • 79 postów

Napisano 10 luty 2015 - 10:34

Toż to dwa machnięcia kluczem i idzie od razu? zmień serwisanta!

Wysłano z mojej Xperia Z1 przy użyciu taptalka

 

będę też zmieniał kasetę, łańcuch, korbę i pedały więc zrobi to wszystko za jednym razem:) dodatkowo mam krzywo przykręconą klamkomanetkę. Generalnie triban 500 to spoko rower ale strasznie niechlujnie złożony.

 

Co do zakupu narzędzi to póki co zainwestowałem w rower i może kiedyś zainwestuję w narzędzia. Na ten moment wolę żeby ktoś bardziej doświadczony mi wszystko poustawiał:)



#1365 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1384 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 10 luty 2015 - 10:52

Nowy rower i od razu zmiana kasety, korby i łańcucha?

Wysłano z mojej Xperia Z1 przy użyciu taptalka



#1366 Desper

Desper
  • Użytkownik
  • 25 postów

Napisano 10 luty 2015 - 11:35

Właśnie. Po co zmieniasz napęd? Nie lepiej go wyjeździć i jak się zużyje kupić dopiero coś lepszego jeśli ten by okazał się za słaby? Trochę się to wydaje niepotrzebnym generowaniem kosztów które mógłbyś wydać ot choćby na narzędzia :D :P



#1367 heja_banana

heja_banana
  • Użytkownik
  • 79 postów

Napisano 10 luty 2015 - 11:41

Właśnie. Po co zmieniasz napęd? Nie lepiej go wyjeździć i jak się zużyje kupić dopiero coś lepszego jeśli ten by okazał się za słaby? Trochę się to wydaje niepotrzebnym generowaniem kosztów które mógłbyś wydać ot choćby na narzędzia :D :P

 

Cały poprzedni sezon na nim jeździłem:) później okazało się, że mam złą korbę, którą wymienili mi na nową (pisałem tu o tym). Postanowiłem ją sprzedać i zamiast niej wziąć też sorę ale dwoma tarczami. Łańcuch był już trochę zużyty więc postanowiłem zmienić razem z kasetą:) dorzuciłem do tych zamian w sumie z 150 zł ale będę mieć nowy napęd na najbliższy sezon:)



#1368 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1384 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 10 luty 2015 - 11:57

Ja zdemontowałem najmniejszą tarczę i wyszło chyba podobnie. Na lato więcej zmian się szykuje bo wiosną chce dojeździć to co jeszcze się trzyma.

Wysłano z mojej Xperia Z1 przy użyciu taptalka



#1369 Desper

Desper
  • Użytkownik
  • 25 postów

Napisano 10 luty 2015 - 21:45

Łomatkobosko...

Dziś zdecydowałem się na próbę regulacji przedniej przerzutki... i poległem.

Odkręciłem, ustawiłem wózek, który był zbyt wysoko nad koronkami na moje oko i zaczęła się 2h walka z ustawieniem tego cuda.

Ostatecznie udało mi się ustawić tak że się da jeździć poza najszybszą i najwolniejszą kombinacją gdzie łańcuch nadal obciera (wcześniej tylko na najcięższej kombinacji mi obcierało :D ) ale lepiej tego sam nie zrobię więc jak będę miał możliwość to pójdę do jakiegoś serwisu.

Dodam tylko, że robiłem wszystko co się da, początkową pozycję regulowałem ze zdjętą linkę, kilkanaście a może i kilkadziesiąt razy odkręcałem i ustawiałem wysokość i kąt wózka, zakresy i naprężenie linki. Trzymam się tego, że to prawdopodobnie wina "gumowej" linki dlatego planuję wymienić jak to radził kolega samogona. Ale na razie się z tym wstrzymuję bo po pierwszych treningach z trenażerem zastanawiam się w ogóle czy szosa to rower dla mnie i biorę pod uwagę jego zwrot, który w Decathlonie jest bezproblemowy i bezterminowy jeśli rower nie nosi śladów użytkowania.



#1370 Gosc_qrczakzul_*

Gosc_qrczakzul_*
  • Gość

Napisano 10 luty 2015 - 22:25

Kręciłeś "skrajami"?



#1371 Desper

Desper
  • Użytkownik
  • 25 postów

Napisano 10 luty 2015 - 22:33

Kręciłeś "skrajami"?

 

A i owszem ;)

Ale już słyszałem opinie że sora jest ciężka do regulacji. Co w połączeniu ze słabymi linkami mam nadzieję jakoś tłumaczy mizerne efekty mojego przedsięwzięcia ;)

mam nadzieję...



#1372 Gosc_qrczakzul_*

Gosc_qrczakzul_*
  • Gość

Napisano 10 luty 2015 - 22:35

Ja mam tragiczne pancerze w zimówce, pokrzywioną korbę, 20-letnie klamy 105 i przerzutkę 2300 wyregulowałem idealnie. Walcz ;)



#1373 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1384 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 10 luty 2015 - 22:56

Regulowałem sobie, kilku osobom Sorę, Tiagrę, 105 i dużej różnicy nie widziałem. Dobry poradnik na ekran, albo poszperaj na forum. Jeszcze raz rób wszystko od nowa i musi wyjść.

Wysłano z mojej Xperia Z1 przy użyciu taptalka



#1374 palli

palli
  • Użytkownik
  • 580 postów

Napisano 10 luty 2015 - 23:37

Fatalny w regulacji to jest MicroShift z Tribana300, ale i jego da się ustawić by pracował kulturalnie. Nowa Sora nie robi większych problemów i nawet biorąc pod uwagę linki które nie są z najwyższej półki ustawienie przedniej przerzutki nie powinno stwarzać problemów.

Sprawdź jakieś filmy na YT pokazujące jak zrobić to prawidłowo i wszystko powinno pójść gładko. Ahh... zmiany śrubkami aplikuj delikatnie - 1/8 obrotu już sporo zmienia :)



#1375 samogona

samogona
  • Użytkownik
  • 172 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 11 luty 2015 - 04:29

Ooo przepraszam :D w T300 po wymianie linek, regulacja przedniej przerzutki to bylo 5min. max ;)
Nie dziwie się Desperowi, jazda szosą na trenażerku z deca nie należy do przyjemniejszych. W dupe może dawać oryginalne siodełko, które polecam dobrać pod swój tyłek ;)
Potem wyjazd na szosę daje satysfakcje! Wygodne siodełko, rozpięty rozporek i wiatr we włosach... :D :D :D
  • Filkry22 lubi to

#1376 adamos79

adamos79
  • Użytkownik
  • 151 postów

Napisano 11 luty 2015 - 08:44

Panowie jakie opony możecie polecić do Tribana 5 ? Narazie czytam dobre opinie dot. GP 4000S II, cena raczej sporawa, docelowo około 2 lub 3 treningi w tygodniu po asfalcie, przy dobrej pogodzie, bez trenażara, przebieg max 100km/ tydzien. Są opony w dobrym stosunku cena/jakość, lecz odrobinę tańsze ? powiedzmy 100/szt ?



#1377 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1384 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 11 luty 2015 - 09:03

Miśki pro3 w decathlonie. Kupisz komplet sporo taniej. A tak nawiasem to Triban rower jak każdy inny.
Masz wątek o oponach i tam znajdziesz wszystko.

Wysłano z mojej Xperia Z1 przy użyciu taptalka

#1378 Desper

Desper
  • Użytkownik
  • 25 postów

Napisano 11 luty 2015 - 09:15

To żeście mnie kuźwa pocieszyli wszyscy :P

Jak nie mam już na co zwalić winy to pozostaje tylko brak umiejętności a to ciężko mojej dumie przełknąć ;)

Dobra to będę walczył. Przytargam stojak serwisowy z piwnicy ku uciesze mojej lubej coby wygodniej było niż przy trenażerze i nie spocznę puki ten diabelski wynalazek swoją kulturą pracy nie zacznie przypominać robota w japońskiej fabryce.



#1379 MM91

MM91
  • Użytkownik
  • 8 postów

Napisano 11 luty 2015 - 17:34

Kompletnie nowy rower i kłopoty z regulacją przerzutek? Rozumiem że nie każdy jest wprawnym serwisantem, ale z tymi wyciągniętymi linkami to chyba sobie żartujecie? Do tego dochodzi zaledwie kilka minut jazdy na trenażerze i chęć oddania roweru bo rower szosowy to nie to? Czy może jednak jest to spowodowane przerzutkami? Kwestia 4 śrubek + ustawienia przedniej przerzutki nie wydaje się chyba czymś niemożliwym do zrobienia.

 

Nie uważam się za mistrza serwisowego, ale założenie tylnej przerzutki (ACERA) i jej wyregulowanie przy 8 rzędowej kasecie to była kwestia 15 minut. Jedynie co sknociłem to może to, że przy największej zębatce z tyłu muszę włożyć troszeczkę więcej siły na łopatce niż przy pozostałych biegach (prawdopodobnie linkę zbytnio naciągnąłem), ale ogólnie w czasie jazdy to nieprzeszkadza i wg mnie wszystko działa jak marzenie, więc nie poddawaj się.



#1380 Desper

Desper
  • Użytkownik
  • 25 postów

Napisano 11 luty 2015 - 17:50

Kompletnie nowy rower i kłopoty z regulacją przerzutek? Rozumiem że nie każdy jest wprawnym serwisantem, ale z tymi wyciągniętymi linkami to chyba sobie żartujecie? Do tego dochodzi zaledwie kilka minut jazdy na trenażerze i chęć oddania roweru bo rower szosowy to nie to? Czy może jednak jest to spowodowane przerzutkami? Kwestia 4 śrubek + ustawienia przedniej przerzutki nie wydaje się chyba czymś niemożliwym do zrobienia.

 

Nie uważam się za mistrza serwisowego, ale założenie tylnej przerzutki (ACERA) i jej wyregulowanie przy 8 rzędowej kasecie to była kwestia 15 minut. Jedynie co sknociłem to może to, że przy największej zębatce z tyłu muszę włożyć troszeczkę więcej siły na łopatce niż przy pozostałych biegach (prawdopodobnie linkę zbytnio naciągnąłem), ale ogólnie w czasie jazdy to nieprzeszkadza i wg mnie wszystko działa jak marzenie, więc nie poddawaj się.

 

Przeszło mi przez myśl zwrot bo to moja pierwsza szosa i cholernie ciężko mi na niej wysiedzieć. Lubię jeździć po kilka godzin a po pierwszych treningach na trenażerze nie wyobrażam sobie wytrzymania więcej niż godzinę (na razie dałem radę max 40 min) Nie chodzi o siodełko tylko o pozycję, która mnie męczy bo nigdy tak nie jeździłem. Mam jednak nadzieję, że się przyzwyczaję ;)

Jeśli chodzi o przerzutkę to nie zniechęca mnie to jakoś szczególnie tylko dziwi, że mam z tym taki problem. Wcześniej jak regulowałem w innych rowerach to nigdy nie musiałem odkręcać przerzutki od ramy i kombinować z pozycją i pewnie to mnie w tej regulacji gubi, że nie mam takiego doświadczenia.

Ale spoko będę próbował i się nie poddaję zarówno z trudną dla mnie pozycją jak i tą cholerną przerzutką ;)





Dodaj odpowiedź