Skocz do zawartości


Zdjęcie

I który huragan jest prawdziwy hm?


23 odpowiedzi w tym temacie

#1 Piotrej

Piotrej
  • Użytkownik
  • 17 postów
  • Skądokolice POZNANIA

Napisano 11 czerwiec 2013 - 10:53

Ten na pierwszej aukcji z dwoma korbkami ,,wajchami'' na ramie
czy ten z jedną ,,wajchą'' hm??


http://allegro.pl/hu...3317109252.html - z dwoma
http://allegro.pl/zz...3311465585.html - z jedną

Dlaczego mają naklejki w innych miejscach ?? podróbka , a może inny rocznik i do czego służą te ,,wajchy''???

Czekam na konkretne odpowiedzi!

#2 mz

mz
  • Użytkownik
  • 215 postów
  • SkądMława

Napisano 11 czerwiec 2013 - 12:07

Piotrej, ten biały huragan jest z końcówki produkcji w latach 70, w tych egzemplarzach były już napisy innego rodzaju i przerzutki przednie na linkę. Ten drugi huragan jest z lat 60 i też wygląda na oryginał. Montowano w nich przerzutkę przednią na wajchę.
Jeśli kupujesz któregoś z nich, to ja na twoim miejscu kupiłbym tego starszego. Tylko że musiałbyś dokupić oryginalną przerzutkę przednią na wajchę.

#3 Piotrej

Piotrej
  • Użytkownik
  • 17 postów
  • Skądokolice POZNANIA

Napisano 11 czerwiec 2013 - 22:32

, a do czego służą te wajchy ?? bo gdzieś wyczytałem że do naciągania łańcucha czy to prawda???

#4 piotrkol91

piotrkol91
  • Użytkownik
  • 1490 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 11 czerwiec 2013 - 23:14

Wajchami się zmienia przerzutkę po prostu ;-) W pierwszym są dwie bo jest przerzutka przednia i tylna, a w drugim jedna bo przerzutka jest tylko z tyłu.
  • Piotrej lubi to

           42119503674_3846c7399f_o.png           41936345105_430ac2d1fb_o.png           41936344895_5d8a499da7_o.png


#5 Piotrej

Piotrej
  • Użytkownik
  • 17 postów
  • Skądokolice POZNANIA

Napisano 14 listopad 2013 - 20:37

DZIĘKI za info  bo jestem laikiem a mój 1 wszy rower to góral GIANTA  już sprzedany ,a teraz  chcę sobie kupić starego HURAGAN-a i go odrestaurować w jakiejś firmie pytałem i koszt = 1000zł (odrestaurowania do oryginału) 



#6 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4571 postów
  • SkądKraków

Napisano 15 listopad 2013 - 10:38

oczywiscie jeśli będzie miał klamkomanetki , fajne korby i koła, to z tysiaka pewnie wyjdzie .

 


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl  ,  www.velotech.sklepna5.pl

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected] , [email protected]

 

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#7 grzegosz.

grzegosz.
  • Użytkownik
  • 623 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 19 listopad 2013 - 12:45

jaja sobie robisz, co? 1k to kupa pieniędzy, za tyle, ile dasz za huragana+1k, możesz mieć na prawdę fajny rower.
Aukcje już nie działają, ale przecież to kwestia piaskowanie+malowanie (max 200zł) a reszta to czyszczenie, polerowanie itp, co możesz zrobić we własnym zakresie, no i jeszcze koła do centrowania i ew. gumy do wymiany, to nie wiem, ze 100zł i serwis wszystkich łożysk. Jeśli chcesz mieć jak w oryginale.



#8 DAN-CTT

DAN-CTT
  • Użytkownik
  • 87 postów
  • SkądWrocław

Napisano 19 listopad 2013 - 13:24

jaja sobie robisz, co? 1k to kupa pieniędzy, za tyle, ile dasz za huragana+1k, możesz mieć na prawdę fajny rower.
Aukcje już nie działają, ale przecież to kwestia piaskowanie+malowanie (max 200zł) a reszta to czyszczenie, polerowanie itp, co możesz zrobić we własnym zakresie, no i jeszcze koła do centrowania i ew. gumy do wymiany, to nie wiem, ze 100zł i serwis wszystkich łożysk. Jeśli chcesz mieć jak w oryginale.

Zależy jak się podejdzie do remontu, odbudowy, czy tam renowacji. Ja przekroczyłem tysiąc złotych przy moim Huraganie, a jeszcze nie jest w specyfikacji końcowej.

http://klasycznie.pl..._huragan_jaguar

 

P.S. Piaskowanie z malowaniem za 200 PLN - rozumiem, że piszesz o proszku, albo o jakimś tanim lakierze. Ja za same materiały do lakierowania (podkład reaktywny, podkład akrylowy, baza oraz bezbarwny) wydałem znacznie więcej.



#9 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1314 postów
  • SkądRumia

Napisano 04 luty 2014 - 10:55

oczywiscie jeśli będzie miał klamkomanetki , fajne korby i koła, to z tysiaka pewnie wyjdzie .

 Tylko nie po to się kupuje Huragana czy jakiegoś tam innego klasyka... Po co, skoro za tysiąc zł można mieć super szosówkę na full Shimano 600 czy 105? Koga Miyata, Peugeot, Fausto Coppi, Cilo... Rama z porządnego CrMo, klamkomanetki, hample dual-pivot, porządnie uszczelnione piasty, koła mocne klasy Mavic Open 4 czy ekwiwalent Rigidy bądź Alesy, 8 rzędów na kasecie. Jak to ma służyć, a nie być jedynie dla odrestaurowania i okazjonalnego przemieszczania się tylko dla oka i przyjemności jeżdżenia starym rowerem to po co inwestować?

 

 

Zależy jak się podejdzie do remontu, odbudowy, czy tam renowacji. Ja przekroczyłem tysiąc złotych przy moim Huraganie, a jeszcze nie jest w specyfikacji końcowej.

http://klasycznie.pl..._huragan_jaguar

 

P.S. Piaskowanie z malowaniem za 200 PLN - rozumiem, że piszesz o proszku, albo o jakimś tanim lakierze. Ja za same materiały do lakierowania (podkład reaktywny, podkład akrylowy, baza oraz bezbarwny) wydałem znacznie więcej.

 

Hm, za piasek+malowanie proszkiem życzono tu u mnie w Gdańsku Jasieniu 2 lata temu 70 zł - dowiadywałem się, bo chciałem Jaguara swojego malować. Wątpię, by do dziś skoczyła cena znacznie, o ile w ogóle, choć kto wie...



#10 ijmy

ijmy
  • Użytkownik
  • 129 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 26 luty 2014 - 01:10

 Z renowacją huragana lub jaguara jest jak z dziełem sztuki, nie chodzi o osprzęt jakość, to nieuchwytne dla niektórych. Patrzysz na ramy włoskie są wyjątkowe, osprzęt, jak piszecie shimano 600 lub 105 może campa, widzisz jagura. huragana albo wicherka i juz zapominasz o całym Bozym - rowerowym - włoskim - świecie.



#11 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1314 postów
  • SkądRumia

Napisano 02 marzec 2014 - 22:54

No bym nie przesadzał. Może kiedyś miałem taka fazę na punkcie polskich rowerów, ale tak czy siak miałem rozgraniczenie rower na treningi i taki klasyk odnowiony. Pierwszy typ to wiadomo - przyzwoity osprzęt, chociaż parę latek temu to nie aż tak przyzwoity, dopiero mogę tak powiedzieć dziś i prawdę mówiąc za nic w życiu bym nie kupował starego Polaka czy inną szosę z brakiem indeksu (bo manetki na ramie jakoś przeboleje albo przerzucę na końce kierownicy), 5 biegami, klamkami z linkami na wierzchu (może i nie są aż tak niebezpieczne,ale brakuje chwytu za same ich korpusy) i beznadziejnym uszczelnieniem łożysk (ciekawe ile np. w suporcie potrzeba było czasu, by ten smar wypłukać doszczętnie?), Dlatego proponuję sprzęt do typowej eksploatacji kupować nowszy, co nie znaczy że najnowszy.



#12 ijmy

ijmy
  • Użytkownik
  • 129 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 02 marzec 2014 - 23:22

Na pewno zgadzam się, że z eksploatacją huragana lub jaguara na oryginalnym osprzęcie nie jest = delikatnie mówiąc - najłatwiej, ale samo odnowienie, przywrócenie oryginalnej postaci jest niebywałą przyjemnościa i o tym głównie myślałem. Trzeba miec coś do jazdy na co dzień, ale i tak precz z karbonem :), niech żyją klasyki. A indeks najlepiej shimano 600 trzy kolorki.

 



#13 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1314 postów
  • SkądRumia

Napisano 03 marzec 2014 - 00:13

Co do karbonu to się zgodzę. Sam w pewnym momencie stanąłem przed dylematem włókno węglowe, aluminium czy stal i wybrałem oczywiście stalową szosówkę. Mimo ostatnio wyłażącej rdzy (niestety, pomimo jazdy zimą jedynie po suchym pył z solą i troszkę wilgoci swoje zrobiło, ale już wyczyszczone i zamalowane - jeszcze tylko zakonserwować od środka bym chciał co się da) naprawdę jestem zadowolony, a waga i sztywność - rewelacja.

 

 

 A indeks najlepiej shimano 600 trzy kolorki.

 

Tak, chyba najlepszy stosunek cena/jakość, choć z tamtych lat to każda grupa Shimano była przyzwoita.



#14 ijmy

ijmy
  • Użytkownik
  • 129 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 07 marzec 2014 - 23:23

Również zdobienia, mufki ram stalowych są nadzwyczajne. nasze huragany i jaguary wcale w tym nie odbiegają od wloskich szos.. A shimano bez indeksu wydaje sie po prostu niezniszczalne, chociaż nie ma indeksu :( i ceny grup z inedksem sa do przeżycia.



#15 Zweitakter

Zweitakter
  • Użytkownik
  • 166 postów
  • Skądwarszawa

Napisano 17 marzec 2014 - 12:25

 mufki ram stalowych są nadzwyczajne. nasze huragany i jaguary wcale w tym nie odbiegają od wloskich szos.. 

mufki owszem ładne ale reszta....
koszty renowacji: materiały lakiernicze ze 100 po bidzie ze 200 powinno byc, zakładając robocizne samemu, o ile oczywiście nie chodzi o repliczke jaga gdzie jeszcze pińcet pęknie na chrom jeśli robimy speca..
dorobienie falsyfikatów kalkomanii, ceny cześci szczegolnie starszych w dobrym stanie znane....
robiłem jaga gdzie 1000 wyszło z okładem mimo ze sporo cześci było...
a ile za speca na c-rekord? 4-5 kafli liczac po cenach ebay...



#16 Piotrej

Piotrej
  • Użytkownik
  • 17 postów
  • Skądokolice POZNANIA

Napisano 02 maj 2014 - 11:14

Dziękuje za wszystkie propozycje , podpowiedzi , teraz moje widzimisię się zmieniło i doszła funkcja transportowa dlatego już mam wątpliwości czy:

1. kupić zzr huragan/jaguar i dostosować go do swoich potrzeb - dokupić błotniki zzr , bagażnik niklowany koszyk, nóżkę do szosy - współczesną, wjechałby osprzęt campagnolo przerzutki tył grand sport lub record też moze z tej epoki + campa manetki zmiany biegów na rurze ,lusterko , takie manetki hamulca http://img20.tablica...daj-zdjecia.jpg

 

2.czy kupić Waganta , Pasata , Mistrala, Rekorda, Meteor Sport któryś  z tych z  barankiem , nie modyfikować prawie nic tylko dynamo wywalić odświeżyć lakier  , dorobić jakiś koszyk z tyłu może z wilkiny w stylu retro, lusterko + osprzet przerzutka tylna campagnolo i te manetki do zmiany przerzutki też co są na rurze dolnej  ,  hamulce jak tu http://img20.tablica...daj-zdjecia.jpg

 

Wiadomo serce mówi kup ZZR Huragana bo zawsze go chciałem mieć  ale rozsądek jak i mój tata mówi ,,kup Waganta/ Pasata'' oraz   podpowiada że tak tylko na zakupy będę nim jeździł i parę razy w roku możne nad jeziorko latem z kumplami .

Ale boje się też ze po tych wszystkich modach huragan może wyglądać jak nie huragan  tylko właśnie jak te Waganty dlatego czy jest sens tak przerabiać oryginalnego Huragana/ jaga ??? 

Który z tych modeli Wagant , Pasat, Pasat2  , Mistral, Rekord, Meteor Sport  jest najlżejszy i najbardziej zbliżony do zzr jaguara / huragana(m.in- mostek, hamulce,mufy,baran)????

 

Lakier napewno bedzie Zielony tak jak java green  !!

Czekam na Wasze odpowiedzi, podpowiedzi.

 Co mówicie kupować rower  samemu z internetu iść w ciemno czy pozostawić to specjalistom np. takim sklepom - powiedzieć co chce jak chce itd itp.:

http://onemorebike.pl/

http://bikepark.com.pl/

 

 

 



#17 Zweitakter

Zweitakter
  • Użytkownik
  • 166 postów
  • Skądwarszawa

Napisano 02 maj 2014 - 11:53

mufy takie miały tylko huragany i jagi

 

rodzinke Wagant , Pasat , Mistral do huty i nie dotykac, grozi smiercia lub kalectwem

rekord i meteor po wymianie kól na alamniamniawe najlepiej na wysokich piasta do tego jakies heble równoległe i odjazd
osprzet mozna zdjac z jakiego smietnikowego niemca

alu fele i dobre heble są konieczne bo stalowa fela z bydgoszczy  nie dośc ze w deszcz nie hamuje z bydgoskimi blaszanymi heblami to jeszcze zwykle NIE DA SIE nacentriować
 

a huragana robic powoli na orginał lub lekki tuning z epoki



#18 Piotrej

Piotrej
  • Użytkownik
  • 17 postów
  • Skądokolice POZNANIA

Napisano 02 maj 2014 - 12:18

Zweutakter, a nie będzie kiczu z tą nóżką srebrną  , tymi błotnikami wypolerowanymi i bagażnikiem i innymi hamulcami , przerzutkami ??

czy da sie założyć do huragana błotniki od waganta - bo opony miały  te same chyba??



#19 Zweitakter

Zweitakter
  • Użytkownik
  • 166 postów
  • Skądwarszawa

Napisano 02 maj 2014 - 12:40

załozyc sie chyba da ale po wymianie koł z 630 na 622 a i to z niezbyt duza opona
tylko po co, owszem bedzie wiocha bo Huragan to rower pseudosportowy
a tamte to krowy do wozenia kartofli z bazaru
HURAGAN NIGDY FABRYCZNIE NIE MIAŁ OPON
 

dlatemu proponowałem ztuningowac /bo fabryczne to porazka/  Rekorda albo Meteora jesli musisz miec polski rower a huragana zostawić w spokoju lub zrobic na orginał,   "dopuszczalne" tuningi hura/jaga opisano na tym forum milion razy wystarczy poczytac ten dział

był na chłopcach rometowcach temat o zakładaniu tarczowych hebli do jubilata jesteś na dobrej drodze splodzic  podobnego potworka

 


  • Piotrej lubi to

#20 Piotrej

Piotrej
  • Użytkownik
  • 17 postów
  • Skądokolice POZNANIA

Napisano 02 maj 2014 - 12:58

ten na 622 wcale źle nie wygląda >>http://www.bikestats...1840_10526.html ,do wożenia pieczywa rower mi potrzebny bagażnik a nie kartofli !





Dodaj odpowiedź