Skocz do zawartości


Zdjęcie

Opony CST


15 odpowiedzi w tym temacie

#1 sts

sts
  • Użytkownik
  • 290 postów
  • SkądMazowsze

Napisano 12 czerwiec 2013 - 08:29

Jak w temacie co sądzicie o tych oponach może ktoś posiada, cena dobraa jak z jakoścą?
http://allegro.pl/op...3283516007.html

Nie liczy się sprzęt tylko serce.


#2 Bodi

Bodi
  • Użytkownik
  • 168 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 16 czerwiec 2013 - 07:14

Opona z TPI 60 furory nie robi.Za taką cenę to tylko opony treningowe wyhaczysz.Moim zdaniem na Maratony trzeba mieć porządna oponę,Co najmniej 150 TPI.Vittoria jest dobrą oponą.

#3 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8558 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 16 czerwiec 2013 - 16:30

Jeśli patrzysz tylko na jakość, to raczej nie, bo są lepsze (ale i droższe) opony. Ale jeśli patrzysz na stosunek jakość/cena, to wypadają wręcz świetnie.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#4 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 16 czerwiec 2013 - 21:02

Świetnie ?? a masz gdziś takie w rowerze ? wg mnie to niszowy produkt podobnie jak i produkowane dla Maxxisa tanie oponki drutowe i zwijane .

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#5 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8558 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 16 czerwiec 2013 - 21:37

Wg Ciebie może być inaczej, masz prawo do swojej opinii. Oponki CST są tymczasem jak najbardziej dostępne jako produkty "aftermarket" i zdecydowanie dają radę - za te same pieniądze trudno o coś lepszego.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#6 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 17 czerwiec 2013 - 08:25

chyba żartujuesz , za te pieniadze w okolicy 60 zł masz Duro ( 127 Tpi ) z 3 modele conajmniej.

w niskiej klasie i jakości gumy tzw. wersja zwijana to chwyt marketingowy aby sprzedawać produkt, podobnie było z Maxxisami w zeszłym roku ? bodajże wprowadzili tańsze wersje .

Ale oczywiście , każdy ma swoje zdanie , aczkolwiek ,. do szybkiej jazdy i jak to Bodi napisał trzeba celować w lepszej klasy produkty, oplot, miszanka gumy itp.

Wydajac z 60 zł można sie zastanowić czy nie wydać np 80-90 zł na produkt lepszy.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#7 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8558 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 17 czerwiec 2013 - 08:36

W temacie dopłaty do wyższych modeli napisałem wcześniej i w tej kwestii w pełni się zgadzam. Mimo to nie każdego stać albo nie każdy chce/potrzebuje takich opon.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#8 sts

sts
  • Użytkownik
  • 290 postów
  • SkądMazowsze

Napisano 17 czerwiec 2013 - 09:16

A ja myślałem że to "przyczajony tygrys ukryty smok" te oponki, a tu jednak jak zwykle by miec coś w miarę dobrego trzeba dopłacić $, jak z każdą częścią w szosie :-(

O Duro słyszałem dobre opinie od Spike ale na innym forum przeczytałem negatywne opinie na jej temat, także tam gdzie 2 Polaków tam 3 opinie.

Nie liczy się sprzęt tylko serce.


#9 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8589 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 17 czerwiec 2013 - 12:34

O Duro słyszałem dobre opinie od Spike

- póki co swoje Stingery testuję dopiero od ok. 600km. Ale cena niższa (47zł) TPI 2x wyższe. Na razie nie narzekam, zobaczymy pod koniec sezonu.
Jednego jestem pewny - nigdy więcej opon węższych niż 25C, niby 2mm różnicy pomiędzy 25, a 23 ale jednak różnica w komforcie odczuwalna. Następnym razem chyba się pokuszę o 28C - wychodzi mi, że powinna wleźć na tył, choć miejsca za dużo nie ma, jeśli jednak nie zmieści się to wyląduje na przodzie (tył szybciej się zużywa).
Nie dość, że komfort jazdy większy, to opory toczenia się mniejsze (wbrew pozorom mniejsza powierzchnia styku z asfaltem: czym węższa opona tym bardziej się "rozpłaszcza" i dlatego też styk z podłożem jest większy) minimalnie wzrasta opór areo, ale to zaczyna mieć znaczenie dla większych prędkości. No i waga ciut większa, ale to i tak treningowe opony, więc nie ma co przeżywać:
700X23C 23-622 30 Wire 290g
700X23C 23-622 60 Wire 270g
700X23C 23-622 60 Foldable 210g
700X23C 23-622 120 Foldable 185g
700X25C 25-622 30 Wire 305g
700X25C 25-622 60 Foldable 230g
700X25C 25-622 120 Foldable 195g
700X28C 28-622 30 Wire 330g
700X28C 28-622 60 Foldable 250g
(Wire to drutówka, Foldable zwijana) 30/60/120 to mieszanka i tu pytanie do Spike: oprócz wagi o co tu chodzi? (z tego co widzę, to na ogół można kupić 60)

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#10 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8558 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 18 czerwiec 2013 - 09:49

A ja myślałem że to "przyczajony tygrys ukryty smok" te oponki, a tu jednak jak zwykle by miec coś w miarę dobrego trzeba dopłacić $, jak z każdą częścią w szosie :-(

O Duro słyszałem dobre opinie od Spike ale na innym forum przeczytałem negatywne opinie na jej temat, także tam gdzie 2 Polaków tam 3 opinie.

I to w zasadzie zamyka temat. Opinie w Sieci na temat Duro są bardzo mieszane, a liczba TPI to nie jedyny parametr, jaki ma znaczenie.

Poniżej pewnego poziomu ceny nigdy nie osiągniesz najwyższej jakości, bo to fizycznie niemożliwe - jeżeli sprzedawca obiecuje Tobie "osiągi lepsze niż Michelin Pro 4" w cenie 60 zł, to to automatycznie brzmi podejrzanie, a sam produkt warto wnikliwie zlustrować pod kątem recenzji, bo b. często producent na czymś oszczędził.

Natomiast stosunek cena/jakość to inna bajka i tu oczywiście jest zawsze jakieś pole do popisu dla producentów (ale też nie czarujmy się: raczej nie rzędu ponad 200% różnicy w cenie, a przynajmniej nie przy produkcie wymagającym tak zaawansowanego know-how jak opony).


Jednego jestem pewny - nigdy więcej opon węższych niż 25C

Pełna zgoda - różnica jest niesamowita. Rower zupełnie inaczej jeździ, inaczej reaguje na dziury, inaczej się prowadzi - w końcu to o prawie 20% większa objętość opony. Osobiście czekam na czasy, kiedy rynek to doceni, a producenci zaczną oferować np. ciekawe kolory w rozmiarze 25c - to by znacznie ułatwiło życie kupującym.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#11 sts

sts
  • Użytkownik
  • 290 postów
  • SkądMazowsze

Napisano 20 czerwiec 2013 - 22:20

Czyli co na oponie 25c jest wiekszy komfort jazdy od 23c?
TO może 28c zastosować? Myślałem że w szosie im cieniej tym lepiej 20c a tu takie kwatki?

Nie liczy się sprzęt tylko serce.


#12 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8558 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 20 czerwiec 2013 - 22:42

Komfort jest stanowczo lepszy, bo oprócz większej objętości powietrza (a więc czynnika amortyzującego) możesz jeździć z nieco niższym ciśnieniem, co dodatkowo poprawia komfort. Dodatkowo korzystasz dzięki lepszej przyczepności i tak naprawdę jedynym minusem jest większa waga opon i (teoretycznie, bo realny wpływ u amatora jest znikomy) gorsza aerodynamika.

28c to już dość szeroka opona - dla amatora idealna, ale też licz się z tym, że daje odrobinę mniej dynamiczną jazdę. Koniecznie sprawdź też, czy opona w tym rozmiarze (a więc szersza i wyższa o ok. 5 mm od 23c) zmieści się Tobie w ramie i w widelcu!

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#13 MagicSpeed

MagicSpeed
  • Użytkownik
  • 37 postów
  • SkądPodkarpacie

Napisano 20 czerwiec 2013 - 23:41

Wbiłem przypadkiem i wyczytałem, że opony 23c są ciulowe do jazdy, bo bardziej czuć dołki itd.? Ale jak jest węższa, to szybciej pojedzie nie?
Btw. Ja śmigam na Schwalbe Lugano 700x23c i jestem bardzo zadowolony. Tyle razy co ja po szkłach przejechałem to jest hit. Dwa razy spadłem z drogi na kamyki, żwir, z prędkością 40km/h i nic.

#14 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 21 czerwiec 2013 - 12:00

Im mniejszy styk z powierzchnią i większe ciśnienie, to jazda jest mniej komfortowa. Szybciej pojedzie na ekstra asfalcie, ale jak są jakieś dziury, to łatwiej o wytrącanie prędkości i jak wspomniałeś, bardziej czuć dołki. Były tutaj wywody na ten temat.

#15 bobo100

bobo100
  • Użytkownik
  • 199 postów
  • SkądNowy Tomyśl

Napisano 21 czerwiec 2013 - 21:58

Przejeździłem na komplecie opon CST ok 9k km. W stycznie nie wytrzymała, jednak była już mocno zjechana, spłaszczona. Przednia może by jeszcze pojeździła jednak kupiłem nowy komplet. Co do odporności na przebicia to złego słowa nie powiem, bo przez ten czas żadnej gumy nie złapałem. Żadnych większych rozcięć też nie zauważyłem. Obecnie mam Conti 4000s i dzisiaj złapałem gumę, po ok 2k km. Conti niosą zdecydowanie lepiej, jednak odporność na zużycie niższe. Zdecydowanie niższa waga, są delikatniejsze. Dopiero dziś jak czekałem na dętkę się im przyjrzałem i widać kilka rozcięć, jedno jest na ok 5mm na wylot, kilka mniejszych. Mam nadzieję, że pomimo tego jeszcze trochę wytrzymają :)

#16 sts

sts
  • Użytkownik
  • 290 postów
  • SkądMazowsze

Napisano 22 czerwiec 2013 - 07:18

Jak że cenne uwagi wnosisz do tematu :-D
Moje obecne (pierwsze i jedyne, nie miałem styczności ani z silck ani z ciężkimi oponami) Opony 700x24c; Made in Japan Panaracer (drutówka) jeszcze w tym sezonie powinny dac radę i następnie trzeba będzie wybrać miedzy ceną/jakością/wytrzymałością

Nie liczy się sprzęt tylko serce.




Dodaj odpowiedź