Opony CST
#3
Napisano 16 czerwiec 2013 - 16:30
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#4
Napisano 16 czerwiec 2013 - 21:02
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#5
Napisano 16 czerwiec 2013 - 21:37
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#6
Napisano 17 czerwiec 2013 - 08:25
w niskiej klasie i jakości gumy tzw. wersja zwijana to chwyt marketingowy aby sprzedawać produkt, podobnie było z Maxxisami w zeszłym roku ? bodajże wprowadzili tańsze wersje .
Ale oczywiście , każdy ma swoje zdanie , aczkolwiek ,. do szybkiej jazdy i jak to Bodi napisał trzeba celować w lepszej klasy produkty, oplot, miszanka gumy itp.
Wydajac z 60 zł można sie zastanowić czy nie wydać np 80-90 zł na produkt lepszy.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#7
Napisano 17 czerwiec 2013 - 08:36
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#8
Napisano 17 czerwiec 2013 - 09:16
O Duro słyszałem dobre opinie od Spike ale na innym forum przeczytałem negatywne opinie na jej temat, także tam gdzie 2 Polaków tam 3 opinie.
Nie liczy się sprzęt tylko serce.
#9
Napisano 17 czerwiec 2013 - 12:34
- póki co swoje Stingery testuję dopiero od ok. 600km. Ale cena niższa (47zł) TPI 2x wyższe. Na razie nie narzekam, zobaczymy pod koniec sezonu.O Duro słyszałem dobre opinie od Spike
Jednego jestem pewny - nigdy więcej opon węższych niż 25C, niby 2mm różnicy pomiędzy 25, a 23 ale jednak różnica w komforcie odczuwalna. Następnym razem chyba się pokuszę o 28C - wychodzi mi, że powinna wleźć na tył, choć miejsca za dużo nie ma, jeśli jednak nie zmieści się to wyląduje na przodzie (tył szybciej się zużywa).
Nie dość, że komfort jazdy większy, to opory toczenia się mniejsze (wbrew pozorom mniejsza powierzchnia styku z asfaltem: czym węższa opona tym bardziej się "rozpłaszcza" i dlatego też styk z podłożem jest większy) minimalnie wzrasta opór areo, ale to zaczyna mieć znaczenie dla większych prędkości. No i waga ciut większa, ale to i tak treningowe opony, więc nie ma co przeżywać:
700X23C 23-622 30 Wire 290g
700X23C 23-622 60 Wire 270g
700X23C 23-622 60 Foldable 210g
700X23C 23-622 120 Foldable 185g
700X25C 25-622 30 Wire 305g
700X25C 25-622 60 Foldable 230g
700X25C 25-622 120 Foldable 195g
700X28C 28-622 30 Wire 330g
700X28C 28-622 60 Foldable 250g
(Wire to drutówka, Foldable zwijana) 30/60/120 to mieszanka i tu pytanie do Spike: oprócz wagi o co tu chodzi? (z tego co widzę, to na ogół można kupić 60)
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#10
Napisano 18 czerwiec 2013 - 09:49
I to w zasadzie zamyka temat. Opinie w Sieci na temat Duro są bardzo mieszane, a liczba TPI to nie jedyny parametr, jaki ma znaczenie.A ja myślałem że to "przyczajony tygrys ukryty smok" te oponki, a tu jednak jak zwykle by miec coś w miarę dobrego trzeba dopłacić $, jak z każdą częścią w szosie :-(
O Duro słyszałem dobre opinie od Spike ale na innym forum przeczytałem negatywne opinie na jej temat, także tam gdzie 2 Polaków tam 3 opinie.
Poniżej pewnego poziomu ceny nigdy nie osiągniesz najwyższej jakości, bo to fizycznie niemożliwe - jeżeli sprzedawca obiecuje Tobie "osiągi lepsze niż Michelin Pro 4" w cenie 60 zł, to to automatycznie brzmi podejrzanie, a sam produkt warto wnikliwie zlustrować pod kątem recenzji, bo b. często producent na czymś oszczędził.
Natomiast stosunek cena/jakość to inna bajka i tu oczywiście jest zawsze jakieś pole do popisu dla producentów (ale też nie czarujmy się: raczej nie rzędu ponad 200% różnicy w cenie, a przynajmniej nie przy produkcie wymagającym tak zaawansowanego know-how jak opony).
Pełna zgoda - różnica jest niesamowita. Rower zupełnie inaczej jeździ, inaczej reaguje na dziury, inaczej się prowadzi - w końcu to o prawie 20% większa objętość opony. Osobiście czekam na czasy, kiedy rynek to doceni, a producenci zaczną oferować np. ciekawe kolory w rozmiarze 25c - to by znacznie ułatwiło życie kupującym.Jednego jestem pewny - nigdy więcej opon węższych niż 25C
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#12
Napisano 20 czerwiec 2013 - 22:42
28c to już dość szeroka opona - dla amatora idealna, ale też licz się z tym, że daje odrobinę mniej dynamiczną jazdę. Koniecznie sprawdź też, czy opona w tym rozmiarze (a więc szersza i wyższa o ok. 5 mm od 23c) zmieści się Tobie w ramie i w widelcu!
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#13
Napisano 20 czerwiec 2013 - 23:41
Btw. Ja śmigam na Schwalbe Lugano 700x23c i jestem bardzo zadowolony. Tyle razy co ja po szkłach przejechałem to jest hit. Dwa razy spadłem z drogi na kamyki, żwir, z prędkością 40km/h i nic.
#14
Napisano 21 czerwiec 2013 - 12:00
#15
Napisano 21 czerwiec 2013 - 21:58
#16
Napisano 22 czerwiec 2013 - 07:18
Moje obecne (pierwsze i jedyne, nie miałem styczności ani z silck ani z ciężkimi oponami) Opony 700x24c; Made in Japan Panaracer (drutówka) jeszcze w tym sezonie powinny dac radę i następnie trzeba będzie wybrać miedzy ceną/jakością/wytrzymałością
Nie liczy się sprzęt tylko serce.