Kupiłem rower szosowy.
Moje potrzeby i przekonania ewoluowały, od fulla, przez hardtaila - mieszczucha, sztywnego karbonowego mtb, ostatecznie na oponoach 1 cal do właśnie szosy.
W lutym korzystając z bardzo dobrej pogody i możliwości pożyczenia szosy przez trzy tygodnie jeździłem Trekiem Madone 5,9 z 2012 roku o trochę innej specyfikacji niż fabryczna.
Rower jeździł jak marzenie i przekonał mnie do szosówki na 100 procent.
W kwietniu zamówiłem w pracy Domane 4,5 - rower bardziej klasycznie rozwiązany niż nowe Madone, które mają np zintegrowane hamulce i nieprzyjazne codziennemu użytkowaniu puszczenie kabli przerzutkowych i hamulcowych.
4.5 jest moim zdaniem najlepszym kompromisem ceny do osprzętu.
Oczywiście nie mogłoby być tak, bym nic w nabytku nie zmienił, poniekąd wykorzystując możliwości jakie daje mi ta praca. Do tego zamierzałem przełożyć parę drobiazgów z chinolka.
Zastanawiałem się nad opcjami Shimano - Sram: mam reda w chinolu, więc przeszło mi przez głowę wybranie klamkomanetek SRAMa - model Force. Jednak przejażdżka na rowerze z takim osprzętem i porównanie ergonomii z Shimanowskimi przechyliły szalę na korzyść tego drugiego.
W pracy miałem dostęp do praktycznie nowych komponentów Dura Ace: manetek, przerzutek i kasety, podmiana ich nie kosztowała mnie nic (za zamontowane w rowerze Ultegry), do tego lekko pojeżdżona korba Ultegry zamiast R565 (na tej samej zasadzie).
No i jest
Specyfikacja:
bottom bracket (łożyska suportu) zintegrowane, łożyska 24 mm standard Shimano
brakes (hamulce) TRP 920 SL
cables and casings (pancerze i linki) Jagwire + Shimano DA
cassette (kaseta) Shimano Dura Ace 11-28 187g
chain (łańcuch) KMC X10SL
crankset (korby) Shimano Ultegra 50/34
derailleur front (przerzutka przednia) Shimano Dura Ace Braze on
derailleur rear (przerzutka tylna) Shimano Dura Ace
fork (widelec) Trek Iso Speed RAce Lite
frame (rama) Trek Domane 4,5 Iso Speed, Oclv, 58 cm
handlebar (kierownica) Bontrager RaceXXXlite 42 cm carbon
handlebar tape + bar plugs(owijka i korki) Lizard Skins DSP + korki Cannondale
headset (stery) Fsa
pedals (pedały) BBB Mountain Go ti 243g
seat (siodło) Bontrager InForm ti rxl 178g
seatpost (sztyca) Bontrager Carbon
seatpost clamp (zacisk sztycy) Nakamura alu
shifters (klamki) Shimano Dura Ace 379g
skewers (zaciski kół) Dartmor Bolt On
spacers (podkładki) 3x10 mm carbon
stem (mostek) Extralite The Stem 100mm 90g
tire F (opona przód) Bontrager R3 25 mm
tire R (opona tył) Bontrager R3 25 mm
tubes (dętki) Bontrager SL 2x64g
wheelset (koła) Bontrager Race
W sumie 7850 gramów.
Wynik nie powala na kolana, twarz czy cokolwiek innego ale jest satysfakcjonujący.
W planie wymiana opon: Vittoria Diamante Pro Radiale LIght oraz Vredestein Fortezza Pro Slick, w sumie ok 60 gramów w dół.
Pozycja jeszcze nie do końca odnaleziona ale namiętnie jej szukam
http://www.pinkbike.com/photo/9684098/
Bardzo się lubimy
Pasujące do tyłka siodło - na ten moment nie stwierdzono...


