Rower do trzepania po naszych dziurach, wygodny i niezawodny
Trek 1.9 Ultegra Vs Wilier Granturismo Chorus
#1 Gosc_Bullet_*
Napisano 17 czerwiec 2013 - 21:23
#2 Gosc_Bullet_*
Napisano 28 wrzesień 2014 - 15:37
Rama 1.9 alu alpha black podwójnie cieniowane z 2008 r., rozm. 56, widelec Bontrager karbon.
Doszła zmieniona kierownica i mostek - obecnie kokpit stanowi zestaw Ritcheya WCS alu z 2007 r. Są też nowe pedały - Shimano PD A-600. Pozostałe szpeje - sztyca Ritchey karbon 27,2, klamki 2x10 Campagnolo Veloce, tak samo hamulce, przednia i tylna przerzutka. Tylna przerzutka - długi wózek. Korba Centaur 52 - 39 ( albo zamiennie trzyrzędowa Veloce 52- 42 - 32, obie na kwadrat ), siodło Selle Italia Flite, koła Campagnolo Vento, owijka Fizik Dualtape, zaciski - pancerze Campagnolo, oponki Conti Ultrasport.
http://images66.foto...8bf6d815a7c.jpg
http://www.fotosik.p...31f9b8fd16.html
http://www.fotosik.p...04b5f94164.html
http://www.fotosik.p...5cc6e181ae.html
http://www.fotosik.p...a22c410a6a.html
http://www.fotosik.p...f494b80b2b.html
#3
Napisano 28 wrzesień 2014 - 16:27
Ładne Klamki
#4 Gosc_Bullet_*
Napisano 29 wrzesień 2014 - 20:45
Ano ładne, ale przede wszystkim wygodne. Kiedyś jednak padną, a wtedy będzie kicha, bo obecny kształt klamek Campy jest jak dla mnie gorszy, nie mówiąc już o plastiku z jakiego są robione.
#5
Napisano 01 październik 2014 - 18:18
Teraz dopiero zauważyłem jak fajnie szprychy ułożone
#6 Gosc_Bullet_*
Napisano 03 październik 2014 - 20:14
Bardziej chyba ciekawa od tego zaplotu jest zmiennośc przekroju rurek w ramie. Na przykład rurka podsiodłowa zmienia średnicę z 31,6 na 27,2 w miejscu łączenia się z tylnimi widełkami.
#7 Gosc_Bullet_*
#8
Napisano 12 październik 2015 - 08:46
Rower wporzo. Dosięgasz do klamek w dolnym chwycie ?
#9 Gosc_Bullet_*
Napisano 12 październik 2015 - 09:23
Zależy, w którym miejscu w dolnym chwycie łapię kierownicę. Jeżeli bezpośrednio pod klamkami - to tak, łapię. Natomiast tego Ritcha anatomic można łapać w dolnym jeszcze w dwóch miejscach niżej - tam już oczywiście nie łapię klamek. Nie jest to jednak problem - przecież na okrągło nie musimy mieć hamulców czy zmieniarki biegów pod ręką. Przeważyła wygoda jazdy w górnym chwycie.
Niemniej bardzo lubię jeździć w dolnym, a ta rama sprawia, że mimo nadwagi spokojnie i wygodnie mogę sobie kręcić jadąc w dolnym przez kilkadziesiąt minut.
#10
Napisano 12 październik 2015 - 10:03
Miałem podobną kierownicę. Zmieniłem na compacta. Jak wcześniej nie jeździłem w dolnym chwycie w ogóle, tak teraz korzystam z niego często.
#11 Gosc_Bullet_*
Napisano 12 październik 2015 - 10:31
Też mam kompaktową kierownicę w innym rowerze, z tym że tam jest krótka główka ramy, sportowa geometria i trzeba się bardziej pochylić. Kompakt ma swoje zalety ( płytsze gięcie ) ale i wady - krótki dolny chwyt kierownicy i właściwie brak możliwości zmiany pozycji w dolnym chwycie. Kierownica anatomiczna ma głębszy chwyt i można ją łapać w dolnym chwycie istotnie zmieniając pozycję na rowerze. To się sprawdza przy wygodnej ramie - np. takiej jak ten Trek. To dobre ramy ( alu 1,7 - 2.1 ) i naprawdę polecam - można często taką używaną kupić na OLX lub Allegro za śmieszne pieniądze, w porównaniu do nowych ram alu Treka, a jest przy przy tym lekka, widelec świetnie tłumi, bardzo dobry lakier.
#12 Gosc_Bullet_*
#13
Napisano 20 maj 2016 - 18:06
Hamulce typu "skeleton":
Skeletor:
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#14 Gosc_Bullet_*
Napisano 20 maj 2016 - 18:31
O żesz, ale zapodałem....no jasne, że skeleton, nie będę edytował, niech zostanie jako joke
Ale faktem jest, że producentowi chodziło o odchudzenie tych hamulców - właśnie jak u ,,szkieletora''
#15 Gosc_Bullet_*
Napisano 20 maj 2016 - 20:20
Opony 23 - nie rozumiem obecnego trendu na 25 czy nawet szersze gumy. I tak się te kapcie rozpłaszczają po pewnym czasie i stają się szersze niż zakładane 23. Widelec bardzo dobrze amortyzuje - szersze opony nie są mi potrzebne.
#16 Gosc_Bullet_*
Napisano 21 maj 2016 - 06:19
Jak najbardziej polecam Conti Ultra Sport, w wersji zwijanej ważą ok. 240 g, cena ok. 80 zł. Dla mnie mają tę podstawową zaletę, że ciężko je przebić i długo się je ściera. U mnie tylna opona spokojnie robi dwa sezony, przy czym jeszcze w zimie jest ścierana na trenażerze. Teraz widzę, że wyszła wersja II z trochę inną powierzchnią gumy, widać że wierzchnia warstwa jest inna, chyba bardziej chropowata,być może ta guma będzie lepiej przyczepna. Sam jestem ciekaw tej nowej wersji.
#17 Gosc_Bullet_*
Napisano 21 maj 2016 - 07:14
Ładniutki, alu wiecznie żywe, ale...
No właśnie zastanawia mnie żywotność ram aluminiowych. Raczej powszechnie się uważa, że są mniej żywotne i od stali, i od karbonu. Moja rama waży ok. 1500 przy rozm. 56 i dekadę temu to był bardzo dobry wynik dla alu, przy czym rama o tej wadze była uważana za wydmuszkę ze ściankami jak puszka po piwie. Teraz okazuje się,że różne firmy, w tym Trek, wypuszczają ramy alu o wadze 1100g - bez limitu wagi użytkownika. Nie wierzę, żeby taką wagę osiągali tylko przez cieniowanie rurek. W grę muszą wchodzić nowe materiały. Pytanie jaka jest sztywność i żywotność tych nowych ram alu - przykładowo Trek Emonda ALR. Niby stal wytrzymalsza, ale nowe ramy stalowe ważą też dużo mniej niż kiedyś - 1600 - 1700 gram powoli staje się standardem, a ten wynik jest osiągany chyba wyłącznie przez lepsze cieniowanie stali. No więc powstaje pytanie - co będzie bardziej żywotne i dłużej pojeździ: cieniowana na maksa stal, czy alu połączone pewnie stopem z nowymi materiałami ( dawniej Trek eksperymentował z cyrkonem - ramy alu zr, może coś nowego wymyślili ? )
#18
Napisano 21 maj 2016 - 08:07
Ja mam aluminiaka Kona, moja waga 110kg, rama waży 1400g r.M, jest sztywna, za tą cenę jestam bardzo zadowolony.
Na pewno kombinują ze stopami, żeby zbić wagę i uzyskać lepszą sztywność, opis producenta
KONA RACE LIGHT 6069 ALUMINUM BUTTED
W Kona zawsze doskonalimy materiały, aby uzyskać jak najlepszą jakość w odpowiednich zastosowaniach. Rury Kona Race Light 6069 wykorzystują mikroelementy stopu aluminium, dzięki czemu jesteśmy w stanie zbudować lżejszą i sztywniejszą ramę niż te zbudowane ze Scandium 7005. Nie są tak lekkie i sztywne jak tez zbudowane ze Scandium 6069, ale są przy tym znacznie tańsze. Aluminium Kona Race Light 6069 pozwala naszym inżynierom budować cieńsze rury przy równoczesnym zachowaniu charakterystyki jazdy, sztywności i wytrzymałości odpowiedniej do zastosowań.
Co do stalówek to są znane przypadki na forum, że potrafią się wgiąć od lekkiego uderzenia o kant szafki. Cieniować też się nie da w nieskończoność.
#19 Gosc_Bullet_*
Napisano 21 maj 2016 - 08:13
Widziałem te ramy Kony na allegro - zgadzam się, że za cenę 1,6 tyś nie był to zły interes, chociaż gdybym szukał nowej ramy pewnie dołożyłbym tausena i zakupił Honky Tonk na rurkach Reynoldsa - też były na wyprzedaży.
#20 Gosc_Bullet_*
Napisano 21 maj 2016 - 08:32
Co do opon - śmiało bierz, bo są naprawdę dobre. Szczerze mówiąc nie testowałem ich tylko w ulewnym deszczu, bo w pogodę zapowiadającą deszcz raczej jeżdżę na rowerze górskim. Ale podczas deszczu zdarzało mi się na nich jeździć - tragedii nie było. Piszę o tym, bo słyszałem opinie, że Conti ,,tańczą'' na mokrym. Raz mi chyba ujechały, ale to było zimą, a na drodze była szadź, więc miały prawo.
Co do karbonu - też nie przepadam za tym materiałem. Zwykłe przewrócenie się roweru to ryzyko odprysków, pęknięć a w konsekwencji osłabienia konstrukcji co przy mojej wadze ma znaczenie. Poza tym uszkodzić ramę alu za 1600 zł, a ramę z włókna za 4600 zł, to jednak różnica. Bardziej jednak bałbym się tu zmęczenia materiału - ściślej sterówki widelca, jeżeli widlak jest full karbon i jeżeli ma już kilka sezonów. O ramiona karbonowe widelca bym się nie obawiał.