Skocz do zawartości


Trek 1.9 Ultegra Vs Wilier Granturismo Chorus


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
86 odpowiedzi w tym temacie

#81 admsk

admsk
  • Użytkownik
  • 383 postów

Napisano 09 styczeń 2021 - 18:28

Szczerze wybrałbym w ciemno grubszą podkładkę. Miałem już te cieniowane, pod mostkiem. Kapsel się wykrzywił bo nie miał podparcia na całym obwodzie. Może miałem pecha.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

#82 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 09 styczeń 2021 - 18:37

Mam te podkładki od dwóch sezonów i na razie nic się nie dzieje. Jakby co, na półce mam kilka ,,grubaśnych'' podkładek Bontragera i Accenta. Najwyżej podmienię.



#83 admsk

admsk
  • Użytkownik
  • 383 postów

Napisano 09 styczeń 2021 - 18:39

Ostatnią pod mostkiem przynajmniej, chyba że kapsel leży na wsporniku.

Pozdrawiam.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

#84 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2829 postów

Napisano 09 styczeń 2021 - 20:05

Przyjemne zmiany, ale przyznam, że mocno mnie zaskoczyłeś, że nie jeździsz na trenażerze z dedykowaną do trenażerów oponą.

 

R3 bardzo się tnie? Wjechałeś już w jakiś lekki szuter? U mnie R2-ki po kilkuset kilometrach są całe ponacinane, dobrze, że mają tą lekką warstwę ochronną.



#85 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 09 styczeń 2021 - 20:16

Nie jeżdżę na trenażerze ze specjalną oponą, bo z tego co wiem, przynajmniej te opony dedykowane do kręcenia w domu, którymi się interesowałem, nie nadają się do jeżdżenia po drodze. Nie widzę powodu, żeby w zimie, przy temp. na plusie i suchej szosie nie kręcić na zewnątrz - u mnie na razie nie ma śniegu. Z drugiej strony nie mam czasu bawić się w ciągłą zmianę opon, przy każdym wyjściu, a jeżdżę prawie codziennie.

 

Szosówką jeżdżę po asfalcie ( opony to klasyczne 23 ), ale często po podłej nawierzchni, na której sporo różnego śmiecia, w tym takich drobnych kamieni, które służą do łatania dziur. Nie zauważyłem jeszcze żadnych nacięć, a kilkaset km mają zrobione na pewno.



#86 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2829 postów

Napisano 09 styczeń 2021 - 20:26

No jasne bawić się w zmianę opony co jazdę-dwie to mordęga. Nie chciałeś pójść w dwa kompletne koła? Zewnętrzne i wewnętrzne z kolorową oponą do trenażera. Przekładka koła to kilka sekund, a wystarczy dowolne tanie koło byleby obsługiwało taką samą kasetę. Też mam "klasyczny" trenażer i taką metodę stosuję - sprawdza się świetnie.



#87 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 09 styczeń 2021 - 20:44

Próbowałem już tego, ale kasety i łańcuch w takim układzie zużywają się nierównomiernie i efekt jest taki, że potem w sezonie trzeba kupić nowy łańcuch, bo na kasecie do jazdy na zewnątrz zaczyna przeskakiwać. Sposób na jazdę z jedną oponą ( choćby specjalnie kupioną na zimę ) wydaje się tańszy i efektywniejszy. Na razie nie zauważyłem też zmian na rolce trenażera, więc chyba jest ok. Tyle, że po każdej jeździe muszę pobawić się ze zmiotką i szufelką, bo trochę pyłu i kawałków drobnej gumy na podłodze zostaje ( zdecydowanie więcej po Conti niż po Bontragerze ).

 

 


  • artho lubi to