witanko. zaczynam jeździć na szosówce. koło 28 a moja waga to 78. wiem że na oponie jest napisane ile sie tłoczy p[owietrza. na moich nie ma takiej informacji. więc? pozdro
Ciśnienie opon w rowerze szosowym
#24
Posted 28 June 2015 - 11:14
Na boku opony MUSI być podane ciśnienie maksymalne i tu waga nie ma nic do rzeczy - nie wolno go przekraczać. W większości przypadków będzie to 8-8,5 Bar (dla rozmiaru 700x23C). Tylko niektóre opony dopuszczają większe, np. Vittoria.
Chcesz wiedzieć, jakie będzie ciśnienie optymalne do twojej wagi ? - może na str. producenta ogumienia jest tabelka.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#26
Posted 02 July 2015 - 20:39
Zastanawiam się, czy ktoś z Was osobiście sprawdził o ile ciśnienie w dętce/szytce wzrasta podczas upałów.
Nie rzadko zdarza się stać w sektorach podczas wyścigu. Zazwyczaj większość "koczuje" przynajmniej 15 minut przed startem.
Takie słoneczko jakie będziemy mieli w ten weekend sprawi, że już na starcie pojawią się kapcie i wystrzały ![]()
To samo tyczy się pompowania w chłodniejszych miejscach (dom, piwnica) i potem jazda w piekarnik ![]()
Osobiście pompuję mniej, na wyczucie ![]()
#27
Gosc_gocu_*
Posted 02 July 2015 - 20:48
Zastanawiam się, czy ktoś z Was osobiście sprawdził o ile ciśnienie w dętce/szytce wzrasta podczas upałów.
Równanie van der Waalsa, w przybliżeniu sobie policzysz ![]()
A opona dętka od upału strzeliła mi tylko raz - 20 lat temu w rowerze a'la Ukraina, leżącym w upale chyba z godzinę. Ale wtedy nikt nie mierzył ciśnienia, pompowało się "a, już jest twardo, będzie dobrze".
#28
Posted 02 July 2015 - 22:10
Też miałem jeden wystrzał - zastanawiałem się dlaczego, a to najprawdopodobniej właśnie przez wzrost temperatury. Jako że do lekkich nie należę, muszę pompować prawie do MAX-a, no to pompowałem do 8,5 Bar. Skwar był wtedy, pamiętam, niemiłosierny - wystrzał nastąpił po ok. 10 km jazdy. Teraz zawsze sobie daję margines 0,5 Bar do ciśnienia maksymalnego.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#31
Posted 01 August 2015 - 18:39
Ale w 4 miesiace schudlem ze 103 na 79.... wiec teraz schudne na 85 w miesiac i bedzie ok
#32
Posted 02 August 2015 - 09:28
#33
Posted 02 August 2015 - 10:25

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#34
Gosc_tobo_*
Posted 02 August 2015 - 10:58
A i w innym moim temacie napisali ze wyjsciem jest opona 25 zamiast 23.... tez w sumie mi to przeszlo przez mysl, szerokosc 2mm a objetosc wiecej urosniento i 8bar pewnie sie mniej ugnie
Tyle to BYĆ MOŻE będzie jeśli weźmiesz tą samą oponę w dwóch różnych rozmiarach, tego samego producenta, ten sam model. W innym przypadku opona 25 może być szerokości 23 mm lub nawet węższa, bo producenci różnie traktują rozmiarówkę.
#36
Posted 03 August 2015 - 07:42

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#38
Posted 03 August 2015 - 08:30
Jeżeli np. wcześniej miałeś zakres 6-10 bar i optymalnie było na 9 bar, to w nowej oponie też zacząłbym od 3/4 zakresu (czyli np. dla 5-9 byłoby to 8 bar). Później pozostaje tylko metoda prób i błędów.

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#40
Posted 05 August 2015 - 06:27
A niby jak? Ciśnienie powietrza rozsadzi obręcz od środka? Bez przesady. Pewno i dla żywotności opon też taka huśtawka ciśnień najlepsza nie jest...
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750









