Jump to content


Photo

Ciśnienie opon w rowerze szosowym


41 replies to this topic

#21 FcBarcelona68

FcBarcelona68
  • Użytkownik
  • 4 posts

Posted 28 June 2015 - 10:13

witanko. zaczynam jeździć na szosówce. koło 28 a moja waga to 78. wiem że na oponie jest napisane ile sie tłoczy p[owietrza. na moich nie ma takiej informacji. więc? pozdro



#22 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2,033 posts
  • SkądBrzesko

Posted 28 June 2015 - 10:55

To podaj jaka to opona, bo w ciemno nikt nie odpowie.  



53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#23 slaweuszek

slaweuszek
  • Użytkownik
  • 247 posts

Posted 28 June 2015 - 10:57

Nabij 8-9 bar i będzie dobrze ... UNIWERSALNIE.

Nabazgrane na Note4 ...



#24 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 28 June 2015 - 11:14

Na boku opony MUSI być podane ciśnienie maksymalne i tu waga nie ma nic do rzeczy - nie wolno go przekraczać. W większości przypadków będzie to 8-8,5 Bar (dla rozmiaru 700x23C). Tylko niektóre opony dopuszczają większe, np. Vittoria.

 

Chcesz wiedzieć, jakie będzie ciśnienie optymalne do twojej wagi ? - może na str. producenta ogumienia jest tabelka.

 

 


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#25 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 28 June 2015 - 13:20

witanko. zaczynam jeździć na szosówce. koło 28 a moja waga to 78. wiem że na oponie jest napisane ile sie tłoczy p[owietrza. na moich nie ma takiej informacji. więc? pozdro

Źle szukałeś.



#26 Bury

Bury
  • Moderator
  • 799 posts
  • SkądZłocieniec

Posted 02 July 2015 - 20:39

Zastanawiam się, czy ktoś z Was osobiście sprawdził o ile ciśnienie w dętce/szytce wzrasta podczas upałów.

Nie rzadko zdarza się stać w sektorach podczas wyścigu. Zazwyczaj większość "koczuje" przynajmniej 15 minut przed startem.

Takie słoneczko jakie będziemy mieli w ten weekend sprawi, że już na starcie pojawią się kapcie i wystrzały ;)

 

To samo tyczy się pompowania w chłodniejszych miejscach (dom, piwnica) i potem jazda w piekarnik ;)

 

Osobiście pompuję mniej, na wyczucie :P

 



#27 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Posted 02 July 2015 - 20:48

Zastanawiam się, czy ktoś z Was osobiście sprawdził o ile ciśnienie w dętce/szytce wzrasta podczas upałów.

 

Równanie van der Waalsa, w przybliżeniu sobie policzysz :P

 

A opona dętka od upału strzeliła mi tylko raz - 20 lat temu w rowerze a'la Ukraina, leżącym w upale chyba z godzinę. Ale wtedy nikt nie mierzył ciśnienia, pompowało się "a, już jest twardo, będzie dobrze".



#28 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 02 July 2015 - 22:10

Też miałem jeden wystrzał - zastanawiałem się dlaczego, a to najprawdopodobniej właśnie przez wzrost temperatury. Jako że do lekkich nie należę, muszę pompować prawie do MAX-a, no to pompowałem do 8,5 Bar. Skwar był wtedy, pamiętam, niemiłosierny - wystrzał nastąpił po ok. 10 km jazdy. Teraz zawsze sobie daję margines 0,5 Bar do ciśnienia maksymalnego.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#29 Skywalker

Skywalker
  • Użytkownik
  • 166 posts
  • Skądpodhale

Posted 13 July 2015 - 17:14

Może to Ci pomoże.

 

Michelin+Tire+Pressure+Chart.jpg



#30 Fazi

Fazi
  • Użytkownik
  • 134 posts
  • SkądCzapury

Posted 01 August 2015 - 18:18

Czyli ważąc 105 kg przekraczam normy pojęte :)

 

 

Więc ile muszę mieć...?



#31 michal87sc

michal87sc
  • Użytkownik
  • 177 posts
  • SkądBĘDZIN

Posted 01 August 2015 - 18:39

Waże z 95 pompuje 8

Ale w 4 miesiace schudlem ze 103 na 79.... wiec teraz schudne na 85 w miesiac i bedzie ok

#32 michal87sc

michal87sc
  • Użytkownik
  • 177 posts
  • SkądBĘDZIN

Posted 02 August 2015 - 09:28

A i w innym moim temacie napisali ze wyjsciem jest opona 25 zamiast 23.... tez w sumie mi to przeszlo przez mysl, szerokosc 2mm a objetosc wiecej urosniento i 8bar pewnie sie mniej ugnie :P

#33 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,664 posts
  • SkądSzczecin

Posted 02 August 2015 - 10:25

Opony 25c nie nabijasz na tyle samo, co 23c.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#34 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Posted 02 August 2015 - 10:58

A i w innym moim temacie napisali ze wyjsciem jest opona 25 zamiast 23.... tez w sumie mi to przeszlo przez mysl, szerokosc 2mm a objetosc wiecej urosniento i 8bar pewnie sie mniej ugnie :P

Tyle to BYĆ MOŻE będzie jeśli weźmiesz tą samą oponę w dwóch różnych rozmiarach, tego samego producenta, ten sam model. W innym przypadku opona 25 może być szerokości 23 mm lub nawet węższa, bo producenci różnie traktują rozmiarówkę.



#35 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2,263 posts
  • SkądSheffield

Posted 03 August 2015 - 07:02

Opony 25c nie nabijasz na tyle samo, co 23c.


Chybaże to Vittoria. Moje 25mm mają do 10 atm. Pompuję na tył 9,5. No ale ważę te 92.

 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#36 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,664 posts
  • SkądSzczecin

Posted 03 August 2015 - 07:42

Nie mówię o uwarunkowaniach technicznych, a o sensie takiego działania. Po to się stosuje szerszą oponę, żeby móc stosować niższe ciśnienie.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#37 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2,263 posts
  • SkądSheffield

Posted 03 August 2015 - 07:50

Ile byłoby odpowiednio do mojej wagi przy takim rozmiarze opony..?

 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#38 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,664 posts
  • SkądSzczecin

Posted 03 August 2015 - 08:30

Ciężko powiedzieć na 100%, ale zacząłbym od wartości proporcjonalnej do zakresu ciśnienia.

Jeżeli np. wcześniej miałeś zakres 6-10 bar i optymalnie było na 9 bar, to w nowej oponie też zacząłbym od 3/4 zakresu (czyli np. dla 5-9 byłoby to 8 bar). Później pozostaje tylko metoda prób i błędów.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#39 lukasz318

lukasz318
  • Użytkownik
  • 883 posts

Posted 05 August 2015 - 05:57

Opony R3
Ja nabijam do 7 atm (wcześniej do 6 i też było ok Ale jeżdżę po gorszych drogach więc szkoda kół)
Po każdej jeździe spuszczam tak na oko i przed nowa jazda pompuje. W taki sposób osczedza się obręcz?

#40 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,638 posts
  • SkądSulęcin

Posted 05 August 2015 - 06:27

A niby jak? Ciśnienie powietrza rozsadzi obręcz od środka? Bez przesady. Pewno i dla żywotności opon też taka huśtawka ciśnień najlepsza nie jest...


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect




Reply to this topic