Jump to content


Accent CX One


  • Please log in to reply
112 replies to this topic

#101 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1,003 posts
  • Skądinąd

Posted 06 May 2014 - 21:11

Odniesienie do Zony ( kilka postow wyzej ) jest mocno nieadekwatne. Mozna ujac to nieco celniej ( i bezpieczniej :)  )

 

: to co zrobil autor postu to jak zaplacic szpetnej i kiepskiej dziwce tyle samo co pieknej i w pelni zaslugujacej na swa doskonala opinie luksusowej krtyzanie , i twierdzic, ze ta szkaradna mu "wystarczy"....  

 

Cala dyskusja opiera sie na (nie)zozumieniu odniesienia pewnych korzysci w relacji do poniesionych kosztow. W tym przypadku wskaznik cena/jakosc wypada wyjatkowo niekorzystnie. 


psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#102 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2,263 posts
  • SkądSheffield

Posted 07 May 2014 - 01:05

Od początku nie czułem tej analogii z żonami. Może mi to ktoś pojaśnić na przykładzie ładnych i brzydkich kotów..? Może skumam.

 

 

<temat i tak pewnie poleci za offtop :D >


 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#103 bans

bans
  • Użytkownik
  • 464 posts
  • SkądPszczyna

Posted 07 May 2014 - 06:46

Petri, jeśli dla ciebie jazda na rowerze jest jak chodzenie na k...y (niezależnie od ich "jakości") to ja ci współczuję :)))

 

Twój post to doskonały przykład na to, że z wyprowadzaniem analogii jest jak z wyprowadzaniem psa - często kończy się kupą.

 

BTW - sam mam tego Accenta, i zgadzam się ze wszystkim prawie, że to białoruska technika, szpetne spawy itp.

 

Prawie - bo niemal 4000zł za taki rower w życiu nie dałbym - tyle że uwzględniając "przydasie" (drobnica typu opony, obręcze, piasty, siodełko, łańcuch itp...) , które już miałem w garażu to mam przełajówkę za 2500zł, na nowej Sorze.



#104 Piotr01

Piotr01
  • Użytkownik
  • 111 posts
  • SkądWarszawa

Posted 08 May 2014 - 06:33

Witam Wszystkich,

 

Bans, witaj „bliźniaku”,

 

Otóż, wybrałem „S” i nie narzekam. Nim nabyłem, miałem dylemat, bo dokładnie po montażu jaki „stand over” uzyskam? Ryzykowałem, wiem,  ale dobrze wybrałem.

 

Stopę mam 42-42,5 (zależy od „producenta”), ramię korby 170[mm], teraz założone błotniki (z przerwą do opony około 2[mm]. Wszystko jest jakby „na styk” spasowane, nie zawadzam. Ale, od razu skróciłem o 4[mm] dolny „drut” (na wysokości korb) służący do montażu błotnika. Jeśli, zdejmę błotniki, to już będzie spokojny luz.

 

O to zahaczanie, przed budową, też się obawiałem. Zrobiłem, „trafiłem”, jest dobrze. Te ramy Accent`a są jakby, trochę krótsze. Osoby ze stopą o dużych rozmiarach, faktycznie mogą mieć problem, sądzę, niezależnie od rozmiaru ramy. Ja mam od Ciebie stopę krótszą około 5[mm]  i tu już jest różnica. Może sytuację pogorszyć jakaś różnica w pedałach, też. I haczy i jest problem.

 

Zahaczasz o oponę, czy korzystasz też z błotników?

 

Z powyższym problemem trzeba coś zrobić, bo to – niebezpieczne.

 

Teraz odrobina na temat tej ramy Accent`a. Po dziewięciu miesiącach, a zwłaszcza zimie – lakier jest jak nowy, nie zlazł. Fakt, nie jeździłem w przełajach lub średnim lub większym błocie. (Trochę, za późno, dla mnie). Spawy, na oko, równe i takie były na początku. Nie wiem, czy spawano w „kółku rolniczym”. Rama, jak cały rower, na oko równy. Montowałem samodzielnie, no czasem z dokładnością do +/-0,5[mm]. Przy montażu, naprawdę, nie miałem żadnych kłopotów. Nie musiałem użyć komponentu/części typu „blaszka z puszki od piwa”. Czasem tylko potrzebowałem trochę więcej siły, ale to raczej standard.  Nie stwierdziłem i nie stwierdzam jakichś wad. Wiem, co to suwmiarka i nawet z niej sobie korzystałem, też. Odnośnie spawania, nie sądzę aby wykonywano to trzymając rurki w ręku i też spawano ręcznie.

 

Cóż, jestem posiadaczem „dna” i „niczego dobrego” oraz z „byle rurek” Alu 6061 i „chyba cieniowanych”, sprzed „10-ciu lat”, „badziewia” i „gówna”. Nie obrażę się także na „kombajn radziecki”, bo w pewnych warunkach, może nie być nic lepszego od jakiegoś Ziła, czy Kamaza, albo Ułaza. Ja o tym swoim rowerze, „nie marzyłem”. Po prostu, go sobie sam zmontowałem.  Nie kupiłem przysłowiowego „kota w worku”, prawie. Poza tym, z uwagi pewnej awersji do ryzyka lub i zasady ograniczonego zaufania, zakupów dokonałem od Polskich „pośreników”, niestety, trudno. Drożej, trudno, nie ma problemu. „Lepszy wróbel w garści, niż gołąb na dachu”. Poza tym, samodzielnie rower złożyłem, małe hobby, pewna nauka, a także powiedzmy „wiem, co w trawie piszczy”. To, też daje pewne plusy, przy dalszej eksploatacji i serwisowaniu/obsłudze, samodzielnie. Nie „kocham” tego i żadnego roweru, po prostu tylko korzystam do czego służy, a w mojej ocenie jest bliski 100[%] produktywności. Cena, ceny, to bardzo względne dane. Ogólnie, mam więc jednak typową przełajową hybrydę za prawie 4 Kpln o wadze 9,9[kg] z podzespołów, które wcześniej już wymieniłem (po odjęciu niepotrzebnych lub akcesoriów). Napęd mam, to nie „Sora”, jednak.  Inne, niektóre podzespoły, raczej też powyżej „Sory”, w kategorii. Ok., ale rama Accent Cx-One? Mnie wystarcza, spełnia swoje zadania.

 

Absolutnie, nie tłumaczę się. Tak, tylko napisałem, od siebie.

 

Pozdrawiam, Piotr01



#105 bans

bans
  • Użytkownik
  • 464 posts
  • SkądPszczyna

Posted 08 May 2014 - 10:49


Zahaczasz o oponę, czy korzystasz też z błotników?

 

 Zaczepiam o oponę, bardzo lekko, ledwo wyczuwalnie - ale jednak.

 

But Scott MTB Comp rozmiar 43 albo 43.5. Opona Maxxis Raze 33mm, rama M, pedały Shimano PD-M540. Na szczęście mam właściwie zatrzaski, bo to nie pozwala przypadkowo przesunąć buta zbyt w przód (tak naprawdę mógłbym przesunąć bloki w butach o te 2mm w przód i byłoby OK, ale zwyczajnie mi się nie chce ;)



#106 Piotr01

Piotr01
  • Użytkownik
  • 111 posts
  • SkądWarszawa

Posted 08 May 2014 - 17:52

Witam Wszystkich,

Bans, lepiej spokojnie przemyśl sprawę i "pozyskaj" te 2[mm], bo jednak może zabraknąć "szczęścia, w najmniej nieoczekiwanym momencie". O jakichkolwiek błotnikach  i oponach "większych" od tych "33", też możesz raczej "zapomnieć", ale to żaden problem dla przełajowca.

Teraz, może otworzę "puszkę". Zainteresowałem się odrobinę, tym "spawaniem" itp.. Jest sporo informacji itp. pod adresem:

http://www.spawanieinfo.com.pl/

W temacie "konfliktu" zerknijcie na część menu: "Wady i niezgodności spawalnicze" (wiersz z lewej strony, prawie na samym dole). Poza tym inne zawartości są też myślę ciekawe. Osobiście, jestem bardziej techniczny, ale prawda, o "spawaniu" nie mam pojęcia.

Po drobnej jednak lekturze, sądzę, albo myślę, że moja rama Accent`a się jednak nagle nie "złoży", albo "rozłoży". Ogólnie, ale tu się "nie czepiam", że faktycznie "standardowa" spoina po spawaniu pachwinowym i po szlifowaniu "wizualnie" wygląda ładniej. Gładka, "piękna", ale i tak do końca samym okiem, a dodatkowo już pod lakierem, to trudno raczej określić, na przykład jakość itp.. Operacja szlifowania, może też "likwidować" pewne "niedoskonałości" samego spawania itp. itd.. Tak, tylko domniemam.

Pozdrawiam, Piotr01

 



#107 Domestic

Domestic
  • Użytkownik
  • 43 posts
  • SkądWarszawa

Posted 08 May 2014 - 18:25

masz rower,którego rama i widelec kosztuje tyle co dziesieć kompletnych rowerów z marketu,mam kolegę co złożył sobie Accenta Via Montana,jezdzi dobrych pare lat a rower jak nowy - rama zero odprysków,lakier swietnie połozony i mimo,ze przejechał dobre 30 tys to rower wyglada jak nowy,także moim zdaniem zrobiłes dobrze składając Cx-ONE.Sam mam składaka na ramie alu Authora i pierdolenie o wyzszości ridlejów,kjubów i innych dziantów mozna pomiedzy ksiazki dla dzieci włozyć.Jak nie jesteś Baranowskim czy Armstrongiem to zadnych róznic nie zauwazysz.Dlaczego?Bo będąc zwykłym amatorem kolarstwa nigdy nie wykorzystasz jego 100% mozliwosci,nawet taniego modelu


  • bans likes this

#108 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1,204 posts
  • SkądN. Tomyśl

Posted 08 May 2014 - 19:31

Nie ma gorszych, lepszych ram, w sensie wytrzymałości i bezpieczeństwa. Wszystkie ramy, kaski które są dopuszczane do sprzedaży w EU przechodzą certyfikację EN i koniec kropka.

 

To, że ktoś czuje, że rama jest sztywna, albo pływa to gratuluję, ale zalecam leczenie urojeń.

Różnicy pomiędzy starą stalówką na R531 Ragley'a a ramą Ridley'a X-Ride nie odczuwam, wg. mnie różnią się tylko masą i kolorem lakieru.


  • bans likes this

#109 bans

bans
  • Użytkownik
  • 464 posts
  • SkądPszczyna

Posted 09 May 2014 - 08:02

 

Bans, lepiej spokojnie przemyśl sprawę i "pozyskaj" te 2[mm],

 

Spoko, wczoraj sprawdziłem i coś mi się chyba uroiło - albo zachowałem wspomnienia z czasów jak jeździłem w innych butach. Opona mija czubek buta o kilka mm, mając SPD ma kłopotu, bo ta odległość będzie zawsze stała.

 

Jednakże dziwi mnie, że ty z podobnym rozmiarem stopy nie masz problemów z ramą S...



#110 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,220 posts
  • SkądPoznań

Posted 09 May 2014 - 08:26

Spoko, wczoraj sprawdziłem i coś mi się chyba uroiło - albo zachowałem wspomnienia z czasów jak jeździłem w innych butach.

 

A może już Ci się rama rozłazi ;) :D

 

A co do spawów nikt nie mówi, że te ramy się rozpadną, tylko że w podobnej cenie można mieć coś pewniejszego-lepszego.

 

Miłego jeżdżenia. Bo przecież o to chodzi.


  • bans likes this

7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#111 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2,254 posts
  • Skądkrakow

Posted 09 May 2014 - 08:58

Pewnie, że można, tylko zalezy jakie ktoś ma potrzeby, oczekiwania i ile jest skłonny zapłacić. Gibber, jeśli chodzi o sztywność to nie urojenie. Miałem ramy, gdzie mocniejsze depnięcie / a nie jestem mocarzem/ sprawiało, że blat ocierał o sanki przedniej przerzutki. W ramie Accent Apex, ten problem przy mojej mocy nie istnieje. Pod tym względem jest b. dobrze.  pozdr



#112 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1,204 posts
  • SkądN. Tomyśl

Posted 09 May 2014 - 12:19

To raczej tarcza, mocowanie korby do wkładu suportu się wyginał a nie węzeł suportu w ramie. Druga sprawa, to źle wyregulowana przerzutka przednia, skoro ocierała.



#113 elcidx

elcidx
  • Użytkownik
  • 662 posts
  • Skądłódzkie, Rawski-Tomaszowski

Posted 24 October 2014 - 13:19

Autor tematu wyraził zgodę na użycie jego zdjęć? :) http://allegro.pl/mo...4652923652.html


Mój rower własnej roboty Stealth Cx Homemade :)