
zmiana bebenka w starej szosie
#1
Gosc_senjiro_*
Napisano 20 marzec 2009 - 13:41
#3
Napisano 20 marzec 2009 - 20:18
#4
Napisano 20 marzec 2009 - 20:41
Mam takż samą piaste , ropzbierałem to cudo, a kumpel w drugim serwisie zmieniał komuś takie coś także.
Na 100% nie podchodzi bębenek Silen Clutch bo to był chory wynalazek, a w międzyczasie Shimano takze zmieniało pare razy mocowania bębenków, .
Najlepiej w serwisie sprawdzić .
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, velotech@vp.pl
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#5
Napisano 21 marzec 2009 - 08:28
Cytat
podejdzie. pozdr
Niekoniecznie.
Sam się o tym przekonałem kiedy do właśnie 600ki zakładałem nowy bębenek pod 8/9kę.
Po dokręceniu kasety bębenek zaczął się obracać jakby ktoś do niego nasypał garść piachu.
Czemu tak się dzieje.... jeszcze tego nie odkryłem.... nie mam czasu :-D
#6
Napisano 21 marzec 2009 - 08:48
[ Dodano: 2009-03-21, 17:41 ]
Jezlei mówimy o piaście 6400 to robiłem dzisiaj w ramach 1 godzinki wolego czasu pare prób, i bębenki owszem pasują, od starych piast np. górskich ( takiegi samego kształtu - typ cienki ), pasuje takze bębenek "uniwersalny " XTR z 95 r, i inne , jeśli chodzi o gniazdo zamocowania w piaście - rozetka.
Problem jaki mozna spotkac to rózne sposoby uszczelnień - od strony bębenka , a także różne głębokości montażu bieżni w bębenku - jej głębokość. w 6400 jest bebenek UG.
Te wszystkie problemy można rozwiązywać hobbystycznie , tzn, jak się ma troche szpejów , czas i chęć kombinacji.
Ogólnie da się to zrobić, hm czasem trzeba przesunąć prawy konus - dodać dystans z prawej strony, przecentrowac koło. itd.
Jęsli kto nie ma róznych szpejów to proponuje szybciej i łatwiej , taniej wyjdzie zmienić piaste.
P.S.
W jednym przypadku musiałem zmienić z innej piasty z której pochodził "nowy "bębenek " takze ośke, ze względu na inny typ uszczelek na konusach.
Takze miłej zabawy.
[ Dodano: 2009-03-21, 19:01 ]

Bebenek piasty 6400 (ug) zakręcany ostatnią zębatką.
1. - uszcelnienie bebenka
2. - uszczelka konusa

bebenek od spodu i rozeta piasty 6400 7s.

1. - bębenek UG 6400 7s
2. - bębenek hg-50 7s , pochodzi z korpusu powyżej .
3. - bębenek XTR'95 8s ( uniwersalny )
Jak widać wpusty takie same mają .

1. sama bieżnia od bebenka od jakiejś piasty 7s
2. - bebenek od 6400
3. - bebenek od hg 50
4. - bebenek XTR
Z powyższych przykładów widac że nie sposób montażu na piaście jest problemem, ale sposób uszczelnienia i wysokość bieżni głównej w bębenku, co za tym idzie "zanurzenie " konusa prawego w bębenku co przedstawia ostatnie zdjęcie.
[ Dodano: 2009-03-21, 19:03 ]
pomyłka w tekście " sposób montażu na piaście jest problemem ", ma być " sposób montażu na piaście nie jest problemem "
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, velotech@vp.pl
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#9
Napisano 22 marzec 2009 - 15:46
Ja osobiście pozbywam sie kompletu kół na 600-tkach na kasetę zakrecaną.
A jak będziesz kupował to kup sobie piaste z bębenkiem na 8-9 już normalną, kaseta 7 wejdzie z dodakowym dystansem-podkładką od strony szprych - taka przekładka od blacików od 7-ki , może w serwisach maja w szpejach.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, velotech@vp.pl
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#10
Gosc_senjiro_*
Napisano 22 marzec 2009 - 15:55
Cytat
biorąc po uwage fakt ze kupilem to kółka za 49złJak kupisz piastę, to będzie już z bębęnkiem i niepotrzebne zadne kombinacje. Przepleciesz koło , wycentrujesz i gotowe. pozdr

#11
Napisano 24 maj 2010 - 13:47
Ten sam temat i ta sama piasta. Shimano FH6400 rozstaw 126mm. Mam sentyment do tej piasty więc postanowiłem wymienić bębenek. Czy od takiej http://allegro.pl/it..._7_rzedowa.html będzie pasował? Mogę użyć uszczelek i nakrętek od tej acery?
I jaką kasetę będzie można zamontować? Wejdzie jakaś sora 8rz czy tylko 7 CS-HG30?
#12
Napisano 26 lipiec 2010 - 21:34
#13
Napisano 26 lipiec 2010 - 22:29
Cytat
@SPIKE - czy ten bębenek http://www.bike-cent...o-piast-fh-m900 wsadzę na piastę shimano 600 a na niego kasetę tiagry 8 rz?
wejść wejdzie, tyle że trzeba by popatrzeć jak będzie z uszczelnieniem od strony bębenka , mam gdzieś taki bębenek , to zerkne jak siada na 600tce.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, velotech@vp.pl
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#15
Napisano 28 lipiec 2010 - 20:40
zacznijmy od tego iż starsze piasty 600-tki miały jak pamietam bebenki rózne, były pod UG i HG na 7 biegów.
Te z bebenkiem UG nas nie intertesują .
Takze piasta 600-tka z bębenkiem systemu HG na 7, co można ??
Mozna dac kasete 9 i jeden blacik mniej i będzie 8 biegów z manetka 9 biegów, to najprostsza opcja.
mozna tez zmienić bębenek sam na 8 ( 9,10 ) , ale ....
wiekszosć tych piast miała rozstaw 126 , a potrzebujemy rozstaw 130 aby to zadziałało.
bębenek na 8 jest większy nizna 7 i niestety po zamontowaniu go w pieście , wkładajac ośke - przesuwa sie ona w prawo zachowując prawidłową odległość zębatki od ramy, ale za to brakuje z lewej strony ośki aby piasta weszła w rame.
Reasumujac, piaste którą miałem do próby , moge zamienic bebenkami - choćby ten z XTR-a , ale musze dać dłuższą ośke - typową pod 130 - patrz zdjecie porównawcze z piasta Durace.
Montowałem ze 3 rózne bębenki jakieś nawet z paralaxy typu Deore i problem w sumie wynikła tylko z długosci osi w przypadku tej piasty.
Nie miałem czasu na więcej prób.
róznica w długosci osi - Durace i 600-tka na 7


po zmianie bębenka jak widać z lewej strony brakuje nam z 5 mm



jakiś inny bębenek - efekt ten sam jak z xtr

reasumujac , zamontowac sie da, zrobić sie da, najlepiej jakby było koło zaplecioine aby stwierdzic czy nie nastąpi przesunięcie osiowe.
Mozna zastosować bebenki z innych piast - kwestia uszczelki w bebenku.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, velotech@vp.pl
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#16
Napisano 29 lipiec 2010 - 06:35
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, velotech@vp.pl
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#17
Napisano 19 wrzesień 2011 - 17:12
Tatuś nieszczęśliwie najechał mi przyczepą na tylne koło, na szczęście reszta roweru nie ucierpiała, ale Mavic MA na złom idzie. Piasta to Shimano 105 SC 1056 z bębenkiem na 8 HG/UG 130mm oś.
W znajomym serwisie znalazłem tylne koło z obręczą Rigida SX 100 i piasta SH 600 6400 z bębenkiem UG 6/7 i osią 126mm. Jako człowiek z natury leniwy wpadłem na pomysł najprostszego rozwiązania sprawy, czyli przełożenia bębenka:
Wielowypust jest ten sam, ale bębenek ze 105tki po przykręceniu obracał się ciężko. W korpusie piasty nad rozetką jest taka blaszana podkładka- wyjąłem 600tkową i wsadziłem tą ze 105tki- chodzi idealnie. Przełożyłem dłuższą ośkę z konusami, uszczelnienia ładnie się zgrały.
Problem pojawił się wraz ze wsadzeniem koła w ramę- opona ociera o widełki stroną przeciwną do łańcucha! Zabawa z podkładkami nic nie dała, ociera nawet po przełożeniu wszystkich na NDS. Przecentrowanie odpada- szprychy od strony napędu są już pod bardzo małym kątem w stosunku do piasty, aby koło było w osi ramy musiałyby być pod kątem prostym co z tego co wiem odpada. Kończą mi się pomysły, chyba przełożę wszystkie części na swoje miejsce i przeplotę obręcz na 105tkę.
Jest jeszcze jedna opcja- w wyniku najechania skrzywiona została rama, mam nadzieję że to jednak wina koła ;]
#18
Napisano 19 wrzesień 2011 - 22:53
Edit. ewentualnie jak możesz przekręcić te nakrętki co byly przy tamtym bębenku, Zobacz co wtedy i jaki będzie efekt.
#20
Napisano 22 listopad 2011 - 19:57
Spróbuj włożyć normalne koło szosowe do tej ramy jakiekolwiek , powinno wejść symetrycznie, jeśli nie , obadać rame trza , patrząc od tyłu
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, velotech@vp.pl
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
Dodaj odpowiedź
